Eind 2006, begin 2007

19-06-2007 23:09 8208 berichten
Alle reacties Link kopieren
@Nien: Dat is idd lastig. Ik zou gewoon steeds maar weer vertellen dat Sint en de Pieten weer weg zijn en dat er witte en bruine mensen bestaan...meer kan je niet doen volgens mij.

Joehoe, een foto van mij met bruin haar en dikke buik op onze Hyves!!!
Nien... hier hetzelfde... Ella heeft nu popjes van Little People met een "zwarte" koning. Die heet Piet. Ik zeg gewoon steeds dat het een koning is. Ze noemde alles trouwens Piet (ook Klaas). Verschil is dat ze Piet zegt en niet Zwarte Piet...

Ik zou het hem gewoon steeds vertellen zoals Mmmoi zegt.

Mmmoi; ga zo eens op je hyves kijken!

Pepiet.. ja jij bent nog ouder dan ik he?? (grijns, grijns..)

Het is vooral het cijfer waar ik me zorgen om maak... nog maar 5 jaar en ik ben 40! Mozeskriebel.... Zo voel ik me nog niet!

Hier trouwens twee hele verkouden kindjes... Eerst was Ella al aan het snottebellen, proesten en hoesten en omdat ze niet weet dat dat heeeel onsmakelijk is om in iemands gezicht (GIJS) te doen.. heeft hij het ook te pakken. Hij is trouwens eigenlijk al zolang hij hier op aarde is wat neusverkouden. Vorige keer op het cb heeft de arts geluisterd, het zat los in de bovenste luchtwegen, dus geen probleem. Maar nu moet hij ook hoesten (en warempel.. het kind kan hoesten!)

Ben weer weg!

Die buik wordt wel aardig vermomd door de jas.

Je haar kleurt wel mooi bij je jas

@niniane: inderdaad steeds herhalen dat zwarte piet naar huis is. Het dringt vast wel een keer door.

Nu ik binnenkort op de fiets naar het werk moet wil ik een goeie winterjas die echt warm is.

De warme jassen zijn alleen zo lelijk allemaal. Van die glimmende sport-achtige jassen. Terwijl ik zo blij ben met mijn lange mantel.
@Pebbles: Mooi hè? We hebben mijn jas bij de kleurstalen gehouden Het is overigens een hartstikke oud ding maar ik ben al lang blij dat 'ie nog dicht gaat... ik heb helaas nog geen betere foto met buik, zal de man eens vragen er eentje te maken. Komt er maar steeds niet van!
Die foto is er bij ons nooit meer van gekomen helaas. Ik was me tijdens de bevalling een beetje behoorlijk aan het aankleden voor een laatste foto toen ik een weeenstorm kreeg. 45 minuten later was Eva er al.

De laatste foto die ik heb was met 28 weken.
joehoe, ben d'r hoor. Vanmiddag alles bijlezen. 3 hele drukke dagen gehad. Zometeen naar de tandarts. Bleeeeh.
ris; neee ik ben niet ouder hoor Ik moet nog 35 worden (hahahahaha)
Whaaaa, mijn kraampakket is net gebracht, dit gaat me te snel!!!
Pebbs, wil je echt echt echt niet ruilen? Ik Eva, jij een leuke 26 weken zwangerschap zonder al te veel kwalen én een bevalling in het vooruitzicht. Kraampakket inclusief.
Kortom, heb het pakket zojuist open gemaakt
hahahaha heb die van mij ook gekregen gisteren O Joy wat kan ik me weer op die sexy slip verheugen! En niet te vergeten dat heel fijne krakende matrsa bescherm ding.......
o en mmmoi ik zou dat zwanger zijn zonder al te veel kwalen af kloppen als ik jpu was....ik heb dat zelf ook har dgeroepen (en idd tot een week of 27 niks geen vuiltje aan de lucht) maar nu....... t wordt dubbel en dwars terug genomen.
Gelukkig is er een nieuwe held op komst: de kestman. Hoop dat Kyran zich daar nu een beetje op gaat richten en Zwarte piet een beetje vergeet. Was vanochtend met Kyran in tuincentrum om voor hem en Myrddin iets leuks te kopen voor in de kerstboom. Maar ze hadden daar niet echt kerstboom dingen. Hij had wel een vreselijke kerstmanachtige-rendier-knuffel-met-muziek gespot en die vond hij heel mooi dus heb die maar gekocht.

Mmmoi dat is idd wel een beetje snel. Nou je kan het maar beter in huis hebben toch? Hahaha, al die enge kraamverbanden, matjes, antilekzeiltjes.... Toen ik het pakket voor de eerste keer zag dacht ik nog wat gaat en in helemsnaam allemaal met me gebeuren. Achteraf had ik enorm veel spullen over.

Vandaag een goede daad verricht en er een mooie orchidee aan over gehouden. Er liep een kat in onze straat die ik niet eerder gezien had en hij was heel vriendelijk en wilde bij ons naar binnen. Mocht eerst niet maar Kyran wilde hem graag aaien dus toch even in de gang gelaten. Heb toch even het adres bekeken want de kat had een bandje met kokertje om en wat bleek de kat kwam van een dorp verderop. Dier had dus een kilometer of 6 gelopen. Heb eigenaar gebeld die was echt ontzettend blij want ze woonden net drie weken in dat dorp en kwamen van de andere kant van het land. De kat mocht eergister voor het eerst naar buiten en was niet meer teruggekomen. Om te bedanken hadden ze een mooie orchidee gekocht. Vond ik niet nodig, even een telefoontje is een kleine moeite toch?
Zal je net zien, heb ik een rustige avond gepland om de weekendtas in te pakken, komt de man als verrassing thuis met een kerstboom...gelukkig niet zo'n hele grote en ook echt een smaakvolle, dat dan weer wel. Maar hij moest natuurlijk direct opgetuigd worden, Jasmijn over de rooie met al die ballen enzo, slingers om zich heen... En nu ben ik al anderhalf uur bezig haar in slaap te krijgen, ze klaagt constant dat ze 'au' heeft, maar ik kan niets ontdekken. Ze krijgt wel een kies door en had daar vandaag nogal vaak van gepoept, dus ik heb haar maar een paracetamolletje gegeven. Nu zit de man even rustig met haar te lezen in de hoop dat ze gaat slapen daarna. De tas is dus nog niet ingepakt en ik ben doodop en heb daar ook helemaal geen zin meer in. Dan maar morgenochtend denk ik. Jasmijn heeft zo liggen schreeuwen en hoesten in bed dat haar stemmetje helemaal schor is. Vind het toch ook wel een beetje zielig, want ze heeft al maanden geen inslaapproblemen gehad, dus dan zal er wel echt wat zijn...

@Niniane: Toch wel handig van die mensen dat ze hun adres in een kokertje hadden gestopt; dat zie je ook niet altijd meer!

@Ringel: Je hebt gelijk hoor, het is tot nu toe allemaal wel oké gegaan in de zwangerschap maar dat kan zo weer veranderen natuurlijk. Wel heb ik kleine kwaaltjes, zo heb ik nu al de hele week last van maagzuur, maar dat zijn van die dingen die alle zwangeren hebben. Ik hoop dat het zo blijft!

@Allen: Als ik morgen dus niet meer kom reageren, heb ik het drukdruk en zie ik jullie maandag weer! Fijn weekend allemaal!!!
@mmmoi: fijn weekend! Hopelijk voelt Jasmijn zich morgen weer beter. Floor werd net ook zielig huilend wakker en is al 2 dagen helemaal schor, klinkt heel zielig.

Vind je het trouwens heel onaardig als ik Eva hier hou?

Jou baby wil ik er best nog wel bij maar de bevalling en zwangerschap laat ik deze keer aan me voorbij gaan. Ik heb mijn portie wel gehad.

@niniane: super zeg dat je die kat terug hebt gebracht bij zijn baasje. Er zullen er genoeg zijn die dat niet doen. Ik zou zelf ook niet op het idee komen om bij elke vreemde kat naar het adres te kijken.

wauw, tis is hier wel rustig zeg!

MMmoi heb ik gemist dat jullie een weekend weg gaan?

Wij gaan wel iig. beetje last minute, maar schoonma mag vandaag naar huis voor het weekend dus wij gaanm nu wel naar Texel. We moeten over 2 uur klaar zijn (En Lief en ik moetne nog douchen en we moeten alles nog inpakken!!!!!) en dan hoppeteeeeee naar het eiland.

Hmmmm dit is ws ook de reden dat we we niet op vakantie gaan, we zijn niet zulke goede planners wat dat aangaat.....hahahahaha
Hier ook al zieke kindjes! Ella had steeds last van d'r oor (ze heeft gisteren haar allereerste zetpil gekregen!), wil alleen maar hangen (lie-jen bij mama) en de snot komt er aan alle kanten uit. En met dat snotmuiltje kust en knuffelt ze Gijs dus die ligt ook te hoesten en te proesten in de box.

Wel ff rustig; Ella zei om 9 uur dat ze naar bed wilde... daar ligt ze nu nog lekker te slapen.

Ik ga koffie zetten en kijken of er nog meer ballen in de boom passen (ik heb besloten dat ik alleen de voorkant van de boom versier... Ella heeft gisteren geholpen met de plastic glitterballen, maar ik wil er ook nog wel een paar lichte inhangen die niet zo bling-bling zijn).

Pepiet...ben ik hier dan echt de oudste??? Jezus.....

Voor iedereen met weg-plannen; veel plezier!!!!!!!
Druk hier!
Ha lieve meiden....

Ik verwaarloos jullie....Wel bijgelezen, maar even heel druk gehad met werk en cursussen. Weet nu alles over kindermishandeling en stoornissen bij kinderen en ouders.... I love my job. Is alleen alleen beetje veel nu, 3 weken 36 uur gemaakt...

En nu 4 weken vrij,,,,,morgen heel vroeg vertrekken we naar Johannesburg...waar we om 2200 aankomen en dan mogen we 1 nacht op de airport doorbrengen vanwege binnenlandse vlucht..die pas om 6.00 gaat...Ben benieuwd met Aimee...Toch anders vliegen met een peuter dan een slapende baby.

Ik kom vanuit daar zeker nog online...

Alle kids worden straks alweer 2 jaar. Aimee krijgt een swimmingpoolparty... Hoe fout, wij organiseren het niet. Doet een beetje Amerikaans aan haha.

Dit was een heeeeeeeeel ego bericht.....

Hoop snel mee te schrijven vanuit het warme ZA...;)
he babba, wat lekker zeg dat je bijna weggaat. Leuk voor je man ook dat hij zijn familie weer even ziet. En hoe decadent, een swimmingpoolparty! Hahaha.

@mmoi, je pakket binnen. Brrrr, wordt wel echt dan. Had trouwens een vraagje voor je, ik kan nergens hier in het noorden de spullen van Natalis vinden. Niet in drogist en ook niet in supermarkt. Zou jij misschien zo'n desinfecterende zeep naar mij toe willen sturen? Als het door de brievenbus past uiteraard. Op internet betaal je enorm veel verzendkosten, of ik kijk niet goed. Ik maak de kosten dan gewoon naar je over. Kijk maar even of het uitkomt, of als iemand anders nog weet waar ik het hier in het noorden kan kopen dan hoor ik het graag.

@niniaan, blij dat de kerstman bijna in zicht is. Hahaha. Roan zal zulke foutjes niet snel maken denk ik. We wonen in een behoorlijke multicultiwijk waar alle kleuren door elkaar zitten. Ook bij hem op de creche is het bruin, wit, geel en zwart bij elkaar. Leuk is dat. Roan geeft absoluut niet om knuffels, die hoef ik dus ook niet te kopen. (gelukkig maar)

@pebbsie, gefeliciteerd meis, met je nieuwe baan! Hoe reageerden ze op je oude werk? Of had je dat al ergens geschreven.

@ringel, je hebt echt een beetje een vervelend tweede deel van de zwangerschap he. Gatsie. Jullie nu naar Texel, komt je man daar vandaan? Wanneer gingen jullie nou trouwen? Was er al een datum?

Rest van de dames. HOI!

Ik heb vanmiddag high tea met een paar vriendinnen. Ben daar nooit zo creatief mee. Kom niet verder dan sandwiches kip-kerrie en kip-pesto (uit een bakje, niet vers uiteraard). Gisteren gehoord dat een vriendin die in de mm zit niet zwanger is, ze had een succesvolle terugplaatsing gehad van een bevrucht eitje, maar is ongesteld geworden. Sneu.

Komende week hoop ik niet ongesteld te worden. Spannende tijd dus voor mij!
Zo hee, uitgestorven hier.

Ringel en Mmmoi zijn een weekendje weg, Babba zelfs een maand, en het is hier meteen stil.

Floor slaapt sinds gisteren in haar nieuwe bed. 's Ochtends hebben we hem opgezet met haar erbij en daarna hebben we nog opgeruimd boven waardoor ze zelf even aan haar bed kon wennen.

Na 100 keer bed op-bed af en minstens zo vaak springen op het bed was hij wel goedgekeurd.

Ze slaapt er meteen net zo goed in als in haar oude bed.

Gisteravond nog wel een dilemma. Ik kijk altijd bij Floor als ik naar bed ga en deze keer rook ik al meteen een hele vieze poeplucht. Zo'n zurige lucht.

Moest ik haar nou wakker gaan maken voor een schone luier terwijl ze net zo lekker sliep of de luier toch maar laten zitten met het risico van hele rode billen.

Uiteindelijk heb ik haar maar op haar bed verschoond. Door het nieuwe bed kon ik er makkelijk naast gaan zitten. Slaapzak open, hydrofiel eronder, schone luier en weer lekker doorslapen.

@krokus: ik ga hard voor je duimen deze week. Was je vorige keer snel zwanger? Ik dacht van wel.

@babba: heel veel plezier in ZA! Geniet ervan. Leuk voor de familie daar dat ze de verjaardag van Aimee nu mee kunnen maken.

@ris: Is Ella alweer wat opgeknapt?

@ringel: leuk zo'n lastminute naar Texel! Ik ben altijd wel in voor dat soort spontane acties. Jij ook wel volgens mij.

Hopelijk heb je een beetje rust gekregen na de afgelopen weken.

Ik ben op zoek naar een leuke vakantie voor volgende zomer. We zitten te denken aan de Provence en dan een kleine, kindvriendelijke camping met een stacaravan of gite (huisje).

Iemand een tip?

Ik kwam al een hele leuke tegen met een kinderboerderijtje en heel veel speelruimte maar die lag meer in midden-Frankrijk en in het naseizoen moet je dan maar net geluk hebben met het weer.
soooooow he, kan nog gewoon op dezelfde pagina meeschrijven als waar ik op geeindigd ben! Hebben jullie nog een leven ofzo?

Texel was koud, het huisje te klein en toch anders dan ik had verwacht. Het was niet echt eenb last minute, het was al langer bekend, maar door toestanden steeds de vraag van wel/ niet wel/ niet. Uiteindelijk werd het dus wel. Maar ben nu op alle waddeneilanden geweest, maar op Texel heb ik het minste eiland gevoel....je bent er ook met een poep en een scheet en de hele "we moeten nog ff een stukkie varen" ervaring is helemaal weg. We waren met mijn vader, zijn vriendin, haar dochter, mijn broer, Lief, ik en Mayte en de zaterdags zouden mijn andere broer en de zoon en schoondochter van m'n vaders vriendin ook nog komen (dat stel die met 22 weken zwangerschap deze hebben moeten afbreken en een week na ons waren uitgerekend)

Was een beetje een rare situatie alles bijelkaar.

We zijn naar ecomare geweest (de zeehondjes ervaring) en verder niet zo veel gedaan eigenlijk. Had net zo geod thuis kunnen blijven, had dan beter geslapen en geen rotzooi gehad om op te ruimen. Kortom, weekendjes weg zijn niet zo aan ons besteed.......blijf liever thuis.

@Krokus, duimerde duim. Met Roan was het ok in 1 keer klaar toch?

@baba veel plezier in Zuid Afrika en al heel erg gefeliciteerd met Aimees 2e verjaardag!
Hoi dames,

was ff niet online, veuls te druk met van alles.

Niniaan, hahaha, lekker dan zo'n pieten-probleem. Ik zou er helemaal geen aandacht aan geven, tenslotte heeft Kyran nou niet bepaald bijbedoelingen met dergelijke opmerkingen. Je kan het ook beschouwen dat het knap is dat hij verbanden kan leggen. Zo ziet Mats in elk gebouw met een rond dak een bumba-tent. Iedere keer als Kyran Piet zegt tegen een gekleurd iemand, kun jij misschien jij aan dat diegene waarschijnlijk anders heet. Meer niet. Als je alleen maar aangeeft dat het niet klopt, gaat hij juist rare associaties krijgen, denk ik.

Pfff, Mats wil voor de derde achtereenvolgende dag niet slapen tussen de middag. We zijn nu gewoon thuis, dus hij blijft maar lekker door gaan met brullen. We zien wel hoe lang hij het vol houdt (nu al toch wel een uur bijna......). k ga hem er niet uithalen in ieder geval, al is dit niet bepaald relaxed.

Ringel, wat een supercool idee van je om misschien later zelf te gaan ondernemen. Dit is ook mijn droom, misschien kunnen we elkaar ooit nog eens van pas zijn. Ik wil namelijk ooit een keer een eigen kinderboekenzaak beginnen, heb al jaren een plan, helemaal uitgedacht en al, hoe het er uit moet komen te zien. Maar dan wel pas als mijn kinderen wat groter zijn, nu zou het me veel te veel tijd en energie kosten en die steek ik liver in mijn jongens! Heerlijk he, om zulke dromen te hebben en superstoer dat jij wellicht gaat doorzetten!!!!!
Hey meiden!

Ella is weer opgeknapt en slaapt ook weer beter. Vannacht gaat ze logeren zodat ze niet morgenvroeg weggebracht hoeft te worden.

Vandaag met alle2 naar het cb geweest. Een ware onderneming en daar was 't chaos, wat een drukte... Er zitten drie CB's bij elkaar, en er was ook inloopspreekuur (en dat is normaal op de ochtend en nooit tegelijk met het afsprakenspreekuur; verschrikkelijk, ik werd er kriegelig van!) Ze zijn weer goedgekeurd; Ella heeft een spurtje gemaakt; 11.900 gram en 82 cm. Gijs begint nu te stabiliseren; 7740 gram en 66 cm.

Gijs is nog steeds verkouden en spuugt soms nog een hele voeding uit (vannacht nog... gelukkig hoefden we alleen kleren te verschonen en niet ons bed!). Toen ik vroeg aan de cb-arts wat ik daar aan kon doen zei ze dat ik suikerwater moest geven..... ik reageerde heel fel en zei dat ik dat dus nooit zou doen. Hij is amper 3 maanden en krijgt bv, dan ga ik toch niks anders geven? En al helemaal niet net voor de voeding (dan zou door de suiker het slijm oplossen en hoefde hij dat niet meer uit te spugen; het zal allemaal wel, maar zodra het bij 1 of 2 uitgespuugde voedingen per week blijft, zal het wel meevallen).

Meteen na deze discussie vroeg ze of we uit geloofsovertuiging wel eens dingen niet doen (was vast een link naar het alternatief vaccineren) en ze was ook niet zo happy met onze tocht naar het antroposofisch CB in eindhoven (de enige plek waar we alternatief kunnen laten vaccineren!). Wat een trut zeg.

Ella was na het bezoek helemaal total loss... precies onder haar slaaptijd natuurlijk. Ze ligt er nu in en ik ben benieuwd hoe lang ze het gaat volhouden. Ik ga eens ff op het bv-forum vragen wat zij denken van het geven van suikerwater.
Hoi meiden,

Daar ben ik weer na een heerlijk lang weekend in het Heijderbos. We hebben het heel leuk gehad. Jasmijn heeft heerlijk met Isabel kunnen spelen. We hadden het campingbed voor niets meegenomen want ze besloot zelf dat ze wel in het onderste bed van het stapelbed kon slapen en dat ging hartstikke goed; niet eruit gekomen of gevallen. Wel soms wat moeite met inslapen, maar dat vind ik wel logisch. Veel gezwommen en zaterdag in Arcen geweest. Leuk leuk!

We waren aan het eind van de middag thuis; gelijk alles opgeruimd en de man gelijk gekookt. Toen moest ik om half zeven voor de 1e keer op de pufclub zijn (!), wat een tijd zeg....ik heb het wel gered. De man heeft Jasmijn naar bed gebracht maar die ligt met tussenpozen te huilen/mopperen, nu nog steeds! Natuurlijk compleet uit haar ritme, maar ja.

Jullie hebben allemaal weinig geschreven, drukdruk?

@Krokus: Ik wil wel even kijken voor je of het echt Natalis was wat ik bij de super had zien staan want ik begin nu over het merk te twijfelen. Maar anders kan ik de mijne uit mijn nieuwe kraampakket wel opsturen. Gaat het om de handzeep? Ik denk nl. niet dat die door de brievenbus past dus dan worden de verzendkosten gelijk 6,20 euro...

Ik ga even bankhangen met de man. Morgen ben ik weer actiever!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven