Entertainment alle pijlers

Yuri van Gelder

09-08-2016 15:16 1609 berichten
Nog geen topic hier over Yuri?

Wat vinden we ervan?

Wat zou er nu echt gebeurd zijn?

http://www.volkskrant.nl/ ... de-en-weer-viel~a4354438/
quote:Paekzwart schreef op 17 augustus 2016 @ 02:43:

[...]

Nee, ik vind dat allesbehalve vanzelfsprekend. Als ik overigens ergens een hekel aan heb is het aan vanzelfsprekendheid ;). Ik voldoe aan geen enkele vanzelfsprekendheid. En kijk daarom ook graag in mijn omgeving naar de zaken die minder vanzelfsprekend worden beschouwd maar wel gewoon voorkomen en soms zelfs ook nog effectief blijken te zijn.

Zelf kan ik overigens totaal niet tegen alcohol qua gezondheid, maar dat is dan weer helemaal niet vanzelfsprekend schijnbaar en moet ik het volgens diezelfde goegemeente voor de gezelligheid toch maar gewoon doen.

Des te verbazingwekkender vind ik het altijd hoe ik mensen compleet los zie gaan qua alcohol en uitgaan en die er uiteindelijk dan toch weer staan. Waarbij ik zat jonge kinderen dan weer onderuit heb zien gaan die echt talentvol waren, alleen maar door de zure wijzende vingertjes van de ouders aan de kant die elke glorie van plezier stevig de kop in wisten te drukken en die kinderen stuk voor stuk uiteindelijk stopten en gingen voor het vriendje en het leukere leven.

Wat is er mis met beide toch proberen te combineren, daar waar mensen die zoiets al sneller opzoeken en nodig hebben, juist als ze teveel hebben gebruikt in het leven, toch weer dat leven met al hun problematiek en levensvisies, toch weer op orde krijgen. Waarom moet dat dan ook die kop ingedrukt worden? Dat laatste restje van die persoonlijkheid die juist toch zorgt dat ze er elke keer weer bovenop kwamen?

Een mens bestaat uit zoveel facetten, ontelbare mogelijkheden, waarom is het aan een ander, een bepaalde methode af te kraken Den te veroordelen daar waar men daarom juist de kans niet krijgt om te bewijzen dat het wellicht ook zo ook kan.

Overigens ken ik ook weer mensen die juist voor hun werk moesten drinken, dat hoorde erbij, als good boys onder elkaar. Dat was ook een vanzelfsprekendheid. Zodra iets een vanzelfsprekendheid wordt, waarbij het gaat over andere mensen en beslissen voor hun leven, wordt het mijns inziens glad ijs.

Dat is jouw visie, maar ik heb nog nooit iemand beter zien presteren met een slok op, laat staan met drugs.

Mijn ervaring daarin, van dichtbij, is dat de afgrond naarbij is. Ik heb topmannen gekend in het bedrijfsleven. En dat is serieus , die hebben nada niets meer.
maar we gaan off topic, yuri wist dat ook prima, die heeft bewust zijn grenzen opgezocht.
Ja, ik ken ze ook die in het bedrijfsleven vanwege de, verplichte, alcohol, er niet meer zijn. Net zoals dat je voor bepaalde dingen wel nog leeft.

Overigens had Epke blijkbaar gekneusde vingers en was door ook al heel lang niet in vorm, helaas en was het leek het net op tijd geheeld, maar is hij toch gevallen.

Ook daar een voorbereiding die verre van optimaal was, en zo zal het altijd zijn, dé optimale voorbereiding en dan alsnog falen, of toch proberen ondanks allerlei mogelijke tegencliffers die soms juist de wereld versteld (hadden kunnen) doen staan.

Vaak zie je dat de ene sporter voor iets uit het team gezet wordt, op elk niveau, daar waar een ander eigenlijk nog minder kan presteren uiteindelijk. Spijtig.
Artikel uit 2007 over Kim Raikkonen, de badboy van de Formule 1.

http://news.bbc.co.uk/sport2/hi/motorsp ... 055633.stm

Deze "badboy" doet ook waar hij zin in heeft, komt verplichtingen soms niet na, houdt van wat drankjes hier en feestjes daar en toch rijdt hij nu (2016) nog steeds in de Formule 1. Bij Ferrari. Met een totaal van 84 podiumplaatsen en een wereldtitel op zak.

Team Ferrari

Country Finland

Podiums 84

Points 1296

Grands Prix entered 244

World Championships 1

Highest race finish 1 (x20)

Highest grid position 1
quote:IrishCassidy schreef op 17 augustus 2016 @ 03:39:

Artikel uit 2007 over Kim Raikkonen, de badboy van de Formule 1.

http://news.bbc.co.uk/sport2/hi/motorsp ... 055633.stm

Deze "badboy" doet ook waar hij zin in heeft, komt verplichtingen soms niet na, houdt van wat drankjes hier en feestjes daar en toch rijdt hij nu (2016) nog steeds in de Formule 1. Bij Ferrari. Met een totaal van 84 podiumplaatsen en een wereldtitel op zak.

Team Ferrari

Country Finland

Podiums 84

Points 1296

Grands Prix entered 244

World Championships 1

Highest race finish 1 (x20)

Highest grid position 1Yuri had inderdaad beter een carrière als autocoureur kunnen ambiëren, mee eens.
quote:shalimara schreef op 17 augustus 2016 @ 03:47:

[...]

Yuri had inderdaad beter een carrière als autocoureur kunnen ambiëren, mee eens.

Ha, dat is flauw ;). Maar nee, ook gewoon een concentratie topsport waarbij je in goede conditie moet zijn. Waarom er nu juist hier bij turnen zo'n flauw spelletje wordt gespeeld daar waar andere sporters het wel kunnen en mogen doen terwijl er prestaties zijn of kunnen zijn. Er zijn gewoon topsporters die daadwerkelijk uit hun bol kunnen gaan.

Autosport is wel degelijk topsport!
quote:Paekzwart schreef op 17 augustus 2016 @ 04:09:

[...]

Ha, dat is flauw ;). Maar nee, ook gewoon een concentratie topsport waarbij je in goede conditie moet zijn. Waarom er nu juist hier bij turnen zo'n flauw spelletje wordt gespeeld daar waar andere sporters het wel kunnen en mogen doen terwijl er prestaties zijn of kunnen zijn. Er zijn gewoon topsporters die daadwerkelijk uit hun bol kunnen gaan.

Autosport is wel degelijk topsport! Zeker topsport, maar een andere sportcultuur.
quote:shalimara schreef op 17 augustus 2016 @ 04:17:

[...]

Zeker topsport, maar een andere sportcultuur.Ja dat zeker. Ik ben echter altijd voor de moeilijkere weg van verandering van in dit geval de turnsport in plaats van dat de sporter dan een andere sport had moeten kiezen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Goede-Fee schreef op 16 augustus 2016 @ 17:27:

[...]

Vind nogal een voorbarige conclusie van een leek.Ik ben geen leek. Hoe trek jij die conclusie?
quote:Paekzwart schreef op 17 augustus 2016 @ 01:26:

[...]

En ondertussen worden inmiddels, kwam dat eerder ooit voor?, nog meer mensen weggestuurd omdat coaches zich irriteren.

Het is een Olympische Spelen voor en door het volk. Waarvan juist de bedoeling is dat íedereen er aan mee kan doen vanuit welk land hij of zij ook komt en hoe deze persoon ook in elkaar zit. Het gaat om sport. Om presteren. Niet of je geld nodig hebt of rijk bent, niet om macht of zakelijke belangen.

Niet om wie irriteert wie en wat doe je daar dan mee. Het idee is vreedzaam met elkaar opschieten, allemaal. Leven en laten leven.Jij brengt de hele zaak terug tot een persoonlijke irritatie van de coach, maar het gaat natuurlijk om onsportief gedrag. En daar worden wel meer mensen om weggestuurd. https://www.nrc.nl/nieuws ... n-hand-israelier-a1516405
quote:Paekzwart schreef op 17 augustus 2016 @ 01:26:

[...]

En ondertussen worden inmiddels, kwam dat eerder ooit voor?, nog meer mensen weggestuurd omdat coaches zich irriteren.

Het is een Olympische Spelen voor en door het volk. Waarvan juist de bedoeling is dat íedereen er aan mee kan doen vanuit welk land hij of zij ook komt en hoe deze persoon ook in elkaar zit. Het gaat om sport. Om presteren. Niet of je geld nodig hebt of rijk bent, niet om macht of zakelijke belangen.

Niet om wie irriteert wie en wat doe je daar dan mee. Het idee is vreedzaam met elkaar opschieten, allemaal. Leven en laten leven.Leven en laten leven, tuurlijk joh. Hoeveel geld is er inmiddels in die jongen geïnvesteerd? Dan mag je toch ook wat terug verwachten? En nee, hij hoeft heus niet als een monnik te leven. Ik geloof best dat ie regelmatig een biertje (teveel) drinkt. Maar hij zat nu - EINDELIJK - op de olympische spelen, hij had zich naar de finale geturnd. Moest de volgende dag trainen en zijn trainer waarschuwde hem nog om niet te drinken en op tijd naar bed te gaan. En dan gewoon zeggen; ik heb er schijt aan.... Dan ben je in mijn ogen niet volwassen, hij gedraagt zich gewoon een intrigante puber die zijn ouders een hak wil zetten.
quote:maylina schreef op 17 augustus 2016 @ 09:38:

[...]

Jij brengt de hele zaak terug tot een persoonlijke irritatie van de coach, maar het gaat natuurlijk om onsportief gedrag. En daar worden wel meer mensen om weggestuurd. https://www.nrc.nl/nieuws ... n-hand-israelier-a1516405Jij maakt nu juist de omgekeerde vergelijking m.b.t. "sportief gedrag" en "leven en laten leven". Het gaat mij er om dat je (als sporters onder elkaar) daar allemaal hoort te staan en gelijk bent, hoe je ook bent en dat je politieke spelletjes er juist buiten laat. En dan kom jij met een voorbeeld dat de ene speler de andere speler de hand niet wil schudden vanwege politieke redenen en dat deze vindt dat de ander er níet zou mogen staan?
quote:vivamien schreef op 17 augustus 2016 @ 09:44:

[...]

Leven en laten leven, tuurlijk joh. Hoeveel geld is er inmiddels in die jongen geïnvesteerd? Dan mag je toch ook wat terug verwachten? En nee, hij hoeft heus niet als een monnik te leven. Ik geloof best dat ie regelmatig een biertje (teveel) drinkt. Maar hij zat nu - EINDELIJK - op de olympische spelen, hij had zich naar de finale geturnd. Moest de volgende dag trainen en zijn trainer waarschuwde hem nog om niet te drinken en op tijd naar bed te gaan. En dan gewoon zeggen; ik heb er schijt aan.... Dan ben je in mijn ogen niet volwassen, hij gedraagt zich gewoon een intrigante puber die zijn ouders een hak wil zetten.

Nou, áls je wat "terug wilt verwachten" gaat het weer toch echt om die sportprestatie. Dan had hij maandag kunnen laten zien in welke mate hij zijn vorm en inzet had om daar maar mooi tóch te staan en te laten zien wat hij op dat moment wel of niet kan. De kans "om iets terug te doen", voor zichzelf, de mensen die in hem geloven, is hem ontnomen door iemand vanwege diens eigen persoonlijke interpretatie hoe je daar zou moeten komen. Maar feit is, hij wás er al. En "iets terug doen", als je daar al van kan spreken bij topsport, waar het mijns inziens juist alleen gaat om talent en zelf daar maar zien te komen waarbij de mate van inzet die van een betaalde werkbaan voorbijschiet qua inkomsten, is bij voorbaat, in de kiem gesmoord omdat iemand persé vond dat hij op tijd thuis had moeten zijn en zijn karakter niet had mogen hebben. (volgens wat we nu weten dan) Dé kans om daadwerkelijk iets zelf te verdienen. Het is vooral iets wat een sporter maar net moet willen voor helemaal niets.

En dan heb je ook nog altijd de kans op falen nét op dat moment en je er vanaf glipt, terwijl men met hangen en wurgen jou probeerde in vorm te krijgen. Zoals Epke. Daar gaan de inkomsten weer door het afvoerputje, vanwege dat ene moment.

"Aagje Vanwalleghem stopte in maart 2012 met professioneel turnen wegens aanhoudende pijn als gevolg van haar blessures. Of zij nu een hoop geld aan zich ziet voorbij gaan? ‘Nee, voor het geld moest ik het niet doen’, getuigt Aagje."

"‘Ik verdiende maar 1.000 euro per maand, net genoeg om een beetje te sparen, voor ons huisje in Gent of ons huwelijk, bijvoorbeeld.’"

En dan heb je het over sponsor geld, dus omdat je iemands shirtje draagt.

Het hele idee bij topsport is dat het maar gaat om dat ene moment, dat ene moment waarop je geld kán verdienen. Die speler juist daarvoor naar huis gooien, is het kind met het badwater weggooien. Wie verwacht dat nou. Echt die gasten verdienen meestal een schijntje en niet omdat het dus een volwaardige baan zou zijn dus of zo. Het is turnen hè...
quote:Paekzwart schreef op 17 augustus 2016 @ 10:46:

[...]

Jij maakt nu juist de omgekeerde vergelijking m.b.t. "sportief gedrag" en "leven en laten leven". Het gaat mij er om dat je (als sporters onder elkaar) daar allemaal hoort te staan en gelijk bent, hoe je ook bent en dat je politieke spelletjes er juist buiten laat. En dan kom jij met een voorbeeld dat de ene speler de andere speler de hand niet wil schudden vanwege politieke redenen en dat deze vindt dat de ander er níet zou mogen staan?

Tegen de regels, code of conduct en afspraken met je coach in wegblijven is onsportief gedrag, net als het weigeren van de hand van je tegenstander. Jij vroeg je af of andere landen ook sporters naar huis sturen, het antwoord daarop is ja. Er worden ook sporters naar huis gestuurd die sjoemelen met of wegblijven bij dopingcontroles, en dopinggebruikers natuurlijk, want ook dat is onsportief gedrag, namelijk vals spelen.

Je maakt een hoop aannames en sleept er heel wat bij. Je weet niet waarom de Egyptische judoka zijn Israëlische tegenstander geen hand wilde schudden. Vindt hij dat Israëliërs niet op de Olympische Spelen mogen staan? Is hij antisemiet? Is hij een slechte verliezer? Doet er niet eens toe, onsportief gedrag op welke grond dan ook betekent wegwezen. Van het Yuri-verhaal maak jij een persoonlijke vendetta van de coach. Feit is dat er afspraken waren waar Yuri aanvankelijk mee ingestemd heeft maar zich niet aan gehouden heeft.
quote:Jejoue schreef op 16 augustus 2016 @ 18:34:

Die trainer is personeel van Yuri.

En heeft niet meer dan een dienende taak.

Goh dus personeel kan gewoon hun werkgever naar huis sturen?

Yuri heeft geen personeel,ze zijn allemaal in dienst van ......

Bovendien hoorde ik gisteravond bij shownieuws van zijn maatje dat Yuri kon kiezen of hij bleef elke avond aanwezig,geen uitstapjes meer naar de stad en was om 2200 uur binnen of hij kon vertrekken.....Ik zou wel weten waarvoor een echte topsporter zou kiezen maar Yuri koos voor vertrekken.............Zooooo graag wilde hij meedoen met de wedstrijden...NOT
quote:Habbekratz schreef op 17 augustus 2016 @ 12:04:

[...]

Goh dus personeel kan gewoon hun werkgever naar huis sturen?

Yuri heeft geen personeel,ze zijn allemaal in dienst van ......

Bovendien hoorde ik gisteravond bij shownieuws van zijn maatje dat Yuri kon kiezen of hij bleef elke avond aanwezig,geen uitstapjes meer naar de stad en was om 2200 uur binnen of hij kon vertrekken.....Ik zou wel weten waarvoor een echte topsporter zou kiezen maar Yuri koos voor vertrekken.............Zooooo graag wilde hij meedoen met de wedstrijden...NOTZijn faalangst zal wel weer opgespeeld hebben. Ongelooflijk dat er hier nog mensen zijn die hem de hand boven het hoofd houden.
quote:Habbekratz schreef op 17 augustus 2016 @ 12:04:

[...]Bovendien hoorde ik gisteravond bij shownieuws van zijn maatje dat Yuri kon kiezen of hij bleef elke avond aanwezig,geen uitstapjes meer naar de stad en was om 2200 uur binnen of hij kon vertrekken.....Ik zou wel weten waarvoor een echte topsporter zou kiezen maar Yuri koos voor vertrekken.............Zooooo graag wilde hij meedoen met de wedstrijden...NOTHaha, luister dat stuk nog eens terug. Er wordt gezegd Maurits, die ook bij het stapavondje was verklapt de reden van het vroegtijdige vertrek van Jeffrey Wammes. "Er werden regels aangepast en hij kreeg de keuze, of gelijk vertrekken of 22:00 uur elke avond thuis, geen alcohol, niet meer naar het HHH. Gewoon een soort gevangenis" --> Dat ging dus helemaal niet over Yuri, maar over Jeffrey Wammes.

Daarnaast bevestigen zowel die vriend van Wammes, als Wammes zelf dat de avond precies zo gelopen is als dat Yuri schetst. Dus opgehaald uit de nachtclub en niet binnen geweest. Nog wat gegeten en gedronken en daarna stilletjes een taxi terug genomen. Geen van beiden verklaren dat Yuri laveloos of aangeschoten was.
quote:yoshe schreef op 17 augustus 2016 @ 12:51:

[...]

Haha, luister dat stuk nog eens terug. Er wordt gezegd Maurits, die ook bij het stapavondje was verklapt de reden van het vroegtijdige vertrek van Jeffrey Wammes. "Er werden regels aangepast en hij kreeg de keuze, of gelijk vertrekken of 22:00 uur elke avond thuis, geen alcohol, niet meer naar het HHH. Gewoon een soort gevangenis" --> Dat ging dus helemaal niet over Yuri, maar over Jeffrey Wammes.

Daarnaast bevestigen zowel die vriend van Wammes, als Wammes zelf dat de avond precies zo gelopen is als dat Yuri schetst. Dus opgehaald uit de nachtclub en niet binnen geweest. Nog wat gegeten en gedronken en daarna stilletjes een taxi terug genomen. Geen van beiden verklaren dat Yuri laveloos of aangeschoten was.Of ze houden elkaar de handen boven t hoofd.
quote:SuperWijf schreef op 17 augustus 2016 @ 13:01:

[...]Of ze houden elkaar de handen boven t hoofd.Tuurlijk, het is allemaal 1 groot complot!
Yuri heeft ook verklaard in de rechtbank dat hij de dag na een wedstrijd nooit traint. Dit om zijn lichaam te laten herstellen na die enorme krachtexplosie.

Dat wist zijn trainer dus ook. Denk dat een sporter op dat niveau dit ook wel zelf kan bepalen.
Een training kan ook bestaan uit gewoon wat fietsen , lopen , wedstrijd na bespreken. Het hoeft geen zware training te zijn.

En geloof dat zon beetje iedereen er van uit gaat hier dat Yuri dag na wedstrijd nog 5x dezelfde oefening moest doen als de dag ervoor.

Yoshe dat zijn jouw woorden over t complot niet de mijne. Maar kan mij zo voorstellen dat vrienden van .... Elkaar dekken hierin.
quote:yoshe schreef op 17 augustus 2016 @ 12:51:

Daarnaast bevestigen zowel die vriend van Wammes, als Wammes zelf dat de avond precies zo gelopen is als dat Yuri schetst. Dus opgehaald uit de nachtclub en niet binnen geweest. Terwijl Wammes zijn vriendin wel in de nachtclub waren. Toch apart, dat je dan als sporter blijkbaar ergens in je eentje een glaasje sinas gaat drinken (want hij had écht niets meer gedronken) en uren gaat zitten wachten tot je je collega en je vriendin uit een nachtclub kan ophalen, terwijl je trainer je op het hart gedrukt heeft om op tijd terug te zijn. Ik geloof er dus geen barst van. Ik denk eerder dat hij ergens iets heeft gesnoven of geslikt, en dat het Nederlandse team niet het risico wilde lopen dat dat zou uitkomen als hij gecontroleerd zou worden.
Hoe kom je er bij dat hij daar uren heeft gezeten?
Hij is met een taxi vrienden, die niet bekend waren in Rio en de taal niet spraken, naar een appartement gaan brengen. Rio is best groot....

Daar heeft ie nog even gekletst en iets gegeten en gedronken en daarna is ie naar de nachtclub gegaan om de anderen op te halen. Niet verder dan de ingang.
Juist, dus hij heeft niet "uren" bij den nachtclub op de stoep staan wachten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven