Lijf & Lijn alle pijlers

Augustus afvallen

04-08-2016 10:44 1388 berichten
Alle reacties Link kopieren
In augustus en september hebben we allemaal hard gewerkt om wat kilo's te verliezen en dit is bij de meeste goed gelukt! In oktober gaan we gewoon door! Op naar 3.0 kilo eraf (elke dag een ons).

Succes allemaal!

We gaan er weer voor!

NaamStart augStart sepStart oktStart novStart decGewicht 05/12Gewicht 12/12Gewicht 19/12Gewicht 26/12Afgevallen decemberTotaal afgevallen Flea78 80.1 74,6 71,568.067.212.9 sneeuwvlokje 60.6 59.0 59.3 59.3 1.3 Riboho90 76.1 75.2 73.6 73.4 73.4 73.7 - - - +0.3 2.4 grutt 69.3 67.5 66.5 66.5 66.3 67.0 +0.72.3 eefje67767.5 65.5 66.6 64.4 62.5 62.3 61.8 61.360.7-1.86.8 Ciaociaociao 80 75.8 72.8 70.8 68.6 11.2 Caribgirl 78,8 76,8 74,8 75.0 73.1 72.7 73.6 +.5 5.7 Cicietta 71.5 71.5 71.1 71.2 0.3 CherokeeRose 58.7 58.5 - 0.4

Inloggegevens:

Gebruikersnaam: 31dagen

Wachtwoord: Afvallen

De start van dit topic vind je hier
Even een paar dagen wat minder geschreven maar wel meegelezen! Volgens mij is iedereen goed bezig! Af en toe een zwak moment is niet zo heel erg denk ik. Als je dan maar niet doorslaat en het gezonde weer snel oppakt.

Hier veel snaaibehoefte maar maak tot nu toe nog steeds verstandige keuzes gelukkig (nootjes, fruit, rijstewafel enz). Ben nu ongesteld dus dat helpt niet echt haha. En megaverkouden ook, op de één of andere manier heb ik dan altijd veel trek?!?!

Vanmorgen op de weegschaal gestaan en was -1kg sinds maandag! Maargoed, niet te hard juichen want vanavond uit eten en 2 feestjes dit weekend dus benieuwd hoe het maandag is...
Goedemorgen!

Zo, bijna weekend! Morgen een nieuwe weegschaal halen. Hij doet echt heel raar.

Succes allemaal vandaag!
quote:kruidentheetje schreef op 12 augustus 2016 @ 08:37:

@schorpioen, dit is toch hopelijk niet hoe je normaal eet? Ik kan me eigenlijk wel voorstellen dat je nog trek had in een mars... Je hebt alleen maar vet en koolhydraten gegeten en wat skyr. Geen groente, geen fruit? Ik zou omvallen en superveel zin hebben in nog meer ongezond eten.Dit vraag ik mij idd ook af.
Sauna, heerlijk! En van zweten van je ook af

Verschillende mensen vroegen hoe lang ik ben: 1.63m.

Ik heb de spirit weer een beetje gevonden, en ontbijt nu ook kleiner. Vandaag is mijn weekend begonnen xus weer wat moeilijker. Goed volhouden iedereen dit weekend!
Ik heb deze week ook de goede spirit gehad! Regelmatig braaf uit mijn werk naar de sportschool geweest.

Ik heb nu super trek, m'n buik rommelt.. Dat is echt de eerste keer sinds 1 augustus. Nog even wachten tot m'n tussendoortje.

Vanavond de bank op met een vriendin die vanalles heeft gebroken, dus ik moet echt oppassen en van de chocolade afblijven.. Wordt een uitdaging!

Ben benieuwd wat maandag brengt voor iedereen!
Ik ga deze week wat minder. Ik let gelukkig nog wel op wat ik eet, maar minder fanatiek dan vorige week. Ben geloof ik nog niet echt aangekomen, maar moet me weer even focussen... Dit weekend weer een kermis voor de deur, dus even op blijven letten!
Hier ook nog niet echt een fantastische week.. Merk dat ik het lastig vind in de vakantie.. Als ik straks weer aan het werk ben vind ik het gemakkelijker...

Toch elke ochtend maar weer trouw beginnen..

Succes iedereen!
Hier gaat het ook redelijk. Afgelopen 2 dagen meer gesnaaid dan ik zou willen, maar ook ongesteld dus da´s mijn excuus

Voor vanmorgen stond er weer een loopje op de planning. Ik weet niet hoe het bij jullie is, maar hier is het druilerig en regenachtig, maar ben dapper in de regen gaan rennen en heb sneller dan ooit een 6 km loopje gedaan

Dit weekend 2 leuke feestjes dus ik knijp em wel een beetje voor maandag..... maar goed .. Succes iedereen!!
Ik heb aankomende week 2 etentjes waaronder 1 bij de Italiaan. Denk dat ik aan de volkoren pasta met tonijn of kip ga. Lijkt me sowieso gezonder dan pizza

Dit weekend wil ik weer flink aan de wandel. Is er deze week wat bij ingeschoten. Druk op t werk en ben dan ' s avonds best moe.
Hier is het eigenlijk heel goed gegaan vanaf maandag. Niet gesnaaid en 4 keer gesport Morgen festival, dus qua eten en drinken niet helemaal top waarschijnlijk, maar wel veel beweging Dat zal de schade hopelijk wel beperken. Ga denk ik wel een patatje eten als ze dat verkopen, daar heb ik al dagen trek in (en ik houd eigenlijk helemaal niet van patat ).
Uhm... stuff... and things
Vind het heel knap dat jullie toch steeds de draad oppakken doorzetten ook al even wat meer gegeten of minder gespirt dan gehoopt!

Ik had gister een baaldag... Had zin in lekkere dingen maar mocht ze niet. Toen vond ik mezelf zielig en dacht ik fuck it. Maar toch niet gedaan en chagrijnig naar bed. Iets beter geslapen gelukkig ern vanmorgen een beetje uitgeslapen. Zometeen ontbijtje maken appeltaart havermout, dat vind ik zooo lekker, kan ik echt naar uitkijken. Vnv stond uit eten met vriend op de planning maar dat stel ik nog even uit ivm baby. Komt moeilijk in slaap, wordt vaak wakker en wil dan de borst en is een beetje eenkenning. Vind dan niet fijn om hem bij oppas ( ook al is het oma) te laten.
Hoera! ik heb de spirit ook weer. Nu drie dagen aan de boterhammen met kipfilet en minimaal 10000 stappen. Nog 3 dagen om de ellende van maandag tot donderdag recht te breien. Hoop toch zo op 73,? Ik zou al tevreden zijn met drie ons eraf, dan lig ik nog op koers.
Knap hoor koffiekopje!

Geinig trouwens die nicknames: koffiekopje, theeleutje, kruidentheetje hahaha. Af en toe moeite om jullie uit elkaar te houden

Ik heb een vraag over het stappen tellen. Collega vertelde laatst dat zij had gelezen/gehoord dat het niet echt zoden aan de dijk zet, omdat het niet intensief genoeg is? Dan bedoel ik gewoon lopen/stappen zetten.

Al is het naruurlijk altijd beter dan op je krent zitten
Dat moet vast lukken Sunnie!! Zet 'm op!

Ik werd gisterenavond verrast door m'n vriendinnen, gewoon zomaar omdat ze vinden dat ik het verdien. Heel lief natuurlijk. Maar dat houdt wel in dat het begon met friet en een groentekroket en 's avonds nog chocola. Oeps... nouja, was in elk geval gezellig. En dan de komende 3 dagen maar even zo min mogelijk eten.
Hebben jullie nog inspiratie voor het avondeten? We gaan niet uit eten maar ik wil wel iets lekkers/gezonds op tafel zetten. Gister al rijst met kip op dus dat liever niet.
Kijk eens op ah.nl. Je kunt zoeken op thema, zoals: slank of gezonde recepten.
Goedemorgen!

Volgens mij zet wandelen wel degelijk zoden aan de dijk. Stappen tellen maakt dat je in ieder geval meer in beweging bent en niet op je gat zit heel de dag, dus dat scheelt iets, maar ik weet niet of dat echt zoden aan de dijk zet. Sowieso beter dan niks en in combinatie met gezond eten denk ik dat het wel verschil maakt. Een aantal keer per week 45+ minuten wandelen volgens mij wel. En dan niet slenteren natuurlijk

Ik haal ook de koffie- en theenamen door elkaar behalve kruidentheetje, maar die kende ik al.

Fresiaatje, volgens mij ben je goed bezig hoor. Niet gesnaaid op je baaldag! Ik weet hoe moeilijk dat 'fuck it' gevoel is. Misschien iets met een mexicaans tintje? Veel rauwe groente opsnijden (paprika, komkommer, mais, tomaten, kidneybonen, sla) guacamole erbij maken. Eten met zilvervliesrijst, zoete aardappelfrietjes, taco's/wraps. Dit is een beetje mijn go-to makkelijk en gezond eten. Of quinoa salade, bijvoorbeeld met tomaat/komkommer/paprika/peterselie en feta of gegrilde zalm of warm met geroosterde courgette/paprika/rode ui/knoflook met feta. Ook heel makkelijk altijd. Laatst was ik zooooo moe, had niks in huis, na mijn werk naar de supermarkt, had echt géén inspiratie. Uit eindelijk een makkelijke curry-achtige iets in elkaar geflanst en het was superlekker. Sperziebonen, kokosmelk, 1/2 bouillonblokje met een beetje water, koriander, zilvervliesrijst, cashewnoten uit de oven. Wat nog meer? Even denken...gepofte zoete aardappel is ook erg lekker. Gaatje in prikken, inwrijven met een klein beetje olijfolie en zout, in de oven voor 50 minuten ofzo (op folie, want ze gaan lekken (erg lekker!), opensnijden en vullen met wat je maar wil (ik vind zo'n mexicaanse combi weer erg lekker, uiteraard met guacamole erop). Je kunt ook een roerbakgerecht maken met van die woknoedels, groente erin, cashewnootjes uit de oven, of vleesvervanger of biefstukreepjes.

Hier een moeilijke start. Werd vandaag wakker, géén zin om te sporten, maar heb gewoon rustig aan gedaan, eerst eten en toen was de stap minder groot, dus ik heb gesport! Pfieuw, had het al bijna doorgeschoven naar morgen, maar dan komt mijn planning in de war en dan weet ik zeker dat het niet lukt om alle workouts/wandelingen te doen deze week. Maar nu zit het erop! Ben benieuwd of er iets af is maandag met deze (weer) matige week. Vorige week wel, maar eerste week gaat natuurijk ook vocht eraf. Nouja, we zien het wel, nu ik toch gesport hebt lukt het ook beter om de rest vol te houden vandaag.

Succes dit weekend allemaal! Maandag weegdag
Coccietta, goeie tip. Weet dat het bestaat maar kijk er eigenlijk nooit op.

Tinypotato, jaaa iets mexicaans, das lang geleden! Daar heb ik zin in!
Wat goed, iedereen aan het sporten/bewegen! Koffiekopje en tinypotato, supergoed dat jullie vanmorgen toch gewoon gegaan zijn ondanks geen zin!

Fresiaatje, volgens mij mij gaat het bij jou een stuk beter dan je zelf denkt! Je hebt het moeilijk soms, maar houdt wel goed vol krijg ik de indruk.

Tinypotato, wat een goede diner-ideeën allemaal! Ik had ook nog niks kunnen verzinnen voor vanavond, maar een mexicaans gehakt/groenteprutje met taco's is een heel goed idee!

Ik ben vaak ook inspiratieloos voor diner, maar eet regelmatig alleen doordeweeks en dan zorg ik gewoon dat ik een hoop groente in huis heb en gooi het een en ander door elkaar met iets van eiwit erbij. Ik kom vaak volledig hypogylcemisch thuis en moet dan gewoon even snel iets maken. Wat ook heel makkelijk is en superlekker (vind ik), is gegrilde (maar ik doe meestal gewokt want sneller) paprika en courgette, en dat dan met zachte geitenkaas op een tortilla. Ik eet het nu niet zo vaak meer omdat ik (meestal, in ieder geval doordeweeks) koolhydraten probeer te beperken en in tortilla's zitten er nog al wat. Iets anders snels als ik met mijn vriend eet is een curry (uit een zakje, ik eet niet veel uit zakjes maar een enkel keertje dus wel) met veel groente, witte vis stukjes (of quorn) en kokosmelk. Mijn vriend eet er dan rijst bij, ik eet meer groenten.

Hier vandaag thuis, maar nog wel met werk bezig. Vaak krijg ik daar veel snaaidrang van, vandaag valt het gelukkig mee. Ontbijt was hier standaard met yoghurt/fruit/noten/zaden (maar minder dan voorheen!), tussendoor kop koffie met veel melk, toen een half uurtje 30 day shred, daarna lunch 6 kleine sushi stukjes en een maiswafel met pindakaas. Straks een peer, en dan uurtje squash (ip, anders morgenochtend) en vanavond denk ik taco's met mexiaans prutje naar idee van tinypotato
Eefje, goed bezig. Klinkt ook lekker jouw ideetjes, ga ze opschrijven.

Ik houd inderdaad wel vol ha, daar sta ik van te kijken. Ik ben wat dit betreft nogal zwak. Het topic motiveert wel hoor. Ook last van hormonen denk ik. Ik mis mijn oude lijf. Ik ben nooit superslank/strak geweest, hoeft ook niet trouwens. Maar zat goed in vel. Nu na zwangerschap extra vetjes, slappe borsten, enorme haaruitval met inhammen en een slechte huid. Ik word daar niet echt vrolijk van. Mezelf volvreten met slechte dingen maakt het niet beter dus dat is ook een goede stimulans. Straks hopelijk weer mijn oude kleren aan, dan komt de rest vanzelf! En ik moet het goede voorbeeld gaan geven, dus beter nu vast leren.

Morgen willen we gaan bbqen, ga zo alvast op zoek naar slanke bbq ideeen. Ik ben zo goed als vega dus dat scheelt.
Ik ga denk ook maar een Mexicaans groentjeprutje eten met taco's. In ieder geval iets wat snel klaar is want heb geen zin om uitgebreid te koken

Vandaag goede dag gehad qua eten en ook flink al wat gelopen.
@kruidentheetje: wat ik gister heb gegeten is niet een normale dag. En als ik een slechte dag heb is het veeel meer???? Qua kcal zat ik nog onder 1500 kcal

Normale dag is 4 keer in de week meestal skyr, fruit, salade met kipfilet, rijstwafels met pindakaas of fruit en avond eten groente, aardappelpuree en vlees. Dus van alles wat.

Het lijkt erop dat ik wel afval maar doordat die weegschaal niet goed doet weet ik het niet. Ik ben te lang en te zwaar dat ik bij 1 kilo afvallen al iets merk aan mijn kleding. Dan moet er wel 5 kg af zijn.
Haha! Iedereen mexicaans vanavond

Hier vandaag dus mwah qua eten, weer een afspraak. Dit keer waar niet echt een gezonde optie was, maar heb geprobeerd het te balanceren over de dag genomen. In ieder geval gesport en best wat gefietst, dus al met al ben ik niet ontevreden.

Fresiaatje, hoop dat je weer lekker in je vel gaat zitten. Je plukt straks de vruchten van alles wat je nu doet, gezond eten en voldoende bewegen doet voor mij altijd wel veel goed wat betreft weer lekker in mijn vel zitten, maar die eerste stappen hè, die zijn altijd het moeilijkst.
Voor mij toch niet helemaal mexicaans. Had volkoren wraps met groente, wat kwark en beetje geitenkaas.

Morgen ga ik denk een pan soep maken voor t weekend.

Nu lekker bankhangen en netflix kijken
Nou, mijn eten was vandaag echt bagger. Drukdrukdruk, alles liep uit, dus geen tijd of zin om iets gezonds te maken.

Ontbijt was een banaan, toen sporten (dat dan weer wel ), erna een eiwitshake. Toen op visite, beschuitje met muisjes gegeten, eenmaal thuis had ik welgeteld 5 minuten en toen moest ik alweer weg. Een eiwitreep en een blikje lipton green ice tea naar binnen gewerkt en pas weer thuis rond etenstijd en gierende honger. Vriend is pizza's gaan halen (verse van de AH).

Wel onder mijn calorieëndoel gebleven (krap). Nou ja, het kon slechter. Meestal ga ik op zulke dagen helemaal los en vreet alles wat los en vast zit, dus dit is al een hele vooruitgang!
Uhm... stuff... and things

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven