WIA stopt
woensdag 24 augustus 2016 om 19:38
Ik kreeg vandaag te horen ik goed ben gekeurd en dat mijn uitkering (WIA) over 2 maanden stopt. Nu teken ik hiervoor bezwaar aan (ik kan momenteel absoluut niet werken) maar het kan 13 weken duren voor daar meer bekend over is. Is het slim om in de tussentijd bijstand aan te vragen? Anders zit ik zonder inkomen? Of kan dat niet zo ver komen?
Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben?
Ik bel sowieso van de week nog even rond, maar ben ook benieuwd naar persoonlijke ervaringen, vandaar.
Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben?
Ik bel sowieso van de week nog even rond, maar ben ook benieuwd naar persoonlijke ervaringen, vandaar.
woensdag 24 augustus 2016 om 20:00
Ja helemaal goedgekeurd. Er zijn papieren met officiële diagnoses niet meegenomen in de beslissing hoorde ik van de arts. Mijn officiële angst/paniekstoornis vond hij een "gedragsprobleempje" waar hij niks mee kon. Terwijl hij in het gesprek zelf heel begripvol en aardig overkwam. Hij zei zelfs dat hij dacht dat ik weer volledig afgekeurd zou worden. En nu dit dus. Heel apart.
woensdag 24 augustus 2016 om 20:01
quote:Merida_ schreef op 24 augustus 2016 @ 20:00:
Ja helemaal goedgekeurd. Er zijn papieren met officiële diagnoses niet meegenomen in de beslissing hoorde ik van de arts. Mijn officiële angst/paniekstoornis vond hij een "gedragsprobleempje" waar hij niks mee kon. Terwijl hij in het gesprek zelf heel begripvol en aardig overkwam. Hij zei zelfs dat hij dacht dat ik weer volledig afgekeurd zou worden. En nu dit dus. Heel apart.Jeetje dat is ook echt mijn nachtmerrie. Ikzelf zit (nog) niet in deze situatie dus kan je helaas niet helpen maar echt heel veel sterkte!
Ja helemaal goedgekeurd. Er zijn papieren met officiële diagnoses niet meegenomen in de beslissing hoorde ik van de arts. Mijn officiële angst/paniekstoornis vond hij een "gedragsprobleempje" waar hij niks mee kon. Terwijl hij in het gesprek zelf heel begripvol en aardig overkwam. Hij zei zelfs dat hij dacht dat ik weer volledig afgekeurd zou worden. En nu dit dus. Heel apart.Jeetje dat is ook echt mijn nachtmerrie. Ikzelf zit (nog) niet in deze situatie dus kan je helaas niet helpen maar echt heel veel sterkte!
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
is meer
lief
dan hebben
woensdag 24 augustus 2016 om 20:01
woensdag 24 augustus 2016 om 20:22
quote:Merida_ schreef op 24 augustus 2016 @ 20:00:
Ja helemaal goedgekeurd. Er zijn papieren met officiële diagnoses niet meegenomen in de beslissing hoorde ik van de arts. Mijn officiële angst/paniekstoornis vond hij een "gedragsprobleempje" waar hij niks mee kon. Terwijl hij in het gesprek zelf heel begripvol en aardig overkwam. Hij zei zelfs dat hij dacht dat ik weer volledig afgekeurd zou worden. En nu dit dus. Heel apart.
De uwv-arts heeft de papieren met diagnoses genegeerd?
En hij leek eerst dus het te begrijpen, maar lichtte later toe dat hij je 'probleempje' onzin vond en je het maar kan uitzoeken? Huh? Dit klopt van geen kanten natuurlijk.
Inderdaad rechtshulp raadplegen! Die kunnen je waarschijnlijk ook verder helpen hoe je financieel het moet aanpakken voor nu. Wat naar zeg!
Ja helemaal goedgekeurd. Er zijn papieren met officiële diagnoses niet meegenomen in de beslissing hoorde ik van de arts. Mijn officiële angst/paniekstoornis vond hij een "gedragsprobleempje" waar hij niks mee kon. Terwijl hij in het gesprek zelf heel begripvol en aardig overkwam. Hij zei zelfs dat hij dacht dat ik weer volledig afgekeurd zou worden. En nu dit dus. Heel apart.
De uwv-arts heeft de papieren met diagnoses genegeerd?
En hij leek eerst dus het te begrijpen, maar lichtte later toe dat hij je 'probleempje' onzin vond en je het maar kan uitzoeken? Huh? Dit klopt van geen kanten natuurlijk.
Inderdaad rechtshulp raadplegen! Die kunnen je waarschijnlijk ook verder helpen hoe je financieel het moet aanpakken voor nu. Wat naar zeg!
woensdag 24 augustus 2016 om 20:30
quote:otis schreef op 24 augustus 2016 @ 20:17:
Heeft het stoppen over twee maanden er niet mee te maken dat je nog twee maanden aan je herstel kunt werken en dan weer aan de slag kan/baan kunt gaan zoeken? Heeft deze arts geen zicht op je behandelplan bij de herkeuring? Hoe lang ontvang je een WIA uitkering?
Ben al 3 jaar in therapie, zonder resultaat. Net weer overgestapt naar een andere instelling omdat ze me bij de vorige niet meer konden helpen. Problematiek is te heftig om met 2 maanden weg te zijn. Of in ieder geval goed genoeg om te gaan werken. Komt best intensieve therapie weer aan ook.
Deze arts heeft een heel uitgebreid behandelplan gekregen en ook uitgebreid verslag van vorige behandelaar. En deze zijn niet meegenomen in rapport. Wia ontvang ik sinds januari 2015.
Heeft het stoppen over twee maanden er niet mee te maken dat je nog twee maanden aan je herstel kunt werken en dan weer aan de slag kan/baan kunt gaan zoeken? Heeft deze arts geen zicht op je behandelplan bij de herkeuring? Hoe lang ontvang je een WIA uitkering?
Ben al 3 jaar in therapie, zonder resultaat. Net weer overgestapt naar een andere instelling omdat ze me bij de vorige niet meer konden helpen. Problematiek is te heftig om met 2 maanden weg te zijn. Of in ieder geval goed genoeg om te gaan werken. Komt best intensieve therapie weer aan ook.
Deze arts heeft een heel uitgebreid behandelplan gekregen en ook uitgebreid verslag van vorige behandelaar. En deze zijn niet meegenomen in rapport. Wia ontvang ik sinds januari 2015.
woensdag 24 augustus 2016 om 20:31
quote:Tzippa_ schreef op 24 augustus 2016 @ 20:22:
[...]
De uwv-arts heeft de papieren met diagnoses genegeerd?
En hij leek eerst dus het te begrijpen, maar lichtte later toe dat hij je 'probleempje' onzin vond en je het maar kan uitzoeken? Huh? Dit klopt van geen kanten natuurlijk.
Inderdaad rechtshulp raadplegen! Die kunnen je waarschijnlijk ook verder helpen hoe je financieel het moet aanpakken voor nu. Wat naar zeg!
In het gesprek leek hij het idd te begrijpen. Had er daarna ook een best goed gevoel over. Alleen hoorde ik dus vanmiddag van de arts aan de telefoon dat hij de papieren niet had meegenomen. Want deze arts snapte niet waar ik het over had. Kon het nergens terug vinden.
Ik ga er morgen ook meteen achter aan!
[...]
De uwv-arts heeft de papieren met diagnoses genegeerd?
En hij leek eerst dus het te begrijpen, maar lichtte later toe dat hij je 'probleempje' onzin vond en je het maar kan uitzoeken? Huh? Dit klopt van geen kanten natuurlijk.
Inderdaad rechtshulp raadplegen! Die kunnen je waarschijnlijk ook verder helpen hoe je financieel het moet aanpakken voor nu. Wat naar zeg!
In het gesprek leek hij het idd te begrijpen. Had er daarna ook een best goed gevoel over. Alleen hoorde ik dus vanmiddag van de arts aan de telefoon dat hij de papieren niet had meegenomen. Want deze arts snapte niet waar ik het over had. Kon het nergens terug vinden.
Ik ga er morgen ook meteen achter aan!
woensdag 24 augustus 2016 om 20:33
quote:jerami schreef op 24 augustus 2016 @ 20:32:
Maar als je bent goedgekeurd, ga je toch de WW in? Of heb je geen WW-rechten meer? In principe ga je vanuit de Ziektewet de WIA in en blijven je WW-rechten dus bestaan.Dat zou ik dus niet weten. Bedrijf waar ik werkte voor ik ziek werd is inmiddels failliet en arts aan telefoon zei dat ik naar het uwv werkbedrijf zou moeten voor werk.
Maar als je bent goedgekeurd, ga je toch de WW in? Of heb je geen WW-rechten meer? In principe ga je vanuit de Ziektewet de WIA in en blijven je WW-rechten dus bestaan.Dat zou ik dus niet weten. Bedrijf waar ik werkte voor ik ziek werd is inmiddels failliet en arts aan telefoon zei dat ik naar het uwv werkbedrijf zou moeten voor werk.
woensdag 24 augustus 2016 om 20:37
Lastige situatie. Je hebt denk ik een objectieve arts nodig om te oordelen of je weer zelf voor inkomen kunt zorgen. Na een drie jaar ziekteproces is dat lastig om zelf over te oordelen, gezien jij er middenin zit. Maar dan moet het wel objectief gebeuren. Zou het ergens niet kunnen dat hij wel eens gelijk kan hebben om je weer goed te keuren? En dat je meer beter bent dan je denkt?
woensdag 24 augustus 2016 om 20:41
woensdag 24 augustus 2016 om 20:42
quote:otis schreef op 24 augustus 2016 @ 20:37:
Lastige situatie. Je hebt denk ik een objectieve arts nodig om te oordelen of je weer zelf voor inkomen kunt zorgen. Na een drie jaar ziekteproces is dat lastig om zelf over te oordelen, gezien jij er middenin zit. Maar dan moet het wel objectief gebeuren. Zou het ergens niet kunnen dat hij wel eens gelijk kan hebben om je weer goed te keuren? En dat je meer beter bent dan je denkt?Ben er slechter aan toe dan 3 jaar terug. Ben toen afgekeurd op een burnout en lichte depressie. Heb nu een zware depressie, angst/paniekstoornis en een chronische ziekte waardoor ik veel pijn heb en veel op bed lig.
Lastige situatie. Je hebt denk ik een objectieve arts nodig om te oordelen of je weer zelf voor inkomen kunt zorgen. Na een drie jaar ziekteproces is dat lastig om zelf over te oordelen, gezien jij er middenin zit. Maar dan moet het wel objectief gebeuren. Zou het ergens niet kunnen dat hij wel eens gelijk kan hebben om je weer goed te keuren? En dat je meer beter bent dan je denkt?Ben er slechter aan toe dan 3 jaar terug. Ben toen afgekeurd op een burnout en lichte depressie. Heb nu een zware depressie, angst/paniekstoornis en een chronische ziekte waardoor ik veel pijn heb en veel op bed lig.
woensdag 24 augustus 2016 om 20:50
quote:Merida_ schreef op 24 augustus 2016 @ 20:41:
[...]
De klachten zijn zelfs toegenomen. Dat maakt het nog gekker. Ook andere klachten erbij.
Heel bizar! Ikzelf was eerst in de 40% afgekeurd en na bezwaar 80-100% hopelijk tref je dan een beter iemand.
Tot die tijd idd bijstand aanvragen als je daar recht op hebt. En laat je ondersteunen door iemand die verstand heeft van bezwaar bij het uwv.
[...]
De klachten zijn zelfs toegenomen. Dat maakt het nog gekker. Ook andere klachten erbij.
Heel bizar! Ikzelf was eerst in de 40% afgekeurd en na bezwaar 80-100% hopelijk tref je dan een beter iemand.
Tot die tijd idd bijstand aanvragen als je daar recht op hebt. En laat je ondersteunen door iemand die verstand heeft van bezwaar bij het uwv.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
is meer
lief
dan hebben
woensdag 24 augustus 2016 om 20:55
quote:otis schreef op 24 augustus 2016 @ 20:51:
Vervelend. Ging het dan niet beter met je toen je nog aan het werk was? Kan dat niet helpen? Deels werken aangepast op je chronische ziekte?Toen ik werkte had ik er nog geen last van. Of niet in de mate waarin ik het nu heb. Is langzaam toegenomen tot het punt dat ik nu elke middag op bed lig. Ik hoop het met nieuwe medicatie wel wat meer onder controle te krijgen dus wie weet is het over een tijdje prima te doen.
Vervelend. Ging het dan niet beter met je toen je nog aan het werk was? Kan dat niet helpen? Deels werken aangepast op je chronische ziekte?Toen ik werkte had ik er nog geen last van. Of niet in de mate waarin ik het nu heb. Is langzaam toegenomen tot het punt dat ik nu elke middag op bed lig. Ik hoop het met nieuwe medicatie wel wat meer onder controle te krijgen dus wie weet is het over een tijdje prima te doen.