Lijf & Lijn alle pijlers

Augustus afvallen

04-08-2016 10:44 1388 berichten
Alle reacties Link kopieren
In augustus en september hebben we allemaal hard gewerkt om wat kilo's te verliezen en dit is bij de meeste goed gelukt! In oktober gaan we gewoon door! Op naar 3.0 kilo eraf (elke dag een ons).

Succes allemaal!

We gaan er weer voor!

NaamStart augStart sepStart oktStart novStart decGewicht 05/12Gewicht 12/12Gewicht 19/12Gewicht 26/12Afgevallen decemberTotaal afgevallen Flea78 80.1 74,6 71,568.067.212.9 sneeuwvlokje 60.6 59.0 59.3 59.3 1.3 Riboho90 76.1 75.2 73.6 73.4 73.4 73.7 - - - +0.3 2.4 grutt 69.3 67.5 66.5 66.5 66.3 67.0 +0.72.3 eefje67767.5 65.5 66.6 64.4 62.5 62.3 61.8 61.360.7-1.86.8 Ciaociaociao 80 75.8 72.8 70.8 68.6 11.2 Caribgirl 78,8 76,8 74,8 75.0 73.1 72.7 73.6 +.5 5.7 Cicietta 71.5 71.5 71.1 71.2 0.3 CherokeeRose 58.7 58.5 - 0.4

Inloggegevens:

Gebruikersnaam: 31dagen

Wachtwoord: Afvallen

De start van dit topic vind je hier
Koffiekopje, ga ik even checken!

Cherokeerose, ah lekker een patatje!!
quote:Fresiaatje schreef op 10 augustus 2016 @ 17:25:

Koffiekopje, ga ik even checken!

Cherokeerose, ah lekker een patatje!!Ja ik heb echt geen zin om nog naar de winkel te gaan en te koken dus voor deze ene keer normaal eet ik er 1 en soms wel 2 snacks bij maar dat sla ik nu over.
Ik raak een beertje gefrusteerd hier. Ik weeg ook tussendoor en val echt niks af! 0.3kg nu in totaal, dus nu zelfs nog een ons zwaarder dan maandag. Terwijl ik niet gezondigd heb (alleen afgelopen vrijdag een dessert bij een etentje) en wel dagelijks sport. Pfff de neiging om een workout over te slaan of wat lekkers te pakken wordt wel groot zo.
quote:eefje677 schreef op 10 augustus 2016 @ 19:33:

Ik raak een beertje gefrusteerd hier. Ik weeg ook tussendoor en val echt niks af! 0.3kg nu in totaal, dus nu zelfs nog een ons zwaarder dan maandag. Terwijl ik niet gezondigd heb (alleen afgelopen vrijdag een dessert bij een etentje) en wel dagelijks sport. Pfff de neiging om een workout over te slaan of wat lekkers te pakken wordt wel groot zo.

Dat is idd heel frustrerend maar geef niet op!

Hoe vaak sport je en hoelang sport je al? Misschien krijg je meer spieren?

Eet je wel genoeg? Te weinig eten is ook niet goed om af te vallen.
Kruidenthee, spa is niet slecht maar er zit verhoudingsgewijs veel natrium in. Mijn man moet op zijn zoutinname letten en we hebben dit gehoord van de dietist. In Spa en eigen merk AH zit bijv. vijf keer zo veel natrium als in Bar le Duc.

Eefje, ik weeg ook tussendoor en eigenlijk wil ik dat niet doen want het frustreert alleen maar. En het vervelende is; wat je vandaag eet zie je pas over een maand op de weegschaal, dus het heeft ook niet zoveel zin.

Dusss, wat ik vandaag gezondigd heb ( 25 gram pure chocola, 2 wijntjes en 100 gram chocoladeijs) zie ik pas in september verschijnen en dan is deze challenge voorbij

Tot mijn vedediging kan ik aanvoeren dat ik vandaag heel goed nieuws heb gekregen en dat wilde ik toch een beetje voeren.

Morgen zijn we weer braaffffff
Ik weet het ook niet zo goed. Ik ben nu sinds 1 aug strenger bezig en val niks af. Daarvoor wat meer los-vast met zondigen, en dan viel ik eigenlijk wel af, maar kwam dat ik het weekend steeds weer aan.

Sporten was eerst een beetje rommeliger: dan weer keertje hardlopen, dan uurtje squash, en op andere dagen wandelen. Ik heb een blessure dus hardlopen gaat wat minder. Vanaf vorige week doe ik nu dagelijks een workout van de 30day shred, das een klein half uurtje per dag. Lijkt me sterk dat ik daar nu al spieren van krijg. Fietsen doe ik ook dagelijks 2x20minuten. En nu 1x per week uurtje squash.

Qua eten weeg ik bewust niks want wil niet te obsessief bezig zijn, maar ik weet ook niet precies hoeveel calorieën het zijn. Voorheen viel ik echter wel goed af als ik koolhydraten beperkte, dus dat doe ik nu ook.

Ontbijt: yoghurt (meestal mager, nu verkeerde gekocht dus vol), fruit (een perzik, kiwi of aantal aardbeien), stuk of 15 amandelen, wat lijnzaad, zonnebloempitten en cacaonibs

Lunch: 1 tortilla belegd met sla, komkommer, een kwart avocado, 2 plakjes kipfilet. Vanmiddag een kopje bouillon erbij omdat ik erg flauw was, meestal niet.

Tussendoor 1: soms een cappuccino van de koffiebar (ongetwijfeld met volle melk), soms ook niet

Tussendoor 2: een paar worteltjes, een paar snoeptomaatjes, een stuk of 8 halve walnoten

Diner: wisselend. Maar tegenwoordig altijd met weinig koolhydraten. Vanavond bijvoorbeeld een omelet van 2 eieren, doperwten, kwart paprika, kwart courgette, enkele champignons met ongeveer 35gr zachte geitenkaas. Gisteren een prutje van tuinbonen, champignons, spinazie, halve avocado, olijven, paar blokjes feta (klinkt het aantrekkelijk?). Vaak ook salade van sla, tomaat, gerookte zalm, pijnboompitten, halve avocado, soms paar mini-bolletje mozarella en een heel klein beetje saus.

Tussendoor: 1 of 2 blokjes pure chocolade met glaasje halfvolle melk

Zou ik toch teveel vet binnenkrijgen met de avocado, noten en kaas?
Cherokeerose, was het lekker?

Ik ook geen zin/tijd om te koken dus pizza gegeten. Zo'n verse met rucola en kip. Zit heel weinig kaas op, was 'maar' 470 kcal. Maaltijdsalade die ik eerst wilde was 555 kcal. Heb ook nog een stuk aan vriend gegeven. Dus gezondigd maar ook weer niet.

Ik tel geen cal maar ben eens benieuwd waar ik op uitkom vandaag.
Vetten moet je wel binnenkrijgen Eefje. Avocado is sowieso heel gezond.

Als ik zo naar je lijstje kijk, denk ik dat je te weinig (te kleine porties) eet. Maar ik ben geen expert
quote:Fresiaatje schreef op 10 augustus 2016 @ 20:24:

Cherokeerose, was het lekker?

Ik ook geen zin/tijd om te koken dus pizza gegeten. Zo'n verse met rucola en kip. Zit heel weinig kaas op, was 'maar' 470 kcal. Maaltijdsalade die ik eerst wilde was 555 kcal. Heb ook nog een stuk aan vriend gegeven. Dus gezondigd maar ook weer niet.

Ik tel geen cal maar ben eens benieuwd waar ik op uitkom vandaag.

Mwaah, niet echt eigenlijk. Had t bij een andere snackbar dan mijn gebruikelijke gehaald. Viel tegen.

Maar goed, aangezien ik nu alles een stuk langzamer eet, zat ik ook sneller vol. Ongeveer de helft niet opgegeten. Waarom ze eigenlijk een kleine patat klein noemen,is mij een raadsel. Is nog een bord vol

Lekker pizza! Als je er idd gezonde toppings op hebt,kan dat voor een keer geen kwaad
Nou heb uitgerekend dat ik vandaag 1100 heb. Dat valt me niet tegen. Heb gezond gegeten maar niet per se opgelet qua calorieeen. Nu nog een bakje griekse yoghurt. Schijnt nog beter dan skyr te zijn. Ook lekker
Voor de grap toch eens uitgerekend wat ik vandaag bijvoorbeeld nou ongeveer aan calorieën binnen heb gekregen:

Ontbijt: 520

Lunch: 310

Tussendoor1: 30

Tussendoor2: 230

Diner: 400

Tussendoor: 135

Totaal 1600

Overall dus niet veel te weinig, en ook niet veel te veel lijkt me. Misschien toch ietsje teveel.

Wat me tegenviel was de hoeveelheid calorien in zonnebloempitten (97 in 15 gram!) en cacaonibs (100 in 15 gram!). Verder zit er in een kwart avocado ook 90 kcal, behoorlijk veel. Noten tellen natuurlijk ook altijd aan.

Maaaaar...in de pizza van Fresiaatje zitten dus helemaal niet zo heel veel meer calorieen dan in mijn koolhydraatarme groentehapje

Voor het weekend nog even gekeken wat er in een glas droge witte wijn zit: 100 kcal
@eefje, de vetten die je eet zijn goed, maar ze bevatten wel heel veel kcal. Bij je ontbijt eet je en amandelen en lijnzaad en zonnebloempitten en cacaonibs. En daarna nog een keer wat walnoten en soms nog avocado/gerookte zalm. Stuk voor stuk hartstikke gezond, maar ik denk dat je schrikt als je de kcal zou berekenen.

Zo had ik ooit eens een bui; olijfolie is gezohond!!!! Flats flats flats, zo uit de losse pols over mijn salade. Totdat ik het een opzocht Nu meet ik netjes een eetlepel af haha.

Je lunch vind ik wel wat karig, maar het zou goed kunnen dat je dat met die vetten weer opheft. Ik zou toch aanraden het eens een dag/paar dagen je kcal bij te houden. In MFP bijvoorbeeld kun je ook makkelijk zien hoe je verhouding vet/eiwitten/koolhydraten zijn in de voeding. Voor mij was het echt een eye-opener.
Uhm... stuff... and things
Ik denk wel netjes hoor qua calorieën Eefje.

Je eet overall heel gezonde dingen.

Vind sowieso dat we meer moeten kijken naar wat we eten dan hoeveel calorieën erin zitten.

In een kwart avocado zitten 90 calorieën maar is het wel heel gezond met goede voedingstoffen. Dus ik zou daar sowieso niet mee stoppen om soms te eten.
Oh haha Eefje, je had het al gedaan zie ik. Hoe lang ben je eigenlijk? Ik ben ongeveer even zwaar als jij en 1.68m en ik probeer 1500 kcal aan te houden, anders schiet het niet op.
Idd een goede tip van kruidentheetje om je calorieën bij te houden in MFP. Je hebt dan ook een goed beeld of je genoeg eiwitten/vet/koolhydraten binnen krijgt
Ja precies. Eiwitten zijn ook heel belangrijk als je af wilt vallen en ook nog eens sport (want als je afvalt verlies je ook spier en dat wil je zo veel mogelijk beperken). Ik vind het altijd een hele uitdaging om voldoende eiwitten te eten, lukt ook niet altijd
Ik heb ook heel lang calorieën geteld, maar eigenlijk zegt dat volgens mij toch helemaal niet zoveel... soms had ik 1600 calorieën naar binnen gewerkt en dan voelde ik me fantastisch. Maar dan had ik wel de hele dag op mijn gat gezeten. Andere keren at ik er 2400 en voelde ik me sip, terwijl ik de hele dag gesport had.
Heb net myfitnesspal gedownload, en volgens dat ding zou ik dagelijks 1220 kcal moeten nemen om 0,8 kilo per week kwijt te raken... jeetje mina dat is toch veel te weinig?! Hoe haalbaar is m'n doel vraag ik me af...
Dank voor al jullie input! Ik heb vroeger veel calorieën geteld en ben daar helemaal geen fan van, omdat ik dan echt teveel met eten bezig ben en het alleen maar moeilijker wordt. En ik wil ook niet alles tellen de hele tijd, ik wil overall gewoon een gezond eetpatroon hebben. Maar het is toch wel inzichtelijk nu om het een keertje gedaan te hebben. Ik zal van de week nog eens een diner invullen (de rest is vrij standaard de hele week).

Ik probeer wel op eiwitten te letten: door noten, kipfilet, zuivel, eieren. Maar is inderdaad niet zo makkelijk.

Het gekke vind ik dat ik al tijden zo eet, alleen met iets meer snaai tussendoor, en dat het wel lijkt alsof nu ik strenger oplet, het afvallen juist helemaal niet meer wil. Maar ik ga in ieder geval wat uit m'n ontbijt schrappen, want +500 kcal bij ontbijt is wel veel. En avocado houd ik er wel in, maar het is goed te weten dat daar zoveel in zit, niet overdrijven dus.
Herkenbaar Eefje, wat je zegt over dat afvallen niet meer wil als je er streng oplet. Ik denk dat ik onbewust meer eet als ik erg op mijn voeding let. Dus probeer mezelf bezig te houden en áls ik honger krijg dan bewuste keuzes te maken. Maar niet al bezig zijn met 'wat zal ik straks voor gezonds gaan maken voor de lunch'
Klopt Jempo. Het is ook een verandering van mindset. Ik neem aan dat iedereen hier de kilo's eraf wil houden. Dan kun je straks niet meer terugvallen in je oude eetgewoonten.

Het moet gewoon een normaal/dagelijks iets worden om gezond te eten (met soms een smokkelmomentje )
Gister niet gesnoept en volgehoude

Vandaag ook goed gegaan. Wel bijna weer in de verleiding maar wat watermeloen gepakt en gaan opruimen.

Vandaag heb ik 3 eieren gebakken gegeten, 2 geroosterde maisboterhammen, met jonge kaas, bacon en een of ander sausje. Hapje perenijs. Als avondeten boontjes met aardappelpuree, en 2 saucijzen. En met watermeloen. Zo alweer bedtijd.
Jullie mogen mijn naam wel helemaal weghalen. Ik had mijn nieuwe gewicht wel doorgegeven maar is niet opgevallen. Ik kan het niet volhouden om hier overdag mee te schrijven naast mijn werk. Ik wens jullie veel succes met afvallen!
Wauw, goed bezig ladies!

Ik ga de websites die genoemd zijn ook eens bekijken. Van sommigen wel gehoord, maar nog nooit bekeken. Ik zoek altijd recepten op de AH website. Dan tik ik een ingrediënt in bijvoorbeeld. Bananenbrood ga ik ook eens maken denk ik. Gisteren echt een hele slechte dag, maar vanmorgen toch -0,5 op mijn nieuwe digitale weegschaal. Vandaag overdag heel sober gedaan, maar was voor werk bij onze zuiderburen en heb gedineerd met runderstoof en friet

Morgen een relaxdag in de sauna. Ga er maar gewoon van genieten en gezonde keuzes maken. Vrijdag en zaterdag uit eten. Lang leve de AH restaurant actie. Denk dat het wel meevalt als ik bewust van de kaart kies... Nu nog wat lichaamsbeweging inplannen.

Jammer Juuf, geeft toch niet als je iets minder actief bent. Succes in ieder geval!

Welterusten en op naar dag 11!
Jeej, de weegschaal gaf 74.7 aan, dat is -0.5 sinds maandag. Fijn! Morgen uit eten en volgende week twee keer uit eten en twee lunches. Ai... Nou ja, we gaan het wel zien.

Fijne dag vandaag!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven