zomer2016

18-02-2016 08:15 3005 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit is het nieuwe 'Zomer 2016' topic onder een algemene gebruikersnaam, het oude topic vind je hier.

De tabel is nu in twee delen gesplitst, eentje voor de meiden die nog proberen zwanger te worden en eentje voor de meiden die al geweldig nieuws hebben!

NaamLeeftijdLeeftijd partnerWanneer voor het echt?NODBijzonderhedenSwirls2729Mei 201602-04Onregelmatige cyclus, PCOSJuffert222625Mei 2016?Onregelmatig, vrij lange cyclusTeemo2633--Min. 1 jaar uitgesteld

Deze meiden zijn zwanger

NaamLeeftijdLeeftijd partnerUitgerekende datumGeslachtBijzonderhedenFleurdelis272723 december 2016Jongen Bevallen!MiAnoo243227 januari 2017Jongen 1 februari bevallen!Huisjebeestjekindje25272 maart 2017Jongen 14 februari bevallen!Sue-x272714 maart 2017 Derde kindje Natas-V2925 maart 2017JongenWhoopsadaisies30301 april 2017VerrassingBadedas28282 april 2017Gecko30303 mei 2017JongenSfietje89273130 mei 2017VerrassingMaisie30335 juni 2017Choccolientje252719 juni 2017 Tweede kindje Knotje272610 september 2017Verrassing 19-04 20-weken echoChantilly282819 september 2017 31-03 hartje luisteren

21-04 geslachtsbepalingDekentje2421 september 2017 05-04 geslachtsbepaling

Voor het aanpassen van de tabel:

Kom je er niet uit, geef een gil!
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 12:24
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
3.62% gewijzigd
@maisie

Ja prima hoor! Vruchtbare dagen zijn nu ongeveer.

Wel weer spannend haha.
@Maisie: wat spannend dat jullie er nu voor gaan!

@Juffert: gefeliciteerd met je promotie! Gaaf zeg. Lijkt me inderdaad fijn als je je daar even op kan focussen en goed met die promotie kan starten voordat je eventueel met verlof gaat enzo. Ik heb trouwens ook net vandaag contractverlenging voor een jaar getekend . Ben er heel blij mee, al voelde het wel raar om nu te tekenen en binnenkort te moeten vertellen dat ik van dat jaar minstens 16 weken weg zal zijn... Ik voel me er een beetje schuldig over, maar gelukkig is het een vrij individueel project waar ik aan ga werken dus andere collega's zijn er niet heel direct door getroffen.

Oh en je cyclus: ik heb eigenlijk geen idee, dat verschilt nogal per persoon, kan lang duren (althans volgens het viva-forum ). Je kan het altijd eens aan een verloskundige of huisartsassistente vragen toch?
happiness = reality - expectations
Spannend, Maisie, jullie eerste ronde! Denk maar aan mijn motto "Seks en relax" haha

Dekentje, ook veel plezier en succes deze dagen

Juffert, wat leuk dat je promotie hebt gekregen! Gefeliciteerd! En wat betreft je cyclus, zo lastig maar volgens mij is het zo dat bij sommigen de cyclus altijd onregelmatig blijft. Dat is lastig, maar daardoor is zwanger worden niet meteen onmogelijk. Mocht het na een jaar nog niet zijn gelukt, kun je sowieso naar de huisarts. En eventueel zou je eerder kunnen gaan als je graag even je verhaal doet. Wie weet doen ze er dan al eerder iets mee. Maar dat is afwachten.

Whoops, voor jou ook heel fijn dat je contract weer verlengd is! Kan me wel voorstellen dat je je een beetje schuldig voelt, maar dat is echt niet nodig. Het hoort er voor een werkgever ook gewoon een beetje bij dat een vrouw zwanger zou kunnen raken. Komt vast goed!
Dankje knotje, jij ook!!
Juffert, gefeliciteerd! Wat fijn, een promotie

Wat ik zo her en der lees, is dat het een jaar kan duren voordat je cyclus 'normaal' is. Maar bij sommige vrouwen zal het nooit helemaal regelmatig zijn en je kunt met een onregelmatige cyclus ook gewoon zwanger worden. Joh, mijn schoonzusje werd gewoon maar 1x per half jaar ongesteld ( al enkele jaren gestopt met de hormonale AC) en was toch binnen 4 maanden zwanger

Ik dacht te hebben gelezen dat artsen je al regelmatig vinden tussen de 25-30 dagen, 30-35 dagen. Het hoeft niet zo te zijn dat je iedere maand stipt op dag 28 ongesteld wordt..

Korter dan 21 en langer dan 40 is geen normale cyclus, maar dat kan natuurlijk allemaal nog veranderen de komende weken/maanden.

Snap best dat je op een gegeven moment de stap naar de huisarts wilt zetten. Ik zou nog even afwachten en mocht de komende cyclus ( of 2) ook zo lang zijn, dan even een belletje doen voor een afspraak. Al is het maar om gerustgesteld te worden.
Oh en Whoops, jij ook al zulk mooi nieuws En ik snap je schuldige gevoel ook wel, maar he! Je werkgever weet ook dat hij een vrouw heeft aangenomen, in haar vruchtbare jaren. Tja, dan kun je dit verwachten toch?

Gisteren nog even met man over onze aanpak gehad en beiden voelen we ons fijn bij hoe we het nu doen Ovulatietesten, temperaturen en ja, ook seks hebben op de dagen waarvan we weten dat het de beste dagen zijn. Zolang we geen druk voelen, we niet denken dat het 'moet', heb ik daar eerlijk gezegd echt geen problemen mee. En man ook niet. Zelf vind ik het een stuk prettiger nu, het weten wat er speelt in mijn lichaam, dat het gewoon werkt. Grote controlfreak hier
Swirls helemaal over je reactie heen gelezen.. Wat rot dat je nog steeds geen eisprong hebt kunnen vinden.. Maar dat zegt niet alles he, zo'n ovulatietest? Je kunt wel een super snelle LH stijging hebben, waardoor je met 1x testen op een dag gewoon niets merkt.

Lekker laten gaan als het je alleen maar frustreert.
Hier ook ongesteld! Yes!
Top Choccolientje!
Haha, "sex en relax", geniaal . En Choccolientje wat fijn! (niet gedacht dat ik dat ooit over ongesteldheid zou zeggen). Hopelijk nu wat kortere / regelmatigere cycli!

Hier gisteren een grappig moment, was gaan sporten maar het ging niet zo lekker. Zei man "maar je bent ook niet alleen". Ik snapte 'm niet! Dus dat hele besef is er nog steeds niet zo .
Fijn dat je ongesteld bent geworden, Choccolientje! Op naar de volgende ronde. En hopelijk duurt die cyclus iets minder lang!

Swirls, vervelend dat je nog geen eisprong hebt kunnen ontdekken. Als het zo frustreert, zou ik er ook mee stoppen. Ik duim voor je dat je cyclus snel iets regelmatiger wordt! Kan me voorstellen dat het extra vervelend is als je hier veel positieve verhalen leest over snel zwanger en vrij regelmatige cyclussen. Dus even een

Haha, Whoops! Dat is wel grappig ja. Lijkt me ook nog zo onwerkelijk in het begin. Heb jij eigenlijk al een echo gehad? Ben het even kwijt
En Chantilly, fijn dat je man en jij allebei tevreden zijn met deze aanpak! Dat kan alleen maar positief werken denk ik, zolang jullie er allebei tevreden mee zijn
@ knotje en Chantilly: thanks voor de lieve woorden. Merk wel dat het loslaten van de ovulatietesten me helpt om er relaxter in te staan.

@ Whoops: wat grappig dat je man dat zegt. Ik kan me heel goed voorstellen dat het nog onwerkelijk voelt hoor!
@Swirls: Voor mij is het ook niets die ovulatietesten. Als mijn cyclus erg onregelmatig of lang geweest zou zijn, zou ik temperaturen wel overwogen hebben. Ik hoop dat je binnenkort toch wat zicht krijgt op jouw cyclus. Succes met het wachten.

@Whoops: Herkenbaar! Als ik mijn werkgever inlicht na de 12 weken echo, heb ik net een vast contract getekend en zitten we middenin een groot project (stress en drukte). Als ik het iets eerder vertel, zal ik dat contract alsnog krijgen (ik werkte daar ook al met tijdelijke contracten tijdens mijn vorige zwangerschap) en heeft mijn werkgever het minder druk en dus meer ruimte om te bekijken hoe de volgende projecten ingepland moeten worden rekening houdend met mijn afwezigheid ... maar ik wil graag nog even de zekerheid van die echo. Ik ben er nog niet uit wanneer ik het zal vertellen.

Mijn werkgever vertelde me dat hij toen hij me in dienst nam wel verwachtte dat ik ooit zwanger zou worden, en dat het hem niet uitmaakte wanneer dat gebeurde. Zo'n afwezigheid is altijd een beetje puzzelen voor jouw werkgever, een ideaal moment bestaat er niet, denk ik. Ik heb ondertussen geleerd van mijn persoonlijke leven niet volledig on hold te zetten voor mijn professionele leven. Dat heb ik vroeger te veel gedaan. Ik wil op beide vlakken een aantal zaken bereiken en probeer hierin een evenwicht te zoeken.
Swirls even een extra duimpje voor jou, dat je cyclus snel beter wordt of dat je in ieder geval een eisprong hebt en daar zwanger van wordt:-)

Sue wat fijn dat ze zo omgaan met je zwangerschappen! Goed om te zien dat je niet bang hoeft te zijn voor baanverlies.

@ hier, nu is het heel herkenbaar als je nod nadert om vanalles te voelen. Ik ben heel moe heb steeds buikkrampen en al sinds maandag af en toe wat bloedverlies. Maar ik zie hier op het forum steeds terug dat dat niets hoeft te betekenen. Maar spannend is het wel!
Sue, dat klinkt als een fijne werkgever! Klopt ook wel dat je je professionele leven niet altijd maar voor moet laten gaan, heb ik ook nog best lang gedaan. Of misschien was ik er ook gewoon nog niet klaar voor en gebruikte ik mijn carrière als excuus. Anyway, op het werk zijn er nu minstens 3 zwangeren (al weten ze het van mij nog niet ), dus ze zijn wat gewend, haha.

Sfietje, wat spannend, houd je het nog vol om tot je NOD te wachten? Ik hoop voor je dat je niet ongesteld wordt .

We hebben geregeld dat we volgende week zondag onze ouders en broers / zussen treffen. Twee dagen na de echo, dus hopelijk kunnen we het goede nieuws dan delen. Ik ben heel benieuwd naar hun reacties, het wordt het eerste kleinkind voor beide ouders, eigenlijk wil ik hun reacties stiekem gaan filmen .
Dat wordt vast heel bijzonder whoopsadaisies! Ik snap dat je het eigenlijk wil filmen. Hopelijk inderdaad een goede echo en een kloppend hartje

Ik ben in twijfel of we maandag misschien gaan testen. Maandag of dinsdag is mijn eisprong geweest. Maandag zijn we beide vrij dus dat lijkt me wel fijn om te testen. Maar misschien wachten we ook tot eind van de week. Dat moeten we nog even bekijken:-)
Veel geschreven weer meiden.

Ga morgen even alles bijlezen.

Hier weten de belangrijkste mensen in ons leven het al wel.

A.s donderdag 2e gedeelte van de combinatietest en gelijk de uitslag.

Ben dan precies 12 weken dus daarna kunnen we het van de daken schreeuwen

Of iig schoonmoeder en schoonzus want die hebben soms al stiekem hun mond voorbij gepraat (gelukkig niet tegen mensen die ik veel zie)

Voel me verder prima.. Krijg al een aardig buikje.. Verschillende mensen zullen denken dat ik teveel heb gesnoept hahaha
Spannend sfietje! Je zou natuurlijk met zo'n 'vroege' test kunnen testen op maandag, als je je daar fijn bij voelt. Maar het blijft spannend, ik had bijvoorbeeld bij 1 dag overtijd een negatieve test en bij 4 dagen overtijd een heel licht streepje. En als je tot het eind van de week wacht en dan nog niet ongesteld bent, is de kans op een positieve test misschien wat hoger! Maar goed, kan me voorstellen dat je niet wil wachten .

Huisje, wat jammer dat ze het al doorverteld hebben. Maar goed, dat wil vast zeggen dat ze er superblij mee zijn! En wat gaat dat snel zeg, al bijna 12 weken en al een buikje! Hoe gaat het verder met de klachten? En bij jou Sue-X?
Even een heel ander onderwerp, maar: over een week ben ik getrouwd! Whooo, komt nu toch wel heel dichtbij .

Heel bijzonder ook: mijn vriend heeft gisteravond besloten mijn achternaam aan te willen nemen (bedoeling was eerst hij zijn eigen naam en ik eigen naam-zijn naam). Dit omdat hij een betere band heeft met mijn familie en ons toekomstige kind ook graag mijn achternaam mee wil geven. Vind het super bijzonder dat hij dat doet (komt heel weinig voor geloof ik) en ben ook heel trots. Tegelijkertijd vind ik het toch een beetje jammer dat ik geen dubbele achternaam krijg (al had ik in de praktijk toch vooral mijn eigen naam gebruikt).

Terug on topic: hoe gaat het met de zwangeren onder ons? En Sfietje: ga je vandaag testen of toch nog even wachten?
Wauw swirls wat bijzonder! Dat moet een bijzonder moment geweest zijn!

Hier ben ik gisteren een stolsel verloren met daarna flink veel buikpijn. Net was ik aan het bloeden dus ik denk dat ik ongesteld ga worden. Ik heb daardoor ook besloten niet te testen vandaag. De kans is zeer waarschijnlijk dat ik ongesteld word en door mag naar ronde 2. Mocht ik aan het eind van de week toch niet ongesteld zijn dan ga ik pas testen.
Wat bijzonder Swirls! Nog even en je bent een getrouwde vrouw Heel gek, maar het voelt op de een of andere manier wel anders sinds ik getrouwd ben

Ik heb wel een dubbele achternaam, maar gebruik eigenlijk voornamelijk die van mezelf..

Sfietje, ik zou denk ik toch wachten tot de dag na je NOD. Maar ik snap dat je erg ongeduldig bent!

Crosspost, even afwachten dus Sfietje!
@Whoops: ja, echt super leuk om nu echt te starten! Jij gefeliciteerd met je contractverlenging. Ik zou me niet te veel schuldig voelen hoor, je zou het een andere collega toch ook niet kwalijk nemen?! Veel plezier met vertellen volgende week! Kan me voorstellen dat je daar naar uitkijkt! Laat je weten hoe de reacties waren?

@Knotje: dat is een mooi motto!

@Chantilly: Fijn dat jij en je man blij zijn met hoe jullie het nu aanpakken. Geeft rust in je hoofd als je je daar geen zorgen over hoeft te maken. Ik hou ook van die duidelijkheid over de eisprong en vruchtbare dagen. Door mijn onregelmatige werk is het gewoon handig om te weten wanneer die ongeveer zijn. Ik denk dat ik het redelijk kan zien door mijn afscheiding, maar mochten we over een paar maanden nog niet zwanger zijn dan ga ik zeker met ovulatietesten aan de gang. Gewoon om het te controleren.

@Choccolientje: succes in deze nieuwe ronde!

@Sfietje: en? Ga je toch testen vandaag?

@Huisje: Jeetje, wat gaat dat toch snel! Alweer bijna 12 weken. Hopelijk is de uitslag van de combinatatietest goed en kunnen jullie het aan iedereen gaan vertellen.

Mijn schoonmoeder moet eerst een geheimhoudingscontract tekenen voordat we het vertellen Ze kan niets voor zichzelf houden (de foto van mijn trouwjurk liet ze ook aan iedereen zien, ook al had ik gevraagd om dat niet te doen) en ik zou het zo jammer vinden als ze het doorverteld voordat wij het aan anderen willen vertellen.

Al toe aan positiekleding?

@Gecko: hoe is het met jou?

Van het weekend op kraamvisite geweest Heerlijk lief, zo'n kleintje!

Het blijft toch wel gek om voor te stellen dat wij over hopelijk niet al te lange tijd ook een kindje hebben.

Mijn eerste dagen op het "wachtbankje" zijn een feit. De komende weken zijn gelukkig redelijk volgepland, dus hopelijk is het snel de 26ste. Ik heb mezelf voorgenomen om niet voor die tijd te gaan testen, maar ben benieuwd of ik dat vol ga houden.
Inderdaad nog even afwachten. Maar ik ga nergens vanuit.. Dan valt het ook niet tegen :-) gek genoeg was ik vorige week echt super ongeduldig en had ik dit weekend zo iets van hmm misschien moet ik toch gewoon even wat langer wachten.
hey ladies, daar ben ik weer. Heb de afgelopen week weinig achter de computer gezeten, maar dat krijg je met vakantie. Ik moest ook even de teleurstelling laten bezinken, en had 't de afgelopen week ook druk met 'sex & relax', want de vruchtbare dagen waren weer daar!

De ovulatietesten. Gisteren zag ik ze liggen toen ik een paar zwangerschapstesten ging halen en ik denk dat mocht 't komende ronde of de ronde erop niet raak zijn, dat we dan maar eens gaan overwegen om daarmee aan de slag te gaan. Het scheelt dat we over een week of 6 de sleutel krijgen van ons nieuwe huis en dat ik daar ook heel erg druk mee ben natuurlijk, dus dat geeft wel wat afleiding. En ik ben sowieso ook benieuwd hoe m'n cyclus nu zal zijn, want de eerste cyclus was 32 dagen, de tweede 37 dagen en ik hoop nu weer rond de 30 uit te komen. Ik heb ook wel zo'n idee dat dat moet gaan lukken, want een paar dagen geleden wel wat last gehad van een soort buikpijn die ik niet echt kan omschrijven. Eisprong misschien?

Spannend Swirls; een weekje en dan is het mevrouw Swirls Haha, leuk zeg! En ook leuk/lief/bijzonder dat je toekomstige man inderdaad jouw naam aan gaat nemen; dat zie je nog niet zo heel erg vaak. Vind het zeker wel een mooi gebaar zeg! Stoer

Sfietje, spannend ja, maar kan me voorstellen dat als je nu wat hebt verloren dat je er ook vanuit gaat dat de rest dan ook wel zal gaan volgen... afwachten is wederom het enige wat je kunt doen.

Ik ga weer wat meer lezen, mijn excuses voor iedereen waar ik niet op heb gereageerd, maar ik ben weer van de partij!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven