Entertainment alle pijlers

Yuri van Gelder

09-08-2016 15:16 1609 berichten
Nog geen topic hier over Yuri?

Wat vinden we ervan?

Wat zou er nu echt gebeurd zijn?

http://www.volkskrant.nl/ ... de-en-weer-viel~a4354438/
quote:Merlijne schreef op 09 augustus 2016 @ 17:13:

Dit staat er:

In de regels die NOC*NSF heeft opgesteld voor topsporters, staat nergens vermeld dat het drinken van alcohol verboden is. Wel staat er dat een topsporter zich dient te gedragen zoals "van een goed lid van TeamNL verwacht mag worden''. Daarbij wordt verwezen naar de Code of Ethics van het Internationaal Olympisch Comité (IOC).

Ook in de gedragscode van het IOC wordt niet expliciet gezegd dat het drinken van alcohol verboden is. Wel wordt er op gewezen dat deelnemers zich behoorlijk dienen te gedragen, zodat ze anderen niet lastig vallen.

Dan nog kan wat Dragisa bijvoorbeeld wel gelden: dat voor Yuri strengere regels/eisen gelden gezien zijn verleden. Of dat het meer is dan een biertje en een bezoek aan de schoonfamilie. We weten het niet.Er staat ook in dat ze geen ontmoetingen mogen hebben buiten het dorp zonder toestemming van NOC NSF ergens in die overeenkomst.
http://www.telegraaf.nl/t ... _aan_de_hand_zijn___.html

Ik heb vandaag meerdere artikelen in meerdere kranten gelezen plus de radio aan, dus waar stond dat hij daarna met zijn vriendin is gaan vieren weet ik niet meer. Daarnaast heb ik het contract gelezen van het NOC met de sporters en de etische code van het IOC.

Mijn punt is vooral dat we te weinig weten op dit moment, de hele dag druppelt er steeds meer informatie naar buiten die e.e.a. nuanceert. Daarnaast zijn de regels te onduidelijk voor meerdere sporters en zijn in het verleden wel vaker dezelfde acties ondernomen door verschillende sporters en die zijn niet keihard afgestraft.

Misschien is Yuri twee keer gewaarschuwd door het NOC, kan hè, maar zeg dat als NOC dan ook in het persbericht.
Alle reacties Link kopieren
Als je weet dat je onder een vergrootglas ligt vanwege je eerdere, keer op keer laakbare gedrag, er een heel begeleidingsteam om je heen hangt om je maar fatsoenlijk die OS door te krijgen en het dan nog presteert de boel zo te verkloten, dan heb je het aan jezelf te danken ja.

Doet niets af aan het feit dat de regels niet duidelijk zouden zijn en andere sporters ook wel eens een biertje in dat HHH drinken, daar gaat het namelijk helemaal niet om. Hij had best een biertje mogen drinken in dat HHH, net zoals andere sporters dat doen. Maar niet zonder toestemming van het olympisch dorp af om vervolgens een nacht door te halen met je vriendin. En al helemaal niet als je al zo'n ongeleid projectiel bent. Ik neem aan dat al die therapieën dat hem wel duidelijk hebben gemaakt. En als je je dan toch niet kunt beheersen, dan heb je niet de juiste mentaliteit en hoor je daar niet thuis.
quote:Merlijne schreef op 09 augustus 2016 @ 17:14:

[...]

Klopt.http://www.nocnsf.nl/cms/streambin.aspx?documentid=9144

Dit is het contract wat de atleten moeten tekenen, hetzelfde contract waarvan Knoops vind dat de regels onvoldoende helder zijn en waarvan meerdere sporters zeggen dat het voor hun niet duidelijk genoeg is.
quote:Chevron schreef op 09 augustus 2016 @ 17:24:

[...]

http://www.nocnsf.nl/cms/streambin.aspx?documentid=9144

Dit is het contract wat de atleten moeten tekenen, hetzelfde contract waarvan Knoops vind dat de regels onvoldoende helder zijn en waarvan meerdere sporters zeggen dat het voor hun niet duidelijk genoeg is.

Ja over alcoholgebruik toch?

Ik vind dit best duidelijk namelijk:

De Topsporter verblijft - met inachtneming van het gestelde in artikel 16 lid 1 -

tot het moment van de terugreis naar Nederland in het Olympisch dorp, tenzij

anders is overeengekomen met de Chef de Mission.

Maar ik heb geen verstand van juridische zaken verder
Als ik hem was geweest zou ik helemaal geen biertje gaan drinken. Ja, in het vliegtuig terug naar huis, als de medailles binnen zijn.

Als je zo'n dijk van een kans krijgt na zo vreselijk op je bek te zijn gegaan, dan sluit je je buiten de trainingen toch op in je kamer? Je weet toch dat de hele natie naar je kijkt?

Hoe kan je dan in godsnaam bedenken dat het wel een top idee is om gewoon een nacht te verdwijnen? Dan neem je de boel niet serieus en is uitsluiting een passende straf.
Maar dan nog; je hebt toch nog je gezonde verstand, mag ik hopen? Je kunt toch zelf ook wel bedenken, zonder dat het uiterst expliciet zwart op wit staat, dat dergelijk gedrag, als je al tig kansen verspeeld hebt en dit wel eens je allerlaatste kans op een OS is is, gewoon niet vertoont? Gewoon niet? Nogmaals, als je de zelfbeheersing van een fruitvliegje hebt, heb je niet de juiste instelling voor een OS, ook al ben je fysiek wel capabel.
NOC*NSF heeft een Awareness app laten ontwikkelen. De Topsporter wordt verzocht deze Awareness app met gps zoveel als wenselijk, doch in ieder geval als hij/zij buiten het Olympisch dorp is, aan te zetten.

En dit is artikel 15.2, je mag dus wel het dorp uit. Er staat niet dat je alleen het dorp mag verlaten voor wedstrijden, nee er staat dat je de awarness app moet aanzetten.

We weten helemaal niet of hij heeft doorgehaald met zijn vriendin! Hij heeft haar ws ontmoet, is nog niet bevestigd, misschien hebben ze een leuke romantische nacht gehad! Mag dat ook niet meer, goed van bil gaan een week voor de wedstrijd?
quote:Dragisa schreef op 09 augustus 2016 @ 17:28:

Als ik hem was geweest zou ik helemaal geen biertje gaan drinken. Ja, in het vliegtuig terug naar huis, als de medailles binnen zijn.

Als je zo'n dijk van een kans krijgt na zo vreselijk op je bek te zijn gegaan, dan sluit je je buiten de trainingen toch op in je kamer? Je weet toch dat de hele natie naar je kijkt?

Hoe kan je dan in godsnaam bedenken dat het wel een top idee is om gewoon een nacht te verdwijnen? Dan neem je de boel niet serieus en is uitsluiting een passende straf.+1
Dank voor de info Chevron

Ik ben heel erg benieuwd naar de reactie/ het verhaal van Yuri zelf. Het is en blijft een vaag verhaal, wat er nou precies is gebeurt.
Pivot! PIVOT!!!
Wat ik een beetje gek vind, is dat hij zo snel naar Nederland is afgevoerd. Hij heeft immers zijn vriendin in Brazilië. Het had me logischer geleken als hij daar zijn wonden had gelikt. Tenzij er echt iets heftigs is gebeurd.
quote:Merlijne schreef op 09 augustus 2016 @ 17:27:

[...]

Ja over alcoholgebruik toch?

Ik vind dit best duidelijk namelijk:

De Topsporter verblijft - met inachtneming van het gestelde in artikel 16 lid 1 -

tot het moment van de terugreis naar Nederland in het Olympisch dorp, tenzij

anders is overeengekomen met de Chef de Mission.

Maar ik heb geen verstand van juridische zaken verder

Dat artikel lijkt er op te doelen dat het niet de bedoeling is dat ze een hotel nemen voor de duur van de spelen, maar dat ze als hoofdverblijf hebben het olympisch dorp. En de laatste zin tenzij anders is overeengekomen met de chef de mission, houd in dat hij ze naar huis kan sturen zodra ze uitgesport zijn zodat ze niet de rest storen die nog moeten aantreden.

Nogmaals het is een onduidelijk contract waarin van alles wordt geïmpliceerd en niets concreet wordt gemaakt.

Geen alcohol en ten alle tijden op het dorp verblijven tenzij men naar een wedstrijd moet staat er niet expliciet in
quote:Dragisa schreef op 09 augustus 2016 @ 17:28:

Hoe kan je dan in godsnaam bedenken dat het wel een top idee is om gewoon een nacht te verdwijnen? Dan neem je de boel niet serieus en is uitsluiting een passende straf.Eens hoor, als je een beetje na kunt denken had je kunnen bedenken dat dit erg onhandig is, ik ben gewoon benieuwd naar zijn kant van het verhaal. Nieuwsgierig aangelegd, ik geef het toe
Hij heeft zelf toegegeven dat hij de hele nacht "op stap" is geweest en buiten het dorp heeft gedronken.. Of hij nu de hele avond op de stoep heeft gezeten of met z'n neukerdje een strandwandeling heeft gemaakt maakt toch niet uit? Die jongen was ergens waar hij niet moest te zijn.

Nogmaals met zo'n verleden moet je niet gaan drinken en een hele nacht de hort op, ik ga dan heel erg twijfelen aan het aantal actieve hersencellen.

Z'n bloedeigen moeder geeft aan vreselijk boos op hem te zijn dat hij het dorp heeft verlaten en vooral dat hij is gaan drinken.
quote:Merlijne schreef op 09 augustus 2016 @ 17:36:

[...]

Eens hoor, als je een beetje na kunt denken had je kunnen bedenken dat dit erg onhandig is, ik ben gewoon benieuwd naar zijn kant van het verhaal. Nieuwsgierig aangelegd, ik geef het toe Ik ook hoor
Er is gewoon iets mis met die man. Hij is 33 jaar dan hoor je gewoon volwassen keuzes te maken, dan hoef je niet meer aan je handje gehouden te worden of opgesloten omdat je je niet kunt gedragen. Hij had zeker gezien zijn verleden en de moeite die het gekost heeft hem op de spelen te krijgen beter moeten weten en gewoon geen enkele risico nemen. Maar helaas lukt het hem dus niet de juiste keuzes te maken.

Ik kan me niet voorstellen dat ze hem nog een kans geven. Ik hoop het ook niet eigenlijk, laat die plek maar gaan naar iemand die er wel alles voor doet en laat. Heel zuur voor degene die niet mee kon omdat Yuri meeging, ik mag hopen dat ze dat niet nog eens laten gebeuren.
Ik vind het wel bijzonder om te lezen dat niet tot op de letter uitgespeld en zwart op wit dan maar een excuus is om je eigen grijze massa niet meer te gebruiken en doen wat er maar in je opkomt. Want "het staat niet letterlijk zo in de regeltjes!"

Lekkere bende zou het worden als iedereen zich dienovereenkomstig zou gedragen.
quote:LaFleurNoire schreef op 09 augustus 2016 @ 17:54:

Ik vind het wel bijzonder om te lezen dat niet tot op de letter uitgespeld en zwart op wit dan maar een excuus is om je eigen grijze massa niet meer te gebruiken en doen wat er maar in je opkomt. Want "het staat niet letterlijk zo in de regeltjes!"

Lekkere bende zou het worden als iedereen zich dienovereenkomstig zou gedragen.Misschien heeft Yuri wel iets ondertekend waarin staat dat hij geen alcohol mag.
ik denk dat er meer is voorgevallen dan alleen dat biertje. Ik kan me niet voorstellen dat reden genoeg is om iemand naar huis te sturen.

Hoe je het ook wendt of keert, het is triest voor alle partijen
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Dat kan, dat hij zoiets heeft ondertekend, weten we niet. Feit is wel dat hij wist dat hij onder een vergrootglas lag, hij de boel meerdere keren versjteerd heeft en op zijn klompen kon aanvoelen dat een tripje buiten het olympisch dorp en een nacht doorhalen wederom een hele, hele stomme actie was. Of dat nu in het regelement staat of niet, je hebt altijd nog je verstand. Maar dat hapert in bepaalde situaties blijkbaar nogal, anders heb je niet zo'n heel begeleidingsteam om je heen. En het dan nog weten te verkloten. Ongelofelijk.
quote:rosanna08 schreef op 09 augustus 2016 @ 18:05:

ik denk dat er meer is voorgevallen dan alleen dat biertje. Ik kan me niet voorstellen dat reden genoeg is om iemand naar huis te sturen.

Hoe je het ook wendt of keert, het is triest voor alle partijen

Er is al aangegeven dat het zeer waarschijnlijk is dat hij extra regels van het NOC heeft gehad. Zoals niet drinken dus.

Niet heel gek dat ze niet willen dat een ex coke junk een biertje gaat drinken toch? Daar wacht hij maar mee tot hij weer thuis is.
quote:watdachtjehiervan schreef op 09 augustus 2016 @ 18:00:

[...]

Misschien heeft Yuri wel iets ondertekend waarin staat dat hij geen alcohol mag.

Veel "misschienen"

Ik denk dat na de olympische spelen meer details en duidelijkheid komt
quote:jippie55 schreef op 09 augustus 2016 @ 17:32:

Wat ik een beetje gek vind, is dat hij zo snel naar Nederland is afgevoerd. Hij heeft immers zijn vriendin in Brazilië. Het had me logischer geleken als hij daar zijn wonden had gelikt. Tenzij er echt iets heftigs is gebeurd.

Complete speculatie van mijn kant maar wellicht is er wel meer voorgevallen. Op drugsgebruik staan immers een stuk zwaardere straffen in Brazilië dan in Nederland.

Hoe dan ook erg triest voor alle betrokkenen. Kan me voorstellen dat hij er kapot van is en ook al heeft hij alcohol gebruikt of iets anders gebruikt ik blijf het ontzettend sneu vinden voor hem.
Ik vind het vooral ontzettend sneu voor zijn teamgenoten, die hij hier ook ontzettend mee benadeelt, en voor de turner die thuis moest blijven.
Inmiddels iets meer duidelijk. Hij is om 1 uur 's nachts uit het HHH vertrokken en is het nachtleven in gegaan, naar een nachtclub. Blijkbaar kwam hij daar om 6 uur 's ochtends behoorlijk onder invloed 'met heel veel rumeur' van terug (anderen zouden daar ook last van gehad hebben)

Alsdus nos.
Pivot! PIVOT!!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven