Mode & Beauty alle pijlers

Dresscode negeren aso?

17-08-2016 23:46 182 berichten
Beste forummers!

Zaterdag heb ik een bruiloft waarvoor ik een mooi jurkje dat voldeed aan de eisen van de dresscode had uitgezocht.

Helaas kan en wil ik dat jurkje op dit moment niet aan. Door een IVF-behandeling en punctie vanmorgen heb ik een buik alsof ik 4 maanden zwanger ben opeens, door het vasthouden van vocht en de grote follikels die extra ruimte innemen. Los van dat het echt niet mooi staat in mijn strakke cocktailjurkje, heb ik ook geen zin in felicitaties omdat mijn buik opeens zo dik is voor mijn doen.

Corrigerend ondergoed wil ik ook niet, want m'n eierstokken zijn gevoelig en ik krijg zaterdagochtend een embryootje teruggeplaatst dat ik niet wil platdrukken.

Ik wil dus mijn jurk niet meer aan, maar de bruiloft is al bijna en ik voel me niet lekker (pijn bij lopen) en ook helemaaaal niet mooi of fijn in mijn lijf op dit moment, dus het allerlaatste waar ik op zit te wachten is proberen in korte tijd iets geschikts te vinden.

Dus mijn vraag is: hoe aso is het om me niet aan de dresscode te houden? Is dat echt niet oké of kan dat wel in deze situatie? En moet ik dat dan van tevoren aangeven of is dat overdreven? Ik wil dan een wijde zomerjurk aan (maar eigenlijk te casual voor de dresscode en heb er geen in de juiste kleur). De bruid is mijn vriendin en ervaar ik niet als een bridezilla
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dat je nu best iets aan mag trekken wat fijn zit. Bij je vriendin (die hopelijk weet hoe spannend deze periode voor je is) kan je het gewoon toch even zeggen? Zo van ..ik had zo'n mooi jurkje maar kan het helaas niet aan nu. Het is toch vooral fijn als je erbij kunt zijn?

Succes zaterdag..hoop dat het mooi blijft zitten, je embryootje.
Gewoon negeren die dress code ! Heb je alle reden toe nu. En je vriendin zal dat ongetwijfeld helemaal begrijpen.

Ik zal duimen voor een goede terugplaatsing.
"Even if I knew that tomorrow the world would go to pieces, I would still plant my apple tree."
Gewoon iets anders aantrekken :-) Je hebt er je redenen voor. Kan je niet gewoon tegen je vriendin vertellen dat je dat jurkje liever niet aantrekt "om medische redenen"? Want ik kan geloven dat je deze uitleg misschien liever niet geeft.
Wanneer is de bruiloft? Misschien kun je op wehkamp ofzo nog wel een geschikt jurkje vinden?

En anders zou ik haar gewoon even berichten, je doet het niet omdat je eigenwijs wil zijn.

Succes met de verdere behandeling!
Gewoon iets anders aantrekken! Ik zou het wel even zeggen aan je vriendin, maar het zou me vreemd lijken als ze er geen begrip voor heeft.
Ik zou online in ieder geval iets in de juiste kleur / passend bij de dresscode bestellen. Juist als je je toch al niet zo lekker voelt wil je niet ook nog negatief opvallen, lijkt mij.
Am Yisrael Chai!
Bruiloft is zaterdag al. Had er totaaaaal niet over nagedacht dat je buik wel eens kon opzwellen van een IVF (het is m'n eerste, maar duly noted voor een volgende bruiloft ). Lijk net 4 maanden zwanger

Vriendin weet van het traject dus kan het haar sowieso even van tevoren aangeven. Dat maar wel even doen? Mijn man gaat wel keurig volgens de voorschriften, dat scheelt misschien wat

En dank voor de succeswensen
@fash: voor zaterdag nog?
Wehkamp? Daar kan je bij wijze van spreken wel 100 jurkjes bestellen en alles wat je niet houdt thuis op laten halen. Zeg anders even wat de dresscode is, dan willen er vast wel mensen even meezoeken.
Am Yisrael Chai!
Niet negeren, het is de wens van het bruidspaar.

Het gaat die dag even niet om jou, hoe naar het ook is.

Ik zou toch nog wat moeite doen om iets anders te zoeken wat past bij de dresscode.
Colorful cocktail + rood/oranje
Als je bij wehkamp voor 22:00 besteld, heb je het de volgende dag in huis, geloof ik. Maar ik zou zelf overwegen om niet te gaan. Ik denk namelijk dat je lijf nu alle rust nodig heeft. En ook al is het niet fysiek inspannend, geestelijk wel en dat kan weer een weerslag op je lichaam hebben.

Maar da's maar mijn mening hoor, ik ken je niet en je vriendin, ik zou het overwegen maar niet als het mijn beste vriendin was natuurlijk. Ik zou het idd wel aangeven aan je vriendin, niet vanwege de dresscode maar vanwege je fysieke gesteldheid. Dat je bv kunt blijven zitten en niet lang hoeft te staan enzo. Ja toch? Succes iig!
Wehkamp, maar ook veel andere online winkels, leveren tegenwoordig binnen 24 uur. Ik zou dus ook nog even zoeken naar iets dat én lekker zit, én enigszins past bij de gelegenheid. Voel je je vast fijner in dan in een flodderig zomerjurkje.
en een leuke pareo er om heen. Ik denk dat niemand zich aan jou zal storen maar zal jij je niet opgelaten voelen?
Ik zou ook even bij Zalando of Wehkamp kijken of het lukt nog iets te vinden dat voldoet aan de dresscode. Ze is je vriendin, geen vage collega waarbij je verplicht komt opdraven toch? Online een paar jurkjes bestellen en thuis passen zou toch moeten lukken? Als het in de goede kleur is scheelt dat denk ik al.

Succes zaterdag, ik hoop dat het lukt.
@goosefraba: ik wil wel gaan zelfs de gyn vond dat een goed idee! Heb al gezegd dat ik niet 100% ben en niet kan proosten met alcohol of heel gestoord rondhupsen omdat ik dan al een embryo aan boord heb, dus dat weet ze maar wil er wel graag bij zijn. Moest haar vrijgezellenfeest ook al missen en ze gaat niet elke dag trouwen

Ik zal even op Wehkamp kijken als de levertijden daar zo kort zijn.
http://www.wehkamp.nl/kle ... %2f_%2fN-17f1Zprl&IsSeg=0
quote:greetings schreef op 18 augustus 2016 @ 00:14:

http://www.wehkamp.nl/kle ... %2f_%2fN-17f1Zprl&IsSeg=0Leuk! Maar nog te strak denk ik. Ik zie er echt zwanger uit en dat wil ik absoluut onzichtbaar hebben om vragen en opmerkingen te voorkomen.
Ik ga nu trouwens even slapen, ogen vallen dicht. Morgen ben ik er weer.
quote:fashionvictim schreef op 17 augustus 2016 @ 23:58:

Ik zou online in ieder geval iets in de juiste kleur / passend bij de dresscode bestellen. Juist als je je toch al niet zo lekker voelt wil je niet ook nog negatief opvallen, lijkt mij.

Dit.

Echt doen want in de jurk die je nu voor ogen hebt ga jij je denk ik niet goed voelen.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Aangezien je het over een kleur hebt, kan je niet met accesoires of lint of een pashmina oid een jurkje wat je al hebt een beetje pimpen richting dresscode?

Ik ben normaal altijd erg tegen te casual gekleed gaan, maar dit lijkt me een uitzondering. Mooie schoenen en sieraden en verzorgd haar doen ook veel.
quote:jilzz schreef op 18 augustus 2016 @ 00:03:

Niet negeren, het is de wens van het bruidspaar.

Het gaat die dag even niet om jou, hoe naar het ook is.

Ik zou toch nog wat moeite doen om iets anders te zoeken wat past bij de dresscode.Dresscode heeft als doel het de gasten makkelijker te maken, niet ze de wensen van de gastheer/ vrouw op te leggen
Deze dan? Die valt wat losser en die kan je misschien ook ietsje hoger / lager om je taille hebben, net wat comfortabel voelt.
Deze vind ik ook erg mooi en loopt fijn wijd uit. Voor 21 uur besteld is ook de volgende dag in huis.

Lekker stofje ook, bijna helemaal katoen, dus niet zweterig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven