Ruim jij het op?

12-08-2016 16:33 144 berichten
De poep van je hond bedoel ik dan. We zijn het er met zijn allen wel over eens, denk ik, dat hoendenpoep vies is. Niet alleen onder je schoen, ook de grote hopen die ik in het pasgemaaide veldje zie liggen, bah vies.

In het kader van TO trapt af, ik heb geen hond en dat is een zeer bewust keuze. Ik heb wel regelmatig oppashonden en als ze niet poepen in het lange gras waar ik de drollen met zo'n lullig zwart zakje tussen de sprieten vandaan moet peuteren ruim ik het op. En dat vind ik eigenlijk heel doodgewoon.

En jij, ruim jij het op?
quote:Vergeetmenietje1980 schreef op 12 augustus 2016 @ 19:25:

Ik zie vaak op het strand echt overal stront liggen, en moet dus goed op letten dat mijn enthousiast rennende kinderen er niet doorheen banjeren.Ik ben als kind ooit met blote voeten op het strand in een drol gaan staan, ik kan me nog steeds herinneren hoe goor dat voelde
Ruim t altijd op zit aan de riem een buisje met kleine zakjes. Of het mort echt diaree zijn maar dan zorg ik wel dat t niet gedaan wordt op gras of de stoep want dat vind ik wel heel erg smerig.
Ligt eraan waar. Ik heb het geluk dat er aan het einde van mijn straat een lange groenstrook is van ong 1,5 km die allemaal hondentoiletgebied is (met bordjes). Daar komt elke maandagochtend zon poepwagentje van de gemeente alle poep opzuigen. Daar laat ik het liggen.

In het bos laat ik het ook liggen. Meneer gaat daar vaak diep de bosjes in. Poept hij in een groenstrook wat geen expliciet hondentoilet is, ruim ik het op. Gelukkig heb ik het hond aangeleerd om het alleen op gras te doen dus ook in het bos doet hij het niet op de paadjes maar altijd in de bosjes. Op de honden uitlaat veldjes ruim ik het ook op, want daar wandel je met je hond.
quote:Lovely7 schreef op 12 augustus 2016 @ 19:30:

Of het mort echt diaree zijn maar dan zorg ik wel dat t niet gedaan wordt op gras of de stoep want dat vind ik wel heel erg smerig.Jij weet van tevoren al wat voor poep er uit je hond gaat komen?
Alle reacties Link kopieren
Hondenbelasting zet kwaad bloed bij hondenbezitters. En terecht. In de meeste gevallen wordt het besteed aan algemene middelen wat het discriminerend maakt. Het zou uitsluitend gebruikt moeten worden voor faciliteiten voor honden. Voor algemene middelen zou gewoon iedereen moeten betalen, want iedereen profiteert daarvan. Het is niet terecht dat een kleine groep daar voor opdraait.

Maar hondenbelasting is vaak een vorm van ontmoedigingsbeleid. Omdat zoveel mensen de poep niet opruimen, heeft men liever dat men dan maar niet aan een hond begint.

Hondenpoep op de stoep is het allersmerigste. Dit gebeurt bij de meest ongemotiveerde hondenbezitters die met hun hond 3x per dag het verplichte rondje aan de lijn doen in de bebouwde kom.

Waren zij oprecht geinteresseerd in het wel en wee van hun hond, dan gingen ze buiten de bebouwde kom wat verder wandelen met de hond, waardoor hij het op den duur afleert om op harde ondergrond te poepen, en alleen nog maar in het gras of zand doet.
Ook in gras en zand vind ik het heel vies.

Wij geocachen dus met onze kinderen en dan loop je vaak buiten de paden. Onze kinderen zijn niet bang voor brandnetels, maar die hopen stront in de bosjes en in het gras vinden ze echt supersmerig.

Ik pleit dus voor verplicht opruimen. Overal.
quote:Goede-Fee schreef op 12 augustus 2016 @ 17:01:

Die hondenuitlaatstroken ook gewoon afschaffen wat een ranzige bedoeling en de lucht in de zomer.

Lijkt me voor hondeneigenaren ook geen pretje. Beetje kijken naar je eigen hond die poept vind ik al best ranzig maar dat is dan eigen ofzo.

Maar dat er dan al 2 weken drollen van hele wijk liggen te dampen en jouw hond daar tussen door moet om te kakken. Jak.

Afschaffen en opruimplicht overal weer invoeren. En handhaven.Helemaal mee eens ik heb zelf ook een hond en ruim t gewoon altijd op een ander hoeft geen last van mij te hebben. Maar ik snap die honden uit laat stroken ook niet echt is alleen maar vies en je zal net er tegenover wonen zit je altijd in de stank.
Nee, voor die paar kinderen die nog buiten spelen, niet overal. Onzin. Echt.
Ik heb een klein hondje die zulke kleine drolletjes draait dat die een zakje bijna niet waard zijn, maar ik ruim het wel op.
quote:Bibi1973 schreef op 12 augustus 2016 @ 19:31:

[...]

Jij weet van tevoren al wat voor poep er uit je hond gaat komen?Ja dat merk ik aan haar, meestal doet ze t dan al binnen of de neiging tot binnen te doen.
quote:Bibi1973 schreef op 12 augustus 2016 @ 19:36:

Ook in gras en zand vind ik het heel vies.

Wij geocachen dus met onze kinderen en dan loop je vaak buiten de paden. Onze kinderen zijn niet bang voor brandnetels, maar die hopen stront in de bosjes en in het gras vinden ze echt supersmerig.

Ik pleit dus voor verplicht opruimen. Overal.Ik begrijp je punt hoor, maar in de bossen hier in de buurt lopen ook veel 'wilde' schapen, runderen en vossen enzo. En dan heb ik het nog niet eens over de mensen die met paarden komen rijden die alles midden op de paden doen :( Die poepen natuurlijk ook dus het probleem is helaas echt niet opgelost als mensen verplicht hondenpoep moeten opruimen. Vind t zelf ook erg storend hoor, vooral dat veel mensen hun hond laten poepen op het wandelpad NAAST het hondentoilet
quote:Bibi1973 schreef op 12 augustus 2016 @ 19:26:

[...]

Ook honden aan de lijn poepen.

Precies. Wat heeft dat met poepen te maken inderdaad.

En ook in buitengebied opruimen.
Niemand die hier in het buitengebied de poep van zijn hond gaat opruimen. Je zult hier niemand zo ver krijgen. En terecht. Mensen moeten niet zo drammen en zeuren over niets. En vroeger heb ik als kind veel gespeeld in een klein stuk bos waar iedereen in die wijk, inclusief wijzelf de hond uit gingen laten. We hebben er allerlei hutten gebouwd, met de slee gespeeld, bootje gevaren, geschaatst.. een geweldige jeugd gehad. Terwijl het gestikt moet hebben van de hondendrollen. Toch overkwam het ons zelden of nooit dat we in de poep trapten. Ik snap dus niet dat het kinderen keer op keer overkomt.
Ik pleit ook voor verplicht opruimen (dacht trouwens dat dit al verplicht was) op straffe van een hoge boete. Ik begin inmiddels bijna een hekel te krijgen aan hondenbezitters. Hier in de stad in de winkelstraat bijvoorbeeld. Zoveel hondenpoep. Zoveel mensen met honden die daar lopen. Terwijl er niks te vinden is voor honden, geen dierenwinkel, trimsalon of dierenarts. Wat moet zo'n hond daar dan? Half poolstokspringend van winkel naar winkel. Goor! En dan die mensen die nergens naar kijken en het heerlijk uitsmeren over straat, meenemen winkels in. Onfatsoenlijk! Nodeloos te zeggen dat ik me hier vreselijk over op kan winden.

Wat betreft kattenbelasting, daar ben ik voor. Maar, dan wel alleen bij buitenkatten. Ik vind dat mensen die hun katten binnenhouden en de ontlasting netjes middels het afval weggooien (en daarvoor betalen) vrijgesteld dienen te worden. Maar, eerlijk is eerlijk, ik denk dat geen enkele belasting daadwerkelijk iets gaat oplossen. Katten poepen alsnog in andermans tuinen en hondenbezitters vertikken het alsnog om hondenpoep op te ruimen.
Hondenpoep in een winkelstraat????????? Ieuw! Wat asociaal!

Wat je betreft over kattenbelasting, alleen voor buitenkatten... weet je dat veel mensen toch hondenbelasting moeten betalen terwijl ze hun hond altijd alleen op eigen erf hebben? Kennelijk is het te lastig om dat te controleren.

Ik pleit voor afschaffen voor belasting voor dieren. Maar hondenpoep moet in de bebouwde kom absoluut opgeruimd worden. En in een winkelstraat al helemaal. En kattenbezitters moeten er ook voor zorgen dat katten niet bij anderen poepen of andere dingen uithalen.

quote:elisabethrose schreef op 12 augustus 2016 @ 19:40:

[...]

Ik begrijp je punt hoor, maar in de bossen hier in de buurt lopen ook veel 'wilde' schapen, runderen en vossen enzo. En dan heb ik het nog niet eens over de mensen die met paarden komen rijden die alles midden op de paden doen :( Die poepen natuurlijk ook dus het probleem is helaas echt niet opgelost als mensen verplicht hondenpoep moeten opruimen. Vind t zelf ook erg storend hoor, vooral dat veel mensen hun hond laten poepen op het wandelpad NAAST het hondentoilet

Wilde schapen? Huh? Hoe moet ik me dat voorstellen? Waar woon jij ergens?

En inderdaad, zoveel dieren doen hun behoefte in het bos. Waarom nu weer zo doorzagen over die paar honden die er lopen? Het komt wel eens voor dat zelfs mensen dat doen, uit pure nood. Daar kan ik helaas over meepraten. Ik doe dat uiteraard niet voor mijn lol maar als ik moet, dan moet ik. Dan ligt ook mijn poep er. Mensenpoep....
quote:Miss-Colorado schreef op 12 augustus 2016 @ 19:45:

Ik pleit ook voor verplicht opruimen (dacht trouwens dat dit al verplicht was) op straffe van een hoge boete. Ik begin inmiddels bijna een hekel te krijgen aan hondenbezitters. Hier in de stad in de winkelstraat bijvoorbeeld. Zoveel hondenpoep. Zoveel mensen met honden die daar lopen. Terwijl er niks te vinden is voor honden, geen dierenwinkel, trimsalon of dierenarts. Wat moet zo'n hond daar dan? Half poolstokspringend van winkel naar winkel. Goor! En dan die mensen die nergens naar kijken en het heerlijk uitsmeren over straat, meenemen winkels in. Onfatsoenlijk! Nodeloos te zeggen dat ik me hier vreselijk over op kan winden.

Wat betreft kattenbelasting, daar ben ik voor. Maar, dan wel alleen bij buitenkatten. Ik vind dat mensen die hun katten binnenhouden en de ontlasting netjes middels het afval weggooien (en daarvoor betalen) vrijgesteld dienen te worden. Maar, eerlijk is eerlijk, ik denk dat geen enkele belasting daadwerkelijk iets gaat oplossen. Katten poepen alsnog in andermans tuinen en hondenbezitters vertikken het alsnog om hondenpoep op te ruimen.

Dat is dus niet te controleren. Mijn katten komen buiten maar waren eerst flatkatten en komen keihard binnen crossen als ze moeten poepen.

Ik ben voor afschaffing van de dierenbelasting maar dan alle uitlaatstroken afschaffen en altijd opruimplicht met strikte handhaving en hoge boetes. Ook als mensen hard kunnen maken dat een bepaalde katten poepen in hun tuin.
quote:Miss-Colorado schreef op 12 augustus 2016 @ 19:45:

Wat betreft kattenbelasting, daar ben ik voor. Maar, dan wel alleen bij buitenkatten. Ik vind dat mensen die hun katten binnenhouden en de ontlasting netjes middels het afval weggooien (en daarvoor betalen) vrijgesteld dienen te worden. Maar, eerlijk is eerlijk, ik denk dat geen enkele belasting daadwerkelijk iets gaat oplossen. Katten poepen alsnog in andermans tuinen en hondenbezitters vertikken het alsnog om hondenpoep op te ruimen.Ik ben ook voor het overal moeten opruimen. Dan mag je het gewoon nergens laten liggen en zijn de regels ook gewoon maar duidelijk, toch? Maar dan wel graag meer vuilnisbakken plaatsen, incl. zakjes. In sommige gemeenten wordt dit al zo gedaan en daar zie ik echt veel minder hondenpoep op straat. En ja, in theorie is belasting betalen een goed idee maar dit is ook gewoon een principekwestie. Mensen vinden dat zij niet de poep van hun hond hoeven op te ruimen, want het is niet hun stoep/tuin/grasveldje en het argument van 'ik betaal toch hondenbelasting, dus ik ruim het nergens op!!' hoor ik ook maar al te vaak.
Estranged met een hoofdletter D
Mijn oppashond spaarde vaak alles expres op om het in de drukste winkelstraat neer te leggen. Sta je dan voor lul met je zakje poep,
In de gemeente waar ik woon is geen hondenbelasting en je kan hier gratis een poep schepje bij het gemeentehuis halen. Op elke hoek van de straat staat bijna een rond bord met een drol erop en een streep er door. Je ziet hier veel mensen lopen met een schepjes of zakjes. Ik ook. Ik ruim het vaak op, maar mijn hond poept ook vaak ver in de struiken en bosjes waar ik niet bij kan.
Nee, ik woon aan een park waar je het niet op hoeft te ruimen. En zolang ze geen vuilnisbakken plaatsen waarin je de warme bolus kan deponeren ga ik er echt geen half uur mee rondlopen.
Ja en?
Als ik jullie allemaal moet geloven laat dus werkelijk niemand het op het pad/in andermans tuin/ in een pas gemaaid kinderveldje enz liggen.

Ben ik toch wel erg benieuwd waar al die duidelijk zichtbare drollen vandaan komen.

Misschien moet ik een dagje posten in het park.
quote:snoopylynn schreef op 12 augustus 2016 @ 20:08:

Nee, ik woon aan een park waar je het niet op hoeft te ruimen. En zolang ze geen vuilnisbakken plaatsen waarin je de warme bolus kan deponeren ga ik er echt geen half uur mee rondlopen.

Snap ik.

Het hoeft niet dus doe je het niet.

En je gaat vanzelfsprekend niet de consequenties dragen (voor een heel half uur) voor jouw keuzes van een huisdier. Goed joh.

Bij mij poept hij ook wel eens in een vuilnisbakloze omgeving, dan neem ik het mee of ik leg het in de berm om het op de terugweg weg te gooien.

Geen centje pijn hoor.
quote:Rooss4.0 schreef op 12 augustus 2016 @ 20:10:

Als ik jullie allemaal moet geloven laat dus werkelijk niemand het op het pad/in andermans tuin/ in een pas gemaaid kinderveldje enz liggen.

Nou, als het goed is sta je het niet toe dat je hond zich in de tuin van iemand bevindt, laat staan poept. Dan hoef je het bij gevolg niet op te ruimen.

Maar vroeger was ik wel anders hoor. Ik ruimde de poep nooit op, nergens. Maar ik ben daarin veranderd. Wijzer geworden denk ik. En ik heb mezelf ook lopen ergeren aan hondenpoep op bepaalde plaatsen. Dus voortaan ruim ik het in bepaalde gebieden op, waar ik dat vroeger niet deed.
Zelf heb ik geen hond dus ik ruim ook niets op. Maar ik woon in de binnenstad en we hebben echt veel overlast van hondenpoep. Stronthopen op straat, plasjes, gadverdamme. Ik snap echt niet waarom je een hond neemt als je in de stad woont. Kleine huizen, geen tuin of een mini tuin en je moet een eind lopen voor je groen tegenkomt. Het dichtstbijzijnde groen is bedoeld voor kinderen (en terecht). Is voor zo'n beest toch helemaal niet leuk? Ik hou van honden maar zolang wij hier wonen en veel van huis zijn komt er echt geen. Ik hoor ook regelmatig honden janken die volgens mij heel lang alleen thuis zijn. Echt mensen, denk toch eens na voor je een levend wezen aanschaft.
Ik ruim het echt altijd op, en vaak struikel ik haast over andermans drol als ik over het grasveld loop naar de prullenbank toe. Ik vind het ontzettend asociaal als mensen de hondendrollen laten liggen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven