Februari 2009

10-06-2008 09:17 5254 berichten
Alle reacties Link kopieren
JOEHOE!!! We zijn zwanger en uitgerekend in februari 2009

Zin om mee te schrijven??
Wij zetten helemaal niets op het kaartje in de trant van bellen of rusttijden ofzo.

Mensen bellen sowieso wel voor ze langskomen en anders lopen ze het risico dat we 'nee' zeggen.

Rusttijden weet je niet van te voren. Zul je zien, zet je op het kaartje dat je rust van 12.00 tot 15.00, wil je juist om drie uur je nest weer in.

Als mensen bellen om langs te komen kun je gewoon zelf bepalen wanneer je dat doet. Gewoon lekker wat jou het beste uitkomt op dat moment. Dat weet je toch pas echt als je midden in het hele kraamgebeuren zit. Misschien is dat pas na een week, misschien wil je meteen mensen over de vloer.

En je moet mensen durven vragen of ze weer weg willen gaan als het je te veel wordt. Soms kunnen personen heel lang blijven plakken... Wij hadden een keer iemand die belde of hij diezelfde dag langs kon komen aan het eind van de middag. Dat was op zich nog prima. Vraagt, nee zegt, hij daarna: 'Dan blijven we meteen een hapje eten. Je hebt wel genoeg in huis toch?' Duidelijk iemand die er geen snars van snapte (dezelfde persoon snapte ook niet dat je met verlof ging vier weken van tevoren. Je kon toch gewoon blijven werken tot de weëen begonnen???).
Ik vond ook dat rusttijden lastig te bepalen waren, maar wat wel lekker was dat er in die tijd ook niet werd gebeld. (en we hadden de tijd ruim genomen )

wij hadden trouwens:

Vanaf nu leven we in het ritme van ons kleintje

wil je ons bezoeken, geef dan een seintje.

Leuk als je komt! (in ander lettertype en kleur)

Wij rusten van 13.00-16.00 en na 21.00 uur.

Nu zetten we er niets op. Maar bezoek zal plaatsvinden denk ik int weekend s ochtends of namiddag. En door de week na 8-en als oudste slaapt. maar ik ben er eigenlijk voor om zelf ook weer om 09.00uur naar bed te gaan, dan houd je die nachtvoedingen een stuk beter vol! Dan maar geen bezoek

Hebben jullie al gedichtejs op t oog? lastig vind ik het hoor....vorige keer hadden we :

Liefde is het enige wat zich vermenigvuldigt als je het deelt.

Ik vind hem nog steeds mooi, zo veel betekenissen. Maar wat we nu 'moeten' gebruiken?

Groetjes, NJB
Ringelding, wat naar dat je schoonmoeder zo ziek is. Wat een vervelend idee dat ze de geboorte van jullie kind misschien niet meer mee kan maken. Heb je de verloskundige nog gesproken, vandaag? Wanneer kan je terecht? Laat je weten wanneer je zelf wat meer weet?

Ik ben vandaag naar de drukker geweest voor de geboortekaartjes. Ik heb er zelf eentje ontworpen. Helaas lukte dat niet via internet omdat op de sites waar ik heb gekeken 'zelf kaartjes ontwerpen' 'zelf kaartjes samenstellen' bleek te betekenen en wij een heel eigen ontwerp hebben. De prijs viel mij overigens heel erg mee. Uiteindelijk betalen we ruim 150 euro voor 100 kaartjes, ik had het bij de 'echte' drukker toch duurder verwacht. Ik ben heel benieuwd naar de proefdruk.

Een gedicht doen we niet, we hebben een stukje songtekst op de linkerbinnenzijde. Het enige wat er mbt bezoek op staat is: 'graag even bellen voor een kraambezoekje'. Ik heb geen idee hoe het allemaal lopen gaat, en ik heb dus liever dat mensen dan even bellen. De kaartjes versturen wij pas na een x-aantal dagen. Onze 'inner-circle' bellen we na de bevalling, zij zijn welkom de eerste week. Voor de anderen wil ik liever wat opgeknapt zijn. Ik heb ernstige bekken- en rugklachten en mag de eerste week wrs de bovenverdieping niet af, en volgens mijn fysiotherapeute moet ik later kraambezoek ook gewoon in bed ontvangen, dan blijven mensen geen uren plakken. Normaal gesproken mag iedereen altijd blijven mee-eten en vloeit de wijn rijkelijk, maar niet in de kraamtijd .
Bij jou gata het ook niet allemaal van een leien dakje he bagheera......

Ach we zien gewoon wel hoe het loopt, ik ben allang blij dat we leuke foto's hebben voor op het kaartje.....en nu nog de big surprise voor binnen in het kaartje. Dat is dus een foto van de baby zelf.

Hier een errgu goede nacht gehad. Heb geslapen! Maar 1 keer wakker geweest en heb zelfs vanochtend lief niet eens van bed horen gaan......voel me ook best okidoki nu. Moet ook wel, want ben vandag met meisje alleen bij huis. Moet maar ff zien hoe dt gaat met tillen en zo. En anders trek ik haar wel van trainerluiers aan. Kan ze gewoon blijven staan. Ze is nu Bumba aan het kijken. Moet wel zeggen dat de tv hier vrij frequent aan staat.......kan ik ff op m'n gat zitten.

kom later vandaag nog wel weer even kijken.
Ringel, jouw berichtje van je schoonmoeder had ik dus gemist *gaat zich schamen* Heel veel sterkte daarmee.

Kraamfeest: moet er niet aan denken! Ik ben niet van de massa's mensen. Ik ga het net zo doen als vorig jaar: pas na een kleine week de kaartjes versturen (zodat in de kraamweek alleen de mensen komen die heel dicht bij ons staan). en dan daarna 1 gezin/koppel per dag. Je bent dan een maand bezig, maar wel heerlijk rustig. Mensen weten ook wel dat kraambezoek na 1 uurtje weer klaar is.

Njb, onze verhalen lijken op elkaar, hoewel het bij ons dus eerst een meisje is. En ja, bokito, voor je portemonnee is het heel slecht dat de tweede een ander geslacht heeft. Ik ga vanmiddag de kleertjes van Neeltje uitzoeken, maar ik heb al een grote tas met allerlei maten nieuwe en tweedehands jongenskleertjes. Jongenskleertjes zijn veeeeeel leuker dan meisjeskleertjes, vind ik tenminste wel Ik heb voor mijn meisje altijd moeite met leuke dingen te vinden. Komt vooral omdat ik niet van het roze/ruches/etc ben.

Buik missen: no way!!! Zwangerschap is voor mij een middel tot een doel. Bij Neeltje heb ik hem ook voor geen cent gemist.

Geboortekaartjes: die van ons zijn half klaar nu. Wij doen de roepnaam in van die blokken, de rest (tweede naam en achternaam) in gewone letters. Dat snapte iedereen bij Neeltje ook prima.

Ik heb nog wel wat problemen met het kamertje. Het bedje krijg ik niet goed geschilderd. Het is zo frustie om met een slechte rug/slecht bekken je te pletter te verven en na 3 lagen alleen maar strepen en vlekken te hebben. Manlief heeft beloofd dat hij gaat proberen met dikke grondverf een laag aan te brengen. Maar ik weet niet of die op waterbasis te krijgen is. Gelukkig hebben we voor de eerste maanden een wieg. Dus ik ga vandaag het kamertje poetsen en een lijstje maken voor dingen die we nog missen (lamp, luieremmer, gordijnen, dat soort dingen). dan moet dat bedje later maar. Maar dan gaan toch mijn hormonen opspelen

Inderdaad, nog maar 8 dagen werken, incl. vandaag, heerlijk!
Konela, fijn dat alles in orde was op de echo. Dat getrappel in mijn buik heb ik inderdaad gemist. Als een reflex legde ik na de geboorte nog heel vaak mijn handen op mijn buik bij het wakker worden. Ik ben al wel bezig geweest met het kaartje. We hadden bij Seppe twee kaartjes gemaakt, een jongens- en een meisjesvariant. Waarschijnlijk gaan we de meisjesvariant nu gebruiken. Dan is het ook mooi in dezelfde stijl.

Njb, nog steeds aan het spugen? Gatver.

Oh nee, Ringelding, wat erg van je schoonmoeder. Hoe gaat het nu met haar? En met jou? En gelukkig maar dat je echt een baby krijgt. Ik zei de vorige keer dat ik hoopte dat het een pony zou zijn, maar dat het waarschijnlijker was dat het gewoon een baby werd.

Visite in de kraamweek, het liep geen storm, maar volgens mij is iedereen wel geweest. Na de geboorte zoiezo al, haha. Terwijl ik lag te puffen en te baren, zat bij ons thuis de hele woonkamer vol met ouders en vrienden. Ik wist van niks gelukkig, maar ik vond het wel te gek dat ze toen de geboorte eenmaal klaar was allemaal in het ziekenhuis aan het verse kindje kwamen snuffelen. Onze families zijn niet zo hecht. Ooms en tantes komen dus ook niet op kraamvisite.

Ik heb het altijd een leuk idee gevonden om twee kindjes kort op mekaar te krijgen. Maar eerlijk gezegd had ik ook heel naief het idee dat het niet zó snel zou gaan. Voor Seppe hebben we 7 rondes ons best gedaan.
met schoonmoeder gaat het wel redelijk......moet zeggen dat ik er zelf wal wat sceptisch onder/over ben hoor. Vindt het vooral erg om te zien wat het met Lief doet.

Hier zijn beide kinderen eigenlijk iets sneller gekomen dan verwacht. Klinkt dat stom? ws wel, vooral als je wel lang hebt moetne wachten voordat je zwanger was. Met Mayte was het we zien wel wanneer het komt en ik wilde perse niet in de zomer zwanger zijn, nou ja dat was ik dus wel. En bij deze was het dat ik had bedacht maar eens op babybrabbel te kijken wanneer ik evt vruchtbaar zou kunnen zijn, en op die dag sex heb gehad en die dag ook meteen maar bevrucht ben geworden. Had ook verwacht dat het wel even op zich zou laten wachten, maar niet dus.
Hartstikke leuk om van iedereen te horen wat ze doet met alle dingen; kaartje, kraambezoek etc.

Ik doe gewoon wat me goed lijkt en als het me niet bevalt zeg ik het gewoon. Krijg de eerste drie weken fulltime een extra persoon in huis, die kookt en de hele dag en nacht blijft dus dat is voor mij erg fijn. (man twee weken en schoonmama 1 week).

Ik hoop dat ik snel mijn babytje zelf kan verzorgen maar wat hulp is ook wel welkom. Ook ivm de visite. Maar mijn familie kan zelf wel pakken wat ie wil, doen ze anders ook wel. En zoveel mensen hebben we niet die komen.

Vrienden van verder weg komen ws pas later en dan idd in het weekend. Ach we zien wel.

We hebben het eigenlijk wel leuk gepland zo, 8 jaar verkering, getrouwd, huis gekocht, twee jaar later is de kleine er! Het had eerder gemogen maar dat jaar dat heeft op mijn werk zoveel goeds gebracht dat ik blij ben dat het een jaar extra duurde.

Baarmoeder begint steeds meer op mijn ribben/ middenrif te drukken. Schoenen aantrekken begint echt een opgave te worden. Net als naar zolder sjouwen. Maar goed, de vermoeidheid en de honger worden minder. Als blijft zoet en chocolade erg gevaarlijk!
Hoi,

Ringel wat naar van je schoonmoeder. Nou ja, ik weet hoe jullie je voelen nu. Ik hoop echt dat ze jullie kindje nog gaat zien, maar het is sowieso k*t dat ze zo ziek is.

Hopenlijk kom je de dag vandaag een beetje goed door. En van wat meer televisie kijken, krijgt Mayte heus niks. Hooguit dat je strax weer wat strenger moet zijn met tv kijken. Maar ach, dan wordt het ook weer zomer en kun je lekker naar buiten.

Poeh en verder weet ik het niet meer zo goed.

Wij hebben het geboortekaartje wel uitgezocht, maar nog niet besteld. Het is van dezelfde ontwerper als MIlena's kaartje, dat vinden we leuk.

Er komt geen gedichtje op. Ik wilde wel iets met/voor schoonvader, maar we weten niks. Dus dan maar niet . Dat mensen even moet bellen voor bezoek, komt er ook niet op. De vorige keer stond dat er ook niet op en niemand kwam zonder even te bellen. Als we rusten, nemen we de telefoon gewoon niet op. Verder vind ik het niet zo erg als mensen onverwachts langskomen, wel gezellig eigenlijk.

Gisteren en vandaag weer lekker gewerkt. Vandaag continu rooster, dus ik ben lekker vroeg klaar. Nog 2 keer werken en dan vrij!
Is there anyway I can get it off my fingers quickly without betraying my cool exterior?
Oh ja en wij hadden ook geluk met de planning. Ik wilde een tweede wel wat eerder, dan mijn man. Toen hij er aan toe was, was ik eigenlijk meteen zwanger. Ik wilde altijd een leeftijdsverschil wat wat kleiner was, dan we nu hebben (bijna 3 jaar). Maar eigenlijk is het ook wel goed zo. Het is leuk om te zien wat MIlena er van meekrijgt nu.
Is there anyway I can get it off my fingers quickly without betraying my cool exterior?
Hoi!

Ik krijg ook minder trek. Maar ja dan moet er dus geen chocola in huis zijn wat dáár heb ik nou net wel weer zin in!

Ik ben zelfs gestopt met de borstvoeding omdat ik niet zwanger werd. (nou ja ik was heel erg verwend met zoon, na 4 maanden was ik al zwanger) Toen zoon 10 maanden was en ik nog niet ongesteld was geweest en ook niet zwanger was ben ik dus gestopt. Na 1,5 maand was ik toen zwanger. Het is dus hoe je het bekijkt, als ik een goeie bui heb was ik na 1,5 maand zwanger van nr 2 en als ik mezelf heel zielig vind, vind ik dat ik na een half jaar pas zwanger was

Ringel ben je nog naar de vk geweest?

Ik heb vannacht op de babykamer geslapen, als ik net lekker tegen vriend aanlag draaide hij zich weer om, pff kon echt m'n draai niet vinden! Maar darna wel heel lekker geslapen! Ook heel raar, over 10 weken ligt onze baby daar!

Vinden jullie het nu ook zo lastig om te koken? Zo irritant die buik met aardappels schillen bij het aanrecht, de helft valt op de grond!

Maar ja, over 10 weken ben ik van m'n buik af en heb ik wel weer andere dingen om over te zeuren

Vanavond gaan de ballen de boom in!!! Heb vanmorgen lichtjes gekocht, we krijgen een echte hoerenboom Roze lichtjes en allerlei kleuren ballen! Hopelijk blijft zoon er vanaf!

Ga maar eens kijken of ik het adres van de drukker nog kan vinden, de kaartjes moeten nu écht geregeld worden!
Hier is Hidde 3,5 jr als de kleine wordt geboren. Moet eerlijk zeggen dat ik het heerlijk vind dat hij al iets groter is. Hij kan al zoveel zelf doen, scheelt veel. Eigenlijk leek zo'n jaar of 4 me wel ideaal. Volgens mij hoor je dat niet zo vaak?!

Kaartje hier besteld en de aanbetaling gaat vandaag de deur uit. Ook weer geregeld

Er komt bij ons ook niets op het kaartje, mensen bellen toch wel. Buiten dat moet ik wel alle visite een beetje in 8 dgn proppen. Want daarna ga ik weer weg naar Duitsland (als alles goed gaat!)

Bij Hidde hadden we ook de kaartjes een paar dagen later verstuurd omdat we eerst echt rust nodig hadden en natuurlijk nog een crematie moesten doorstaan.

Gister tot 03.00 uur wakker gelegen van de kleine dame. Ze was aan het schoppen draaien etc. Ik dacht echt dat ik gek werd

Ik had er zoooooo schoon genoeg van ik wilde slapen....MOE!!!
cool! een hoerenboom! hahahahaha.

Ik heb eerlijk gezegd geen idee wat ik nu ook alweer voor ballen heb. Heb een poosje allemaal van die loodkleurige en zilveren ballen gehad. Maar dat paste toen niet meer in m'n papagaaienhuis, dus heb er een paar jaar geleden van die felgekleurde ballen bij gehaald, lime groen, kanl roze en oranje. heb nu ook nog wat nieuwe ballen gehaald, maar is puur op de gok, echt geen idee wat ik heb.

Vandaag komt m'n mams even langs. Blijft een nachtje slapen en dan gaat ze morgen richting m'n beppe, die is vrijdag jarig en ws dat we morgen even mee gaan.

verder alles oke, heb voor de 2e nacht op rijd een goede nacht gehad, alleen wel wakker geworden met hoofdpijn, maar deze is na 1 paracetamol afgezakt.

heb nog geen contact gehad met vk, ze hebben maar een half uur per dag telefonisch spreekuur en die is erg druk, dus kom er steeds niet door heen. maar ik moet zeggen dat het allemaal wel weer beterder gaat. Er zit nog wel eens een beroerde dag tussen, maar Lief gat zijn laatste vakantie dagen opnemen en dan is hij vanaf morgen ook bij huis t/m 5 januari. en hoe we het dan gaan doen zien we dan wel weer. Dan is het echt dagen aftellen tot B-day.
Aankomend weekend komt ook hier ons ieniemini boompje (90cm) te staan. Volgend jaar zal ik voor de kids waarschijnlijk overstag gaan en een grote kopen. Maar wel kunst, ik heb de schurft aan die naalden.

Als het meezit kan manlief 4 weken onbetaald verlof opnemen na de geboorte van nr2. Bij Neeltje heeft hij dat ook gedaan en dat is heel goed bevallen. Zo heeft hij direct een band kunnen kweken en het dagelijks ritme mee vorm kunnen geven. Als je het financieel kan redden is dat een aanrader!

Ringel, blijven tellen, dan komt B-day vanzelf! En het is over voordat je er erg in hebt

Barrel, gelukkig voel ik de kleine wel maar lig ik daar niet wakker van. Kun je er geen valium instoppen?

Vandaag weer mammadag. Ik ben toch zo benieuwd hoe dat over een paar maandjes is! Nog maar 6,5 tot 11,5 week, dan zijn we met zijn viertjes
Ik merk dat iedereen het gevoel krijgt: het gaat nu echt opschieten! Leuk is dat, zo voel ik het zelf ook. Bijna kerst en oud en nieuw en daarna nog maar 1 tot 6 weken voor mij. Heerlijk lijkt het me al als het alleen al 2009 is!

Ik zag laatst zo'n leuk shirtje met erop Born in 2009! Durf het nog steeds niet te kopen maar op 2 januari sta ik hopelijk met dikke buik in de winkel!

Hier geen kerstboom, wel wat versieringen en lampjes maar we gaan weg met kerst en oud en nieuw en anders ben ik alleen maar druk met de katten die erin willen kijken. Hangen zul je bedoelen! Ik ben anti nep-boom, hier moet het een echte zijn met kluit of niks. We brengen de boom na de tijd naar het kerstbomenveldje bij schoonouders zo'n anderhalf uur rijden hiervandaan. Anders vindt manlief het zielig voor de boom, zo voor niks gekapt. Haha, beetje weke man zeg maar.

We halen natuurlijk ook wel eens een kerstboom bij schoonouders vandaan en planten die later weer terug. Maar zo vaak hebben we nog geen echte boom gehad, we wonen pas 4 jaar samen.

De baby beweegt hier ook beduidend meer en harder dan eerst. Vooral helemaal onderin. Ik hoop dat het hoofdje onderin zit, het is hard maar kan ook de billen zijn. We zien volgende week wel.

B12: hoe was het bij de internist vandaag?

Gelukkig voel je je ietsje beter Ringel!

Bokito : ik vind dat je supersnel weer zwanger was.
Ben ik weer. Ben een paar dagen echt uit de lucht geweest omdat ik de griep had en ben vanochtend weer even aan het kijken op het forum. Ik ben nog steeds heel erg duf en het lijkt alsof de vermoeidheid in 1 keer toegeslagen heeft. Straks maar weer even een dutje doen en hopen dat het nu snel voorbij zal zijn. Maar vrees dat ik de hele week thuis zal zijn en niet aan het werk :(

B12, Volgens mij levert de kraamzorg (groene kruis) het BV-pakket en de waarde daarvan is 120 euro. Menzis vergoedt dit dan helemaal. Dus je kunt deskundigheid inhuren ter waard evan dat bedrag en telefonische en mailconsulten zijn dan gratis.

Frans, ben ook niet van plan om nu een kolf te kopen hoor. Moet inderdaad eerst maar eens zien hoe het gaat.

Moest erg lachen om het entertainen en " klaar" ziiten voor de kraamzorg. Oh, ik hoop dat ik dat niet ga hebben en mijn vriend wel een beetje. Bij ons is dat meestal andersom en de kans zit er in dat ik hem dan ga stressen...wat niet tot resultaat leidt trouwens

Mara, wat kunnen gebeurtenissen heftig binnenkomen he? Als ik zo'n moment heb dan lijkt niets in de hele wereld mijn gevoel te kunnen relativeren en moet hete er gewoon uit. Daarna snap ik er helemaal niets meer van (en vriend ook niet trouwens). Ik heb trouwens het boel " veilig bevallen" van Beatrijs Smulders. Benn er zelf tevreden over en hoor dat heel veel zwangere vrouwen dit boek lezen ter voorbereiding.

Ibbeltje, er komen nu wel veell dingen op je af. Je staat er redelijk nuchter in maar kan me voorstellen dat het je af en toe te veel wordt. Even een knuffel van mij. En een meisje...super leuk!!!!

Groeiecho....hier heb ik nog niets over gehoord. Krijgen jullie allemaal een groeiecho? Ik krijg nog een echo begin januari maar dat is om te kijken naar de niertjes en heeft dus een ander doel.

Origineel, bij mij wordt ook niet aangegeven hoe de baby ligt. Denk zelf dat het nog zo makkelijk kan draaien dat die positie ook nog iedere keer anders kan zijn.

Oh ringel, sterkte met het rustig aan doen. Wat een tegenvaller dat je nu plat moet. Ik ga zo even verder lezen hoe het met je gaat...Pffen nog meer slecht nieuws lees ik. Ik hoop dat ze de geboorte nog mee kan maken en nog eventjes kan genieten van jullie kleine kindje.

Konela, Ik heb dat ook dat ik het heerlijk vind om het kindje in mijn buik te hebben en dat ik nu al een beetje verdrietig wordt dat dat hele intieme straks toch weer anders is. Ach zullen de hormonen ook wel zijn
Ringel: veel sterkte met je schoonmoeder, wat een naar verhaal zeg!

Geboortekaartje: Nog steeds geen goede kunnen vinden, of ben ik gewoon te kieskeurig aan het worden, zal het laatste wel zijn. Heb internet afgesurft en een aantal boeken gehaald maar we komen er nog niet uit. Vanmiddag gaat de zoektocht verder.

Bezoek: het liefste in de kraamweek denk ik nu, de kraamverzorgster is er dan ook nog en man. Moet er niet aan denken dat ze allemaal langskomen als man aan het werk is en de kraamverzorgster weg. Zullen wel drukke dagen worden maar dan hebben we dat gehad. De eerste twee dagen willen we wel met z'n drieën blijven en de naaste familie natuurlijk.

VK: Vanochtend is beeb weer goedgekeurd, ga nu iedere week op controle. Zal wel aan mijn Vk liggen. Alle uitslagen van het bloedonderzoek waren goed, hb 8,5 bloedsuiker 5,5. Morgen nog een echo voor de groei en morgenavond een 3 d pret echo. Daar ben ik vooral heel benieuwd naar!

Groetjes Engel
Voor iedereen die nog spullen van de Hema moet hebben... Tot middernacht geven ze 15% extra korting. Ik moest nog een luieremmer en een verschoonkussen, net even gescoord dus.

Engel, heel veel plezier morgen. Ik hoop dat je mooie plaatjes te zien krijgt en dat je geen eigenwijze baby hebt die zich met het koppie in je buikwand heeft gesnuggled.

O, en als jullie nog een leuk boek willen lezen... Ik heb van Sinterklaas 'Het mooie mamma manifest' gekregen. Heel herkenbaar en nuchter geschreven over van alles wat met zwangeren, baren, voeden en opvoeden te maken heeft. De meeste van die yummiemummie=boeken zijn veels te licht van toon, maar dit is lekker confronterend
hele gekke vraag: maar waar gebruik je een luieremmer voor?

Als je wegwerpluiers gebruikt neem je toch gewoon een vuilnisemmer waar je ze in weg werpt?

Ik heb wasbare luiers en een luieremmer die af te sluiten is maar de meeste luieremmers zijn vrij open, er ligt zon deksel los op.

Gaat dat niet enorm stinken?

Engel succes met de echo's, geniet ze!
Floortje ik mag ook niet klagen maar zeker die 6de maand vond ik het wel eens tijd worden ;) En gelukkig!

Ik ben ook beroerd, keelpijn, hoesten, opvliegers waar je u tegen zegt en een enorme loopneus. Zou het liefst zoon even weg willen brengen maar m'n moeder is weg en zus en schoonzus hebben er al 2 rondlopen dus ik moet het nog maar even 3 uurtjes volhouden, kan ik lekker naar bed!

Engel jij mag ook al vaak! Maar mooi dat je goedgekeurd bent!

Gister een brief gekregen dat ze maandag voor een intakegesprek bellen van de kraamzorg. Ik hoop toch wel dat ze langskomen, vind het vervelend om lang aan de telefoon te zitten terwijl zoon rondloopt ( die dan natuurlijk rottigheid uit gaat halen!) Of waren jullie zo klaar met dat gesprek?

Pff en de kraamverzorgster, ik zei ook ga maar lezen ofzo als ik ging slapen, kwam er dus pas de laatste dag achter dat ze 1 keer per 2 dagen zuigen wel genoeg vond terwijl de kat ontzettend aan het verharen was.. Ga dit keer toch eens héél goed na wat nou precies haar taken zijn en als er dus tijd is vraag ik gewoon of ze bepaalde dingen kan doen ipv dat ze op haar gat gaat zitten.

Zitten jullie ook zo onder de pukkels? Ik heb ze heel erg onder m'n haar in m'n nek en op m'n rug. Echt zelfs in de puberteit heb ik er niet zoveel gehad!

Ga gauw even fruit eten en boodschappen doen, over een uur komen de koters weer eten!
Floortje, ik gebruik de luieremmer ook als vuilnisemmer inderdaad. Een plastic zak erin, luiers dichtplakken en in de bak ermee. Poepluiers gaan in een geparfumeerd wegwerpzakje. Erg milieuonvriendelijk. Ik zou eigenlijk ook graag wasbare luiers gebruiken, maar ik krijg m'n vriend maar niet over de streep. Ik ben zo benieuwd hoe jij het gaat vinden. Ik wil de bumgenius wel proberen, maar ze zijn zo duur, stel nou dat het helemaal niks is... Bambino mio is al minder duur, maar ook weer minder handig. Moeilijk...
Bokito, pukkels: gelukkig niet. Ik heb tijdens de zwangerschappen de mooiste huid die ik ooit heb gehad. Zelfs mijn acne littekens worden minder. Joepie, een voordeel

Luieremmer: hier ook voor de wegwerpluiers. Iedere dag even de zak verschonen en geen centje pijn hoor. Je ruikt niets. Ik gebruik die chemische zakjes dus niet.

Kraamzorg: dat gesprek was 5 minuten of zo. Ze melden dat je klossen moet hebben, vragen of je borstvoeding wil geven, geven telefoonnummers door en dat is het volgens mij wel. Kan me niet herinneren dat het een lang gesprek was.
Ik heb gisteren de intake van de kraamzorg gehad. Dit gebeurde thuis en die dame is ruim een uur gebleven.

Gisteren ook de controle in het ziekenhuis n.a.v. die bloedingen en opnamen. Hebben ze me eerst 2 uur (!) laten wachten want de gynaecoloog was weggeroepen. Dat kan, zonder meer. Maar ik vind het echt onfatsoenlijk om dan een hoogzwangere vrouw met bekken- en rugklachten zonder informatie 2 uur te laten wachten. Vervolgens krijg ik (denk ik) een arts-assistent die nog veel moest leren . Mijn status was er niet, uiteindelijk vond ze vier regeltjes over de opname in de computer, nav daarvan werd ik beticht van een abortus wat een miskraam was (ik weet wel dat de medische termen overeen komen, maar ik vind het niet kies om bij een miskraam over een abortus te spreken), mijn bekken- en rugklachten die zonder onderzoek even besproken werden, werden van tafel geveegd met de uitspraak dat ze erger had gezien (ja, zo kun je alles waar je niet dood aan gaat kapotrelativeren), na de inwendige echo kreeg ik niet de gelegenheid mij even aan te kleden zodat de rest van het consult in mijn blote kont op de onderzoekstoel plaatsvond. Toen haar telefoon ging, heb ik de kans gegrepen mij even aan te kleden. En consult werd daarna afgeraffeld met de deurklink in de hand. Ik ben naar huis gestuurd met een advies waar ik geen zak aan heb. Dat heb ik ook gezegd, maar daar werd niet op gereageerd (ik moet meer rust nemen, maar ik kan niet meer rust nemen dan ik al doe of ik heb complete bedrust). Vinden jullie mij overgevoelig of is het echt een vreemde gang van zaken? Ik zit er sterk over te denken om toch nog even het ziekenhuis te bellen dat ik hier niet tevreden mee ben. Wat vinden jullie?
Hoi,

Ik ben weer misselijk. Denk dat er iets verkeerd gevallen is. Gisteren de hele middag beroerd en overgeven. 's Avonds ook. Wel goed geslapen gelukkig en nu nog steeds misselijk. Man was vandaag vrij om te gaan sleutelen met een vriend. Hij heeft nu MIlena meegenomen, zijn zusje past vanmiddag op. Heerlijk een hele middag voor mezelf. Ik ga lekker helemaal niks doen!

Engel, ik hoop dat je een leuke echo hebt! Wauw en je mag dus zelfs 2 keer voor een echo vandaag, leuk!

Ik hoop stiekem dat ik ook een groeiecho mag. Vorige keer kreeg ik ze vanaf 30 weken iedere week tot 36 weken omdat ze dachten dat MIlena te klein was. Toch wel leuk om nog even te kijken.

Ik heb pas in januari het gesprek met de kraamzorg. Ach, heb ook niet zoveel te melden. Dat van die klossen wist ik al. Vorige keer had ik met 35 weken het bed al op klossen. Daar ga ik nu wel even mee wachten zeg. Moest er een trapje naast zetten om in bed te klimmen Verder wil ik iemand die niet of buiten rookt en die lief is voor meisje van bijna 3 Ow en graag met verstand van bv!

Geen pukkels hier gelukkig. Ietsje meer dan normaal, maar haast niks. Af en toe eentje ofzo. Toen ik net zwanger was, had ik wel een paar pukkels. We gingen mijn ouders vertellen en mijn moeder zei dat ze het al dacht omdat ik ineens pukkels had. Haha, ze hadden echt zitten wachten op het nieuws

Wij hebben zo'n fancy luieremmer (nappy wrapper). Wat een onzin zeg. Vent gooide in de kraamweek per ongeluk iets essentieels weg Haha. Maar verder gebruik je veel plastic en is dat plastic ook nog eens enorm duur. Wij gooien de luiers dus zonder plastic erin. Alleen plasluiers en dan 1 keer in de 2 dagen dat ding leeggooien. Gaat prima.

Aan de ene kant vind ik het heerlijk om een kindje in mijn buik te hebben. dat gefriemel en gewroet, zo gezellig! Aan de andere kant baal ik er wel eens van dat ik zo weinig kan nu. Bukken, rennen, op de grond liggen met dochter. Het lukt me niet meer. Fietsen, lang wandelen, veel weg. Allemaal lastig. Verder ben ik veel misselijk, maagzuur en last van bekken. Meestal vind ik het zwanger zijn leuker dan de kwaaltjes, maar soms niet zo.

Ik vind mijn buik er trouwens al uit zien alsof ik op ploffen sta. Hij hangt ook helemaal naar voren. Milena zat meer rondom. Mensen vragen ook of ik al aan de laatste loodjes bezig ben. Haha, ja hoor, hele lange loodjes dan

Mijn man moet waarschijnlijik nog een keer weg in de tweede weekn van januari. Hij vroeg of ik dat goed vond. Als ik het echt niet wilde, zou hij niet gaan, maar het was wel belangrijk dat hij zou gaan. Tja. Hij is wel bang de bevalling te missen. Hij gaat dan week 34 en 35 weg. Kans is klein, maar wel aanwezig natuurlijk.
Bagheera Sommige artsen zijn zo vreselijk lomp. Die kunnen wel wat cursussen sociaal gedrag gebruiken. Je kan nog zo'n goede arts zijn en helemala gelijk hebben met je oordeel, zo ga je niet met mensen om.

Ik vind het echt belachelijk om van een miskraam een abortus te maken. Medisch gezien misschien hetzelfde, maar voor het gevoel heel anders. Het gesprek afmaken met de klink in de hand terwijl je client in haar blote kont zit . Belachelijk!

Ik kan me zo voorstellen dat je je helemaal niet serieus genomen en op je gemak gesteld voelt. Zo moeten artsen (assistenten) niet met mensen omgaan. Heel slecht.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven