Uitgerekend 3de week april

17-08-2016 10:08 431 berichten
Alle reacties Link kopieren
NaamLeeftijd/partnerKindjeUDjongen/meisjeBijzonderhedenMHvdW29 / 292de (zoon van 13 mnd)21 apriljongen Zaphyra31 / 321ste23 aprilmeisje 1 april Eline geborenDoor8729 / 1ste25 aprilmeisje Olifantjes28 / 281ste17 apriljongen Marielle848431 / 2de (dochter 1,5 jaar)16 april Miezemuis39 / 406de (andere kids tussen 2 en 14 jaar)19 aprilmeisje Julia 19 april geboren Maki9322 / 271ste20 april Zonnestraal8829 / 2de (dochter 13 mnd)18 april april zoon geboren Tweety0124 / 271ste25 aprilKaatje 1431 / 311ste21 april mamastudentvrouw284de16 aprilmeisje

23 januari geboren
Goedemorgen allemaal,

Wat is het hier al gezellig in dit groepje!

Iemand vroeg hoe oud ik ben. Ik ben 39 en mijn man is 40. We hebben al 5 kinderen, de oudste is bijna 14 en de jongste is bijna 2

Door87 heel veel succes met je echo! Hoe laat mag je?
Succes met de echo door!

Ik heb 9 september intake, 12 sept echo. Spannend hoor!!

Las ook dat iemand al uit de naam was (weet even niet meer wie). Wat knap zeg!! Vorige keer heb ik tot de laatste dag getwijfeld of de naam wel de naam zou zijn. We konden toen echt geen jongensnaam verzinnen, dus naamtechnisch wel blij dat het een meisje werd (al is een jongen natuurlijk net zo welkom:-)). Ook nu gaan m'n gedachten alleen naar meisjesnamen, en hebben nog geen potentiële jongensnaam.

Houden jullie ook rekening met hoe populair een naam is? Ik vind nl namen zoals Emma, Julia, Anna en Sophie erg mooi. Maar ze zijn ook zo populair, dat vind ik dan ook wel weer jammer.
Hoi meiden,

Zou ik ook mee mogen schrijven? Zoals het nu lijkt ben ik ook op 25 april uitgerekend.

Ik ben 24 jaar en mijn man is 27 jaar.

In april ben ik gestopt met de pil, daarna gelijk zwanger geworden, wat met 6 weken eindigde in een Miskraam.

Afgelopen dinsdag op mijn NOD getest en die was al positief, vandaag nogmaals getest en dit streepje was een knaller!

Ik hoop dat alles goed mag gaan nu.

Maandag ga ik de verloskundige bellen, als het goed is krijg ik een vervroegde echo ivm de vorige MK.
De echo zag er uit zoals hoort in dit stadium. Ben geprikt op Hcg krijg vanmiddag de uitslag. Als die niet torenhoog is hoef ik me eigenlijk geen zorgen te maken.

Welkom tweety!
Fijn dat het er goed uit zag Door!
Hey dames,

Ten eerste een fijn weekend voor iedereen die niet hoeft te werken. Ik heb m'n weekend er weer op zitten moet morgen en overmorgen werken.

Heb net de uitslag gekregen van het ziekenhuis ik zit perfect op de lijn qua hcg!!! Ben helemaal happy valt zo'n last van me af. Als de HCG heel hoog was geweest was het niet goed geweest.

Moet nu over 1,5 week weer terug komen maar dat is uitsluiten. Omdat ze het 100% zeker willen weten. Dus dat is wel fijn. Heb 6 sep eerste echo bij de verloskundige.
Wat fijn dat alles goed is Door. Dat moet een hele geruststelling zijn!!

Namen...pfff.... ik vind het inderdaad ook lastig. Wij zijn ook niet zo van de populaire namen. Anders zit hij/zij straks met drie anderen in de klas die hetzelfde heten. Maar het lastige is ook dat ik veel met kinderen heb gewerkt en dus bij zowat iedere naam wel een associatie heb. Ook niet echt handig.... maar goed, we gaan er wel uitkomen. Is de vorige keer tenslotte ook gelukt :p
Ja dat is wel echt een ding he dat het niet in de top 20 ofzo staat.... maar goed als ik dan om me heen kijk ken ook weer niet zo heel veel mensen die een naam hebben uit de top 20. Het is gewoon heel lastig ik ben blij dat we er uit zijn. Maar ik vond de meisjes namen wel veel makkelijker dan de jongensnamen.

Wij hebben voor zowel een jongen als een meisje meerdere namen en beslissen pas als de kleine er is dit omdat mijn vriend heel erg het idee hebt dat je dan weet welke naam het beste bij de kleine past. Klinkt dat heel gek of valt het mee?
Hoi tweety: welkom, gezellig dat je meeschrijft en gefeliciteerd met je zwangerschap. Hopelijk gaat alles nu goed en kun je ook eerder een echo krijgen

Super dat alles goed is gegaan door87. Neehoor klinkt niet gek dat je pas beslist als je je kindje ziet.

Ik denk dat wij pas echt gaan kijken als we weten wat het wordt. Zit nu wel af en toe al rond te neuzen hoor
Door top dat de uitslag goed is!!!! Wat voor werk doe je?

Wij zijn btw goed thuis gekomen. Had wel veel last van mijn buik vandaag, maar zal mede door t nachtje overslaan zijn geweest ( net een dutje gedaan).

Ik mag dit weekend ook weer gewoon gaan werken.

Zit erover te twijfelen of ik t 1 vd bedrijfsleiders al zal vertellen ivm mijn werkzaamheden. Ik werk in de horeca.

Namen zijn we wel al beetje over aan t nadenken, maar vinden we moeilijk, dus gaan een namenboekje halen zei manlief.

Ik durf/wil eigenlijk nog niet te ver door al gaan plannen. Verwacht ergens dat t mis gaat, maar probeer dat zoveel mogelijk van me af te zetten die angst.
@zaphyra ik werk in een hotel bij de receptie spring af en toe bij in de bediening dus ik zit ook te twijfelen want nu met die mossel tijd mijn god word er kots misselijk van haha. Maar ik heb voorlopig alleen ff vroege diensten dus kan het zeker nog ff 1,5 week voor me houden. Maar waarom zou je het nu al willen vertellen? Ik zit namelijk heel erg te twijfelen over wanneer ik dat moet gaan zeggen... Dus ik vraag me even af wat jou reden is?
Ik werk in de bediening van een grandcafé, maar draai ook 2 stapavonden in de week. Dus, harde muziek, meeroken, lang staan en veel tillen. Zou t ook alleen maar aan 1niemand eventueel vertellen, die kan ook echt wel zijn mond houden! Eerst maar eens kijken dit weekend hoe t gaat.

Tegen die mossellucht kijk ik ook op. Vind dat normaal al enorm stinken!! En dan hebben wij 11 september nog wel onbeperkt mosselen eten! En uiteraard heb ik die dag een tussen dienst, dus de hele dag die lucht!!!!
Ohh ja dat snap ik wel dat is wel echt lastig. Gelukkig heeft tillen geen invloed op je kindje maar wel op je eigen buikspieren nou heb ik die nooit echt getraind haha dus... bij maakt dat niet heel veel uit. En die stapavond pfff das idd echt ff pittig misschien zou je dan idd kunnen bespreken of je andere diensten kunt draaien meer lunch ofzo. Maar misschien valt dat ook wel direct heel erg op bij je collega's. Is echt lastig he hoe ga je hier nou toch mee om... Ik vind het ook een moeilijk dilemma. Ik vouw bijv heel veel was op mijn werk op drukke dagen dan spring ik daar ook bij maar dat bukken en tillen en vouwen van de grote matras hoezen dan moet ik natuurlijk veel reiken en dat is ook helemaal niet goed. Dus vind het maar lastig.
Ik werk in de ouderenzorg dus ook lichamelijk zwaar werk en onregelmatige werktijden. Ik heb het daardoor wel al verteld aan mn teamleider. Ook omdat ik bang ben dat mn collegas erachter gekomen en mn teamleider er via via achter komt. Dat wilde ik absoluut niet. De rest van mn collega's wil ik het liefst pas met 12 weken of later vertellen
Hoi meiden,

Gefeliciteerd allemaal met jullie zwangerschap!

Het lijkt mij ook leuk om mee te schrijven.

Ik kaatje14 (31) en man (31) verwachten ons 1e kindje rond 22/04. (Gelukt in Ronde 2). De eerste echo is 6/9 en de Intake 15/9.

Volgende week komt mvm langs, voor uitleg en ga ik daar ook thuis mee beginnen.

Ik ga het als alles goed is vertellen na de 1e echo en Intake, eigenlijk vindt ik het te vroeg, maar er zijn uitjes waar ik niet onder uit kan, en waar zowel vrienden, familie, kennissen,buren en collega's heen gaan. Ik vertel het liever zelf dan wanneer men gaat speculeren, dat lijkt me zo niet leuk!

De baas hoort het dan ook, want wil ook niet dat hij het via via hoort.

We zijn nog wel wat voorzichtig met kijken naar spullen, namen etc. Het is nog in een vroeg stadium en alles kan nog, al hebben we er wel vertrouwen in.

Kwaaltjes: moeilijk naar de wc, lichte buikpijn, iets gevoelige borsten, en toch wel moe. Vanacht een bijna hele slapeloze nacht gehad, hoop dat dat weer gauw over is haha

Oepsie best lang verhaal alweer!
Hoi kaatje,

Welkom en gezellig dat je meeschrijft! Gefeliciteerd met je zwangerschap

Wij hebben het wel al verteld aan naaste familie. De rest wil ik het liefst pas als we in de "safe" zone zitten maar weet niet of dat gaat lukken. Willen het zelf ook liever vertellen dan dat het geraden wordt

En ook wij kopen ook nog niets. Nog genoeg tijd voor straks hihi

Spannend je eerste echo! Hoeveel weken ben je dan ongeveer?
Welkom Kaatje!!

Wij hebben het gister verteld aan mijn schoonouders en gaan het morgen vertellen tegen mijn ouders.

Vandaag had ik wat had een vroege dienst dus moest om 7.00 uur beginnen op de automaat spuit ik mijn luchtje op. Loop naar buiten denk wat ruik ik toch wat stikt het denk nou dat gaat zo wel weg ik stap de auto in nog steeds en op mijn werk nog steeds denk fuck!! Ik ben het zelf het is m'n luchtje ik werd er toch een partij misselijk van echt drama hahaha.
Hoi!

Wat een warm welkom!

Ik ben dan ongeveer 7,5 week. Dan wachten we mogelijk nog 1,5 week voor we het vertellen. Wij vertellen het nu echt aan niemand, ik moet eerst zelf de echo maar even zien ;)

Haha, onpasselijk ven je eigen geurtje hihi, het moet niet gekker worden haha...

Hoever zijn jullie?
Als het goed is nu 5 weken

Vandaag voor t eerst gewerkt sinds ik weet dat ik zwanger ben. Mocht gelukkig terras lopen bij ons zo dat ik niet de hele tijd in de harde muziek stond.

Mijn beste vriendin weet t al wel, maar m i est gewoon echt met iemand in mijn omgeving het er over hebben.... ook al zit ze in Zweden.

Donderdag vertellen we het de aanstaande oma's, opa en ooms en tantes. Zo benieuwd naar de reacties!!
Dames hoe voelen jullie je???
Door, ik ben de hele dag door misselijk. Ben sinds maandag 1,5kg afgevallen omdat ik echt geen zin in eten heb.

Hoe voel jij je?
@miezemuis ik voel me echt heel erg goed... heb nog wel last van mijn borsten ben een beetje moe maar verder helemaal niks... Moet zeggen dat ik me daar eigenlijk ook wel een beetje zorgen over maak, maar ik heb het vandaag tegen mijn ouders en opa en oma verteld en zowel mama als oma hadden eigenlijk bij hun zwangerschappen nergens last van. Alleen in de ochtend voor het opstaan een beetje misselijk en dat heb ik ook wel. Dus dat heeft me wel een beetje gerustgesteld.
@Door hier voel ik me ook prima. Hoe slecht ik me voelde bij eerste zwangerschap, hoe goed voel ik me nu. Ben blij dat het met de 2e zo gaat want bij eerste maakte ik me veel meer zorgen!

Welkom Kaatje. Dinsdag ben ik 6 wk.

Hier aan niemand nog verteld. Wachten denk ik op goede echo. Vorige keer wel rond 6 weken verteld maar beviel ons niet heel goed!

Willen jullie weten wat het wordt?

Zal van de week een afspraak maken voor intake en echo. Even wennen want moet naar nieuwe praktijk. Bij oude deden ze met 8 weken een gratis echo en met 10 weken dan een termijnecho! Ze willen nu ook tot 9/10 weken inwendig doen, terwijl vorige keer gewoon met 8 weken een normale kreeg. Hoe zit dat bij jullie?
Bij onze eerste was de eerste echo rond 10 weken, gewoon een uitwendige echo. Las nu in de papieren dat als je voor de 10e week een echo krijgt, deze inwendig is.

Nu krijg ik weer een echo bij 10 wk. Ik denk alleen dat ik op de dag van afspraak ongeveer 9 weken ben. Maar ik hoop wel op een uitwendige echo.
Ik voel me trouwens heel goed, wat me dus eigenlijk ook wel weer een beetje zorgen baart. Voel me alleen af en toe wat misselijk als ik te lang niet eet. Eerste week wel steeds wat steken in m'n buik, nu ook niet meer.

Mijn dochter geef ik meestal nog 1 of 2x per dag borstvoeding. Vanaf het moment dat ik zwanger was, achteraf gezien dan, hoefde ze opeens bijna niet meer. Dronk ze paar slokjes en zei ze nee, en stopte ermee. Sinds een paar dagen drinkt ze weer meer. Dat voelt ook dubbel.

Dus ik kijk erg uit naar de echo! Heb wel behoefte aan duidelijkheid. Ben al zo gewend aan het idee dat ik zwanger ben, dat ik het zo lastig/moeilijk zou vinden dat het niet goed zou zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven