Geld & Recht alle pijlers

De Beurs

29-08-2016 11:26 188 berichten
Kan iemand mij in jip en janneke taal uitleggen hoe het allemaal in elkaar zit over de beurs ik zit te kijken maar begrijp er niks van. Financiële beurs.
quote:Amaqanda schreef op 29 augustus 2016 @ 13:37:

[...]





Ze heeft al aangegeven dat ze het niet interessant vindt.Dan moet ze verder geen moeite doen want iemand die niet oprecht is kan bij mij de boom in met zijn geveinsde interesse.
Dat is echt een mooie film!
Alle reacties Link kopieren
quote:Star schreef op 29 augustus 2016 @ 13:39:

[...]





Dan moet ze verder geen moeite doen want iemand die niet oprecht is kan bij mij de boom in met zijn geveinsde interesse.Eens.
quote:Tr0tter schreef op 29 augustus 2016 @ 13:38:

[...]



Jullie wonen niet vanaf dag 1 samen, neem ik aan. Heb je toen jullie elkaar pas leerden kennen ook nooit eens naar zijn werk gevraagd? Zulke dingen bepreek je toch als je elkaar wilt leren kennen?

Ik snap oprecht niet hoe je een relatie kunt hebben met iemand als je je geen reet interesseert voor wat hij zoal de hele dag doet.Ik ken hem al heel wat jaren natuurlijk. In het begin was ik geïnteresseerd uiteraard maar weetje eerlijk gezegd het gaat vaak over mij of familie.
quote:Tas29 schreef op 29 augustus 2016 @ 13:41:

[...]





Ik ken hem al heel wat jaren natuurlijk. In het begin was ik geïnteresseerd uiteraard maar weetje eerlijk gezegd het gaat vaak over mij of familie.Jeetje, wat ziet die man in je?
Dat bedoel ik overigens niet zo rot als het daar staat.

Ik kan me er gewoon niets bij voorstellen dat ik een partner zou hebben die niet oprecht geïnteresseerd is in wat ik doe en de gesprekken hoofdzakelijk over zijn familie gaan.

Wat deel je dan samen?
Alle reacties Link kopieren
quote:Tas29 schreef op 29 augustus 2016 @ 13:24:

[...]





Ik vraag wel eens was het druk meer niet. Ik weet verder ook niet wat ik moet vragen.Is hij wel geinteresseerd in wat jij doet? Of vraagt hij er ook niet naar?
quote:Tas29 schreef op 29 augustus 2016 @ 13:41:

Ik ken hem al heel wat jaren natuurlijk.

Is dat zo? Jullie hebben toch nog niet zo heel lang een relatie?



quote:In het begin was ik geïnteresseerd uiteraard maar weetje eerlijk gezegd het gaat vaak over mij of familieBlijkbaar was je toch niet zo geïnteresseerd, anders had je nu wel wat basiskennis gehad over het werk van je vriend. Ik kan me er echt niets bij voorstellen, dat je zó weinig interesse hebt in wat je partner doet dat je het alleen maar over jezelf en (jouw? zijn?) familie hebt, zeker niet als je elkaar nog maar net kent.
quote:Phaedra_ schreef op 29 augustus 2016 @ 13:46:

Dat bedoel ik overigens niet zo rot als het daar staat.

Ik kan me er gewoon niets bij voorstellen dat ik een partner zou hebben die niet oprecht geïnteresseerd is in wat ik doe en de gesprekken hoofdzakelijk over zijn familie gaan.

Wat deel je dan samen?Het gaat over meer over vrienden en de landen waar hij heen gaat. Alleen sommige dingen mag hij niet zeggen beroepsgeheim tja dan vraag ik niks.
quote:Tas29 schreef op 29 augustus 2016 @ 13:48:

[...]





Het gaat over meer over vrienden en de landen waar hij heen gaat. Alleen sommige dingen mag hij niet zeggen beroepsgeheim tja dan vraag ik niks.Maar je kan toch wel vragen wat zijn werk inhoud? Enzovoort, enzovoort.
quote:viva1966 schreef op 29 augustus 2016 @ 13:47:

[...]





Is hij wel geinteresseerd in wat jij doet? Of vraagt hij er ook niet naar?Hij vraagt altijd ik ben een open boek ik ratel door.
Alle reacties Link kopieren
quote:Tas29 schreef op 29 augustus 2016 @ 13:41:

[...]





Ik ken hem al heel wat jaren natuurlijk. In het begin was ik geïnteresseerd uiteraard maar weetje eerlijk gezegd het gaat vaak over mij of familie.

Great minds discuss ideas,

Average minds discuss events

And small minds discuss people.

„We zijn alzo verdorven, dat wij ganselijk onbekwaam zijn tot enig goed en geneigd tot alle kwaad“
quote:Tas29 schreef op 29 augustus 2016 @ 13:48:

Alleen sommige dingen mag hij niet zeggen beroepsgeheim tja dan vraag ik niks.Onzin. Zelfs met een beroepsgeheim kan iemand uitleggen wat hij doet. En dat wil hij best, anders zouden jullie er geen ruzie over gehad hebben. Het probleem is dat het jou gewoon geen lor interesseert wat hij doet. En als jullie verder alleen maar over familie en vrienden praten klinkt het of jullie sowieso niet zoveel delen samen.
quote:oudebaas schreef op 29 augustus 2016 @ 13:51:

[...]



Great minds discuss ideas,

Average minds discuss events

And small minds discuss people.

Het is best lastige materie, want er zijn vele varianten mogelijk. Ik heb er jaren gewerkt en weet nog niet de heft van wat die handelaren weten. Ik vind het dus niet zo gek dat je het niet snapt.



Je kunt een basiscursus volgen, maar je kunt ook samen een filmpje opzetten en lachen om de bizarre taferelen die zich vroeger en wellicht nu ook nog wel op Wall Street voordeden: de Wolf of Wall Street met Leo di Caprio.



Het is nooit zo erg in Amsterdam geweest, maar ik moest wel vaak lachen uit herkenbaarheid en je vriend (en jij) misschien ook wel.



Zo deel je zijn wereld op een luchtige manier.
quote:oudebaas schreef op 29 augustus 2016 @ 13:51:

Great minds discuss ideas,

Average minds discuss events

And small minds discuss people.

Precies, dat idee krijg ik ook als ik dit topic lees.
quote:iris1969 schreef op 29 augustus 2016 @ 13:52:

Het is best lastige materie, want er zijn vele varianten mogelijk. Ik heb er jaren gewerkt en weet nog niet de heft van wat die handelaren weten. Ik vind het dus niet zo gek dat je het niet snapt.



Je kunt een basiscursus volgen, maar je kunt ook samen een filmpje opzetten en lachen om de bizarre taferelen die zich vroeger en wellicht nu ook nog wel op Wall Street voordeden: de Wolf of Wall Street met Leo di Caprio.



Het is nooit zo erg in Amsterdam geweest, maar ik moest wel vaak lachen uit herkenbaarheid en je vriend (en jij) misschien ook wel.



Zo deel je zijn wereld op een luchtige manier.Ja hij zegt dan ik investeer andermans geld. Ik weet wel een beetje uiteraard.
quote:Tas29 schreef op 29 augustus 2016 @ 13:48:

[...]





Het gaat over meer over vrienden en de landen waar hij heen gaat. Alleen sommige dingen mag hij niet zeggen beroepsgeheim tja dan vraag ik niks.Ik vraag me ineens af of hij in het vastgoed zit.
quote:Star schreef op 29 augustus 2016 @ 13:57:

[...]





Ik vraag me ineens af of hij in het vastgoed zit.Nee hij werkt bij een internationale bank.
quote:Tas29 schreef op 29 augustus 2016 @ 13:54:

[...]





Ja hij zegt dan ik investeer andermans geld. Ik weet wel een beetje uiteraard.En dan vraag je niet door en verder?
quote:Phaedra_ schreef op 29 augustus 2016 @ 13:59:

[...]



En dan vraag je niet door en verder?Nee.
quote:Tas29 schreef op 29 augustus 2016 @ 13:58:

Nee hij werkt bij een internationale bank.En dan weet je niet eens of een bank een bedrijf is? Onder welke steen heb jij de afgelopen jaren geleefd (niet alleen binnen je relatie, maar ook op het gebied van de actualiteiten)?
quote:Tas29 schreef op 29 augustus 2016 @ 14:00:

[...]





Nee.Echt heel bizar. Ik kan me er geen voorstelling bij maken.
Alle reacties Link kopieren
quote:Tr0tter schreef op 29 augustus 2016 @ 13:51:

[...]



Onzin. Zelfs met een beroepsgeheim kan iemand uitleggen wat hij doet. En dat wil hij best, anders zouden jullie er geen ruzie over gehad hebben. Het probleem is dat het jou gewoon geen lor interesseert wat hij doet. En als jullie verder alleen maar over familie en vrienden praten klinkt het of jullie sowieso niet zoveel delen samen.Het beroepsgeheim gaat alleen over zaken waarbij voorkennis speelt. Als een bedrijf bijvoorbeeld een aandelenemissie gaat doen, waardoor het aandeel in de regel zak dalen, en man van TO begeleidt dat en vertelt het aan TO dan zou TO opeens put opties op die aandelen kunnen kopen. Dit is wettelijk verboden.
„We zijn alzo verdorven, dat wij ganselijk onbekwaam zijn tot enig goed en geneigd tot alle kwaad“
quote:Phaedra_ schreef op 29 augustus 2016 @ 14:01:

[...]



Echt heel bizar. Ik kan me er geen voorstelling bij maken.Ik snap zijn irritatie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven