Wonen in Emmen, hoe bevalt dat?

10-12-2007 09:53 107 berichten
Alle reacties Link kopieren
Misschien verhuizen we naar Emmen maar hoe is dat eigenlijk wonen in Emmen?

Bevalt jou dat goed of minder goed? Welke wijken en straten zijn goed en waar kunnen we maar beter wegblijven?
Wij hebben land gekocht in Valthermond, een kilometer of 15 bij Emmen vandaan. Ik vind het erg spannend want ik ben een Amsterdamse van geboorte. Leuk om eens over mijn nieuwe omgeving te lezen!
Eleonora wat spannend en leuk dat je ook naar Drente gaat.

Jullie gaan zelf een huis bouwen/laten bouwen?

We zijn inmiddels een paar keer in Emmen geweest en de rietlanden spreekt ons erg aan.

Zo'n mooie omgeving bij de rietplas en bij het kanaal.

Het winkelcentrum leek ons erg gezellig.

Maar ook in Bargeres en Emmerhout willen we nog verder rondkijken.
Ja wij gaan een huis laten bouwen. We hebben een flink stuk land (2800 m2) en er komt een - hopen wij - beeldschoon huis op te staan. We gaan een bed & breakfast beginnen en dieren houden en zo. Ik heb er zin in.

Waar woon je nu Kerstboom? En waarom voor jou Drenthe? Voor ons was het de omgeving en het feit dat er nog voor een redelijke prijs land te koop is. Waar we nu wonen kost een klein stukje land al een halve ton en dan moet er nog een huis op. Daarbij kunnen we niet wachten de randstad uit te gaan.

Hoe zit dat bij jullie?
Dat klinkt allemaal erg goed zeg. En wat een groot stuk land hebben jullie gekocht, ruim genoeg voor dieren en een groot huis.

Heb je nu ook een bed & breakfast of is dat straks helemaal nieuw voor jullie?

Wat geweldig om het straks zelf helemaal in te kunnen richten.

Dezelfde redenen die jij aangeeft hebben wij ook. De omgeving, de rust, het gemoedelijke, de bossen en wij zijn onze woonomgeving beu en helemaal klaar voor een nieuwe en frisse start.
Nou hier nog iemand die richting Emmen wil! We hebben een goed en mooi huis gezien, maar helaas lees ik hier dat de wijk Angelslo niet aangeraden wordt....

Leek mij juist ideaal, die ligging, ziekenhuis vlakbij, bos vlakbij incl meertjes, dierentuin bij de hand voor de kids....

Shit. wel een domper(tje) de negatieve verhalen hier.....
Emmen is helemaal niet zo groot en het is makkelijk op de fiets, de auto, de bus etc... te doen binnen een kwartiertje of korter zelfs (ligt aan je vervoer). Dus om de treinverbinding hoef je het echt niet te doen om in een bepaalde wijk te wonen of de dierentuin etc... Alles is lekker dichtbij, je hebt prima voorzieningen, vervoer, winkels en de dierentuin is geweldig. Trouwens stopt die trein niet 1x per uur in Bargeres? Op het station in het centrum gaat dat ding elk half uur. Ook een interliner als je naar Groningen wil binnen een uur etc..

Emmen is trouwens een dorp, geen stad. Heeft geen stadsrechten ;)
Gheh Emmen is sinds vandaag out of the picture. We gaan morgen een afspraak maken met de makelaar voor een huis in Nieuw-Weerdinge. Inderdaad ja, in the middle of nowhere
Succes!
Dank je!
Nieuw Weerdinge ligt tussen Ter Apel en Emmen. In Ter Apel zijn 4 supermarkten, schoenenwinkels, kledingzaken, Hema en Kruidvat. De grote ketens vind je in Emmen en uitgaan doe je daar ook beter. De huizen zijn er goedkoper dan in Emmen of Ter Apel, dus zo verkeerd is Nieuw Weerdinge niet Sarah!
Vond ik ook niet! Zeker niet met een tuin van 80 meter diep

(Alleen zijn er 12 mensen die allemaal nog willen kijken.....pffff )
(Alleen zijn er 12 mensen die allemaal nog willen kijken.....pffff )[/quote]

Zolang ze alleen maar kijken is er niks aan de hand Sarah: moed houden dus. En ik weet niet of je ook al naar het woningaanbod in Ter Apel hebt gekeken. De prijzen zijn daar lager als in Emmen en Ter Apel heeft meer voorzieningen als Nieuw Weerdinge. Als je nog vragen hebt: ik ben in alle drie de plaatsen goed bekend.
Dan zou ik eerder naar Klanzienaveen, Dalen of Coevorden gaan, maar dat is persoonlijk natuurlijk. Ook afhankelijk van je budget en waar e naar op zoek bent.
quote:fiba schreef op 03 december 2008 @ 13:25:

Zolang ze alleen maar kijken is er niks aan de hand Sarah: moed houden dus. En ik weet niet of je ook al naar het woningaanbod in Ter Apel hebt gekeken. De prijzen zijn daar lager als in Emmen en Ter Apel heeft meer voorzieningen als Nieuw Weerdinge. Als je nog vragen hebt: ik ben in alle drie de plaatsen goed bekend.

Alleen kijken is prima ja, dan doen wij wel bieden

Nog een "moeilijkheidje"; de huidige hypotheek staat op 180.000 vertelde de makelaar, en ze verkopen het huis dus met (veel) verlies. De bank moet hierop nog akkoord gaan geven....dat horen we vrijdag of maandag (uiterlijk), dus daarna kunnen de kijk-afspraken pas gemaakt worden.

Alle drie de plaatsen zijn idd een mogelijkheid, alleen willen we gráág een stuk grond erbij, en dat vindt je toch niet zo snel in Emmen en Ter Apel. Tenminste niet voor de prijs die we in gedachten hebben En het huis wat we nu willen hebben (nouja, mits het er van binnen redelijk oke uitziet, maar daarvoor dus nog te bezichtigen) is echt een goed prijs.

Huis staat nu 4 weken te koop, dan is 12 toch een behoorlijk aantal denk ik (ben starter op de koopmarkt, dus heb er ook eigenlijk geen flauw idee van hoor ) Nouja, eerst maar akkoord van hun bank afwachten, lijkt me het belangrijkste.

We hebben nog ruim een jaar, dat scheelt, we hoeven niet per direct wat te kopen. Maar ik zal wel balen zeg, als dit huis het niet wordt
Broodtrommel: Coevorden hebben we idd ook gekeken, ook wel wat aardige dingen gezien. Dalen staan geen huizen te koop (via Funda tenminste) en Klazienaveen heb ik ook bekeken, en een aantal huizen wel ok bevonden. Maar liefst die lap grond he.....
Huizen in Dalen hangen vaak behoorlijke prijskaartjes aan trouwens! En hoe groot moet die lap grond zijn Sarah? Ik ben in bovengenoemde plaatsen namelijk veel op pad en het valt me op dat veel huizen die te koop staan niet op Funda te vinden zijn. Zou je misschien nog een paar adressen aan de hand kunnen doen.
Ow Fiba, das handig! Hmm hoe groot.....de tuin bij het huis wat we op het oog hebben is 78 bij 8, maar das wel écht enorm hoor.....laten we zeggen de helft is ook goed (40 bij 8)

Eisen voor het huis zijn minimaal 4 slaapkamers, óf drie slaapkamers + elders (begane grond bv, of op zolder) nog een extra ruimte voor onze sport- en computerzooi. Verder graag een badkamer waar een bad in zit, óf de mogelijkheid ervoor qua ruimte. En dan liefst een vrij nieuwe keuken óf badkamer, beiden natuurlijk ook goed

We willen zo min mogelijk klussen, omdat we niet zomaar 's avonds ff naar een nieuw huis kunnen om te klussen ivm de reistijd én de kinderen.

Max prijs is 150.000.

Je mag me wel mailen naar vivaangel5@gmail.com, mail ik vanaf daar wel met mijn eigen mailadres verder.
SarahScott,

Ben je wel eens in Nieuw-Weerdinge geweest? Ik ben in de buurt van Emmen opgegroeid en als we terug gaan zou ik dus nooit daar gaan wonen. Ligt ook echt overal ver bij vandaan (ik weet niet of je kinderen hebt, maar die moeten dus altijd een pokke-eind naar school fietsen). Verder vind ik dat je veel gezelligere dorpen hebt dan Nieuw-Weerdinge.
Hey GermanWings, fijn dat je iets meer kan vertellen. Nee, ik ben er inderdaad nog nooit geweest, maar ik (wij) wil wel gráág "achteraf" wonen. We hebben idd twee kinderen die straks (oudste gaat over ruim 1,5 jaar) naar school moeten.

Wat vind jij ver fietsen dan? Emmen is op tien autominuten afstand, dus ik gok een km of tien? Ik fietste altijd naar mijn werk, bijna 11 km verder, binnen een half uur. Vind ik niet ver, maar is misschien ook maar net wat je gewend bent?

Welke andere dorpen vind jij aanraders? Ik hoor ze graag!
quote:germanwings schreef op 05 december 2008 @ 17:10:

Ben je wel eens in Nieuw-Weerdinge geweest? Ik ben in de buurt van Emmen opgegroeid en als we terug gaan zou ik dus nooit daar gaan wonen.

Ik ben hier helemaal mee eens, bezint eer je begint.

Ik ben ook in de buurt van Emmen opgegroeit maar om nu in Nieuw-Weerdinge te gaan wonen, nee. Dan zou ik toch eerder Emmen doen dan maar een beetje duurdere woning.
Maar waarom dan niet? Vanwege het dorpse?
Niet zozeer vanwege het dorpse, daar kan ik me nl. nog wel de leuke kanten van voorstellen. Weliswaar (nog) niet voor me zelf. Maar ik vind Nieuw-Weerdinge wel heel "boers" (dit gaat vast reactie's uitlokken) en ik ben bang dat je daar echt eeuwig en altijd een buitenstaander blijft, ik vind het een vrij gesloten dorp en denk dat je het risico loopt als "snob" of "kakker" te woden aangezien.

Ebn zelf in barger-oosterveld opgegroeid en zou dat eerder aanraden, ook omdat er daar meer 'import" is. Verder zou ik als ik terug naar Emmen zou gaan, het eerder in de hoek van Noordbarger, erm en sleen zoeken. Zal wel duurder zijn, maar de sfeer spreekt mij daar veel meer aan.

Als je nog meer vragen hebt hoor ik het wel!
Haha Bedankt, ik begrijp het nu. Denk echter dat het wel mee zal vallen, ik kan goed het echte Drents verstaan, praat zelf ook hardstikke plat (ook ABN hoor ) en denk ook vooral dat het veel met je eigen instelling te maken heeft, of je eeuwige buitenstaander blijft ja of nee

Bedankt in elk geval, en als ik vragen heb de komende dan plemp ik ze wel neer hier!
Waar je ook gaat wonen: je bent import en zult er moeite voor moeten doen om geaccepteerd te worden. Als je kinderen hebt krijg je al gauw contacten met andere moeders denk ik. Ter Apel is "minder boers" en daar is ook al wel veel import, maar daar, en in Erm, Sleen, Emmen en andere dorpen liggen de huizenprijzen behoorlijk hoger als in Nieuw Weerdinge.
Sarah Scott, Nieuw-Weerdinge zou ik echt nooit willen wonen. Serieus, dat wil je niet.

Heb je er wel eens aan gedacht om net over de grens in Duitsland te gaan wonen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven