De Beurs
maandag 29 augustus 2016 om 13:41
quote:Tr0tter schreef op 29 augustus 2016 @ 13:38:
[...]
Jullie wonen niet vanaf dag 1 samen, neem ik aan. Heb je toen jullie elkaar pas leerden kennen ook nooit eens naar zijn werk gevraagd? Zulke dingen bepreek je toch als je elkaar wilt leren kennen?
Ik snap oprecht niet hoe je een relatie kunt hebben met iemand als je je geen reet interesseert voor wat hij zoal de hele dag doet.Ik ken hem al heel wat jaren natuurlijk. In het begin was ik geïnteresseerd uiteraard maar weetje eerlijk gezegd het gaat vaak over mij of familie.
[...]
Jullie wonen niet vanaf dag 1 samen, neem ik aan. Heb je toen jullie elkaar pas leerden kennen ook nooit eens naar zijn werk gevraagd? Zulke dingen bepreek je toch als je elkaar wilt leren kennen?
Ik snap oprecht niet hoe je een relatie kunt hebben met iemand als je je geen reet interesseert voor wat hij zoal de hele dag doet.Ik ken hem al heel wat jaren natuurlijk. In het begin was ik geïnteresseerd uiteraard maar weetje eerlijk gezegd het gaat vaak over mij of familie.
maandag 29 augustus 2016 om 13:48
quote:Tas29 schreef op 29 augustus 2016 @ 13:41:
Ik ken hem al heel wat jaren natuurlijk.
Is dat zo? Jullie hebben toch nog niet zo heel lang een relatie?
quote:In het begin was ik geïnteresseerd uiteraard maar weetje eerlijk gezegd het gaat vaak over mij of familieBlijkbaar was je toch niet zo geïnteresseerd, anders had je nu wel wat basiskennis gehad over het werk van je vriend. Ik kan me er echt niets bij voorstellen, dat je zó weinig interesse hebt in wat je partner doet dat je het alleen maar over jezelf en (jouw? zijn?) familie hebt, zeker niet als je elkaar nog maar net kent.
Ik ken hem al heel wat jaren natuurlijk.
Is dat zo? Jullie hebben toch nog niet zo heel lang een relatie?
quote:In het begin was ik geïnteresseerd uiteraard maar weetje eerlijk gezegd het gaat vaak over mij of familieBlijkbaar was je toch niet zo geïnteresseerd, anders had je nu wel wat basiskennis gehad over het werk van je vriend. Ik kan me er echt niets bij voorstellen, dat je zó weinig interesse hebt in wat je partner doet dat je het alleen maar over jezelf en (jouw? zijn?) familie hebt, zeker niet als je elkaar nog maar net kent.
maandag 29 augustus 2016 om 13:48
quote:Phaedra_ schreef op 29 augustus 2016 @ 13:46:
Dat bedoel ik overigens niet zo rot als het daar staat.
Ik kan me er gewoon niets bij voorstellen dat ik een partner zou hebben die niet oprecht geïnteresseerd is in wat ik doe en de gesprekken hoofdzakelijk over zijn familie gaan.
Wat deel je dan samen?Het gaat over meer over vrienden en de landen waar hij heen gaat. Alleen sommige dingen mag hij niet zeggen beroepsgeheim tja dan vraag ik niks.
Dat bedoel ik overigens niet zo rot als het daar staat.
Ik kan me er gewoon niets bij voorstellen dat ik een partner zou hebben die niet oprecht geïnteresseerd is in wat ik doe en de gesprekken hoofdzakelijk over zijn familie gaan.
Wat deel je dan samen?Het gaat over meer over vrienden en de landen waar hij heen gaat. Alleen sommige dingen mag hij niet zeggen beroepsgeheim tja dan vraag ik niks.
maandag 29 augustus 2016 om 13:50
maandag 29 augustus 2016 om 13:51
quote:Tas29 schreef op 29 augustus 2016 @ 13:41:
[...]
Ik ken hem al heel wat jaren natuurlijk. In het begin was ik geïnteresseerd uiteraard maar weetje eerlijk gezegd het gaat vaak over mij of familie.
Great minds discuss ideas,
Average minds discuss events
And small minds discuss people.
[...]
Ik ken hem al heel wat jaren natuurlijk. In het begin was ik geïnteresseerd uiteraard maar weetje eerlijk gezegd het gaat vaak over mij of familie.
Great minds discuss ideas,
Average minds discuss events
And small minds discuss people.
„We zijn alzo verdorven, dat wij ganselijk onbekwaam zijn tot enig goed en geneigd tot alle kwaad“
maandag 29 augustus 2016 om 13:51
quote:Tas29 schreef op 29 augustus 2016 @ 13:48:
Alleen sommige dingen mag hij niet zeggen beroepsgeheim tja dan vraag ik niks.Onzin. Zelfs met een beroepsgeheim kan iemand uitleggen wat hij doet. En dat wil hij best, anders zouden jullie er geen ruzie over gehad hebben. Het probleem is dat het jou gewoon geen lor interesseert wat hij doet. En als jullie verder alleen maar over familie en vrienden praten klinkt het of jullie sowieso niet zoveel delen samen.
Alleen sommige dingen mag hij niet zeggen beroepsgeheim tja dan vraag ik niks.Onzin. Zelfs met een beroepsgeheim kan iemand uitleggen wat hij doet. En dat wil hij best, anders zouden jullie er geen ruzie over gehad hebben. Het probleem is dat het jou gewoon geen lor interesseert wat hij doet. En als jullie verder alleen maar over familie en vrienden praten klinkt het of jullie sowieso niet zoveel delen samen.
maandag 29 augustus 2016 om 13:52
Het is best lastige materie, want er zijn vele varianten mogelijk. Ik heb er jaren gewerkt en weet nog niet de heft van wat die handelaren weten. Ik vind het dus niet zo gek dat je het niet snapt.
Je kunt een basiscursus volgen, maar je kunt ook samen een filmpje opzetten en lachen om de bizarre taferelen die zich vroeger en wellicht nu ook nog wel op Wall Street voordeden: de Wolf of Wall Street met Leo di Caprio.
Het is nooit zo erg in Amsterdam geweest, maar ik moest wel vaak lachen uit herkenbaarheid en je vriend (en jij) misschien ook wel.
Zo deel je zijn wereld op een luchtige manier.
Je kunt een basiscursus volgen, maar je kunt ook samen een filmpje opzetten en lachen om de bizarre taferelen die zich vroeger en wellicht nu ook nog wel op Wall Street voordeden: de Wolf of Wall Street met Leo di Caprio.
Het is nooit zo erg in Amsterdam geweest, maar ik moest wel vaak lachen uit herkenbaarheid en je vriend (en jij) misschien ook wel.
Zo deel je zijn wereld op een luchtige manier.
maandag 29 augustus 2016 om 13:54
quote:iris1969 schreef op 29 augustus 2016 @ 13:52:
Het is best lastige materie, want er zijn vele varianten mogelijk. Ik heb er jaren gewerkt en weet nog niet de heft van wat die handelaren weten. Ik vind het dus niet zo gek dat je het niet snapt.
Je kunt een basiscursus volgen, maar je kunt ook samen een filmpje opzetten en lachen om de bizarre taferelen die zich vroeger en wellicht nu ook nog wel op Wall Street voordeden: de Wolf of Wall Street met Leo di Caprio.
Het is nooit zo erg in Amsterdam geweest, maar ik moest wel vaak lachen uit herkenbaarheid en je vriend (en jij) misschien ook wel.
Zo deel je zijn wereld op een luchtige manier.Ja hij zegt dan ik investeer andermans geld. Ik weet wel een beetje uiteraard.
Het is best lastige materie, want er zijn vele varianten mogelijk. Ik heb er jaren gewerkt en weet nog niet de heft van wat die handelaren weten. Ik vind het dus niet zo gek dat je het niet snapt.
Je kunt een basiscursus volgen, maar je kunt ook samen een filmpje opzetten en lachen om de bizarre taferelen die zich vroeger en wellicht nu ook nog wel op Wall Street voordeden: de Wolf of Wall Street met Leo di Caprio.
Het is nooit zo erg in Amsterdam geweest, maar ik moest wel vaak lachen uit herkenbaarheid en je vriend (en jij) misschien ook wel.
Zo deel je zijn wereld op een luchtige manier.Ja hij zegt dan ik investeer andermans geld. Ik weet wel een beetje uiteraard.
maandag 29 augustus 2016 om 14:00
maandag 29 augustus 2016 om 14:01
quote:Tr0tter schreef op 29 augustus 2016 @ 13:51:
[...]
Onzin. Zelfs met een beroepsgeheim kan iemand uitleggen wat hij doet. En dat wil hij best, anders zouden jullie er geen ruzie over gehad hebben. Het probleem is dat het jou gewoon geen lor interesseert wat hij doet. En als jullie verder alleen maar over familie en vrienden praten klinkt het of jullie sowieso niet zoveel delen samen.Het beroepsgeheim gaat alleen over zaken waarbij voorkennis speelt. Als een bedrijf bijvoorbeeld een aandelenemissie gaat doen, waardoor het aandeel in de regel zak dalen, en man van TO begeleidt dat en vertelt het aan TO dan zou TO opeens put opties op die aandelen kunnen kopen. Dit is wettelijk verboden.
[...]
Onzin. Zelfs met een beroepsgeheim kan iemand uitleggen wat hij doet. En dat wil hij best, anders zouden jullie er geen ruzie over gehad hebben. Het probleem is dat het jou gewoon geen lor interesseert wat hij doet. En als jullie verder alleen maar over familie en vrienden praten klinkt het of jullie sowieso niet zoveel delen samen.Het beroepsgeheim gaat alleen over zaken waarbij voorkennis speelt. Als een bedrijf bijvoorbeeld een aandelenemissie gaat doen, waardoor het aandeel in de regel zak dalen, en man van TO begeleidt dat en vertelt het aan TO dan zou TO opeens put opties op die aandelen kunnen kopen. Dit is wettelijk verboden.
„We zijn alzo verdorven, dat wij ganselijk onbekwaam zijn tot enig goed en geneigd tot alle kwaad“