Lijf & Lijn alle pijlers

Voor wie meer dan 25 kilo wil afvallen (met tabel)

15-08-2016 20:07 2970 berichten
In verband met overgang beheer van de tabel een nieuw topic.

Dit topic is oorspronkelijk geopend in januari 2016 voor lotgenoten die 25 kilo of meer af willen/moeten vallen en deel 2 is in maart gestart. In dit topic vallen we op een gezonde en blijvende manier af door verandering van eetgewoontes.

De oude topics vind je hier en hier.

De afvallers:

Wijzigingen graag doorgeven via PB aan forumbezoeker samenflinkafvallen. Dit account wordt gezamenlijk beheerd door single1985, Misfit23 en Izzy_ zodat de continuïteit gewaarborgd is. Een maand geen gewicht doorgeven betekent dat je van de lijst wordt gehaald, zodat het hier overzichtelijk en up to date blijft.

Format voor doorgeven updates:

Nickname:

Huidig gewicht:

Afgevallen deze week (voor wie dat in de tabel wil hebben):

Totaal afgevallen sinds start:

Datum update:

NicknameLftLengteGestartStartgewHuidigStreefWeekTotaalUpdateAmmenooitniet231,6611379,377-33,718-02Belle1984321,6723-04-2016100,991,970-0,28,603-03Goal2016311,6815-10-201598,477.770,5-0,520,603-03Iselin331,7823-03-201595,566.863,5-1,628,703-03Izzy_511,7320-02-201692,563,162,5-29,404-03Ladi351,7009-01-2017116112723,04,021-01Lalameme22-05-02-2017102,4102,480--05-02Miesje_2015241,6701-01-2017106,2105.597,6-0,727-02miniMe3331,7007-02-2017118-80--07-02Misfit23241,7201-09-201510683,070+0,623,010-01Okewatnu311,6927-12-2016118,2107,975510,320-01Piony291,7601-01-201611780,870-36,226-02saartje007401,7002-01-201711099.470-10,614-02single1985311,6819-12-2015133,7109.299024,504-03sterrenkijker421,7812-07-2016123,6113,698,6+2.31001-03Takkentrol451,7101-01-2017107,1102,580-4,611-02vevana311,6215-01-2016100,768,5651,532,220-02

Er zijn nog genoeg plekjes in de tabel vrij dus wil jij ook 25kg of meer afvallen wees welkom
Alle reacties Link kopieren
@single1985: nee klopt, ik moet wel genoeg blijven eten. Ik heb nl ook periodes gehad dat ik dan overdag heel trots was dat ik amper wat naar binnen werkte, maar in de avond propte ik alles in m'n mond wat ik maar kon vinden.. Wel een goede tip om bezig te blijven, afleiding werkt vaak goed dus dat ga ik eens proberen!

@belle1984: ik heb heel veel triggers vrees ik. Als ik mij verveel, een avond vrij op de bank zit, als ik mij rot voel en zo kan ik nog wel even doorgaan. Ik denk dat het handig is voor mij om inderdaad ook minder te "netflixen" en meer afleiding te zoeken.
@ Devaan schroom ook niet om professionele hulp te zoeken als je het gevoel heb die eetbuien niet onder controle te krijgen.
Ik kom niet onder de 75,6 :(

Het is (vooralsnog) verklaarbaar: drie weken minder gedaan in de vakantie gevolgd door een semi-menstruatie (wel buikkrampen en vocht vasthouden, maar geen bloeding, de overgang is zo geweldig leuk, zucht). Van de week ga ik het recept met witlof, kip en ananas maar weer eens maken. Ik heb altijd honger als ik dat heb gegeten, dus je zou zeggen dat dat toch effect moet hebben.

Succes en welkom voor de nieuwkomers!
Goedemorgen dames!

Jeetje, ik had veel bij te lezen. Lekker actief hierzo!

Ik had een veel te druk weekend om mee te schrijven. Had echt een feestweekend waarbij ik wel een beetje opgelet heb, maar eigenlijk ook weer niet. Dus ik ben zeer benieuwd wat de weegschaal me morgen gaat vertellen. Komend weekend zit ook weer vol met festivals en feestjes dus de komende dagen er flink tegenaan!
Hej allemaal

Ik ga zo even bijlezen! Druk weekend gehad.

Amsterdam was leuk mijn eigen eten meegenomen en als avondeten een vegetarisch gerecht besteld met veel groente en rijst. Ik had met met mezelf afgesproken dat ik 1 ding mocht dat ik heel lekker vond want de hele week netjes gegeten en niks extras gehad. Dus heb een swirl gehaald ( wel een kleine wou het ook niet overdrijven haha)

En vanmorgen op de weegschaal 97.8 dus 1.4 eraf dus ik ben tevreden:)
Life is like an hourglass glued to the table.
Yay! Goed zeg Peach!
quote:Marels schreef op 21 augustus 2016 @ 22:17:

Wees blij Vevana, in België zijn ze soepeler met terugbetalen, veel meer kans daar dat je het vergoed krijgt dan in NL

Waar ga je het laten doen? Ik hoor goeie verhalen over die kliniek in Schilde.

Schilde? Is dat een privé kliniek dan?

Ik zou het in Jan Palfijn Merksem laten doen. Ben van die kanten en heb veel goeds gehoord over de chirurg daar.

Heb hem dus ook al gezien en gesproken en was een zeer aangename, rustige man die veel info gaf. Voelde me er wel op m'n gemak bij.

M'n vriend is vooralsnog geen voorstander. Die vindt het echt absurd dat ik in een gezond lijf zou laten snijden. Had dat zelf ook nooit gedacht hoor, maar ik vind het gewoon echt geen gezicht meer. En blijkt nu dat mijn moeder dat ook gehad heeft, op ongeveer dezelfde leeftijd. Ook na drie zwangerschappen en veel gewichtsverlies. (dezelfde situatie als ik nu).

Ik heb dat nooit geweten en nooit gezien, en zij is zelf altijd blij geweest met haar beslissing.
quote:peach1990 schreef op 22 augustus 2016 @ 08:55:

Hej allemaal

Ik ga zo even bijlezen! Druk weekend gehad.

Amsterdam was leuk mijn eigen eten meegenomen en als avondeten een vegetarisch gerecht besteld met veel groente en rijst. Ik had met met mezelf afgesproken dat ik 1 ding mocht dat ik heel lekker vond want de hele week netjes gegeten en niks extras gehad. Dus heb een swirl gehaald ( wel een kleine wou het ook niet overdrijven haha)

En vanmorgen op de weegschaal 97.8 dus 1.4 eraf dus ik ben tevreden:)Goed bezig!
quote:Izzy_ schreef op 22 augustus 2016 @ 08:11:

Ik kom niet onder de 75,6 :(

Het is (vooralsnog) verklaarbaar: drie weken minder gedaan in de vakantie gevolgd door een semi-menstruatie (wel buikkrampen en vocht vasthouden, maar geen bloeding, de overgang is zo geweldig leuk, zucht). Van de week ga ik het recept met witlof, kip en ananas maar weer eens maken. Ik heb altijd honger als ik dat heb gegeten, dus je zou zeggen dat dat toch effect moet hebben.

Succes en welkom voor de nieuwkomers!

Heb ik onlangs ook gehad.. heel frustrerend. Maar er komt een moment dat je lijf weer in actie schiet hoor.

Die semi-menstruatie is echt irritant. Dan blijf je inderdaad maar vocht vasthouden. Hoop dat je snel weer wat afvalt.
Ik zat vanmorgen op 73,4kg. Bizar. Ben echt al anderhalve week niet "clean" aan het eten..

Ik veronderstel dan ook dat de weerbots er binnenkort wel aan komt
Dank je vevana, er is dus nog hoop. En wat een leuke verrassing qua gewicht heb je gekregen!
Vevana, je zegt wel dat men niet wilt laten snijden in een gezond lichaam. Qua lichaam is het gezond ja, maar je geest denk daar anders over.

Ik heb een paar jaar geleden na 40 kilo afvallen een buikwandcorrectie laten doen, vond dat ook moeilijk, snijden in een gezond lichaam. Tot mijn zusje zei dat mijn lichaam niet gezond was, omdat mijn geest niet bij mijn lichaam paste. En die moeten wel in evenwicht zijn.

Ik heb het toen wel gedaan en ben er nu nog steeds heel blij mee. Ook al ben ik weer flink zwaarder geworden, mijn buik past nu wel bij mijn lichaam.

Sterkte met het maken van de (voor jou) juiste keuze.
anoniem_179409 wijzigde dit bericht op 22-08-2016 15:58
Reden: E in a aangpastt
% gewijzigd
Mooie gedachte inderdaad! Geen blije geest is uiteindelijk ook niet gezond voor je lichaam inderdaad, fijn dat jij er nog steeds heel blij mee bent.

Vevena en Peach, mooie getallen weer. Afvalpowerrrrrrr.
Pff.. ik snap mezelf niet.. Gisteren heel gezond gegeten, ging helemaal goed. En vandaag zat ik niet lekker in mijn vel, had nergens zin in, en heb ongeveer alles gegeten wat er in huis was. Gelukkig mezelf kunnen weerhouden van de snoep, koek en chocolade en alleen (op zich) gezonde dingen gegeten, maar wel veels te veel :(

Wel 5km gelopen, maar belangrijkste is toch voeding..
every journey starts with a single step
quote:vevana schreef op 22 augustus 2016 @ 09:47:

[...]

Schilde? Is dat een privé kliniek dan?

Ik zou het in Jan Palfijn Merksem laten doen. Ben van die kanten en heb veel goeds gehoord over de chirurg daar.

Heb hem dus ook al gezien en gesproken en was een zeer aangename, rustige man die veel info gaf. Voelde me er wel op m'n gemak bij.

M'n vriend is vooralsnog geen voorstander. Die vindt het echt absurd dat ik in een gezond lijf zou laten snijden. Had dat zelf ook nooit gedacht hoor, maar ik vind het gewoon echt geen gezicht meer. En blijkt nu dat mijn moeder dat ook gehad heeft, op ongeveer dezelfde leeftijd. Ook na drie zwangerschappen en veel gewichtsverlies. (dezelfde situatie als ik nu).

Ik heb dat nooit geweten en nooit gezien, en zij is zelf altijd blij geweest met haar beslissing.

Ik zou zelf niet kiezen voor Palfijn, maar het belangrijkste is dat jij je er goed bij voelt. Ik ken eigenlijk alle ziekenhuizen in die regio wel en mijn voorkeur gaat uit naar Middelheim of UZA, hoewel ik met Palfijn geen hele nare ervaringen heb ofzo. Enige ziekenhuis waar ik echt niet vrijwillig binnen ga is Stuivenberg

Die kliniek in Schilde is idd een privékliniek, dr. Lemmens. Google hem maar eens, ik hoor daar hele goede verhalen over.

Ik zou trouwens misschien wel wachten tot je volledig op gewicht ben, of zeg ik nu iets stoms?

Of je moet er echt niet heel veel meer af willen, ik heb je huidige gewicht niet gechecked in de tabel
668, the neighbour of the Beast
quote:firedraakje schreef op 22 augustus 2016 @ 22:41:

Pff.. ik snap mezelf niet.. Gisteren heel gezond gegeten, ging helemaal goed. En vandaag zat ik niet lekker in mijn vel, had nergens zin in, en heb ongeveer alles gegeten wat er in huis was. Gelukkig mezelf kunnen weerhouden van de snoep, koek en chocolade en alleen (op zich) gezonde dingen gegeten, maar wel veels te veel :(

Wel 5km gelopen, maar belangrijkste is toch voeding..Probeer het positief te zien: het is geen total failure, je hebt een flink eind gelopen én je bent van de slechte dingen afgebleven. Ik denk dat de meesten hier snappen hoe het is om een emo-eter te zijn. Je kunt dat niet met een knopje uitzetten, je moet ermee leren omgaan. En da's heel moeilijk. Vaak is het ook nog met de paplepel ingegoten: als kind kreeg je een snoepje of iets anders lekkers als je je knieën open had gehaald.
Klaagmodus: ik ben 1,3 aangekomen zonder dat ik veel, ongezond of extra heb gegeten. oké, klaagmodus uit en op naar het werk.
Goede morgen!

He peach wauw je gaat goed!

Niet snoepen en wel 5 km lopen is toch ook al heel goed firedraakje? Niet te streng zijn voor jezelf.

Gisteren een zielig verhaal van een kennis gehoord. Zijn vriendin had een maagverkleining laten doen en was veel afgevallen. Ze had meer zelfvertrouwen en straalde echt. Relatie ging goed stonden op trouwen en huis kopen. Nu heeft ze hem gedumpt met de woorden:'ik kan beter krijgen, nu ik slank ben!' Ik vind het echt heel zielig voor hem en snap het niet, was echt een leuk koppel.

Mijn man had meteen zoiets van je gaat mij toch ook niet dumpen als je slank bent. Geen haar op mijn hoofd wat daaraan denkt!

Denken jullie dat zoveel afvallen invloed heeft op je relatie?

Fijne dag allemaal.
anoniem_285925 wijzigde dit bericht op 23-08-2016 07:22
Reden: autocorrect
% gewijzigd
She Believed she could, so she did.
quote:Morsmordre schreef op 23 augustus 2016 @ 07:13:

Klaagmodus: ik ben 1,3 aangekomen zonder dat ik veel, ongezond of extra heb gegeten. oké, klaagmodus uit en op naar het werk.Misschien vocht ophouden?
She Believed she could, so she did.
Firedraakje Bekijk het eens van de andere kant je ben niet door geslagen in ongezonde dingen naar binnen te proppen. Wees lief voor jezelf en pak vandaag de draad gewoon weer op

Morsmodre misschien vocht? Werkse vandaag!!

Belle dat is wel heel erg zielig voor die man die heeft haar gesteund en word nu afgedankt
Dat is inderdaad wel heel cru!

Overigens heeft mijn moeder altijd geroepen "ik laat niet snijden in een gezond lijf". Zo heeft ze meer dan 40 jaar rondgelopen met versleten knieën en een darmbreuk (met een buik alsof ze 9 maanden zwanger was). Dat laatste heeft uiteindelijk voor complicaties gezorgd waar ze aan is overleden. Een buikwandcorrectie is natuurlijk niet hetzelfde, maar ik vind het niettemin geen slimme uitspraak. Al helpt het alleen maar je zelfbeeld, dan is dat het toch waard?
Dank voor jullie steun. Ik vind mezelf wel doorgeslagen, maar inderdaad misschien moet ik gewoon trots zijn dat ik niet heb toegegeven aan de behoefte aan ongezonde dingen. Vandaag wordt het mooi weer en zit ik weer veel beter in mijn vel, dus ga er weer tegenaan!

@morsmordre: dat is wel balen.

@Belle: wat laat die vrouw zich kennen zeg. Wat erg als dat je basis is voor een relatie. Ik denk dat afvallen zeker invloed kan hebben op je relatie, maar dan in positieve zin: als jij blij bent met jezelf straal je dat ook uit. In dit geval was zij niet bij hem omdat ze zoveel van hem hield. En dat zegt alles over haar.
every journey starts with a single step
@ Firedraakje fijn dat je vandaag beter in je vel zit! Gewoon weer oppakken. Als ik het zo hoor heb je het juist heel goed gedaan!

@ Belle, Bizar verhaal. Ik denk dat slanker worden zeker invloed zal hebben op mijn relatie, maar dan in positieve zin.

Ik ben vandaag helemaal happy. Gisteren ging goed. Lekker gesport ook waar ik nu al de spierpijn van voel haha. Ennnn ondanks mijn ongezonde weekend en de vele feestjes zit ik vandaag op 85,5 kg. 1,2 er af dus.
quote:Belle1984 schreef op 23 augustus 2016 @ 07:21:

Goede morgen!

He peach wauw je gaat goed!

Niet snoepen en wel 5 km lopen is toch ook al heel goed firedraakje? Niet te streng zijn voor jezelf.

Gisteren een zielig verhaal van een kennis gehoord. Zijn vriendin had een maagverkleining laten doen en was veel afgevallen. Ze had meer zelfvertrouwen en straalde echt. Relatie ging goed stonden op trouwen en huis kopen. Nu heeft ze hem gedumpt met de woorden:'ik kan beter krijgen, nu ik slank ben!' Ik vind het echt heel zielig voor hem en snap het niet, was echt een leuk koppel.

Mijn man had meteen zoiets van je gaat mij toch ook niet dumpen als je slank bent. Geen haar op mijn hoofd wat daaraan denkt!

Denken jullie dat zoveel afvallen invloed heeft op je relatie?

Fijne dag allemaal.

Oh dat is echt erg! Ik denk eigenlijk wel dat zoiets vaker gebeurt...

Mijn vriend zei op een gegeven moment ook wel: ga je je straks weer op de "markt" begeven ofzo? Pure onzekerheid is dat denk ik.
@Izzy: ja heb je gelijk in. Ik bekijk het ook zo.. Maar niet iedereen dus.

@Marels: ben je van Antwerpen?

Ik ben afgegaan op de chirurg... Alleen maar goede dingen over gelezen en gehoord..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven