Eetschema...ruim 7 maanden

07-12-2008 16:55 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Afgelopen vrijdag ben ik met mijn zoontje van ruim 7 maanden naar het CB geweest voor de controles. Op zich groeit hij wel aardig, en komt hij in gewicht vrij goed aan. Maar een dikkertje is het niet: 7,2 kg en 71cm lang. Daar maak ik me geen zorgen om, want ik WAS(!) precies zo toen ik klein was.

Op het CB vinden ze dat ik hem toch pap moet gaan geven, ook omdat meneer z'n flessen niet meer interessant vind.

Z'n schema nu is:

7.00u Pyamapapje Biscuit (150 ml. water & 5 schepjes)

9.15u Fruithapje (1/2 groot potje) & heel klein beetje sap

11.30u Paar stukjes brood met margarine en 150ml opvolgmelk (dit gaat never-ever op)

15.00u Pyamapapje Biscuit (zie ontbijt)

16.00u Soepstengel & heel klein beetje sap

18.30u Groentehap en daarna yoghurt

20.00u Pyamapapje Vanille (drinkpap) 250ml

Denken jullie dat dit voldoende is, ook qua vocht ofzo? Ik vind het zo lastig allemaal, vooral omdat iedereen wat anders zegt!

Hoor het graag van jullie!

Groetjes Ingeding
Zat vocht! Pap is niet verplicht trouwens, mijn dochter heeft nooit pap gehad.
zucht..

op het CB vinden ze zoveel..

Ik zou gewoon lekker doen waar je zelf goed bij voelt en pap hoeft echt niet. En hij krijgt genoeg vocht.
mag ik vragen waarom je voor pyama-papje kiest? Dat is toch behoorlijk zoet? Kun je in plaats daarvan niet gewoon pap geven?

Vocht lijkt me wel voldoende trouwens. Rond die leeftijd is het sowiezo puzzelen met eten omdat je ineens vanalles extra moet geven.
Lijkt me vocht genoeg, maar waarom geef je niet gewoon melk ipv al die pyamapapjes? Zo veel lijkt me nou niet speciaal goed voor zo'n kleintje.
Gewone melk mag ie nog niet, de Opvolgmelk drinkt ie niet en Brintha of Bambix eet ie niet...

Groentehapjes, yoghurt, Fruithapjes, Soepstengels, brood etc...dat gaat allemaal prima!
Ik zou ook geen gewone melk meer drinken als ik in plaats daarvan allerlei lekker zoete drankjes zou kunnen krijgen. Misschien een beetje gechargeerd gesteld, maar als je hem die zoetigheid gewoon niet meer geeft, gaat hij dan niet weer melk drinken?
Eens met Magica.

Drie keer pyamapapje op een dag is wel erg veel.
Avondpapje biscuit is zelfs zout aan toegevoegd...
Pilous in "Bambix, ben ik nou gek?"

Kijk hier maar eens.
Kijk inderdaad even kritisch naar de inhoud van het pyjamapapje en hoeveel suikers daar in zitten!!!!! Die papjes zijn echt veel te zoet om drie maal per dag te geven. Nog afgezien dat het slecht is voor tandjes e.d. zou ik als kind zijnde dan inderdaad die saaie melk niet meer willen drinken. kwestie van stoppen en andere dingen aanbieden. Misschien Yoghurt of inderdaad gewone pap. Zoonlief heeft nooit echt pap gehad. Gewoon lekker boterhammetje, soepstengels fruit en groente. Voor vocht krijgt hij water. Misschien erg saai, maar hij vindt het heerlijk. Af en toe krijgt hij chocomelk, maar bijvoorbeeld roosvicee vind hij niks aan. Ik doe hem het meeste plezier met gewoon water of gewone melk. Heerlijk. Misschien s morgens gewoon boterhammetje dubbel gevouwen in zn handjes geven en kijken wat hij er mee doet? Zoonlief eet zo op zn gemak twee boterhammen op. Heel dun boter erop en hem lekker zn gang laten gaan. En inderdaad niet te zwaar aan het cb tillen. het zijn adviezen!!!
Jullie hebben gelijk.. raar dat zoiets dan verkocht wordt! Ga maar eens afbouwen met die papjes dan! Want er zit inderdaad veel suiker in.Dat had ik niet eens gelezen...
tja er wordt wel meer verkocht wat niet helemaal gezond is. Voor af en toe kan het ook echt geen kwaad, zelfs 1x per dag niet denk ik, maar 3x per dag!! is echt teveel. Het is eigenlijk alsof je hem 3x per dag een mars geeft zeg maar. Probeer is een boterham in handen te geven ipv pap. Kijk wat hij doet. Tuurlijk is het de eerste paar keer een troep, maar misschien vind hij het heerlijk
Hai Ingeding,

Ik zou inderdaad kijken of je wat andere dingen kan geven, ook als tussendoortje. Bijvoorbeeld een beschuit verkruimelen en dan mixen met wat yoghurt werkt ook heel goed. Of als je het zoet wilt houden bijvoorbeeld een banaan met wat yoghurt in de blender mixen. Kijk anders eens op www.keukenkikker.nl voor lekkere makkelijke recepten, ook voor groentehapjes enzo. Heel makkelijk te maken (grote porties en dan invriezen) en het scheelt je nog veel geld ook. Was voor mij ook een tip van het forum en ik heb er veel aan gehad. Succes!
ja ik zou ook terug gaan naar max 1 keer pap en verder gewoon melk. En pap is zeker niet verplicht hoor. Bij mij op het cb roepen ze het ook steeds. Mijn zoontje is dan wel wat ouder, 11 maanden, en die mag gewoon brood of pap als ontbijt. Maar die is elke ochtend om 6 uur wakker dus krijgt ie gewoon een fles melk in zn bed,drinkt hij zelf op, want dan kunnen wij nog even blijven liggen. Lui mss maar ik ga niet 7 dagen per week beneden zitten om 6 uur met brood en hij heeft wel echt honger als hij wakker word.

Tussen de middag eet hij 1,5 tot 2 boterhammen dus aan granen geen tekort.

Als brood goed gaat bij je kleintje kan je dat tzt ook als ontbijt gaan geven met wat opvolgmelk erbij net zoals je lunch. Of een bordje pap als je toch pap wilt geven, je zult zien dat hij steeds beter van een lepeltje gaat eten.

Succes ermee!
Mijn zoontje is ook ruim 7 maanden en krijgt het volgende: 1x pap (gewone bambix van6 maanden) 1x liga + sap,1x brood met opvolgmelk,1x fruit,1x groente + yoghurt,1x opvolgmelk voor het slapen gaan. Ik denk dat er met pap (bambix fijne granen) niets mis is. (oke ik vind 3x ook veel) Het cb vond dat miniding teweinig was aangekomen (7100gr en 69 cm) en adviseerde om de fles van 23.00 weer in tevoeren!!!! Dacht het dus niet! Hij slaapt dan en heeft echt geen honger. En dan zeker straks met het afleren de grootste moeite hebben. Toen ik toevallig bij de kinderarts was voor iets anders toch even gevragen en die vond het dus ook totaal niet nodig. Dus gewoon lekker je eigen gevoel volgen is meestal de beste.
Waarom geef je een 1/2 potje fruit en geen hele?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven