Lijf & Lijn alle pijlers

Augustus afvallen

04-08-2016 10:44 1388 berichten
Alle reacties Link kopieren
In augustus en september hebben we allemaal hard gewerkt om wat kilo's te verliezen en dit is bij de meeste goed gelukt! In oktober gaan we gewoon door! Op naar 3.0 kilo eraf (elke dag een ons).

Succes allemaal!

We gaan er weer voor!

NaamStart augStart sepStart oktStart novStart decGewicht 05/12Gewicht 12/12Gewicht 19/12Gewicht 26/12Afgevallen decemberTotaal afgevallen Flea78 80.1 74,6 71,568.067.212.9 sneeuwvlokje 60.6 59.0 59.3 59.3 1.3 Riboho90 76.1 75.2 73.6 73.4 73.4 73.7 - - - +0.3 2.4 grutt 69.3 67.5 66.5 66.5 66.3 67.0 +0.72.3 eefje67767.5 65.5 66.6 64.4 62.5 62.3 61.8 61.360.7-1.86.8 Ciaociaociao 80 75.8 72.8 70.8 68.6 11.2 Caribgirl 78,8 76,8 74,8 75.0 73.1 72.7 73.6 +.5 5.7 Cicietta 71.5 71.5 71.1 71.2 0.3 CherokeeRose 58.7 58.5 - 0.4

Inloggegevens:

Gebruikersnaam: 31dagen

Wachtwoord: Afvallen

De start van dit topic vind je hier
Mijn avondeten was btw erg makkelijk. 2 volkorenwraps met restjes groente, wat gerookte zalm en zuivelspread.

Morgen ga ik uit eten bij de italiaan. Geen voorgerecht, geen wijn en geen toetje. Hoofdgerecht denk iets met volkorenpasta
Ik vast 2 of 3 keer per week. Dan eet ik 1 maaltijd 's avonds van ongeveer 500kcal. Vaak een salade met gekookt ei of vis, of een grote kom soep. Pasgeleden ontdekt dat ik ook een bakje lasagna kan eten dan voor mijn 500 kcal Dit voor dagen dat het even moeizaam gaat.

Op de andere dagen probeer ik tussen de 1500 en 1700 te blijven, maar iets erboven kan ook. Volgens de (standaard) berekeningen zou ik tot 2100 mogen eten, maar ik merk dat dat teveel is en ik weer aankom. Als ik netjes tussen de 1500 en zeg 1800 blijf, blijf ik stabiel of verlies ik nog iets. Ik eet 3 maaltijden op een dag, zelden tussendoortjes. Ik drink voornamelijk groene thee en vruchtenthee (zonder daadwerkelijke thee, dus water met een smaakje) of warm water (ik houd niet van koud water)

Ik ben nu bezig om alvast maaltijden in te vriezen om mee te nemen naar mijn werk (ik werk op een school) na de vakantie.

Vandaag ook al wat uitgeprobeerd om te kijken of het überhaupt te eten is ;)

Vandaag gegeten:

O: 2 rijstwafels met hoemoes, zoete aardappeltaart 1 stukje, 2 zoete aardappelpannenkoekjes met wat yoghurt en blauwe bessen

L: de courgetti met avocadolimoensaus en zalm die ik nog overhad, deze keer koud om te kijken of dit lekker is voor op mijn werk (de avocadosaus blijft heel goed in de vriezer, de courgetti is vers denk ik lekkerder, dan maar rauw)

A: sla met zeewierdressing, spinazie met ei en avocadosaus met paprika en een courgettepannenkoekje dat ik aan het bakken ben voor in de vriezer, maar dat kapotviel was erg lekker!

Bij elkaar bijna 1600kcal, dus een nette dag
Vandaag gegeten

O vetvrije yoghurt met cruesli

M druiven en 2 gekookte eieren

A courgette prei knoflook couscous met curry van cocosmelk met nog een gekookt ei
Swifty, is dat niet veel te weinig?
Wat een wisselende resultaten van iedereen. Zou iemand mijn gegevens in de tabel willen zetten?

67,9 totaal 1,4 afgevallen.
quote:swifty schreef op 15 augustus 2016 @ 21:07:

Vandaag gegeten

O vetvrije yoghurt met cruesli

M druiven en 2 gekookte eieren

A courgette prei knoflook couscous met curry van cocosmelk met nog een gekookt eiWow Swifty meid is dat niet veel te weinig? Je weet dat als je te weinig eet je lichaam in reservemodus gaat en je dus niet afvalt..?
Ja misschien wel, maar ik baal zo dat ik niks ben afgevallen dus wil nu extra goed opletten niet te veel te eten maar nog wel gezond....maar kan nog wel bakje yoghurt met wat honing op hoor :-)
en het was 500 gram druiven (geen handje vol) en oh ja handje vol walnoten nog was ik vergeten.
quote:ciccietta schreef op 15 augustus 2016 @ 20:13:

Ziet er goed uit Fudge! Maar dan eet ik toch veel minder denk ik. Hoe bepaal je dan de hoeveelheden? Volgens het voedingscentrum advies? En hoe weet je wat de verhoudingen van de macro's (waar staat die term eigenlijk precies voor) moeten zijn?De hoeveelheden zijn bepaald door een dietist, zij heeft voor mij een voedingsplan gemaakt. Super handig omdat het heel goed aansluit bij mijn behoeften. Bijvoorbeeld meerdere maaltijden per dag, mijn tussendoortjes zijn altijd vrij uitgebreid en dat vind ik écht een feestje. Daar staat tegenover dat ik dan minder havermout, pasta, aardappelen en rijst eet dan ik normaal deed, maar die nog wel gewoon eet, net als brood en chocola dus. Ik zou het echt niet goed doen op alle koolhydraten eruit, of op een tussendoortje bestaande uit allen maar een stuk fruit. Dan vind ik dat ik aan het afzien ben, terwijl ik nu denk, woeh, dadelijk een bakje yoghurt én bessen én muesli Ook zit ik met dit schema niet te laag in calorieen, zodat het afvallen geleidelijk gaat en ik daarna weer langzaam wat meer kan toevoegen. Ze heeft ook aangegeven wat voor mij de verhoudingen in macro's moeten zijn. Ze heeft voor mij ook een aantal voorbeelddagen uitgewerkt wat me heel erg helpt.
Vanochtend gewogen en stond op 99,4. Ik was 2 weken geleden s'avonds rond de 102. Nergens gewicht genoteerd 1e dag en vorige deed weegschaal gek.

Vandaag slecht gegeten.

O: banaan, aardbeien en zwarte bessen

L: sla met komkommer, kipfilet en yoghurt saus

D: rijst met kip kerrie en paprika

Veel te weinig natuurlijk. Druk op werk en geen tijd genomen om te eten en toen moest ik meeting en toen was het 5 uur. Had wel appel bij me en rijstwafels. Morgen beter eten.

Heb geen zin om te snaaien trouwens vandaag dus gaat nu goed.

Ik drink voornamelijk cola light. Ook een verslaving waar ik vanaf moet maar nu niet. Probeer ook wel met water en thee af te wisselen.
Mijn lijstje van gisteren:

O: havermout met melk en lijnzaad

T: appel

L: 3 boterhammen (dubbelgevouwen) met sla en gerookte zalm

T: 1 boterham met (kwart) avocado

A: spinaziestamppot met vegaschnitzel

L: klein schaaltje Griekse yoghurt

Best veel vetten als ik het zo bekijk. Maar in ieder geval niet gesnoept. Vanmorgen op de weegschaal gestaan en nu was er weer 0,4 af, dus hetzelfde gewicht als vorige week maandag. Gek hoor.
Hier ook een goede 2e week achter de rug. Door de week ging het lekker, goed gesport.

Afgelopen weekend 2 avonden flink gefeest en bier gedronken, dus ik verwachtte dat mijn goede inzet van door-de-week teniet was gedaan, maar dat viel erg mee. Toch weer 1,3 kg vanaf. Echt niet verwacht, maar superblij mee .
Goed bezig Koffiekopje!
Fijn! koffiekopje!
goed hoor!! GA zo door!!
Super koffiekopje!! Hier ook goed nieuws, ondanks dat ik 2x frietjes heb gegeten deze week een kilo eraf! Zit nu op 80,5 dus ben extra gemotiveerd om volgende week op een getal dat begint met 7 te zitten! En dan nóóit meer terug naar de 8, dat hoofdstuk gaat dicht!
Wat fijn koffiekopje en jempo! mooie resultaten!

Ik heb zojuist de laatste dag van level 1 afgerond yes, op naar level 2! Hoe bevalt die eefje667?
Pfff,beetje neerslachtig vandaag. Betekent dat ik binnenkort ongesteld moet worden...

En ik ga vanavond uit eten en ik neig nu heel erg naar een pizza ipv gezonde volkoren pasta....
Met zulke resultaten mag je ook best wel een pizza hoor! Maar ze zijn wel een caloriebom. Als je nou een volkorenpastatje neemt met een rode saus kun je ipv die pizza vandaag nog andere lekkere en gezonde dingen eten. Win/win
Heb mijn eten een beetje aangepast.

Inplaats van 2 krackers met kipfilet.

Heb ik nu 1 snee brood en 1 kracker met kipfilet.

Middag eten had ik niet veel tijd voor omdat ik onderweg was dus daarom heb ik 2 meegranenkoekjes met zonnebloempitten en cranberries.

Vanavond eet ik kippenvleugels uit de airfryer en frietjes(airfryer) met salade.

Is dit beter??

Probeer wel nog een beetje fruit te eten vandaag.
quote:Ciaociaociao schreef op 16 augustus 2016 @ 14:18:

Heb mijn eten een beetje aangepast.

Inplaats van 2 krackers met kipfilet.

Heb ik nu 1 snee brood en 1 kracker met kipfilet.

Middag eten had ik niet veel tijd voor omdat ik onderweg was dus daarom heb ik 2 meegranenkoekjes met zonnebloempitten en cranberries.

Vanavond eet ik kippenvleugels uit de airfryer en frietjes(airfryer) met salade.

Is dit beter??

Probeer wel nog een beetje fruit te eten vandaag.Twee koekjes als lunch is nog steeds heel weinig toch?
quote:muni schreef op 16 augustus 2016 @ 14:28:

[...]

Twee koekjes als lunch is nog steeds heel weinig toch?

Klopt dat doe ik normaal ook niet, ik was alleen onderweg en dat was het enige wat ik bij me had.

Maar die koekjes zijn 80 cal per koekje evenveel als me lunch bijna als ik er 2 nam.

Vamdaar
@ CherokeeRose; Als je de rest van de dag streng hebt gedaan en je hebt nog ruimte, zou ik voor de pizza gaan.. Af en toe jezelf wat gunnen. Of heb je al een slechte dag? Dan misschien beter pasta.

Pfft.. Ik heb het ook even taai.

Ben alleen op de afdeling op het werk en verveel me.. Dan is eten zo'n gemakkelijk tijdsverdrijf..
quote:Ciaociaociao schreef op 16 augustus 2016 @ 14:46:

[...]

Klopt dat doe ik normaal ook niet, ik was alleen onderweg en dat was het enige wat ik bij me had.

Maar die koekjes zijn 80 cal per koekje evenveel als me lunch bijna als ik er 2 nam.

Vamdaar

Ik vind dat je erg weinig eet. En bedoel je dat je normaal 160 calorieën eet voor de lunch?

Mag ik vragen hoe lang je bent? Heb je erg overgewicht of valt t mee?
quote:Marrebas schreef op 16 augustus 2016 @ 14:55:

@ CherokeeRose; Als je de rest van de dag streng hebt gedaan en je hebt nog ruimte, zou ik voor de pizza gaan.. Af en toe jezelf wat gunnen. Of heb je al een slechte dag? Dan misschien beter pasta.

Pfft.. Ik heb het ook even taai.

Ben alleen op de afdeling op het werk en verveel me.. Dan is eten zo'n gemakkelijk tijdsverdrijf..

Wel gezond ontbeten,gezonde lunch. Maar nu aan een vitamin& protein bar met chocolade en kokos

Eten is inderdaad een makkelijk tijdverdrijf bij verveling. Kun je niet even bij een andere afdeling gaan buurten of een rondje lopen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven