Napraattopic 64

29-07-2016 17:13 3040 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.

Lees hier de OP van het Napraattopic.

Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraat plezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod.team

"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
quote:Phaedra_ schreef op 15 augustus 2016 @ 22:00:

[...]

Ik praat in het algemeen, niet over een persoon.

Je zegt dit

[quote]PHAEDRA_ SCHREEF OP 15 AUGUSTUS 2016 @ 17:20:

[...]

Wat boeit het nou dat er een risico is dat ze zelfmoord pleegt? [\quote]

Je hebt het over een 'ze', is dat niet persoonlijk dan?
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
quote:Phaedra_ schreef op 15 augustus 2016 @ 19:32:

[...]

Als iemand graag dood wil mag dat van mij.Helemaal mee eens.
Life is short. Eat dessert first.
quote:hatsetats schreef op 15 augustus 2016 @ 22:06:

[...]

Je zegt dit

[quote]PHAEDRA_ SCHREEF OP 15 AUGUSTUS 2016 @ 17:20:

[...]

Wat boeit het nou dat er een risico is dat ze zelfmoord pleegt? [\quote]

Je hebt het over een 'ze', is dat niet persoonlijk dan?Ach ja, ik heb geen hart.
quote:Phaedra_ schreef op 15 augustus 2016 @ 22:07:

[...]

Ach ja, ik heb geen hart.Huh? Dat hangt op je rug toch?
The most common reason people fail in life: They're just not good enough.
Week 12 van de Extremely Demotivational Calendar
quote:Solomio schreef op 15 augustus 2016 @ 22:09:

[...]

Huh? Dat hangt op je rug toch?Vandaag verloren.
quote:Phaedra_ schreef op 15 augustus 2016 @ 22:07:

[...]

Ach ja, ik heb geen hart.Och hemel ga je weer op die tour? Laat maar weer dan.
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
Ik denk dat ik dit weekend weer even een nieuw hart uit moet rukken.
quote:Phaedra_ schreef op 15 augustus 2016 @ 22:09:

[...]

Vandaag verloren.

Nou ja, harten genoeg.

The most common reason people fail in life: They're just not good enough.
Week 12 van de Extremely Demotivational Calendar
quote:Phaedra_ schreef op 15 augustus 2016 @ 19:32:

[...]

Als iemand graag dood wil mag dat van mij.vind ik te makkelijk, er zijn best veel mensen die na een serieuze zelfmoordpoging het geluk weer vinden. Euthanasie bij geestelijk lijden is mogelijk maar er moet wel een zorgvuldige procedure worden gevolgd. Duidelijk moet zijn dat het lijden echt uitzichtloos is
Goh, Nonny een ban wegens op de man, je verwacht het niet hé?

Ik ben zeker voor zelfbeschikking als iemand uit het leven wil stappen. Ik denk wel dat je niet iedereen "zomaar" moet laten gaan. De echte "diehards" lukt het wel een keer, daar zit geen schreeuw om aandacht, die ervaren het leven als last. Maar bij veel zit die schreeuw er wel, en ik vind dat die alle hulp moeten krijgen die er is om ze op andere gedachten te brengen.
Je beseft pas hoe fijn het is om te ademen als je neus verstopt zit.
quote:Alixane schreef op 15 augustus 2016 @ 22:49:

Goh, Nonny een ban wegens op de man, je verwacht het niet hé?

Ik ben zeker voor zelfbeschikking als iemand uit het leven wil stappen. Ik denk wel dat je niet iedereen "zomaar" moet laten gaan. De echte "diehards" lukt het wel een keer, daar zit geen schreeuw om aandacht, die ervaren het leven als last. Maar bij veel zit die schreeuw er wel, en ik vind dat die alle hulp moeten krijgen die er is om ze op andere gedachten te brengen.Jawel het staffen gebeurt zeer selectief hier op napraat..
Maar waarom zou je moeten blijven proberen? Waarom zou je zelf niet mogen beslissen dat je niet verder wil leven, ook al kan het zijn dat je ooit het geluk nog eens vindt? Van mij mag iedereen zelf beslissen, op welk moment dan ook.
Life is short. Eat dessert first.
Pfff wat is die yogonaise vermoeiend..
quote:doornroosje9 schreef op 15 augustus 2016 @ 23:00:

Maar waarom zou je moeten blijven proberen? Waarom zou je zelf niet mogen beslissen dat je niet verder wil leven, ook al kan het zijn dat je ooit het geluk nog eens vindt? Van mij mag iedereen zelf beslissen, op welk moment dan ook.

O van mij ook hoor maar doe het dan ook gewoon en ga geen aankondigingen doen op een forum,facebook etc..

Geen woorden maar daden..

De to van vandaag deed dat trouwens niet hoor daar heb ik iig geen aankondiging van gelezen..
Waarom zou je geen gedag mogen zeggen?
quote:hatsetats schreef op 15 augustus 2016 @ 21:55:

[...]

Ik zal de laatste zijn die iemand het recht op zelfbeschikking over zijn eigen leven te ontzeggen. Maar om te zeggen dat het je niet boeit is wel erg bot.

Ook al ken je iemand niet, dan nog mag je een beetje gevoel hebben voor de pijn doe hem drijft om een eidn aan het leven te maken.+10
LOEP ME MAAR aub.
quote:Phaedra_ schreef op 15 augustus 2016 @ 23:18:

Waarom zou je geen gedag mogen zeggen?

Tja misschien heb ik een vertekend beeld hoor maar ik heb verschillende zelfdodingen in mijn directe omgeving meegemaakt maar geen van allen deden op welke manier dan ook aankondigingen.

Degenen die dát wel deden voerden hun plannen niet uit of zorgden wel dat ze net niet de goede hoeveelheid pillen slikten om echt dood te gaan etc..

Schreeuw om aandacht dus die absoluut serieus genomen moet worden begrijp me niet verkeerd maar die na de zoveelste keer eigenlijk toch niet echt meer serieus genomen wordt.

Sorry iemand die een x aantal pillen slikt en dan vervolgens zelf 112 gaat bellen daar neem ik na de zoveelste keer de doodswens niet meer serieus van.

Dat diegene hulp nodig heeft dat staat buiten kijf.
quote:missie_m schreef op 15 augustus 2016 @ 23:23:

[...]

+10Jij bent toch maar één persoon?
quote:Phaedra_ schreef op 15 augustus 2016 @ 17:15:

[...]

Ze schreef nog ergens liever dood dan zo verder oid.

Niets schokkends voor normale mensen.

edit: ik dacht een ander topic waarin dus dit ook geschreven wordt, maar dat staat er nog.....
LOEP ME MAAR aub.
Ik zou niet weten waarom het een schreeuw om aandacht is als ik bijvoorbeeld op FB een afscheidsberichtje zou plaatsen en een hand dodelijke pillen zou nemen.

Als ik euthanasie zou doen zou doen en ik neem afscheid is het toch ook geen schreeuw om aandacht?
quote:Phaedra_ schreef op 15 augustus 2016 @ 17:20:

[...]

Wat boeit het nou dat er een risico is dat ze zelfmoord pleegt?

Misschien zit ik nu ook wel met een stapel pillen in mijn hand. Ik vind het echt zo'n gemekker.

Hier schrijven dat je net een hand pillen hebt geslikt en afscheid nemen vind ik op het randje.Nooit gehoord dat mensen eigenlijk hulp nodig hebben dan?
LOEP ME MAAR aub.
quote:missie_m schreef op 15 augustus 2016 @ 23:30:

[...]

Nooit gehoord dat mensen eigenlijk hulp nodig hebben dan?Wie bepaalt dat ze hulp nodig hebben? Als iemand niet meer wil wie ben ik dan om diegene tegen te houden?
iemand die het echt wilt doen houd je niet tegen.
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"
quote:Phaedra_ schreef op 15 augustus 2016 @ 23:28:

Ik zou niet weten waarom het een schreeuw om aandacht is als ik bijvoorbeeld op FB een afscheidsberichtje zou plaatsen en een hand dodelijke pillen zou nemen.

Als ik euthanasie zou doen zou doen en ik neem afscheid is het toch ook geen schreeuw om aandacht?Dat zou idd geen probleem zijn als je dan ook daadwerkelijk die dodelijke handvol pillen inneemt i.p.v. voor de zoveelste keer een dosis die net niet dodelijk is of dat je net op tijd 112 belt zodat je maag nog leeggepompt kan worden..
quote:YellowDiamond schreef op 15 augustus 2016 @ 23:32:

[...]

Dat zou idd geen probleem zijn als je dan ook daadwerkelijk die dodelijke handvol pillen inneemt i.p.v. voor de zoveelste keer een dosis die net niet dodelijk is of dat je net op tijd 112 belt zodat je maag nog leegepompt kan worden..

Het gaat toch over zelfmoord plegen?

Dat is dus niet 10 paracetamols slikken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven