Postcrossing deel 12

16-02-2016 09:41 3001 berichten
Alle reacties Link kopieren
Praat hier mee over postcrossing!

Hoe werkt het?

registreer je op de website en vul je profiel in

vraag op de website een adres aan van iemand ergens over de hele wereld

stuur een ansichtkaart naar dat adres

als de kaart ontvangen is krijg je een 'hurray!' in je mail en dan wordt jouw adres aan een willekeurige ander gegeven

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

Dus regelmatig al dan niet tropisch verrassingen op je deurmat , leuke contacten met onbekenden over de hele wereld, mooie verhalen en mooie plaatjes!

Om te weten welke avonturen wij op postgebied al beleefd hebben (stelt niets voor, maar zo klinkt het misschien beter) Zie hier deel 11

Kaartje registreren en je postcardwall

Als je op je postcardwall afbeeldingen van je kaartjes wilt hebben, dan kun je de verzonden kaartjes uploaden totdat ze geregistreerd worden. Voor het uploaden moet je ze scannen of fotograferen. Wanneer je in je lijst 'travelling postcards' kijkt, zie je achter elk adres een groen rondje met een plusje. Als je daarop klikt kun je het bestand (PNG of JPG) uploaden. Wanneer het kaartje geregistreerd wordt, is er ook nog een kans dat de ontvanger het kaartje upload.

Bij registeren vul je eerst het ID in, daaronder zie je een leeg vak. Daarin schrijf je je hurray tekst. (wel zo leuk) wanneer je dan klikt op 'registreren' krijg je nog de mogelijkheid om de afbeelding te uploaden. Dit kun je in principe ook later nog doen, op dezelfde manier als bij travelling postcards.

Om een Duitse hurray op te leuken, met dank aan Snorhaar:

"Deutsch für Postkreuzen",

"Hallo Michael, danke für deine wunderschöne Karte."

"Hallo Andreas, herzlichen Dank für deine tolle Karte. Du hast genau die richtige Karte für mich ausgewählt! Haben wir uns nicht schon mal kennengelernt?"

"Lieber Peter, vielen Dank für deine Karte. Dein Bild gefällt mir sehr. Hättest du Lust mit mir nach Paris zu gehen? Liebe Grüße, gelbe Zuckerwatte"

Vergeet niet de namen te veranderen
Later is nu
quote:Tamboti schreef op 14 augustus 2016 @ 23:24:

Ik ben jullie allemaal alweer kwijt trouwens. Jammer inderdaad dat je geen profielen kunt liken of bewaren of zo!

Oh het was helemaal niet in het Boymans, het was in het Maritiem Museum. Nou ja, ook zo'n winkeltje dus.

Ik heb een keer een kaart gestuurd naar die man. Ik had hem geschreven dat ik binnenkort naar Rotterdam zou gaan en hij had toen een hele leuke Hurray en nodigde mij ook uit om bij hem langs te komen in het museum. (ben ik toen overigens niet aan toegekomen).

Ik heb bij jou een (ontvangen) zonnebloem gefavoriet.
quote:labellei schreef op 14 augustus 2016 @ 23:30:

[...]

Ik heb een keer een kaart gestuurd naar die man. Ik had hem geschreven dat ik binnenkort naar Rotterdam zou gaan en hij had toen een hele leuke Hurray en nodigde mij ook uit om bij hem langs te komen in het museum. (ben ik toen overigens niet aan toegekomen).

Ik heb bij jou een (ontvangen) zonnebloem gefavoriet.Oh ja, dat was jij! Ik ga het eens even snel opschrijven.
Oehh, Labellei, welk kaartje was dat, die je aan die man hebt gestuurd? Ik heb hem ook al een paar keer gesproken en nu ben ik nieuwsgierig naar zijn profiel.
quote:-Rivka- schreef op 15 augustus 2016 @ 00:57:

Oehh, Labellei, welk kaartje was dat, die je aan die man hebt gestuurd? Ik heb hem ook al een paar keer gesproken en nu ben ik nieuwsgierig naar zijn profiel. Even PB'en?
Kan hier ook wel denk ik. Meer dan een verzenddatum heb ik niet nodig. Dan Sherlock ik hem verder zelf wel.
quote:-Rivka- schreef op 15 augustus 2016 @ 01:04:

Kan hier ook wel denk ik. Meer dan een verzenddatum heb ik niet nodig. Dan Sherlock ik hem verder zelf wel. Oh... ik weet alleen zijn nick, wacht...
6 juli 2015, mijn verjáárdag nog wel!
Oh, haha, ik dacht dat je bedoelde dat ik beter even met Labellei kon PB'en.

Ik ga met deze datum even speuren!
Gevonden!

Wel een beetje een kaal profiel.

Ik had gehoopt op wat juicy details.

Maar mijn nieuwsgierigheid is bevredigd. Dank daarvoor.
quote:-Rivka- schreef op 15 augustus 2016 @ 01:27:

Gevonden!

Wel een beetje een kaal profiel.

Ik had gehoopt op wat juicy details.

Maar mijn nieuwsgierigheid is bevredigd. Dank daarvoor. Nee errug weinig juicy's helaas. Maar wel cute, zo iemand die in zo'n museumwinkel werkt.
Ja, je zult maar de hele dag omringd zijn met zoveel mooie kaartjes.

Veel van zijn verzonden kaartjes herken ik inderdaad uit zijn winkeltje.
Wat een nachtelijke Sherlocks!

Goed dat jullie het gevonden hebben. Het kaartje was het Peerd van Ome Loeks, maar daar zijn jullie inmiddels ook al achter gekomen.
quote:Tamboti schreef op 15 augustus 2016 @ 00:02:

[...]

Oh ja, dat was jij! Ik ga het eens even snel opschrijven.

Ik heb een hele lijst in mijn evernote staan Zelfs van mensen, die hier misschien al wel een andere nick hebben of gewoon niet meer langskomen. Ik houd die lijst al zo'n 3 jaar bij nu:)

Ik heb 'de man' ook even opgezocht en hij is op dezelfde dag jarig als ik

Hij stuurt wel hele mooie kaarten. Alleen voor zo'n profiel zou je NL aan gaan vinken, maar dat doe ik toch niet.

Leuk dat jullie ook stappentellers hebben Ik heb gisterenavond nog speciaal kaartjes gepost, om boven die 10.000 stappen uit te komen. De hond keek me echt superverbaasd aan, want we waren net terug van een wandeling van een uur. En dan wilde ik alwéér weg ..

Ik moet nog 6 kaartjes schrijven, trouwens. Plus nog een verjaardagskaart, die ik nog wil kopen vanmiddag. 'Gelukkig' heeft de kaartenzaak in mijn wijk vooral dubbele kaarten. Jammer genoeg heeft de Blokker niet zulke leuke kaarten, zoals in de stad wel zijn.
Later is nu
Ik heb bij verschillende van jullie een kaartje gefavoriet. Als jullie de mail krijgen weten jullie wel dat ik het ben geweest.
It ain't me
Pff.. ik ging eens kijken bij een Duits profiel, waar ik nog een kaartje heen moest sturen. Ze heeft meer dan 7000 kaartjes verstuurd en ontvangen, maar er staan maar 2906 op haar wall. In feite kan ik dus elk willekeurig kaartje sturen, want de kans dat ze een kaartje al heeft, is aanwezig. Nu heb ik een kaartje met daarop ons Scheepvaartmuseum. Die heb ik tot nu toe alleen nog maar daar gezien, en ze houdt van musea, dus ik denk dat dat 'm wordt. Maar wel lastig, vind ik dat.
Later is nu
OMG ik kom via een profiel bij het profiel van een Nederlandse man. Die heeft een 'geinige' karikatuur van zichzelf gemaakt of laten maken, 567x af laten drukken (minimaal) en dat stuurt ie naar iedereen
Later is nu
quote:Dreamer schreef op 15 augustus 2016 @ 12:04:

OMG ik kom via een profiel bij het profiel van een Nederlandse man. Die heeft een 'geinige' karikatuur van zichzelf gemaakt of laten maken, 567x af laten drukken (minimaal) en dat stuurt ie naar iedereen
Lach maar Tamboti.. heb je Nederland aangevinkt? Straks krijg je 'm ook

Ik loog trouwens een beetje. De eerste 100 verzonden kaarten van deze topper zijn een foto van zijn eigen reflectie in een kerstbal
Later is nu
(het doet me een beetje denken aan een figuur in Harry Potter, die in de war raakte en aan iedereen z'n foto met handtekening stuurde)
Later is nu
Ben altijd een ontzettende Postcrosser geweest en heb een achterlijke voorraad kaarten. Ik doe het nu al een tijdje niet meer, maar zag laatst dat ik nog wel wat postzegels had. Twijfel nu of ik in ieder geval mijn postzegels zal opmaken, maar wat doe ik in vredesnaam met die lading kaarten?
Misschien wil ik die wel overnemen Padme? Het schijnt dat je ze ook op marktplaats kan zetten. Misschien krijg je het virus weer te pakken als je die postzegels opmaakt...

@dreamer: Heb je z'n profielnaam? Van die gekke Nederlander?
It ain't me
Haha, ik ben ook wel nieuwsgierig. Kun je niet even zo'n prachtig karikatuurkaartje bij hem favorieten?
Hij heet k... kijk maar bij de favorieten van Rivka

Ik vind het eigenlijk privacyschending dit hier te plaatsen, dus mogelijk haal ik het later vandaag weg. Ik ga écht niet zo'n juweeltje liken
Later is nu
Heb hem gevonden. OMG, wat errug! Zoiets doe je toch niet?

Ben het trouwens met je eens, Dreamer, wat betreft privacyschending. Vandaar mijn suggestie om te favorieten. Je kunt altijd later weer "ontfavorieten".
Hihi ik kan er wel om lachen! Hopelijk voor de ontvangers van zo'n kaartje schrijft hij wel een leuke tekst, en geen standaard gedrukte tekst ofzo!

Hij heeft ook een website

Hier geen postcrossing nieuws. Mijn kaartjes willen niet aankomen USA doet er nu 41 dagen over (een kaartje verstuurd vanuit IJsland dus misschien is daar wat fout gegaan...)

Dus ik lees gezellig jullie verhalen mee!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven