Lijf & Lijn alle pijlers

Hang hier je slingers op!

27-04-2016 20:11 1259 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heel veel mensen zien alles wat met afvallen / sporten / gezond leven te maken heeft als straf. Het is zwaar. Saai. Stom. Vervelend. Je mag niks. Gezond eten is niet lekker. Zit er heel je leven aan vast (als je te dik bent heb je levenslang' kent U die uitdrukking?) En ben je een paar kilo afgevallen dan zit het er binnen no time weer met rente aan.

In een ander topic vertelde ik dat het mij enorm heeft geholpen om met een andere blik naar gezond leven te kijken. Dat ik moest afvallen en uit een soort van wanhoop besloot alles wat daarvoor nodig te was dan in vredesnaam maar leuk te gaan vinden.

(Ik kopieer mijzelf even, scheelt typen)

Dus niet meer 'ik moet sporten' maar 'leuk, ik mag weer boksen!'. Niet meer 'ik mag geen chocolade' maar 'lekker een appel'. Niet meer 'er is maar een pond af en ik heb nog wel zo hard gesport' maar 'Ik hoefde gisteravond maar twee keer te stoppen tijdens de kettlebel-les en kijk nou er is ook nog eens een pond vanaf!'

Al mijn successen heb ik gevierd. Ieder pondje eraf, iedere kilo die ik meer kon squatten, elke 100 meter die ik verder kon joggen, ieder complimentje. Ik heb het gedeeld met iedereen die het horen wilde (en die het niet horen wilde whahahaha) Daar kreeg ik zoveel energie van, want als je zo kijkt valt er elke dag wel wat te vieren.

Van eten maakte ik ook een feest: mooie potten en schalen vol met verse groenten, fruit, noten, dat het uitnodigt om te pakken. Lekker koken en bakken, serveren op mooi servies, met aandacht eten, met liefde klaar maken.

Ik had er echt lol in en ondertussen viel ik nog af ook.

Het werkte echt. Ik ben nog steeds op gewicht en heb nog steeds enorme lol in sporten.

Maaaaaaaaaarrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr, ja die maar zat er aan te komen

Ik heb inmiddels een ander doel. Niet zozeer afvallen, als wel strakker / leaner worden. Al die spiermassa die ik heb opgebouwd mag wat meer gezien worden. M'n sixpacks, mn biceps, quads wl ik showen deze zomer Dus volg ik een eetschema dat daarvoor zorgt. Ik krijg van alles voldoende binnen hoor, alleen het is zo allejesus saai! Ik zat vanmiddag echt te sjaggerijnen erover. En dat was niet de eerste keer deze week.

En toen dacht ik 'Kuttekop die je bent, waar blijf je nou met je positiviteit? Waar zijn die slingers? Hoeveel hoogtepunten heb je al gehad in de afgelopen 2.5 week? Waarom zie je die niet?'

En daarom, voor iedereen die met zijn / haar gezondheid bezig is, een positief topic! Maakt mij niet uit wat je doet, of je wilt afvallen, begint met sporten, stopt met roken, ziek bent, gezond, whatever. Vier hier je grote maar vooral ook je kleine overwinningen! Wees trots op wat je gedaan of gelaten hebt! Geef jezelf en elkaar een compliment!

(nb; dit topic is voor iedereen, als je maar lekker positief bent! Fitties, zuigen, rellen, zeuren, daar is Napraat voor. Klagen kan op de 100001 andere topics ;) )
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
Ja, dan wordt het natuurlijk lastiger. wat vervelend.
Hier gaat het... Redelijk. Vandaag wat beter, gister had ik een baaldag. Er kwam iemand van het sociaal wijkteam praten over ons zoontje van drie, die praat nog niet en heeft waarschijnlijk een flinke ontwikkelingsachterstand. En zo'n gesprek gaat alleen over de dingen die hij allemaal nog niet kan, best confronterend. En irritant, want er is zoveel wat hij wel kan! Maar goed, we zijn weer een stapje verder. Ze gaan hem een keer observeren nu om te kijken wat voor hem het beste is qua begeleiding.

Verder nog steeds erg verdrietig vanwege de miskraam van familielid. Hakt er erg in.

Daarnaast zat ik zelf al een beetje in de knoop, ik moest begin deze week kraamcadeaus halen voor een collega van mijn man. De Babywinkel was een stuk confronterender dan ik dacht, moet echt letterlijk een brok wegslikken bij al die kleine babykleertjes, en de gedachte dat dat voor mij nooit meer is weggelegd nu.

Tel daarbij op een huizenjacht die al een jaar niet echt wil vlotten (en we willen echt weg hier), en je begrijpt hoe ik me af en toe voel.

Maar daarentegen kan ik wél enorm genieten van mijn zoontje en dochtertje, het mooie weer, een lekkere bak koffie en het feit dat ik inmiddel 5,7 kilo kwijt ben! Yeah!

Dus lekker toch een slinger :-)
"Whatever happened back there is being managed and kicked right up into its own ass one way or another, I know that."
Hele grote knuffel Magneet! Meer kan ik op het moment even niet bedenken
Dikke knuffel magneet. :( Goed om te horen dat je toch nog een klein beetje kunt genieten van de kleine dingetjes. Maar je hebt ook het recht om af en toe gewoon een rot dag te hebben.
Ik heb niet zo veel tijd, heb vanmiddag een sollicitatie en moet nog veel doen.

Maar Lapflop ik begrijp je hoor, denk ik.

Ik heb zelf geen ongeluk maar ben door iets anders ooit heel hard onderuit gegaan. Ook van een druk leven waarin ik veel aan kon, naar een situatie waarin ik blij mocht zijn als de kleine dingen lukten en waarin ik een hele tijd geen werk of studie kon doen.

Nouja ik wil een andere keer wel iets meer vertellen. Nu is even niet het moment. Maar ik snap wel in wat voor fase je nu zit.

Ik hoop dat je blijft hopen en vertrouwen dat stapje voor stapje alles weer beter kan worden. Misschien geen 60 uur per week meer, maar ooit ben je blij als je weer 20 of 30 uur actief kunt zijn. Ik wens je veel sterkte!

Sorry dat ik even alleen op Lapflop reageer maar haast en zenuwen enzo
Je kunt méér.
Wat een leuk topic!

Ik hang de slingers op omdat ik, ondanks onze groooote kinderwens die maar niet in vervulling wil gaan + 4 miskramen, nog steeds happy ben, we totaal niet verbitteren en het alleen maar leuker wordt met mijn lief! Positiviteit is mijn beste medicijn
quote:Lapflop schreef op 17 augustus 2016 @ 13:00:

Ik deed een tweede master naast mijn baan, en ik was bijna afgestudeerd. Ik had me er echt op ingesteld dat ik wat rustiger aan ging doen en dat voorlopig het keiharde werken over was. En nu ligt zowel mijn werk en mijn studie op zijn gat, ik ben niet afgestudeerd, en ik moet toch keihard werken. Het is gewoon het tegenovergestelde van wat ik me had voorgesteld van deze tijd in mijn leven. Ik kan me voorstellen dat dat een grote teleurstelling en tegenslag is! Als je daarover schrijft zie ik dat niet als klagen of zielig doen hoor!
quote:Moon-Alisa schreef op 18 augustus 2016 @ 10:00:

Ik heb niet zo veel tijd, heb vanmiddag een sollicitatie en moet nog veel doen.

Succes met je sollicitatie!
Als je er een keer meer over wil vertellen hoor ik het graag Moon. heel veel succes met je sollicitatie! Ik hoop dat je zo naar buiten gehuppeld komt straks:

Dank je wel elske soms weet ik ook even niet meer wat wel en niet realistisch is, dus als ik dat wel doe mag ik ook best een schop onder mijn kont.

Wat heftig feline. Wat goed dat je positief kunt blijven. Dat is een hele ballenbak aan ballonnen waard.
Hele dikke knuffel Magneet

En een ballontje voor je gewichtsverlies
anoniem_172456 wijzigde dit bericht op 18-08-2016 11:12
Reden: typo
% gewijzigd
Moon succes met je sollicitatie!!!

Go get that job!
quote:feline123 schreef op 18 augustus 2016 @ 10:04:

Wat een leuk topic!

Ik hang de slingers op omdat ik, ondanks onze groooote kinderwens die maar niet in vervulling wil gaan + 4 miskramen, nog steeds happy ben, we totaal niet verbitteren en het alleen maar leuker wordt met mijn lief! Positiviteit is mijn beste medicijn Wat mooi en liefdevol samen!
Feline vind ik inderdaad super!

Ik kan me er aan storen als mensen het allemaal maar vanzelfsprekend vinden gezonde kinderen te 'nemen'. Je weet nooit zeker of het lukt en voor sommigen is het helaas niet weggelegd.... En dat is heel erg maar wel de realiteit.

Bij ons in de familie is pas een kindje gehandicapt ter wereld gekomen. De mate is nog niet bekend... maar het zal niet makkelijk worden.

Knap als je de andere mooie dingen in het leven blijft zien.

Lapflop ik zal een keer alles opschrijven. We delen hier veel, sowieso. Als ik er een keer ff goed voor zit.

De sollicitatie ging goed! Het is een functie als tekstschrijver en ik moet n.a.v. het gesprek wat schrijfopdrachten doen en wat eerder werk laten zien.

Enne.... nog een dikke vette slinger.

Ik zag gisteren een bekende weer die ik zes jaar niet gezien heb. Een man, altijd goede klik mee gehad. We wonen ver uit elkaar, geen contact meer, etc.

Gisteren weer eens afgesproken. En hoe vaak en hoe uitgebreid ik wel niet te horen heb gekregen hoe supergeweldig ik eruit zie. Ik mompelde nog iets over tien kilo zwaarder dan de vorige keer maar hij vond dat ik onzin lulde. Het was bij mij thuis en op dat moment stond net mijn aanrecht vol dieetvoer dat ik juist gekocht had Had ie ws ook gezien.

En misschien, terwijl ik vind dat ik meer zou moeten sporten, helpt al het lopen/fietsen/zwemmen toch ook al veel. En goed in je vel zitten doet ook veel. Was ook heel happy na de sollicitatie.

Maar wat fijn als zo'n man dat zegt, en zo gemeend.

Nouja misschien leef ik ongemerkt toch best gezond. Ook al ben ik zelf nooit helemaal tevreden.
Je kunt méér.
Magneet wat lastig met je zoontje. Kun je zelf ook kijken naar wat allemaal wél gaat?

En het kan toch ook zijn dat kinderen later zijn met dingen maar het nog wel gaan leren? Dat het niet een stilstand is maar dat ze gewoon beetje achter de 'meute' aan lopen?

Nouja mag je best af en toe even verdrietig over zijn. Het is fijner als het gewoon goed gaat.
Je kunt méér.
Voor iedereen een mega slinger! Mooie en moeilijke dingen lees ik hier.

Slingertje voor mij, mijn eind doel qua af vallen komt in zicht, het verschil met het zwaarste gewicht dit jaar tot nu is 8 kilo en van morgen zag ik ene getal <60. Nog zo'n 3,5 kilo en dan ben ik weer op het gewicht dat ik altijd had...nog even! En dan een onderhoud zoeken.
Wow goed bezig Stippels! Toch een kilo per maand kwijt geraakt dus, als ik goed reken. Slinger!
Je kunt méér.
Wauw strikje! Goed bezig, en zeker slingers waard!
quote:strikjemetstippels schreef op 20 augustus 2016 @ 11:01:

Nog zo'n 3,5 kilo en dan ben ik weer op het gewicht dat ik altijd had...nog even! En dan een onderhoud zoeken.Gefeliciteerd! Ik ben benieuwd hoe je je onderhoud gaat doen. Ik ben ook nog zo'n 3 kilo verwijderd van mijn streefgewicht (= 60 kilo voor mij). Dan wil ik natuurlijk ook niet meer aankomen!
quote:elske1975 schreef op 20 augustus 2016 @ 13:26:

[...]

Gefeliciteerd! Ik ben benieuwd hoe je je onderhoud gaat doen. Ik ben ook nog zo'n 3 kilo verwijderd van mijn streefgewicht (= 60 kilo voor mij). Dan wil ik natuurlijk ook niet meer aankomen!

Zooo jij bent ook hard gegaan. Ik ben 'officieel' 3,5 maand bezig, daar voor was ik ongeveer 2 kilo kwijt van af mijn hoogste punt ooit (68, BMI 24,1) ben zo'n 1,6 kg/maand kwijt maar dat zal wel minder worden want ik ben gewoon gaan richten op 1500kcal/dag, kom er gemiddeld net iets boven. Ik denk dat ik dan eerst er niet te veel boven ga zitten, een maand 1575 of zo en kijken wat er gebeurt, en dan iets om hoog als ik nog af val, zal wel rond de 1600 uit komen. Dit is zonder sport en zittend werk.

Hoe ga jij het doen denk je? Jij sport er ook bij he? Ik wil dat ook doen, maar pas als ik op gewicht ben, want in schatten hoe veel je verbrandt met sporten is lastig en je krijgt ook meer honger.
Ik heb vandaag iets sportiefs gedaan, en ik heb dat beter gedaan dan ik gedacht had en daar was ik echt tevreden mee, ondanks dat mijn trainingsmaatje het nog beter deed.

Dat vond ik best wat slingers waard:

En wij ons maar afvragen waar die afvalberg vandaan komt.
Een slinger voor mezelf omdat ik voor de 3e keer naar bootcamp ben gegaan! Ik heb nu een 10-strippenkaart gekocht. En nog een ballon voor mezelf omdat ik dinsdag voor het eerst naar Crossfit ga!
Goed bezig dames!! Echt super allemaal!!

Hier ook hoor, sport en yoga. Salades en vers fruit.

Niets nieuws dus eigenlijk
Blegh, het gaat even verschrikkelijk slecht vandaag met nogal een terugval. En ik heb even niemand die ik nu kan bellen om me te helpen. Heeft iemand nog goede tips? Afleiding zoeken helpt tot nu toe niet echt .
quote:Lady_Grey schreef op 20 augustus 2016 @ 19:08:

Blegh, het gaat even verschrikkelijk slecht vandaag met nogal een terugval. En ik heb even niemand die ik nu kan bellen om me te helpen. Heeft iemand nog goede tips? Afleiding zoeken helpt tot nu toe niet echt . wil je misschien vertellen wat er is gebeurd?
Helemaal niets :'). Heb al tijden last van emotie uitbarstingen waar ik totaal niet mee om kan gaan omdat ze zo heftig zijn, en dit is er één van gok ik. Werd vanochtend gewoon aardig huilerig wakker en het voelt alsof de uitbarsting gewoon niet wil komen maar ik er een beetje tegen aan hik ofzo. Mijn behandelaars weten niet wat het is, zeggen dat het misschien versterkt wordt door het beter gaan eten, omdat als je te weinig eet je je emoties onderdrukt. Heeft dus waarschijnlijk een rol gespeeld überhaupt bij het ontwikkelen van de eetstoornis. Geen emoties is een stuk fijner dan deze shit

Nu zo'n lekker algemeen "ik ben even heel zielig" gevoel; alles is kut, niets komt goed, mijn leven is een grote chaos en het wordt maar niet beter. Wat onzin is, dat kan ik een paar posts terug van mezelf nog lezen nota bene.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven