Lijf & Lijn alle pijlers

Hang hier je slingers op!

27-04-2016 20:11 1259 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heel veel mensen zien alles wat met afvallen / sporten / gezond leven te maken heeft als straf. Het is zwaar. Saai. Stom. Vervelend. Je mag niks. Gezond eten is niet lekker. Zit er heel je leven aan vast (als je te dik bent heb je levenslang' kent U die uitdrukking?) En ben je een paar kilo afgevallen dan zit het er binnen no time weer met rente aan.

In een ander topic vertelde ik dat het mij enorm heeft geholpen om met een andere blik naar gezond leven te kijken. Dat ik moest afvallen en uit een soort van wanhoop besloot alles wat daarvoor nodig te was dan in vredesnaam maar leuk te gaan vinden.

(Ik kopieer mijzelf even, scheelt typen)

Dus niet meer 'ik moet sporten' maar 'leuk, ik mag weer boksen!'. Niet meer 'ik mag geen chocolade' maar 'lekker een appel'. Niet meer 'er is maar een pond af en ik heb nog wel zo hard gesport' maar 'Ik hoefde gisteravond maar twee keer te stoppen tijdens de kettlebel-les en kijk nou er is ook nog eens een pond vanaf!'

Al mijn successen heb ik gevierd. Ieder pondje eraf, iedere kilo die ik meer kon squatten, elke 100 meter die ik verder kon joggen, ieder complimentje. Ik heb het gedeeld met iedereen die het horen wilde (en die het niet horen wilde whahahaha) Daar kreeg ik zoveel energie van, want als je zo kijkt valt er elke dag wel wat te vieren.

Van eten maakte ik ook een feest: mooie potten en schalen vol met verse groenten, fruit, noten, dat het uitnodigt om te pakken. Lekker koken en bakken, serveren op mooi servies, met aandacht eten, met liefde klaar maken.

Ik had er echt lol in en ondertussen viel ik nog af ook.

Het werkte echt. Ik ben nog steeds op gewicht en heb nog steeds enorme lol in sporten.

Maaaaaaaaaarrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr, ja die maar zat er aan te komen

Ik heb inmiddels een ander doel. Niet zozeer afvallen, als wel strakker / leaner worden. Al die spiermassa die ik heb opgebouwd mag wat meer gezien worden. M'n sixpacks, mn biceps, quads wl ik showen deze zomer Dus volg ik een eetschema dat daarvoor zorgt. Ik krijg van alles voldoende binnen hoor, alleen het is zo allejesus saai! Ik zat vanmiddag echt te sjaggerijnen erover. En dat was niet de eerste keer deze week.

En toen dacht ik 'Kuttekop die je bent, waar blijf je nou met je positiviteit? Waar zijn die slingers? Hoeveel hoogtepunten heb je al gehad in de afgelopen 2.5 week? Waarom zie je die niet?'

En daarom, voor iedereen die met zijn / haar gezondheid bezig is, een positief topic! Maakt mij niet uit wat je doet, of je wilt afvallen, begint met sporten, stopt met roken, ziek bent, gezond, whatever. Vier hier je grote maar vooral ook je kleine overwinningen! Wees trots op wat je gedaan of gelaten hebt! Geef jezelf en elkaar een compliment!

(nb; dit topic is voor iedereen, als je maar lekker positief bent! Fitties, zuigen, rellen, zeuren, daar is Napraat voor. Klagen kan op de 100001 andere topics ;) )
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
Goed bezig Geronimo!

Elske en Lady ook.

Nou ik weet mijn startdatum: 25 augustus begin ik. Nu weet ik dat ik blij moet zijn maar ik zie er opeens als en berg tegen op. Ik lees ook heel veel negatieve reviews online, en dat maakt me zo nerveus. Ik probeer positief te blijven.
Bedankt!!!! Ik dacht het echt niet kon maar het kan dus wel.
3 x gesport deze week in 3 verschillende sportscholen. En heel fijn de Pilates les vanavond die buiten was. En niet een zak chips gehaald vanmiddag waar ik opeens zin in had
Ach Lapflop, niet te veel aantrekken van negatieve recensies online hoor! Als mensen tevreden zijn delen ze dat nou eenmaal minder snel, maar als ze wat te klagen hebben moet iedereen t weten. Dus gewoon lekker met vertrouwen erin gaan
quote:Lapflop schreef op 12 augustus 2016 @ 13:46:

Goed bezig Geronimo!

Elske en Lady ook.

Nou ik weet mijn startdatum: 25 augustus begin ik. Nu weet ik dat ik blij moet zijn maar ik zie er opeens als en berg tegen op. Ik lees ook heel veel negatieve reviews online, en dat maakt me zo nerveus. Ik probeer positief te blijven.

Aanmelden is 1 ding, nu ook daadwerkelijk beginnen is een 2e. Ik snap je zenuwen meis! Maar denk ook zo; de meeste mensen die een review schrijven, of het nou gaat om een vakantiebestemming of een stofzuiger, zijn de mensen met een slechte ervaring.

Ik zeg: ga voor goud! Om nog even in de medaillestemming te blijven
quote:Geronimo2 schreef op 12 augustus 2016 @ 02:15:

Ik kom even langsslingeren, januari begonnen met dieet en ik ben 4,5 kilo afgevallen!!!! Bij mij gaat het moeizaam vanwege AD en overgang maar ik ben dolgelukkig. Nog een halve kilo te gaan. Idealer zou nog 3,5 kilo zijn maar ik ben al blij dat dit gelukt is.Goed gedaan!! Wat voor dieet doe je?
Wat leuk Vliegirl, een buitenles!

Hier alles nog steeds lekker in het ritme. Sporten en gezond eten. Wat mij toch het meeste helpt is om in de avond al lunch en ontbijt klaar te zetten voor de volgende dag. Dan maak ik gezondere keuzes dan wanneer in dit 'sochtends vroeg met een rammelende maag doe.

Vandaag magere kwark met havermout en fruit als ontbijt en left over roerbakschotel als lunch. Dus veel groenten.

Afgelopen weekend was gezellig..... totale schade is 4 glazen wijn. Verder water gedronken.

Fijne dag vandaag!
Haha Elf, jij zit in de flow van de olympische spelen. :P Je maakt me er in ieder geval mee aan het lachen. Ik weet niet wat je ''before'' patroon betreft wijn was, maar ik denk dat 4 glazen nog best te overzien is. Zeker als je verder zo goed bezig bent!

Bedankt Lady Grey Misschien is het niet te vergelijken, maar voelde jij je ook zo vlak nadat je was aangemeld maar voordat je begonnen was?
Uuuuh, laten we zeggen dat ik er niet in spuug

Er gaan weken voorbij dat ik niets drink, maar vind het wel erg lekker. Dus ik vond dit ook wel heel netjes van mijzelf.
quote:Lapflop schreef op 15 augustus 2016 @ 09:00:

Bedankt Lady Grey Misschien is het niet te vergelijken, maar voelde jij je ook zo vlak nadat je was aangemeld maar voordat je begonnen was?

Ik denk dat het compleet te vergelijken is! Ik kreeg ook sites met heel veel slechte reacties, hoe ze helemaal niet naar een persoon zouden kijken en dat dat dus totaal niet werkte. Ook heel veel ander commentaar, over dat het verschrikkelijk lange wachttijden had, dat in de tussentijd ze helemaal niets voor je deden enzo.

Valt allemaal echt helemaal mee. Geen lange wachttijd, ze begeleiden me juist heel erg goed en zijn constant bezig hoe ik nu in de groep functioneer.
Dan nog een aanvullende vraag Lady: had jij ook zo'n: waar ga ik in godsnaam aan beginnen gevoel? Niet dat ik het niet ga doen hoor, maar ''zin'' is wel ver te zoeken.
Hey allemaal!

Wel alles gelezen maar t gaat me niet lukken overal op te reageren. Ik voel me gelukkig weer wat beter. Afgelopen weken soms wat down en depri, ook door het gebrek aan structuur in het leven momenteel en ook het gebrek aan mooi zomerweer!

Nu komt alles weer een beetje in een ritme, veel mensen weer terug van vakantie etc en ik merk eigenlijk ieder jaar dat het me ook wel goed doet als alles weer een beetje in zijn gewone structuur komt.

Ondertussen zit ik al de hele dag te wachten op een belangrijk telefoontje over een mogelijke nieuwe baan maar ze nemen nogal de tijd

Laatst had ik een soort bewegingsles die gefilmd was (weet even niet meer of ik dat al geschreven had). Het was een leuk filmpje maar ik vond wel dat ik nu echt te dik ben. Tot nu toe had ik steeds het gevoel, met leuke kleding zie ik er nog leuk uit en ik maak er het beste van.

Maar toen ik dat filmpje zag werd ik me bewust van dat het toch ietsje erger is dan ik zelf wilde zien

Maar soms heb je even zo'n moment nodig. Ben nu echt minder gaan eten, kleinere maaltijden en minder koolhydraten. Ben dit weekend op een festival geweest. Wel opgenoemd tegen een van de vrienden dat ik nu toch echt iets aan mijn gewicht wil doen, maar we vonden allebei dat het op een festival bijna niet te doen is. Heb wel bewust veel minder alcohol gedronken dan anders.

En nu is het maandag en word ik weer streng Overigens gaf de weegschaal 88 kg aan. Dat is al een tijd zo... maar het is wel veel

Lapflop ik snap je stress! En ik hoop dat het er niet botter uit komt dan ik bedoel, maar het hoeft ook niet leuk te zijn. Mijn vorige leidinggevende sprak me er eens op aan, dat ik volgens haar erg dacht in termen van leuk en niet leuk maar dat soms dingen niet leuk zijn en wel gewoon moeten gebeuren.

Net als de tandarts, bijvoorbeeld.

Dus ook als het stom is, of zwaar, of vervelend... dan ben je een superheld als je het toch doet en verdien je toch een slinger!

Elf dat is wel een goede tip om ontbijt en lunch al klaar te zetten.

Ik merk het nu ook met mijn boodschappen. Als ik iets gezonds al in huis heb dan maak ik het zo even klaar.

Als ik eerst nog helemaal naar de winkel moet, kom ik in de winkel toch makkelijker in de verleiding om wat anders te nemen dat sneller klaar is en/of ongezond.

Geronimo, knap dat je met de medicatie toch bent afgevallen! Ik slik ook medicijnen en die krijgen natuurlijk al heel lang de schuld van het aankomen. Maarja voorlopig gaan we niet afbouwen (heb goed contact met arts en we vinden beiden dat dit niet het moment is) maar ik ben wel die zwemband beu!
Je kunt méér.
Hoi lieve slingeraars!

Ben een poosje weggeweest, want druk en druk en zo... Maar ik kom weer slingers ophangen!

Een lange slingers want ik heb vandaag start to run helemaal afgemaakt, voor het eerst (en ik ben er vier of vijf keer aan begonnen)!

Een halve slinger want ik ben over de helft van mijn doel, er is nu 5,3 kilo af (van de 10 die ik er af wil hebben)

En nog een handje confetti, gewoon omdat het kan en om mezelf mee op te vrolijken. Heb vandaag slecht nieuws gehad over een close familielid die tussen de 12-20 weken zwanger is, het hartje klopt niet meer. Blijf een beetje vaag ivm herkenbaarheid maar ik ben er echt kapot van, vind het zo erg....

Lapflop wat fijn dat je een begindatum hebt! Dat je ertegenop ziet lijkt me logisch.
"Whatever happened back there is being managed and kicked right up into its own ass one way or another, I know that."
Magneet wat goed van de Start to Run! Moet ik ook eens proberen want bij mij ligt het weer stil Was al bij 20.

Wat rot van je familielid. Hier in de familie ook iets... kindje bleek wel levensvatbaar maar blijkt na geboorte gehandicapt. Je voelt toch mee als familie... Sterkte!
Je kunt méér.
Heb een beetje hoofdpijn van t mindere eten, denk ik. Zal maar goed drinken, afvalstoffen afvoeren. Maar op zich lukt het wel om minder te eten, nu.

En mocht ik trek krijgen, dan heb ik toch niks in huis
Je kunt méér.
quote:Lapflop schreef op 15 augustus 2016 @ 12:33:

Dan nog een aanvullende vraag Lady: had jij ook zo'n: waar ga ik in godsnaam aan beginnen gevoel? Niet dat ik het niet ga doen hoor, maar ''zin'' is wel ver te zoeken.

Ja. Heb ik nog steeds overigens... Ik zie als een berg op tegen elke donderdag, ik zie zelfs als een berg op tegen al mijn "huiswerk". Er zijn nog zo veel dingen die de rest van mijn groep kan, maar ik niet, dat ik echt blijf denken "waar ben ik aan begonnen, ik kán dit helemaal niet nu". Dus elke keer als ik naar binnen loop dan denk ik "oh god, ga ik dit echt doen?". Maar je doet het wel, want voor mij, en ik denk ook voor jou, zoveel keuze heb je er uiteindelijk niet in. Het is dit of iets veel ergers. Dus dan liever maar gewoon even tanden op elkaar zetten en vechten zoveel je kan.

Voor mij even een paar minder positieve dagen. Eten lukt me even niet goed, maar vandaag ging het weer beter, dus morgen gaat gewoon weer goed vind ik.
Ik denk dat zulke dingen altijd wel een opgave zijn. Dat bijna niemand dat fluitend even doet. Maar het moet.... en je kunt het. Slinger!!
Je kunt méér.
Moon, aaauw dat komt wel hard aan, maar ik lees het niet als bot. Je hebt natuurlijk helemaal gelijk. Ik denk dat het meer is: ik werkte 60 uur per week al voor de laatste 5 jaar. Ik deed een tweede master naast mijn baan, en ik was bijna afgestudeerd. Ik had me er echt op ingesteld dat ik wat rustiger aan ging doen en dat voorlopig het keiharde werken over was. En nu ligt zowel mijn werk en mijn studie op zijn gat, ik ben niet afgestudeerd, en ik moet toch keihard werken. Het is gewoon het tegenovergestelde van wat ik me had voorgesteld van deze tijd in mijn leven. Dat klinkt misschien alsof ik heel dramatisch doe nu, en alsof ik mezelf zielig vind ofzo, maar zo bedoel ik het niet. Ik was moe van hard werken en nu ben ik er nog niet vanaf en is mijn studie nog niet klaar. Maar je hebt gelijk, als ik weer verder wil, is het niet leuk, maar het moet nu eenmaal. Maar wat ik even echt meeneem van jou post: ik hoef het hele traject niet leuk te vinden, dat is helemaal geen doel. Het lucht eigenlijk wel op als ik niet hoef te doen alsof ik er naar uit kijk en zin in heb, want dat is iets heel anders dan geen motivatie hebben of mijn best niet doen.

Sorry, ik moet het allemaal even van mijn afschrijven. Voor mijn partner is het ook niet leuk als ik steeds loop te klagen.

Lady, ik vind het super knap dat je toch iedere keer weer gaat. Dank je wel voor het delen. Laten we maar zo zeggen, hoe slechter de dag is, hoe groter de kans dat hij morgen beter is.
Het is bijna of ik mezelf lees hoor Lapflop! Ik heb ook echt al zo'n enorm lange tijd dat ik denk "ik moet hier nog even doorbijten en dan kan ik eindelijk rustig doen en dan blijft het maar doorgaan... Maar, eerlijk is eerlijk, ik ben nu al een stuk dichter bij wat ik me had voorgesteld van mijn leven nu (ik ga het laatste jaar van mijn bachelor in, dus bijna een diploma!) dan een jaar terug. Dus dat is ook slingers waard en het wordt dus wel daadwerkelijk beter . Ook belangrijk om te zien.
Goed bezig dames! Ik hang gewoon nog even een slinger voor jullie op:

En wij ons maar afvragen waar die afvalberg vandaan komt.
Lady ik bedacht vandaag een vergelijking voor mezelf die ik wel treffend vind, en misschien kan ik jou er ook wel mee aan het lachen maken. Het is alsof ik op zwarte zaterdag op vakantie naar zuid Frankrijk ga rijden in een auto zonder airco. En iedereen vraagt: heb je al zin in de reis/kijk je uit naar de reis? En ik denk: natuurlijk niet Sukkel! Ga lekker zelf uren lang op een veel te langzaam tempo zitten zweten in een ongemakkelijke positie. Ik heb zin in de vakantie! Die reis kan me gestolen worden. Maar ja, ik heb wel zin in vakantie.
quote:Lapflop schreef op 17 augustus 2016 @ 20:39:

Lady ik bedacht vandaag een vergelijking voor mezelf die ik wel treffend vind, en misschien kan ik jou er ook wel mee aan het lachen maken. Het is alsof ik op zwarte zaterdag op vakantie naar zuid Frankrijk ga rijden in een auto zonder airco. En iedereen vraagt: heb je al zin in de reis/kijk je uit naar de reis? En ik denk: natuurlijk niet Sukkel! Ga lekker zelf uren lang op een veel te langzaam tempo zitten zweten in een ongemakkelijke positie. Ik heb zin in de vakantie! Die reis kan me gestolen worden. Maar ja, ik heb wel zin in vakantie.

Mooi verwoord!

Ik kan je helaas enkel de clichés toewensen Lapflop. Veel succes/je kan het/je kunt meer dan je denkt/even doorzetten nu etc etc.

Sterkte meis, het is eng en spannend en misschien ook helemaal niet leuk. Maar het is zooooo goed van je dat je deze stap hebt gezet!
Dankjewel May_ka!

Magneet! Wat goed bezig zeg! Hoe gaat het met je?

Kennen jullie die dagen dat je alles naar binnen wil proppen en de sportschool voorbij fietst???

Ik neem allemaal gezonde dingen mee naar mijn werk, maar dan zijn er toch weer collega's met zelf gebakken taart/koekjes..... ik kan vrijwel alles afslaan, maar vers gebak toch niet

Dus: hoera! Want ik heb al weer een salade en gesneden fruit klaarstaan voor morgen! Ook pak ik morgen mijn sportritme weer op.

Welterusten
Dank je wel Elf Ik heb de volgende regel op het werk, misschien werkt dat ook voor jou: ik kies mijn calorieën. Gebak van de supermarkt zijn de calorieën niet waard. Zelfgebakken gebakt van een goede thuisbakker is wel een stukje waard. Komt iemand met een mars of andere ''chocolade troep'' dan is dat de calorieën niet waard, maar zouden ze met pure callebaut chocolade aan komen zetten dan is het het wel waard. En in ieder geval bij ons is de hoeveelheid keren dat iemand met kwalitatief goede traktaties/iets dat ik echt super lekker vind aan komen zetten zeer beperkt. Dit is ook goed vol te houden als je niet wil afvallen/op de lijn wil letten/... En je hoeft dan ook niet meer te switchen als je je doel hebt behaald.

Misschien doe je dat al hoor, maar voor mij werkt dit uitstekend.
Callebaut

Ik pas dit inderdaad ook altijd toe. Geen Hema-taart en marsen etc. Maar we hebben hier te veel geweldige thuisbaksters. Dat vind ik dan zo moeilijk om af te slaan en dan eet ik een klein stukje.

Maar vandaag niet!!!!

Gelukkig ben ik ook dol op fruit, ik heb een bakje meloen in de koelkast staan nu. Veel beter :-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven