Erg overstuur

20-08-2016 00:21 51 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik lees al jaren mee op het forum maar heb nog nooit gepost.

Voel me vreselijk vannacht. Ik ben net een van mijn beste vrienden verloren door zelfmoord.

Het was een afschuwelijke week en ben al dagen bezig met alles te regelen en organiseren voor de begrafenis. Daarnaast heb ik enorm veel pijn en verdriet.

Vanavond hadden we met wat vrienden afgesproken op café. Ik was er als eerste en toen kwam X binnen. Hij wist dat ik niet was gaan werken vandaag ivm de hele situatie en ook dat ik superverdrietig ben.

Hij kwam binnen met een glimlach en zei: "hoe was je vakantiedagje?"

Ik was helemaal overstuur, en nog steeds. Ik vond dit zo ongevoelig.. Had verwacht dat hij zou vragen of het een beetje ging met mij of hoe de dag was of iets dergelijks. Ik kon mijn oren niet geloven. Ben erg boos geworden. Intussen kwamen er nog andere vrienden toe en we zijn dan even naar uiten gegaan om het uit te praten.

Zijn uitleg was dat hij zich euforisch voelde om nog eens met zijn vrienden op café te gaan, en dat hij vanuit dat vrolijke gevoel had gesproken.

Ik kan het moeilijk loslaten..

Wou het even van me afschrijven, voel me erg rot.. Had net van hem steun nodig en verwacht.
Hij bedoelde het goed en jullie hebben het uitgepraat. Wat is er mis?
Sterkte met t verlies van je vriend.

Soms kunnen mensen heel onhandig reageren door bijv spanning door wen overlijden. Zou dit t geval kunnen zijn?
Je overdrijft. Hij is vrolijk, maar vast niet ongevoelig voor jouw situatie.

Hoezo moet jij dingen regelen voor die vriend? Doet de familie dit niet?
Hij deed het niet expres. Wat jij meemaakt is heel heftig... Dat kan onverwacht hoge emoties opwekken op de meest rare momenten. Zoek steun bij elkaar en vergeef X.... sterkte!
Only dead fish go with the flow
Laat t los. Focus je op je eigen verdriet en rouw. Niet op wat anderen wel/niet zeggen/doen.

Als is dat misschien makkelijker om je eigen emoties niet onder ogen te hoeven zien ?

En gecondoleerd..ik heb t zelf ook meegemaakt. Ik wens je veel sterkte in komende periode. Ik hoop dat je mensen hebt om mee te praten en te delen.
Hij heeft geen familie meer.

Ben gewoon in het algemeen overstuur en overspannen denk ik. Ik had verwacht dat hij meer meeleven zou vertonen, dat hij iets lief zou zeggen. Had een erg zware dag gehad en geen "vakantiedagje"..
Dat snap ik maar jullie hebben het uitgepraat toch..? Probeer wat te slapen, meis. Je hebt een zware dag gehad... bel hem morgen nog eens.
Only dead fish go with the flow
iedereen reageert vanuit zijn eigen perspectief. Hij had geen verdriet. Vandaar de glimlach en luchtige vraag.
Wie is X? Wat is hij voor jou? Een kennis, vriend, jouw vriend?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:Kumo schreef op 20 augustus 2016 @ 00:30:

Hij heeft geen familie meer.

Ben gewoon in het algemeen overstuur en overspannen denk ik. Ik had verwacht dat hij meer meeleven zou vertonen, dat hij iets lief zou zeggen. Had een erg zware dag gehad en geen "vakantiedagje"..val je nu over een woord?
Jullie hebben gelijk.. Ben een beetje dol aan het draaien door de situatie..

Voel me alleen, en zovele emoties door dat overlijden. Nog nooit zoiets heftigs meegemaakt.

Bedankt voor jullie nachtelijke reacties.
het is ook naar. sterkte met alles
quote:Enn schreef op 20 augustus 2016 @ 00:36:

Wie is X? Wat is hij voor jou? Een kennis, vriend, jouw vriend?

Iets meer dan een vriend.

Inderdaad, ieder denkt vanuit zijn perspectief.. Hij moest ook geen verdriet tonen, enkel empathie.
Kijk uit... ben ooit door een overtrokken reactie van mij een dierbare vriend kwijt geraakt. Dat verdriet wil je er niet bij hebben.
Hij heeft geen idee joh.... Hij weet niet wat het is om iemand op deze wijze te verliezen. Hij kan zich helemaal niet verplaatsen in jou en zeg eens eerlijk? Dat is toch maar beter ook? Dit voelen gun je toch ook niemand? Probeer het van de andere kant te bezien. Mensen doen anderen meestal niet bewust pijn. Hun reactie voldoet meestal alleen niet aan de verwachting van de ander (jou in dit geval) . En dat veroorzaakt schrik en soms pijn bij jou maar zegt niets over hoe hij het heeft bedoeld.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
En gecondoleerd. Heel veel sterkte met alles.
En veel sterkte met alles.
quote:Enn schreef op 20 augustus 2016 @ 00:44:

Hij heeft geen idee joh.... Hij weet niet wat het is om iemand op deze wijze te verliezen. Hij kan zich helemaal niet verplaatsen in jou en zeg eens eerlijk? Dat is toch maar beter ook? Dit voelen gun je toch ook niemand? Probeer het van de andere kant te bezien. Mensen doen anderen meestal niet bewust pijn. Hun reactie voldoet meestal alleen niet aan de verwachting van de ander (jou in dit geval) . En dat veroorzaakt schrik en soms pijn bij jou maar zegt niets over hoe hij het heeft bedoeld.

Ja ik weet het wel, maar als iemand in mijn omgeving verdriet heeft, dan probeer ik wel empathisch te zijn. Hij hoeft de pijn niet te voelen maar wel te tonen dat hij het erg vindt en bezorgd is om mij. En dat miste ik.

Ik weet dat ik het moet loslaten en zal dat ook wel doen.
Het kwam er rottig uit, maar hij bedoelde het niet zo.

Probeer te gaan slapen. Maak een kopje thee en kruip je bed in. Muziekje of een luisterboek aan, dan val je makkelijker in slaap.

Morgen is er weer een dag.

Lief dat jij het regelwerk (of iig een deel ervan) op je neemt.
quote:Kumo schreef op 20 augustus 2016 @ 00:51:

[...]

Ja ik weet het wel, maar als iemand in mijn omgeving verdriet heeft, dan probeer ik wel empathisch te zijn. Hij hoeft de pijn niet te voelen maar wel te tonen dat hij het erg vindt en bezorgd is om mij. En dat miste ik.

Ik weet dat ik het moet loslaten en zal dat ook wel doen.Jawel en sommige mensen proberen met een luchtige opmerking/opening eerst een connectie te maken. Dat is niet fout alleen dus echt niet jouw manier.
Je bent zelf vast een heel empatisch mens. Mooie eigenschap. Niet iedereen bezit die alleen of niet in dezelfde mate. Ik vind het ook een mijn-kaak-valt-even-op-de-grond opmerking. Maar het kan zijn dat je idd erg gevoelig en kwetsbaar bent nu en dan komt zo'n opmerking veel harder aan. Gecondoleerd met je vriend. Hou je taai he.
Hij heeft intussen nog gebeld om nog eens te praten.

Lieve mensen, heel erg bedankt voor jullie berichten die me een beetje door de nacht helpen. Het is fijn om wat andere standpunten te horen wanneer je zelf overmand bent door emoties en niet meer helder denkt.

Morgen een nieuwe dag.
Dat hij nogmaals heeft gebeld geeft toch wel aan dat hij empatisch is en het zo niet bedoeld heeft. Gij heeft zich ongelukkig uitgedrukt maar waarschijnlijk ook niet meer dan dat.

Ik hoop dat je als je weer wakker bent er anders tegen aan kunt kijken.
Before you assume, there is this thing called asking.
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven