Callcenter ergernissen

12-08-2016 20:32 155 berichten
Alle reacties Link kopieren
Speciaal voor alle callcenter medewerkers: spui je ergernissen

TO trapt af: ik kan niét tegen mensen die bij alles de fout bij het bedrijf leggen. Die niet betalen en boos worden om incassokosten. Die een verhuizing niet doorgeven en boos worden dat ze nog voor het oude huis betalen. Mensen die switchen van energieleverancier, te laat zijn met annuleren en dan boos zijn dat ze een boete krijgen als ze opzeggen.

En ook heel ergerlijk: mensen die je uitleg gewoon niet willen snappen en in hun eigen (on)gelijk blijven hangen.
Noem me lief nu ik nog leef!
Overigens is 90% uitzendkracht. Ik ben in dienst van een uitzendbureau, dat me uitleent aan een extern callcenter, dat weer wordt ingehuurd door een energiemaatschappij.

Werkt bij alle grote bedrijven zo. Externe callcenters zijn goedkoper.
quote:CenturyChild schreef op 12 augustus 2016 @ 22:31:

[...]

Ligt ook erg aan je eigen reactie. In mijn 3,5 jaar BelastingTelefoon ben ik ook nog nooit uitgescholden.Belastingtelefoon is echt totaal anders dan Ziggo of Vodafone lijkt mij. Ik heb geregeld de volle laag gekregen van klanten die het mij persoonlijk aanrekenden dat hun televisie het niet deed.
quote:CenturyChild schreef op 12 augustus 2016 @ 22:31:

[...]

Ligt ook erg aan je eigen reactie. In mijn 3,5 jaar BelastingTelefoon ben ik ook nog nooit uitgescholden.

Ja het ligt er inderdaad ook maar net aan hoe je zelf aan de telefoon overkomt. Ik hoor weleens collega's waarvan ik denk, ' dat kan ook anders'. Die gaan direct heel erg streng doen en met 'mevrouwen' (of meneren) strooien. Ikzelf probeer gewoon altijd zo natuurlijk mogelijk te blijven, gewoon op een normale toon een gesprek aan te gaan, en aangeven dat je het ook vervelend vind, of niet direct weet. En ik het het geluk dat ik een vriendelijke stem heb en blijkbaar prettig overkom.

Maar toegegeven, ik ben ook een mens, en aan het eind van de dag, of als ik er na een zeikklant helemaal klaar mee ben, dan kan ik ook wel schelden op die persoon hoor (als iemand opgehangen heeft uiteraard )
Ah, leuk om te weten dat het niet aan mij lag maar dus toch een beetje zo is haha. Dankje voor je antwoord
quote:sherry-holmes schreef op 12 augustus 2016 @ 22:36:

[...]

Belastingtelefoon is echt totaal anders dan Ziggo of Vodafone lijkt mij. Ik heb geregeld de volle laag gekregen van klanten die het mij persoonlijk aanrekenden dat hun televisie het niet deed.Klopt. Heb ook bij Ziggo gewerkt, maar ook daar geen gescheld.
Ook altijd leuk:

mensen die drie keer hetzelfde verhaal ophangen, terwijl ik al lang aangegeven heb dat ik het heb begrepen, heb doorgestuurd (of anderzins antwoord heb gegeven). Dan vinden ze het nodig om aan het eind van het gesprek gewoon nog eens opnieuw te beginnen met de hele klaagzang. Blijkbaar zit het ze zo hoog dat het gewoon een kwestie is van even ventileren nu ze eenmaal iemand aan de lijn hebben, maar vermoeiend is het wel.
quote:jellybelly schreef op 12 augustus 2016 @ 22:38:

[...]

Ja het ligt er inderdaad ook maar net aan hoe je zelf aan de telefoon overkomt. Ik hoor weleens collega's waarvan ik denk, ' dat kan ook anders'. Die gaan direct heel erg streng doen en met 'mevrouwen' (of meneren) strooien. Ikzelf probeer gewoon altijd zo natuurlijk mogelijk te blijven, gewoon op een normale toon een gesprek aan te gaan, en aangeven dat je het ook vervelend vind, of niet direct weet. En ik het het geluk dat ik een vriendelijke stem heb en blijkbaar prettig overkom.

Maar toegegeven, ik ben ook een mens, en aan het eind van de dag, of als ik er na een zeikklant helemaal klaar mee ben, dan kan ik ook wel schelden op die persoon hoor (als iemand opgehangen heeft uiteraard )

Idem. Heb wel eens letterlijk tegen een klant gezegd 'Ik weet dat het kan, geen idee hoe maar dat komt wel goed' Ze moest heel hard lachen. Teveel collega's hebben een instelling van 'je wéét toch hoe het zit?' Nou nee dus, anders bellen ze niet.

Maar ook ik steek wel eens mijn middelvinger op naar mijn monitor of rol eens met mijn ogen :p
quote:mamsvan schreef op 12 augustus 2016 @ 22:29:

Ik ben vaak uitgevallen tegen een callcenter... Maar een blijft mij bij..

Ik moest een vuilnis pas regelen voor de ondergrondse containers die kort daarvoor geplaatst waren.. Wij hadden via de brief niet de pas gekregen maar de buren wel...

In ongeveer ander half week hebben we 7x gebeld. Elk keer kregen we een ander verhaal te horen en volgens mij ware maar 2 bij hun klantenservice.. ( op een gegeven welk de kreng was en welke de super trut) bij de ene laatste telefoontje bleek mijn huisnummer niet te bestaan de lijst van de gemeente had wel die van mijn buren maar de mijne niet.. (en daarvoor hadden 4 andere verhalen gehoord) Ik werd door verstuur naar mijn gemeente. Ik kreeg zelfs een apart nummer dan de algemene gemeente telefoon.. Uiteraard verhaal gedaan man vind het absurd dat mijn adres niet bestond waarop ik zei ik ook want kennelijk kunnen jullie me wel vinden voor gemeente belastingen waar die op moest lachen.. Hij zei morgen ochtend kunnen jullie je vuilnis kwijt daar zorg ik voor.. Half uur nadat gesprek werd gebeld met veel exuses van de super trut...

Ik heb nog nooit vaak aan de tel gehangen die week en dat was nog niks vergeleken met Eneco

Heb overigens ook goede verhalen... Uitgevallen Tegen n callcenter? Tegen een mens bedoel je.
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
O ja sorry een mens...
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"
quote:CenturyChild schreef op 12 augustus 2016 @ 22:41:

[...]

Klopt. Heb ook bij Ziggo gewerkt, maar ook daar geen gescheld.Het schelden was vooral als het druk was. Ik weet niet of ze bij jou ook met wachtrijen werken maar soms stonden er wel 50 bellers in de wacht. En ik vond het heel begrijpelijk dat mensen tegen de tijd dat ze aan de beurt zijn geïrriteerd zijn. Maar leuk is anders en zeker als blijkt dat je verzoeken moet indienen.
quote:mamsvan schreef op 12 augustus 2016 @ 22:49:

O ja sorry een mens...En waarom zou je n vredesnaam zo aso doen tegen een persoon die ook maar haar werk doet?
quote:hatsetats schreef op 12 augustus 2016 @ 22:47:

[...]

Uitgevallen Tegen n callcenter? Tegen een mens bedoel je.

Inderdaad. Ik ben ook maar een mens.
quote:sherry-holmes schreef op 12 augustus 2016 @ 22:59:

[...]

Het schelden was vooral als het druk was. Ik weet niet of ze bij jou ook met wachtrijen werken maar soms stonden er wel 50 bellers in de wacht. En ik vond het heel begrijpelijk dat mensen tegen de tijd dat ze aan de beurt zijn geïrriteerd zijn. Maar leuk is anders en zeker als blijkt dat je verzoeken moet indienen.Ghe, toen ik bij de voorloper van Ziggo werkte, was de wachtrij soms zo lang dat de telecaster het niet aan kon
quote:sherry-holmes schreef op 12 augustus 2016 @ 23:00:

[...]

Inderdaad. Ik ben ook maar een mens.ja, dat vergeten klanten / cliënten nog wel eens. Dat je gewoon een mens aan de lijn hebt, die ook maar gewoon doet wat ie kan binnen de zeer beperkte mogelijkheden die de meeste cc medewerkers hebben.
quote:hatsetats schreef op 12 augustus 2016 @ 23:02:

[...]

ja, dat vergeten klanten / cliënten nog wel eens. Dat je gewoon een mens aan de lijn hebt, die ook maar gewoon doet wat ie kan binnen de zeer beperkte mogelijkheden die de meeste cc medewerkers hebben.Dat is niet de zorg van de klant / cliënt. Als je als cc medewerker je werk niet naar behoren meent te kunnen doen, dan zou je een andere baan moeten zoeken in plaats van mensen af te poeieren.
quote:sherry-holmes schreef op 12 augustus 2016 @ 22:59:

[...]

Het schelden was vooral als het druk was. Ik weet niet of ze bij jou ook met wachtrijen werken maar soms stonden er wel 50 bellers in de wacht. En ik vond het heel begrijpelijk dat mensen tegen de tijd dat ze aan de beurt zijn geïrriteerd zijn. Maar leuk is anders en zeker als blijkt dat je verzoeken moet indienen.

O zeker wel boosheid. Vooral toen Ziggo op oudejaarsdag Playboy tv uit het digitale pakket moest halen. Foutje: alle zenders waren verwijderd behalve Playboy...

Maar ben nog nooit uitgescholden.
quote:hatsetats schreef op 12 augustus 2016 @ 23:02:

[...]

ja, dat vergeten klanten / cliënten nog wel eens. Dat je gewoon een mens aan de lijn hebt, die ook maar gewoon doet wat ie kan binnen de zeer beperkte mogelijkheden die de meeste cc medewerkers hebben.

Nu bij Procter&Gamble vind ik het werk echt weer zoveel leuker! Mensen zijn altijd blij als ze met mij praten.

Ik vond dat ik bij Ziggo inderdaad beperkt was. Zo moest je bijvoorbeeld het script ALTIJD volgen. En de klant werd alleen maar bozer soms en als dan blijkt dat je het probleem niet meteen op kunt lossen was het helemaal rot. Vooral voor de klant.
quote:CenturyChild schreef op 12 augustus 2016 @ 23:06:

[...]

O zeker wel boosheid. Vooral toen Ziggo op oudejaarsdag Playboy tv uit het digitale pakket moest halen. Foutje: alle zenders waren verwijderd behalve Playboy...

Maar ben nog nooit uitgescholden.Het was ook maar zelden echt schelden maar wel gewoon heel boze klanten aan de telefoon krijgen. En die lieten duidelijk merken dat ze mij maar dom vonden. En dat was gewoon niet leuk.
quote:Amand schreef op 12 augustus 2016 @ 23:06:

[...]

Dat is niet de zorg van de klant / cliënt. Als je als cc medewerker je werk niet naar behoren meent te kunnen doen, dan zou je een andere baan moeten zoeken in plaats van mensen af te poeieren.Ik poeierde nooit iemand af. Dat is niet je insteek als klantenservice medewerker.
quote:Amand schreef op 12 augustus 2016 @ 23:06:

[...]

Dat is niet de zorg van de klant / cliënt. Als je als cc medewerker je werk niet naar behoren meent te kunnen doen, dan zou je een andere baan moeten zoeken in plaats van mensen af te poeieren.
Er zijn genoeg organisaties die hun klantenservice als opgestoken middelvinger naar hun kanten toe gebruiken. Dat bedoel ik. De cc medewerker als airbag voor de terechte woede van de klant wanneer ze een oor aangenaaid wordt door de procedures die de organisatie hanteert.
quote:sherry-holmes schreef op 12 augustus 2016 @ 23:12:

[...]

Het was ook maar zelden echt schelden maar wel gewoon heel boze klanten aan de telefoon krijgen. En die lieten duidelijk merken dat ze mij maar dom vonden. En dat was gewoon niet leuk.Whahahaha, of dat 'wat zielig dat jij je centjes met zo'n dom baantje moet verdienen, hoe voelt dat nou?' Heerlijk dat soort lui.
quote:Amand schreef op 12 augustus 2016 @ 23:18:

Er zijn genoeg organisaties die hun klantenservice als opgestoken middelvinger naar hun kanten toe gebruiken. Dat bedoel ik. De cc medewerker als airbag voor de terechte woede van de klant wanneer ze een oor aangenaaid wordt door de procedures die de organisatie hanteert.Dat zal best, maar het blijven wel mensen aan de andere kant van de lijn.
quote:hatsetats schreef op 12 augustus 2016 @ 23:18:

[...]

Whahahaha, of dat 'wat zielig dat jij je centjes met zo'n dom baantje moet verdienen, hoe voelt dat nou?' Heerlijk dat soort lui.Precies!
quote:sherry-holmes schreef op 12 augustus 2016 @ 23:13:

[...]

Ik poeierde nooit iemand af. Dat is niet je insteek als klantenservice medewerker.Nee welnee, je doet wat je kan. En mag. En dat is vaak precies hetzelfde, want je hebt vaak maar beperkte rechten om zaken aan te passen. En dan is het natuurlijk je goed recht als klant om dan te gaan schelden, lekker arrogant te gaan doen of te gaan zuigen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven