Eind 2006, begin 2007

19-06-2007 23:09 8208 berichten
Alle reacties Link kopieren

cross-post!

Ella sliep de eerste keren ook niet meteen, die was zo blij met d'r bed, die bleef kletsen! Ze komt haar bed niet uit, ze ligt in haar slaapzak en op de 1 of andere manier betekent dat voor haar dat ze in bed moet blijven.

Veel plezier met Sint!

Nou, Jasmijn komt haar bed dus wél uit. Ze slaapt nog steeds niet, vanaf 1 uur ofzo. Ze wil ook absoluut niet in haar 'oude' bed terug, maar in haar nieuwe bed blijft ze dus niet liggen. Ze heeft ook een zakje aan, dus daar ligt het hier niet aan. Annoying...Ze krijst als een mager speenvarken als we haar in het ledikant leggen, maar loopt rond als ze in haar nieuwe bed moet slapen..
@mmmoi: welke dekbedhoes hebben jullie gehaald bij de hema??

Ik heb er ook 1 gehaald. Het zal toch niet weer dezelfde zijn? haha.

FLoor heeft deze:

Misschien heel duidelijk zijn. Haar dus duideljk vertellen dat als ze uit haar nieuwe bed komt dat ze dan in haar oude bed moet slapen (en haar daar dan ook niet uithalen voor de normale bedtijd voorbij is).

Straks Floor en Eva wegbrengen naar mijn ouders want wij hebben een bruiloft vanavond.

Dit wordt dus de eerste keer dat Floor uit logeren gaat en ik zie er best wel tegenop.

Als ze echt heel graag in het nieuwe bed wil zal ze na een dag (of twee) toch wel door hebben hoe het werkt.

Niet dat je daar vandaag wat aan hebt.
Hier bleef ze ook eigenlijk meteen in het grote bed liggen. Misschien dat het allemaal net een tikkie te nieuw en te plotseling is? We hebben er ongemerkt toch wel een wentijd aan van gemaakt. Eerst spelen en daarbij vertellen dat ze strask in het grote bed gaat slapen....Geen idee of het heeft geholpen, op slaaptijden blijft ze liggen, op andere tijden gaat ze op het bed springen.

Dus zo zit dat met een mee groeibed! het geheim is ontfutseld

Zijn jullie ukken ook van die klimmers aan het worden? MAyte's grootste lol bestaat eruit om op een stoeltje of krukje te klimmen en dan overal aan te komen waar ze niet aan mag komen. Of via een stoeltje, op haar tafeltje te klimmen en dan zo over de rugleuning van de bank op de bank te ploffen (stoeltjes + tafeltje staan dus achter de bank) OOk moet ze steeds bij ons zitten als we achter de pc zitten, nu dus ook, druk in de weer met papiertjes en pennen en de blokker pietjes, klaas en paard.......
Ja, Ringel; herkenbaar van dat klimmen en ook van dat aan de laptop willen zitten... ze douwt altijd op allerlei knopjes...... irritant!!!!!

En wat een geheim was het he... met het meegroeibed?

Zal ik nog eens een geheimpje vertellen... de lattenbodem bestaat uit zoveel latjes als je nodig hebt voor het grote bed. Maar wat moet je doen met al die latjes die je overhebt als het een klein bed is? Dit was een zware opgave voor mijn zus die het bed in elkaar had gezet.... Ik weet eigenlijk niet meer wat we gedaan hebben, je kunt de latten die teveel zijn, onder het bed laten liggen, of je legt de latjes iets dichter bij elkaar dan je normaal zou doen.

Mmmoi; wij hebben Ella toch zeker wel een paar weken laten wennen, dat we steeds naar haar nieuwe kamer gingen om te spelen, dat ze in en uit bed mocht etc voordat ze er ook echt ging slapen. En toen was haar oude kamer ook niet meer haar kamer. Wel heel grappig hoe dat ging. Wel anders dan bij jullie....
Jaaaaa, Jasmijn is uiteindelijk in slaap gevallen, ín haar nieuwe bed. Gewoon zelf er weer in gaan liggen, toch te moe denk ik...

Vanavond Sinterklaas gevierd met de schoonfamilie, Jasmijn is natuurlijk schandelijk verwend, met als hoogtepunten de microfoon en de prinsessenjurk (die ze de hele avond aan gehad heeft ). We waren nogal laat thuis, dus Jas was behoorlijk moe, en nu ging ze gelijk lekker liggen in haar nieuwe bed en we hebben haar niet meer gehoord. Zo even kijken hoe ze ligt... ik denk alleen dat het wel een probleem gaat worden met haar speentje vannacht, als ze die kwijt raakt kan ze hem natuurlijk nooit meer vinden!

@Pebbles: Jaaaaa, die dekbedhoes heb ik ook gekocht!!! En nog een andere roze, die ligt nu op haar bed. Ik zal er morgen eens foto's van maken. Slaapt Floor al in een nieuw bed dan???

@Ris: Het was ook de bedoeling om Jasmijn eerst aan het nieuwe bedje te laten wennen door het op haar kamer te zetten maar haar in het ledikant te laten slapen. Maar ze wilde zó graag er in slapen, dat wij dachten, 'prima, doen we het gelijk'. En kennelijk gaat het dus ook wel goed, uiteindelijk dan...zucht... Ik heb idd gedreigd met streng: 'in bed blijven liggen, anders ga je terug in je oude bed' en dat wilde ze écht écht niet, dus is ze uiteindelijk blijven liggen. Ik zei later ook tegen de man, als ik zelf een nieuw bed zou hebben zou ik ook even een tijdje rond liggen kijken denk ik, voordat ik ging slapen. Ligt toch anders en je hebt ook een heel ander uitzicht ineens.

@Ringel: Hier ook een klimmertje. Via haar stoeltje op haar tafeltje, dan op de rand van de bank en dan op de bank springen. Ze noemt het 'stunten'. Ze probeert ook de koprol te doen, maar dat kan ze nog niet...hihi.

Ga lekker even relaxen. Ben bek af van de drukke dag, hihi. Morgen gaan we bij een pannenkoekenboerderij eten met mijn familie, ipv Sint viering. Leuk!
Zo dan, waar is iedereen, allemaal een lazy sunday? Ik heb er al een oppasdienst in de kerk op zitten, druk druk, maar wel gezellig. Jasmijn bleef thuis bij papa, want die was vanochtend pas om 9 uur wakker! Heeeeerlijk, zo'n peuterbed, haha! Ik heb haar vannacht wel één keer haar speen moeten geven, die kon ze echt niet vinden in het donker. Nu ligt ze ook weer lekker te slapen, geen problemen, ging direct goed! Fijn hoor. Ze heeft de hele ochtend met haar nieuwe speelgoed gespeeld. Vanmiddag gaan we naar de pannenkoekenboerderij, dus ze boft vreselijk! En wij natuurlijk ook...

Ik ga zo even foto's op Hyves zetten en dan naar de verjaardag van het buurjongetje. Ff socializen, nemen babyfoon mee.

Verder geen nieuws hier, jullie misschien?
hallo, hier was ik ook even.

Gisteren sinterklaas gevierd met schoonfamilie. Altijd gezellig. We hebben gekaasfondued. Mjammie! Roan natuurlijk erg verwend. Ik heb een dvd van Guus Meeuwis gekregen. Van dat soort muziekdvd's krijg ik altijd een schoonmaaktic. Heel apart. Dvd aan, hard meezingen en poetsen maar.

Vanochtend naar vrienden in Oosterwolde. Is een uurtje rijden bij ons vandaan. Nu ligt Roan lekker te pitten en lief is met zijn bestuurbare auto aan het klooien. Heb ik volgens mij weleens verteld. Is een hobby voor grote jongetjes. Die auto's kunnen zo'n 80 km per uur en dat is dan gaaf ofzo.

@peuterbed. Zolang Roan geen pogingen doet om uit zijn bed te klimmen laat ik hem lekker in dit bed. Hij is altijd tegen 7 uur al wakker, en dat ledikantje begrenst hem tenminste nog een beetje.
Ach tegen de tijd dat je weer hoogzwanger bent is het wel gezellig om zo'n peuter om 7.00 s'ochtends naast je bed te hebben staan hoor. (Mayte doet het om 7.30 is nog vrij redelijk)

Hier idd even een lazy sunday gebeuren. In ieder geval vanochtend. Lekker langzaam wakker worden. Vanmiddag thuis een fotoreportage gemaakt (door fotograaf) voor geboorte kaartje (hmmmmmm t wordt steeds echter echter, al kon ik er al niet meer omheen) Heee m'n tekst veld doet raar........

Verder gaat het hier eigenlijk wel goed. Kan weer meer en doe rustig aan een beetje meer.

Lief is naar zijn moeder in het ziekenhuis. Gaat niet geod. heren doktoren betwijfelen zelfs of schoonma de geboorte van krummel 2 nog gaat mee maken. Dat nieuws hakte er bij lief gisteren behoorlijk in en hij zit er behoorlijk mee in z'n maag, maar stugge Grunniger die hij is laat hij het niet merken. Maar als hij hier de foto's van Mayte al van de muur afplukt om ze bij zijn moeder op te hangen in de hoop dat ze daar een positieve boost van krijgt, weet ik (helaas) hoe ver het is.....

Verder is het huis een bende, maar bij gebrek aan muziek dvd's geen poets drang. Ben erg blij dat ikde bende dan kan negeren......(tis echt best wel erg)

ga nu ff bank hangen en tv zappen....welverdiende rust...(* ondertussen rommelen in de vreetkast of er nog een verdwaalde chocoladeletter ligt*)
Ringel; ik zou Krook gewoon ff laten langskomen met haar deeveedee van Guusje! Gezellig en je huis is weer pico-bello!

Wat naar van je schoonmoeder....

Sterkte ermee!

Hier ook een lazy-sunday... we hadden Ella te logeren gebracht bij mijn ouders en die hebben we vanmiddag pas opgehaald. Maar we kregen het wel in onze kop om de hele woonkamer kerstboomproof te gaan maken. Ik wil het liefst de dag na mijn verjaring alles omgetoverd hebben (dat is woensdag dus). Dat gaan we nu niet redden, maar ik wil wel beginnen. Dus nu hebben we een hoekje vrij gemaakt, maar daarvoor moesten we natuurlik ook weer tig andere dingen opruimen en wegzetten.

Maar de kerstboom kan komen!

Doei!
Hoi meiden,

Daar was ik dan weer ff. Laptop beneden is niet meer internetproof. En naar zolder gaan is niet altijd handig, bovendien is het aardig druk en zo maar wel gezellig en goed.

Was aan het bijlezen, maar bleef steken bij het berichtje van Ringe over haar schoonmoeder die zo ziek is. Bah, wat naar. Ik hoop dat ze nog zo lang mogelijk van Mayte mage genieten en dat ze uk in buik nog mag leren kennen. Helaas weet ik uit ervaring hoe het is als een ouder van je lief komt te overlijden. Het is onwerkelijk en oneerlijk. Ik hoop op het beste voor jullie!

Hier gaat verder alles goed, Mats heeft een flinke verhoudheid te pakken. Zo eentje waarbij je zou willen dat je het over kon nemen omdat het zo zielig is dat pijnlijke hoesten.
beterschap Annie voor Mats......is idd zielig he al je ze zo hoort uchekucherochelen...

Sja wat betreft schoonma.......tis natuurlijk echt verschrikkelijk....vooral ook om te zien hoe Lief er mee in z'n maag zit. Maar tis wel (voor een deel) eigenlijk d'r eigen schuld.......hoe cru dat ook mag klinken. Maar dat maakt niet dat je dit iemand gunt natuurlijk/ Haar nieren vallen uit, d'r lever werkt niet meer goed, ze houdt heel veel vocht vast, is ook nog eens diabeet met allerlei bijkomende toestanden.....

Sinds Lief en ik samen zijn is ze al aan het kwakkelen (daarvoor ook al) met een zweepslag in d'r voet, waarvoor ze een spalk moest, operatie zus, operatie zo. Het gaat eigenlijk van kwaad tot erger. En ze is net 48!

En nu zit ik dus beneden, omdat ik Lief niet al te veel wil storen met m'n gedraai en gedoe omdat ik niet kan slapen. (alweer niet)

Voor de dames die een 2e zwangerschap achter de rug hebben, is het normaal dat je bij de 2e eigenlijk steeds een krampachtig gevoel in je buik hebt? Een constante spanning van de baarmoeder lijkt het wel. En die geeft dan weer spanning op de banden......Ik hoop dathet normaal is of dat het erbij hoort, want prettig is anders. M'n buik voelt ook steeds hard. Lijkt me ook niet heel prettig voor de baby om steeds in zo'n omhelzing te zitten. *zucht*
Ringel doe probeer je het wel rustig aan te doen? Je krijgt wel erg veel op je bord in heel korte tijd. Hoop dat je schoonma het nog red tot en met krummel twee. Wat een narigheid allemaal zeg.

Ik had tijdens mijn tweede zwangerschap ook meer harde buiken en een gespannen gevoel in mijn buik, maar ik zat op het eind van de zwangerschap dan ook midden in een drukke periode (verhuizing), werk vond ik ook zwaar (al de patienten tillen ed.). De verlos raadde aan om minder te werken en ik ben uiteindelijk twee weken voor mijn verlof ziekgemeld ivm harde buiken en stress. Tweede zwangerschap vond ik eigenlijk sneller gegaan dan de eerste maar wel zwaarder. Je hebt ook minder tijd om er steeds mee bezig te zijn denk. Omdat er al een kleintje rondloopt die aandacht nodig heeft.
Wat kunnen mannen toch ongelooflijke eikels zijn zeg!!!!

Ik heb op het moment echt de balen van N-man. Ik ben drie dagen vroeg op. Zaterdag vanaf kwart over vijf zondag van af 6 uur. Vandaag weer vanaf half 6. Myrddin is verkouden en slaapt op zich goed maar is wel heel vroeg op ivm hoestbuien rond vijf zes uur. Nou ben ik de hele week al niet fit zit niet lekker in mijn vel (maar das weer een heel ander verhaal) en heb afgelopen week ook niet gewerkt en slaap heel slecht. Ik had dus gehoopt op een beetje hulp zoals uitslapen of een extra dutje in de middag oid in het weekend. Niet dus. Kan ik er nog vroeg uit. Oh ja, N-man is er wel uitgeweest zondagochtend maar vond dat Myrddin moe was en heeft hem na een flesje toen maar bij ons in bed gelegd waar N-man in no time weer ligt te snurken en Myrddin gaat liggen feesten. Ben er dus maar uit gegaan. Vervolgens voelt N-man zich de hele dag niet lekker, ok dat kan. Ik moest donderdag, net als Kyran vorige week vrijdag, ook enorm overgeven. En N-man had dat dus zondagochtend. Maar waarom wordt er van een moeder verwacht dat ze dan wel doorgaat en niet klaagt en mag een vader als een zak aardappels op de bank zielig gaan liggen doen?????? Maw hij had het dus veel zwaarder dan ik vond hij. Vanochtend was het dus weer raak. (We moeten vandaag naar crematie ver weg dus N-amn is hele dag thuis.) Myrddin weer vroeg op maar ligt te kletsen in bed. N-man zet gewoon de bb-foon zachter en gaat verder slapen!?! Ik was/ben echt boos. Toen ik eruit ging ging hij er ook snel uit en zei: maar hij huilt toch niet? GGGRRRR, nee maar als hij ligt te kletsen en ik wil nog slapen (en niet snoezen wat wel kan met een kletsend kind) dan kan ik dat niet als er een kind ligt te kraaien in bed. En als myrddin zoveel geluid maakt wordt Kyran ook te vroeg wakker en in die de hele dag uit zijn humeur. Nu slaapt er dus niemand uit N-man en Myrddin zitten benden en ik zit op zolder. Kan nu toch niet meer slapen want bent enorm helemaal opgefokt.
Myrddin heeft zaterdagavond even de hele bank ondergekotst. En mij. En zichzelf. En de vloer. En ook nog een deel van het speelkleed voor de tv. Dat er zoveel kots in zo'n klein mannetje past is echt onvoorstelbaar. Myrddin zelf was er niet van onder de indruk. Die had ik even op de grond gezet om de boel op te ruimen en hij keek gewoon lekker verder naar Brum. Kyran was wel heel erg geschrokken en enorm huilen. Toen diie weer een beetje gekalmeerd was heeft hij de rest van de tijd Mi-ni (spreek i uit als i in in) beetje gespuugd gezegd. Denk dat hij zijn eigen kostgeval nog niet helemaal vergeten was. Hij waas afgelopen vrijdag weer bij mijn ouders en daar heeft hij ook nog vaak gezegd dat hij moest spugen. Ook aan tafel ropet hij het af en toe en gaat dan in zijn eigen eten spuugjes laten vallen. iiieeeeuuuuwwww. Laat het maar gaan en denk erbij dat het wel weer over zal gaan.

Maar heeft er nog iemand tips om de geur uit de bank te krijgen?
Nog even over kinderbedden. Kyran is daar echt nog niet aan toe. Die ligt meestal helemaal opgerold aan het hoofdeind, overdwars ook nog. (je vraagt je af waarom we zo'n groot ledikant gekocht hebben, hij zou ook met de helft toe kunnen) Die zou dus binnen de kortste keren uit bed vallen denk ik.

En net als krook, hier ook nog geen klimactiviteit. Dus zolang het goed gaat laat ik het ook nog even zo.
@ringel: wat vervelend dat je schoonmoeder nu zo ziek ik. Ook al heeft ze het aan zichzelf te danken, ze neemt ook andere mensen mee in het gemis.

Ik had trouwens wel wat meer harde buiken en spanning op mijn buik maar dat was vooral als ik teveel had gedaan. Bij mij was het echt een teken om rustiger aan te doen.

@niniane: mag je best boos over zijn hoor. Bij ons draai ik ook meestal voor de "extra" dingen op. Als er iemand het bed uit moet ben ik het meestal.

Ik sprak laatst 2 moeders op de creche waarbij het precies hetzelfde is. Mannen!

Wij willen trouwens het ledikant voor Eva gaan gebruiken, anders zou Floor er nog wel een tijd mee vooruit kunnen. We hebben er wel 1 waar ze niet makkelijk uit kan rollen.

@krokus: kaasfondue, jammie! Dat ga ik van de week ook maken, goed idee.

@mmmoi: Floor krijgt volgend weekend haar nieuwe bed. Het is toch niet te geloven dat we nu ook al hetzelfde beddengoed kopen, haha.

Fijn dat Jasmijn er zo lekker in slaapt. Ik hoop dat het hier net zo goed gaat.

Ik kreeg vanmorgen bericht dat ik vanavond al op tweede gesprek mag!'

Dat wordt wel rennen na het werk maar ik ben er helemaal blij mee want het lijkt me een heel leuk bedrijf. Duimen jullie voor me?
Niniane... heel herkenbaar! En je mag er niks van zeggen ook, want dan zijn ze gepikeerd die mannen... Watjes zijn het!

Sterkte vandaag met de crematie en met de ziekenboeg!

Pebbs; ik zal voor je duimen, goed zeg!!!

Ik ga nu weg; naar een open dag op een basisschool hier in de buurt, even kijken of het iets is voor Ella (over 2 jaar)

Kus!
hmmm oke dus die extreme harde harde buiken "horen" er eigenlijk gewoon een beetje bij. Ben wel blij dat Lief weer thuis is, kan zijn kop toch niet bij zijn werk houden en we zijn vanochtend maar weer naar het ziekenhuis gegaan. pffft. Heb al met al denk ik een uur of 3 slaap gehad dus ik duik er zo nog ff in als Mayte slaapt. Die zat in de auto al te slapen, hopen dat ze die draad snel weer oppakt in d'r bed.

Maar momenteel is het hier dus ff pet, Lief en ik beide een slechte nacht gemaakt, Lief die eigenlijk ook op zijn laatste benen loopt, maar alles in het werk zet om mij zoveel mogelijk te ontlasten.

Mannen kunnen dus ook heeeeeeeel erg lief zijn.
Hoi meiden,

Altijd weer een hoop geschreven op de maandag. Hier een lekker rustig werkdagje gehad; ik was vroeg thuis. Jasmijn was heel lief bij de oppas geweest, had goed gegeten en prima geslapen. Ook vannacht had ze een heerlijke nacht gemaakt in haar peuterbed. Foto's op onze hyves!

@Niniane: Wat vervelend voor je, iedere keer er zo vroeg uit moeten. Dat gaat niet in je koude kleren zitten! Ik hoop dat je vannacht een betere nacht kunt maken...

@Ringel: Wow, je schoonmoeder zo ziek...is dat al langer aan de gang, ik hoorde je er nooit over?!?! Naar voor je manlief zeg, dapper dat hij zo lief voor jou blijft zorgen. En dat heb je nodig, blijf je rustig aan doen?

@Pebbles: Ik zal voor je duimen, superstoer dat je op gesprek mag! Goed teken lijkt mij! Wij hebben gewoon heel erg dezelfde smaak, leuk toch?

@Ris: Hihi, een open dag van een basisschool, nooit van gehoord. Was het wat?

@Krook: Je hebt gelijk hoor, zo lang het nog niet echt nodig is, hoef je geen peuterbed te kopen. Ik had hem toevallig voor niet zo veel geld op de kop getikt, en dacht dat Jas dan mooi aan het idee kon wennen voor de baby haar bedje 'inpikt'. Maar ze heeft weinig wentijd nodig gehad gelukkig!

@Annie: Hoe is het met Mats, is de hoest al een beetje over? Zielig is dat, als ze zo 'blaffen'.

Vanavond ga ik gourmetten met de tienerclub, Sint/kerst combi. Verder sturen we dan kaarten naar gevangenen, zodat het niet een al te commercieel iets wordt. Wel leuk! Moet dus op tijd weg vanavond en de man komt pas heel laat thuis uit zijn werk, dus zie ik hem maar een paar minuten en dan neemt hij de 'zorg' over, haha.

Jasmijn zit lekker even Dora te kijken en bij te komen van de dag, kan ik rustig even relaxen voor ik weer weg moet. Ze gaat straks een bordje eten waar zalm in zit (zo'n 'ikke doen' bordje), ben benieuwd of ze het lust.

Ik had trouwens een mazzeltje vandaag, ik heb zomaar gratis een combisleeper slaapzak van een collega gekregen! Haar dochter paste hem niet meer. Ze zijn onwijs duur, bijna 90 euro (!) dus ik was wel blij met haar cadeau!

Morgen kom ik weer langs, fijne avond allemaal!
Hey!

Mmmoi, de open dag was zeer de moeite waard! Ik had gedacht dat het druk zou zijn, maar ik was de enige ouder.... Ik bleek de directeur te kennen (had alleen nooit de link gelegd met haar en die school) en heb dus een prive-rondleiding gehad en omdat ik ook in het vak zit, veel over inhoudelijke zaken gepraat.

De school zit in een heel oud gebouw (monument!) maar is wel aangepast aan deze tijd. Ze hebben wat moeten spelen met de ruimtes, maar het is heel mooi geworden. Ze hebben een beneden en bovenverdieping; onderbouw zit beneden... bovenbouw zit boven, ze hebben als enige basisschool bij ons in de buurt een inpandige gymzaal (de andere twee scholen dus niet; niet eens op hun eigen terrein). Ze hebben allemaal combinatiegroepen en hebben daar ook bewust voor gekozen.

Omdat ze kleinschaligheid nastreven, is vroeg inschrijven wel handig om zeker te zijn van een plek.

Ik wil nog wel de andere twee scholen bekijken, mss dat ik ga bellen voor een afspraak en dan wil ik toch wel kiezen. Ik denk trouwens dat de man het wel best vindt als ik kies hihi.

Heb ik nog ff een praktische vraag. De kindjes van jullie die op het KDV zitten, gaan die binnenkort wel of niet naar de peuterspeelzaal? Wij zitten dus enorm te twijfelen. Omdat mijn schoonmoeder niet kan oppassen op dinsdagen, hebben we daar iets anders voor nodig, maar hier in de stad; mag je niet zeggen op welke dag je je kind naar de psz wil hebben.. je bent verplicht combinaties te kiezen die zij aanbieden.

Dus met heel veel mazzel zou het kunnen dat Ella op dinsdagochtend of dinsdagmiddag op de psz is. En dan hebben we dus maar 1 dagdeel. Met het kdv hebben we dat probleem niet. Er is hier een kdv vlakbij (bij een andere basisschool en een psz) en daar hebben ze voor elke dag nog plek genoeg.

Als juf vind ik het niet perse noodzakelijk dat Ella naar de psz gaat. Als moeder vind ik dat Ella toe is aan iets anders dan alleen maar thuis en bij de opa's en oma's spelen. Maar kan een kdv datgene bieden wat een psz zegt te bieden (nml een voorbereiding op de basisschool).

Daar komt bij dat alle psz hier werken met "Piramide" de drie basisscholen hier in de buurt, werken ook met Piramide (dus dat sluit heel goed aan als het gaat om rituelen, liedjes, plaatjes de hele ratteplan). Het kdv werkt met "Kaleidoscoop"... Inhoudelijk zal het niet veel verschil uitmaken, het zijn beide methoden die goedgekeurd zijn door de inspectie als het gaat om Vroeg en Voorschoolse Educatie (ja ja...)

Ik vraag me gewoon af wat we zouden moeten doen; en kdv en psz of alleen kdv of oppas en psz.... Lastig hoor!

Zo, heel wat geneuzel... Duty calls.....

Gijs kan trouwens echt heel ver spugen... hij heeft het nu al 3 keer voor elkaar gekregen om mij zeiknat (net na het douchen en schone kleren ....) te krijgen en vanochtend had hij ook de bank, de speelgoedkist van Ella en mijn boek geraakt....

Is dat normaal? (hij doet het alleen na de eerste voeding...)
@niniaan, pfff, wat een gedoe met je mannen zeg. Heb je al eens op een rustig moment gezegd wat je vindt van de manier waarop hij dingen aanpakt? Dus niet in het heetst van de strijd, maar bijvoorbeeld een dag later tijdens een gesprek? Als de situatie zo is als je beschrijft verdient je man wat dit betreft een beste schop onder zijn achterste.

@mmoi, dat is fijn van die combisleeper! Heb ook nog naar die dingen gekeken maar ze zijn idd vrij duur. Zelfs tweedehand kosten ze nog zo'n 50 euro.

@ringel. Meisje, wat pittig allemaal. Ik hoor de laatste tijd veel van die nare dingen over mensen die nog niet zo oud zijn. Kan ik helemaal naar van worden en op mezelf betrekken. Veel succes meid.

@pebbs, gefeliciteerd zeg! Dan maakt die 24 uur ze dus ook niet veel uit. Ik duim voor je!

@ris. Roan gaat niet naar de peuterspeelzaal. Vooral omdat hij 3 dagen naar kdv gaat. Ik vind het teveel gedoe om 1 dag kdv in te wisselen voor 2 dagdelen psz. Komt net lastig uit met werktijden. Hij leert op de creche genoeg wat mij betreft, en mocht hij al een ieniminie achterstand hebben als hij de peuterspeelzaal zou missen, dan haalt hij die wel weer in is mijn standpunt.

Weinig nieuws hier. Vandaag gewerkt. Druk gehad. De hele dag door afspraken en ondertussen eigen werk dat bleef liggen. Roan was een duveltje vanavond. Deed alles wat niet mocht, gooien met dingen. Negatief gedrag. Zal wel komen door de drukte van het weekend.
Aangenomen!!

Ik moet nog wel de arbeidsvoorwaarden met de manager bespreken maar dat komt wel goed. Het belangrijkste is dat ik 24 uur mag werken op de dagen dat ik nu ook werk.

Per 1 februari begin ik.

@ris: Ze hebben sinds een tijdje een 3+ groep bij ons op het kdv. Omdat ze daar al 2 dagen in de week naartoe gaat vind ik dat wel voldoende voorbereiding. Ze doen een heleboel dezelfde dingen als op de psz en volgens mij is het ook deels dezelfde leidsters.

Voor het dagritme lijkt het me prettiger als ze op 1 plek is de hele dag of half weg en half thuis. Maar dus niet half kdv, half psz. Dat lijkt me een beetje druk.

Ver spugen komt mij niet bekend voor. Als hij het maar 1 keer per dag doet klinkt het mij niet heel zorgelijk.

@mmmoi: wat een schattige foto's van Jasmijn in haar bedje. Jullie hebben dus ook al een dekbed?

Ik wil eerst beginnen met een slaapzakje en dan later het dekbed.

Is dat zo'n actie van Amnesty, dat schrijven naar gevangenen?

Ik liep laatst tegen een project van 2 pabo studenten aan die een weeshuis in Uganda aan het opzetten zijn.

Daar wil ik nog aan doneren, spullen verzalemen of iets anders.

Geen idee wat dit met Amnesty te maken heeft maar ik dacht er ineens aan.

@ringel: naar het ziekenhuis voor je schoonmoeder of voor jezelf?
Pebbles, van harte!! Goed gedaan meid!

Ringel, wat naar van je schoonmoeder. Wat Pebbles zegt, snap ik niet; wat heeft ze aan zichzelf te danken (wijten)? Haar ziekte? Het blijft iets heel naars. Veel sterkte voor jou en Ringelman.

Niniane, vervelend van dat spugen. Heb je een stoffen bank? Ik zou niet weten hoe je die geurvrij kunt krijgen eigenlijk.

Krokus, vordert het romantische weekje goed? Of is dat alweer achter de rug?

Mmmoi, wat een schattig bedje hebben jullie gekocht zeg (heb even gegluurd op Hyves). Ik verheug me er nu al een beetje op om over een half jaar ofzo ook zo'n peuterbedje te kopen. Maar ik vind het nu nog te vroeg.

Ris, het zou reflux kunnen zijn natuurlijk (dat komt bij jongetjes vaker voor dan bij meisjes). Maar hij doet het toch verder prima? Groeit goed, is monter, toch? Dan zou ik alleen voorzorgsmaatregelen nemen (misschien net iets minder laten voltanken op zijn lege maag?)
@Mirjam: ik had in eerder post van Ringel begrepen dat het gedeeltelijk haar eigen schuld is dat ze zo ziek is.

@niniane: Ik weet niet of Febreze nog bestaat maar dat haalde nare geurtjes uit stofjes.

Dat kon je ook op je kleren sprayen als die naar rook stonken enzo (ik gebruikte dan toch liever de wasmachine).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven