Entertainment alle pijlers

Yuri van Gelder

09-08-2016 15:16 1609 berichten
Nog geen topic hier over Yuri?

Wat vinden we ervan?

Wat zou er nu echt gebeurd zijn?

http://www.volkskrant.nl/ ... de-en-weer-viel~a4354438/
Alle reacties Link kopieren
Was hij maar thuis gebleven.
Waarom zou hij zichzelf steeds zo saboteren?

In 2008 lukte het niet, in 2012 gebruikte hij coke, dit zou zijn laatste kans zijn (gezien zijn leeftijd), en dan gooi je al die jaren v intensieve voorbereiding weg, zet je alles op het spel, voor een avond stappen en alcohol...?

Wat bezielt je dan, om jezelf dit steeds te flikken?

Hij werkt jarenlang naar iets toe, en precies op het moment dat het ertoe doet, verkloot hij het bewust. Wat is dat dan ...?

Vanuit zijn jeugd gewend om anderen teleur te stellen ofzo? Angst om te falen, en daarom het bewust zelf maar vast verknallen?
Kan d'r geen medelijden mee hebben. Hij heeft z'n eigen glazen voor de zoveelste keer ingegooid.

Jammer voor alle mensen die moeite voor hem hebben gedaan (sponsers, psycholoog, advocaat, team etc)
quote:GateKeeper schreef op 09 augustus 2016 @ 15:29:

Hij zat toch in het leger? Of is hij oneervol ontslagen door zijn coke gebruik?Ja.
quote:kippetje29 schreef op 09 augustus 2016 @ 15:37:

Hij zou met zijn teamgenoot Jeffrey Wammes bier en bitterballen hebben genuttigd in de Holland Heineken House. Kennelijk is hij daarna nog weggeweest anders was die Jeffrey ook wel weggestuurd. Stom van hem, enorm stom.

Huh? Hoe kom je aan die info?

En Jeffrey Wammes is al klaar toch?
Pivot! PIVOT!!!
quote:*nightsky* schreef op 09 augustus 2016 @ 15:31:

[...]

Ik mag toch hopen dat ze bij defensie direct korte metten maken met junks!Klopt. Zero tolerance. Hij is destijds ontslagen.
quote:ikbenik schreef op 09 augustus 2016 @ 15:42:

In 2008 lukte het niet, in 2012 gebruikte hij coke, dit zou zijn laatste kans zijn (gezien zijn leeftijd), en dan gooi je al die jaren v intensieve voorbereiding weg, zet je alles op het spel, voor een avond stappen en alcohol...?

Hij werkt jarenlang naar iets toe, en precies op het moment dat het ertoe doet, verkloot hij het bewust. Wat is dat dan ...?

Vanuit zijn jeugd gewend om anderen teleur te stellen ofzo? Angst om te falen, en daarom het bewust zelf maar vast verknallen?Omdat ie zijn verslaving (nog) niet onder controle heeft ?
Hij kwam zelfs pas tegen de ochtend terug. Het is dus heus niet "een biertje".
Tvp
Klinkt alsof ie grote verslavingsproblemen heeft. De olympische spelen weggooien voor een avondje drank en uitgaan...
quote:maantje1001 schreef op 09 augustus 2016 @ 15:49:

Klinkt alsof ie grote verslavingsproblemen heeft. De olympische spelen weggooien voor een avondje drank en uitgaan...Ik denk ook dat hij een groot probleem heeft, psychisch of een verslaving. Echt heel sneu voor hem, dit doe je niet expres om te zieken.
Het lijkt mij ook niks, dat topsporten.
Volgens mij moeten topsporters altijd laten weten waar ze zijn ivm dopingcontroles. Een hele nacht ongeoorloofd de hort op lijkt me vragen om problemen. Zeker voor een verslaafde. Ik denk dat het NOC geen enkel risico wil nemen op een positieve test en hem daarom alvast wegstuurt. Dit gaat echt niet om een paar glazen alcohol.
quote:ikbenik schreef op 09 augustus 2016 @ 15:42:

Vanuit zijn jeugd gewend om anderen teleur te stellen ofzo? Angst om te falen, en daarom het bewust zelf maar vast verknallen?

Een groot kind dus. Huilie Huilie, druk en stress. Oftewel altijd alle verantwoordelijk buiten jezelf leggen. Weinig ruggengraat. Sneuneus dus?

Zou dat het zijn?
quote:maantje1001 schreef op 09 augustus 2016 @ 15:49:

Klinkt alsof ie grote verslavingsproblemen heeft. De olympische spelen weggooien voor een avondje drank en uitgaan...

Neem toch aan dat zo'n man een jarenlang intensief programma gevolgd heeft, om zowel fysiek als mentaal 'klaar' te zijn voor zo'n belangrijk piekmoment. Lijkt mij niet dat je dan al die tijd al een langdurig lopende alcoholverslaving hebt zonder dat dit anderen opvalt.

Ik vind juist dat 'eigen-ramen-snel-ff-ingooien' zo opvallend.

Zelf-sabotage.
quote:ikbenik schreef op 09 augustus 2016 @ 15:59:

[...]

Neem toch aan dat zo'n man een jarenlang intensief programma gevolgd heeft, om zowel fysiek als mentaal 'klaar' te zijn voor zo'n belangrijk piekmoment. Lijkt mij niet dat je dan al die tijd al een langdurig lopende alcoholverslaving hebt zonder dat dit anderen opvalt.

Ik vind juist dat 'eigen-ramen-snel-ff-ingooien' zo opvallend.

Zelf-sabotage.Kan best. Hij heeft al twee keer eerder een cocaïneverslaving weten te verbergen.
Ik vind het een enorme paardenlul. Zijn kansen vergooid om een drankje, alsof dat niet even kon wachten tot na de wedstrijden. Nu heeft hij de plaats in beslag genomen van iemand die wel heel graag mee had willen doen. Kennelijk wilde Youri toch niet zo graag. Ik hoop heel erg dat er in zijn contract iets staat over alles terugbetalen wat hij gekost heeft, als hij zich zou vergrijpen aan drank/drugs.

Mafklapper.
quote:GateKeeper schreef op 09 augustus 2016 @ 15:29:

Hij zat toch in het leger? Of is hij oneervol ontslagen door zijn coke gebruik?Allang.
quote:LaFleurNoire schreef op 09 augustus 2016 @ 15:40:

Hij is het olympisch dorp uit gegaan, zonder toestemming, om de bloemetjes buiten te zetten met zijn (Braziliaanse) vriendin.

Voor slechts een biertje in het HHH wordt niemand weggestuurd.

Dit.

En dat staat er wel heel duidelijk in. Geen afspraken of ontmoetingen buiten het Olympisch dorp zonder goedkeuring van de NOC NSF en die had hij dus niet.
quote:okkervil schreef op 09 augustus 2016 @ 15:55:

Volgens mij moeten topsporters altijd laten weten waar ze zijn ivm dopingcontroles. Een hele nacht ongeoorloofd de hort op lijkt me vragen om problemen. Zeker voor een verslaafde. Ik denk dat het NOC geen enkel risico wil nemen op een positieve test en hem daarom alvast wegstuurt. Dit gaat echt niet om een paar glazen alcohol.Dit denk ik ook.
Begeleiders etc zouden ook eens zo strict moeten zijn als het om doping gaat. Maar dan zijn ze bereid je het persoonlijk toe te dienen.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Volgens mij had hij helemaal geen zin meer in de hysterie van de OS, hij heeft het alleen wat onhandig aangepakt.
quote:handigmetgeld schreef op 09 augustus 2016 @ 15:22:

Wat er echt gebeurd is: Hij is z'n hotel ontvlucht om z'n braziliaanse vriendinnetje op te zoeken, heeft daarbij alcohol gedronken en was niet op tijd terug. En dat mag niet. Als meneer van Gelder wil dat er bijzondere regels voor hem gelden, dan moet meneer van Gelder vooraf in overleg met de leiding om toestemming te krijgen. Als meneer geen toestemming heeft, dan moet hij zich net als de rest gewoon aan de regeltjes houden, en anders mag hij met 't eerstvolgende vliegtuig naar huis. Het is geen spelletje, er worden miljoenen uitgegeven om hem daar te hebben, en z'n contract is heel duidelijk en hard.Hij heeft zich laten ringeloren door haar..
Ik zie dat er op FB al een pagina gemaakt is....als je vindt dat Yuri gewoon moet mogen turnen, moet je liken...

Hahaha..serieus.
Ja hoor, hij mag best turnen. In zijn achtertuin ofzo.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven