Wonen in Emmen, hoe bevalt dat?

10-12-2007 09:53 107 berichten
Alle reacties Link kopieren
Misschien verhuizen we naar Emmen maar hoe is dat eigenlijk wonen in Emmen?

Bevalt jou dat goed of minder goed? Welke wijken en straten zijn goed en waar kunnen we maar beter wegblijven?
Nee je wilt niet in Nieuw Weerdinge wonen hoor! Ze hebben er wel van alles maar t is op t veen "als je rondom emmen wil wonen moet je zorgen dat je nog wel opt zand woont, voor de meer beschaafdere mensen" werd er altijd gezegd in mijn familie. (wil niemand beledigen hoor! m'n eerste vriend kwam vant veen). Maar ze praten daar bijna geen drents meer maar knauwen al (grunnings) en je hebt er lintbebouwing. Heel ongezellig! rondom emmen denk aan: Sleen, Erm, Odoorn, Borger, Klijndijk, Dalen, misschien Weerdinge, etc. Als je import bent zou ik je toch niet aanraden om richting de veendorpen te gaan, ik denk dat dat je behoorlijk zal tegenvallen. Succes!
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
Ja ben ik met je eens Bladora. Nieuw-Weerdinge, Barger-Oosterveld, Emmer-Compscuüm enz. zijn erg boers, veel sociale controle, het leven speelt zich binnen het dorp af en ik denk dat je er als nieuweling hel moeilijk tussen komt.

Sleen en Erm zijn inderdaad aanraders. Ik denk nog aan Oosterhesselen en Valthe, maar huizen zijn daar duur.
Eens met Bladora, ik zou ook niet in N Weerdinge willen wonen. Ben geboren en getogen emmenaar.

En wat iemand schreef over dat tokkie gehalte vind ik echt een belediging.

Ik woon zelf in de wijk Angelslo, een prima wijk waar je ook mindere straten hebt als in alle andere wijken.

Ik heb ook in emmerhout gewoond maar vond alles echt somber daar. Ben toen weer naar mijn oude vertrouwde wijk verhuisd Angelslo. Heb ook prima een aantal jaren in Bargeres gewoond. In Angelslo hebben we trouwens een heel mooi winkelcentrum met alle winkels, zoals kruidvat, blokker, zeeman, 2 modewinkels, pets place, DA drogist, C1000, Aldi.

Een kennis van mij heeft een heel mooi huis gekocht in de Delftlanden daar komen straks alle voorzieningen. Het treinstation komt daar ook. Je zit vanuit de Delftlanden direkt op de hoofdwegen

Ik zou persoonlijk als ik landelijk wil wonen kiezen voor Sleen, Klijndijk, Dalen, Erm. Woon je toch dichtbij Emmen. Of Noordbarge en Zuidbarge is ook mooi wonen.
Barger oosterveld is de laatste jaren heel erg verandert hoor Shining

Was vroeger echt een dorp die geen import wilde en sociale controle maar de laatste jaren zijn er zoveel huizen bijgebouwd dat daar nu geen sprake meer van is

Er is nu veel import en hele mooie huizen daar
Ja barger-oosterveld is op zich wel prima. Is wel veranderd en t hoort ook bij emmen in principe... en sinds de Boogie Bar er weg is is t vast een stuk rustiger...:)
Mika, ik wil je niet kwetsen hoor en er zullen echt goede straten tussen zitten in Angelslo, maar over het algemeen staat het bekend als Tokkie-wijk. Vooral als je de wijk in komt rijden.

Barger-Oosterveld kan heel goed veranderd zijn, dat weet ik niet.
Denk ik ook wel Bladora

Vreemd eigenlijk dat je er nu achter komt dat er toch nog wat forum leden uit Emmen en omstreken komen
Oja haha, de Boogiebar. Daar gingen we heen toen we 14/ 15 jaar waren. Wat een boerentent zeg ;)
Die goeie ouwe tijd *zucht* lol
Rondom het winkel centrum en er tegenover zijn gewoon nette buurten. Maar hoe verder je achterin komt wordt het slechter inderdaad. Maar om nu van tokkie gehalte te spreken
Als je het zo'n boerentent vond waarom ging je er dan heen Shining.

je klinkt echt als kouwe kak
Ja, klopt Mika, je hebt er ook bungalows en nette straten, vooral aan de rechterkant van de weg die door de wijk heen loopt. Klopt. Maar als je vanaf de rondweg de wijk inrijdt, rechts dus.....mèn.......

Maar aan de andere kant is het prima wonen inderdaad.
Ik kouwe kak???

Ik ging er heen omdat iedereen er heen ging, vriendinnen gingen ook. Maar het was toch ook een boerentent? Daar zeg ik toch niks verkeerd aan?
ha...de boogiebar WAS gewoon een boerentent Mika...

Vind ook wel dat Angelso z'n goede straten heeft, maar t staat hoe dan ook wel bekend als een van de slechtste wijken van Emmen naar mijn idee. Maar volgensmij ging het hier oom Sarah Scot, en die wou juist landelijk wonen, dus ist verder niet van toepassing lijkt me.
Sorry Shing was een beetje pissed over dat tokkie gedoe

Maar jullie hebben gelijk over de boogie bar

Neem mijn woorden terug shining
Ach joh, geeft toch niks. De boogiebar was zelfs volgens Drentse begrippen nog ontzettend boers ;)

Angelso heeft zeker nette straten, absoluut. Ik wilde alleen aangeven hoe het bij de meeste mensen bekend staat.

Kwamen jullie ook wel eens in Arizona, wat nu twins is?

Ook zo boers, maar was toen héél leuk!
Nee was een beetje uit mijn buurt
Wonen in Duitsland zou ik zeker niet doen. De huizen zijn er goedkoop maar daar is alles mee gezegd. Even wat ervaringen van vrienden: De Nederlanders wonen allemaal bij elkaar in één buurt en gaan bijna niet met de Duitsers om. De kinderen gaan in Nederland naar school dus dat is brengen en halen met de auto. Kinderen hebben geen vriendjes want hun vriendjes van school wonen in Nederland en de Duitse kinderen spelen met kinderen van hun eigen school. En als je het huis weer wil verkopen blijkt dit heel moeilijk te gaan zodat vrienden uit nood hun huis in Duitsland hebben verhuurd en nu na paar jaar Duitsland zelf weer in Nederland wonen.

Emmen heeft goede en minder goede straten en die vind je in elke wijk. Hetzelfde geldt voor andere dorpen rond Emmen: in sommige straten wil je liever niet wonen.
quote:Sarah Scott schreef op 02 december 2008 @ 22:44:

Gheh Emmen is sinds vandaag out of the picture. We gaan morgen een afspraak maken met de makelaar voor een huis in Nieuw-Weerdinge. Inderdaad ja, in the middle of nowhere

Hai!

Ik woon in Nieuw-Weerdinge (ook in een huis met een lap grond) en het bevalt mij hier prima hoor! Mijn vriend is hier geboren en getogen, dat scheelt misschien wel...

Heb jaren in Enschede gewoond, en daarna in Assen, en sinds ruim 4 jaar hier dus.

Als je wat wilt weten over hier, hoor ik het wel.

Enne, met kinderen krijg je genoeg aanspraak hoor!
Waar woont kerstboom nu eigenlijk die deze to heeft geopend?
hehe shining, twins jaaaaa. Ik woonde toen in Sleen en er ging elke zaterdag een "Twins bus". Voor 2 gulden ofzo werd je dan gehaald en gebracht. Bestaat Twins nog steeds eigenlijk?

Crazydesi fijn dat jij wel op je plek bent in NW!
Ik heb een jaar of 10 in Emmen gewoond, man is geboren en getogen Emmenaar. Als onwetende student kwam ik in Emmermeer terecht, over Tokkie-gehalte gesproken....:-). Het is inmiddels wel aardig opgeknapt maar van de slechte naam komt de wijk nooit meer af vrees ik. Man komt oorspronkelijk uit Bargeres en is later met zijn ouders naar Zuidbarge verhuisd, mijn schoonouders wonen er nog steeds.

Zuidbarge is mooi, grote kavels over het algemeen, maar heel erg duur. En de gemiddelde leeftijd is vrij hoog, het is niet heel erg kinderrijk. Maar de wijk de Rietlanden zit er aan vast en die is wel weer heel kinderrijk.

Het oude schoolmeestershuis staat momenteel te koop, met volgens mij een flinke lap grond. Maar goedkoop zal het niet zijn.
[quote]fiba schreef op 07 december 2008 @ 16:04:

Wonen in Duitsland zou ik zeker niet doen. De huizen zijn er goedkoop maar daar is alles mee gezegd. ]

Je kan prima in Duitsland gaan wonen, maar dan moet je vind ik niet de insteek hebben om je hele sociale leven, werk etc. in NL te hebben. Dus je kinderen in Dld naar school doen en ook daar gaan sporten enzo. Ik denk dat daar het grootste probleem zit! Maar goed, dat is nl wel weer even iets anders dan "landelijk" gaan wonen in Drenthe.

Verder kun je volgens mij nu best goed als buitenstaander in BOveld gaan wonen, er is idd vrij veel nieuwbouw met dus meer 'import'.
Ik heb meer dan 20 jaar in een dorpje in de omgeving van Emmen gewoond. Dat is mij altijd goed bevallen.

Nu woon ik in een groter drop, met ook heel veel faciliteiten, en ben ik nog binnen een half uur in Emmen.

Wat de rest ook al zegt: ik zou ook niet in Nieuw Weerdinge willen wonen. Waarom niet?? Tja moeilijk uit te leggen eigenlijk.. maar naar mijn gevoel is daar ook maar weinig te doen / "beleven". Tenminste, als ik door Nieuw Weerdinge rijd, denk ik niet: ja dat is het..

Eleonora: dan ben ik wel benieuwd waar jij komt te wonen??

Ik ben daar namelijk wel redelijk bekend, en kom er nog regelmatig omdat er veel vrienden van ons wonen.
Haha Bladora, inderdaad een Twins-Bus. Iedereen straalbezopen op de terugweg ;)

Maar goed, ik ga offtopic.

In Duitsland kun je heel goed wonen. Het klopt inderdaad dat je weinig contact hebt met Duitsers en dat er hele dorpen zijn die voornamelijk uit Nederlanders bestaan. Maar Sarah Scott wil een huis met een lap grond voor niet te veel geld. Daarom raadde ik Duitsland aan. Huizen spotgoedkoop met heel veel grond.

Maar inderdaad, het is geen Drenthe.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven