Geld & Recht alle pijlers

WIA stopt

24-08-2016 19:38 269 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik kreeg vandaag te horen ik goed ben gekeurd en dat mijn uitkering (WIA) over 2 maanden stopt. Nu teken ik hiervoor bezwaar aan (ik kan momenteel absoluut niet werken) maar het kan 13 weken duren voor daar meer bekend over is. Is het slim om in de tussentijd bijstand aan te vragen? Anders zit ik zonder inkomen? Of kan dat niet zo ver komen?

Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben?

Ik bel sowieso van de week nog even rond, maar ben ook benieuwd naar persoonlijke ervaringen, vandaar.
Je stelt je ongelooflijk afhankelijk op to, je hebt al jaren therapie, gaat in september weer met iets nieuws beginnen maar weet niet wat voor therapie of hoe vaak. Je doet bijna niets en vindt dat zelf oke, want dat is het hoogst haalbare... Heb je wel inzicht in je eigen gedrag? Ms moet je daar mee aan de slag ipv met je angst en paniekaanvallen. En werk gaan zoeken, ipv thuis blijven zitten, ook al is het maar een paar uurtjes vrijwilligerswerk per week! Stilzitten is achteruitgang.
niks moet en alles mag
quote:LouisXIV schreef op 25 augustus 2016 @ 17:48:

[...]

Achja sommige mensen moeten de hele dag werken om de WIA in stand te houdenRuilen?
quote:SpringDing schreef op 25 augustus 2016 @ 17:50:

[...]

Ruilen?Heb geen zin om zo'n afhankelijk/aanstellerig typte te worden, sorry!
l'état c'est moi
quote:LouisXIV schreef op 25 augustus 2016 @ 17:46:

[...]

dit hele topic is 1 grote grapBlijf dan weg. Dan schop je tenminste niemand verder naar beneden.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Ik vind het vooral zielig voor partner/kinderen als je deze hebt
l'état c'est moi
quote:LouisXIV schreef op 25 augustus 2016 @ 17:51:

[...]

Heb geen zin om zo'n afhankelijk/aanstellerig typte te worden, sorry!Dus iedereen in de WIA is afhankelijk/ aanstellerig?
quote:Oudblond schreef op 25 augustus 2016 @ 17:51:

[...]

Blijf dan weg. Dan schop je tenminste niemand verder naar beneden.Als je zo gek bent dat je naar beneden wordt geschopt door een vreemde op het internet moet je niet op het viva forum komen
l'état c'est moi
quote:SpringDing schreef op 25 augustus 2016 @ 17:52:

[...]

Dus iedereen in de WIA is afhankelijk/ aanstellerig? Ja? Blijkbaar heb je geld nodig van de staat dus ja je bent inderdaad afhankelijk duh
l'état c'est moi
quote:LouisXIV schreef op 25 augustus 2016 @ 17:53:

[...]

Ja? Blijkbaar heb je geld nodig van de staat dus ja je bent inderdaad afhankelijk duhTegen een spast in een rolstoel doe je ook zo onaardig?
quote:Phaedra_ schreef op 25 augustus 2016 @ 17:54:

[...]

Tegen een spast in een rolstoel doe je ook zo onaardig?Meestal hebben die werk. Hoe kun je zulke mensen nou vergelijken met mensen die 'paniekaanvallen' hebben?
l'état c'est moi
Als het je nu al wel lukt om buiten te komen voor therapie en boodschappen, waarom dat niet zelf verder uitbouwen? Neem eens een andere route, ga vervolgens ook eens naar een andere plek dan de winkel en de therapeut. Ga een fietsen in plaats van wandelen als je alleen maar wandelt. Zo kun je langzaam je actieradius uitbreiden. Ga ik gesprek met het UWV wat voor plekken op een locatie liggen die voor jou haalbaar is en waarbij je tijdens het werk je niet in een grote groep onbekende bevindt. Dan kun je zo ineens die paar minuten of uren die je nu besteed aan wandelen en naar de therapeut gaat besteden aan wat werken.
quote:LouisXIV schreef op 25 augustus 2016 @ 17:55:

[...]

Meestal hebben die werk. Hoe kun je zulke mensen nou vergelijken met mensen die 'paniekaanvallen' hebben?Ziek is ziek, of het nou lichamelijk of geestelijk is.
quote:LouisXIV schreef op 25 augustus 2016 @ 17:53:

[...]

Ja? Blijkbaar heb je geld nodig van de staat dus ja je bent inderdaad afhankelijk duhWant jij weet wat er op mijn spaarrekening staat? En hoeveel ik verdien naast de WIA?
quote:Merida_ schreef op 25 augustus 2016 @ 17:19:

[...]

Hoe ik zeker weet dat het niet gaat? Omdat ik de simpele dingen al amper kan. Ik kan niet onder mensen zijn, met het ov, op drukke plekken, niet in winkels zijn. Alles leid elke keer nu tot enorme paniekaanvallen met flauwvallen tot gevolg. Als dat gedeelte wat meer onder controle is zou het al een stuk makkelijker worden voor me.

Ik heb nu 1x per 4 weken een gesprek, met ingang van eind september wordt dat 1 a 2 keer per week.

Hoe komt het dat je zo weinig gesprekken hebt ?

Ik ging elke week anderhalf uur en dat zette snel zoden aan de dijk.

Wel een andere situatie ik heb niet thuis gezeten , bij mij was doorwerken juist de beste optie .
[quote]Phaedra_ schreef op 25 augustus 2016 @ 17:57:

[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 25-08-2016 21:17
Reden: onnodig provocerende opmerking verwijderd!
% gewijzigd
l'état c'est moi
quote:SpringDing schreef op 25 augustus 2016 @ 17:57:

[...]

Want jij weet wat er op mijn spaarrekening staat? En hoeveel ik verdien naast de WIA?Waarom heb je dan WIA nodig? Onee, gratis geld vangen is altijd makkelijk. Hollanders he
l'état c'est moi
quote:LouisXIV schreef op 25 augustus 2016 @ 17:58:

[...]

Het is onzin dat TO niet kan werken, ze kan makkelijk de maatschappij eenhandje helpen, al is hetmaar een paar uur per dag. ik vind haar heel aanstellerig en afhankelijk over komen

Ik kan daar niet over oordelen, ik sta niet in haar schoenen.

Ik weet wel hoe het is om jezelf te dwingen om op te staan, laat staan nog een boterham te smeren.
quote:Phaedra_ schreef op 25 augustus 2016 @ 18:00:

[...]

Ik weet wel hoe het is om jezelf te dwingen om op te staan, laat staan nog een boterham te smeren.Als je eenmaal opstaat kun je net zo goed op de fiets springen en koffie inschenken in het bejaardentehuis
l'état c'est moi
quote:LouisXIV schreef op 25 augustus 2016 @ 17:59:

[...]

Waarom heb je dan WIA nodig? Onee, gratis geld vangen is altijd makkelijk. Hollanders he

Grapjas. Jij wijst ook de toeslagen waar je recht op hebt af?

Als je het niet eens bent met de regels, wetten en voorzieningen in Nederland ga je toch lekker ergens anders wonen?
quote:LouisXIV schreef op 25 augustus 2016 @ 18:01:

[...]

Als je eenmaal opstaat kun je net zo goed op de fiets springen en koffie inschenken in het bejaardentehuis

Natuurlijk.

Je zou therapeut moet worden. Je hebt alle oplossingen.
Roos-85: dagbesteding is natuurlijk wel iets anders als (vrijwilligers) werk..

En TO voelt zich toch al enorm angstig, krijg je ook nog die stress van WIA erbij.Dat helpt echt niet!

Merida, verwacht je niet teveel van therapie?

Heb je wel een redelijk normale, veilige jeugd gehad?
quote:Phaedra_ schreef op 25 augustus 2016 @ 18:00:

[...]

Ik weet wel hoe het is om jezelf te dwingen om op te staan, laat staan nog een boterham te smeren.Maar jezelf dwingen en je grenzen verlegen is, hoe moeilijk ook, wel de enige manier om er uit te komen.
quote:SpringDing schreef op 25 augustus 2016 @ 18:01:

[...]

Grapjas. Jij wijst ook de toeslagen waar je recht op hebt af?

Als je het niet eens bent met de regels, wetten en voorzieningen in Nederland ga je toch lekker ergens anders wonen?Het is wel zo eerlijk. Maarja als ik ook zou profiteren van de toeslagen zou ik ook zo'n zin typen
l'état c'est moi
Ik prijs me gelukkig dat ik zelfs nog nooit werkloos ben geweest en geen idee heb hoe het is om in de bijstand te zitten of een uitkering te hebben, maar... ik vind het behoorlijk heftig dat iemand die jaren uit de running is geweest, zomaar op een dag te horen krijgt dat haar uitkering over 2 maanden stopt. Blijkbaar zonder enige aanleiding (gaat dat zo?!) Het is toch niet realistisch om te verwachten dat zo iemand uberhaupt over 2 maanden aan het werk is. Zorg dan tenminste dat iemand als TO een werk- leertraject kan volgen om weer mee te gaan draaien in de maatschappij. Daar hebben we toch met z'n allen veel meer aan?
quote:funkyme schreef op 25 augustus 2016 @ 18:02:

[...]

Maar jezelf dwingen en je grenzen verlegen is, hoe moeilijk ook, wel de enige manier om er uit te komen.

Ja, met babystapjes.

En hier iemand zo onderuit halen zal niet het gewenste effect hebben. Integendeel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven