Lijf & Lijn alle pijlers

Voor wie meer dan 25 kilo wil afvallen (met tabel)

15-08-2016 20:07 2970 berichten
In verband met overgang beheer van de tabel een nieuw topic.

Dit topic is oorspronkelijk geopend in januari 2016 voor lotgenoten die 25 kilo of meer af willen/moeten vallen en deel 2 is in maart gestart. In dit topic vallen we op een gezonde en blijvende manier af door verandering van eetgewoontes.

De oude topics vind je hier en hier.

De afvallers:

Wijzigingen graag doorgeven via PB aan forumbezoeker samenflinkafvallen. Dit account wordt gezamenlijk beheerd door single1985, Misfit23 en Izzy_ zodat de continuïteit gewaarborgd is. Een maand geen gewicht doorgeven betekent dat je van de lijst wordt gehaald, zodat het hier overzichtelijk en up to date blijft.

Format voor doorgeven updates:

Nickname:

Huidig gewicht:

Afgevallen deze week (voor wie dat in de tabel wil hebben):

Totaal afgevallen sinds start:

Datum update:

NicknameLftLengteGestartStartgewHuidigStreefWeekTotaalUpdateAmmenooitniet231,6611379,377-33,718-02Belle1984321,6723-04-2016100,991,970-0,28,603-03Goal2016311,6815-10-201598,477.770,5-0,520,603-03Iselin331,7823-03-201595,566.863,5-1,628,703-03Izzy_511,7320-02-201692,563,162,5-29,404-03Ladi351,7009-01-2017116112723,04,021-01Lalameme22-05-02-2017102,4102,480--05-02Miesje_2015241,6701-01-2017106,2105.597,6-0,727-02miniMe3331,7007-02-2017118-80--07-02Misfit23241,7201-09-201510683,070+0,623,010-01Okewatnu311,6927-12-2016118,2107,975510,320-01Piony291,7601-01-201611780,870-36,226-02saartje007401,7002-01-201711099.470-10,614-02single1985311,6819-12-2015133,7109.299024,504-03sterrenkijker421,7812-07-2016123,6113,698,6+2.31001-03Takkentrol451,7101-01-2017107,1102,580-4,611-02vevana311,6215-01-2016100,768,5651,532,220-02

Er zijn nog genoeg plekjes in de tabel vrij dus wil jij ook 25kg of meer afvallen wees welkom
Alle reacties Link kopieren
quote:firedraakje schreef op 29 augustus 2016 @ 09:08:

@misfit: ik heb het in myfitnesspal gedaan, kan gewoon zonder premium account. En het is idd veel gedoe, hopelijk krijg ik vanzelf meer handigheid en gaat het sneller. Ik begrijp dat veel sporters iedere dag hetzelfde eten, dan ben je na 1x uitrekenen klaar. Ik hou daar dus niet van, wil wel veel verschillende dingen eten. Daar maak ik het mijzelf dan ook weer moeilijk mee.

@vevana: ik zie 2 opties: je bedenkt wat goed uitkomt voor jezelf en man en kinderen eten gewoon mee. Of, je kookt wat je normaal kookt, neemt dat mee als gegeven en past de rest van de dag aan zodat je goed uitkomt.

Oh ik dacht ook dat je daar de premium voor moest hebben.

Ach ik wacht nog wel even af. Eerst maar weer eens terug in het normale ritme komen en het sporten weer oppakken
quote:Misfit23 schreef op 29 augustus 2016 @ 09:57:

@ firedraakje, Oké dacht dat dat niet mogelijk was. Het lijkt me inderdaad niets om elke dag hetzelfde te moeten eten. Dan liever wat meer werk haha.

Fijn izzy dat er vooruitgang in zit weer!

Mijn lijstje voor vandaag:

O: havermout met magere melk en bosbessen/frambozen

T: 2 mandarijntjes

L: Salade met couscous, rucola, rauwkost, mozzarella en avocado

T: Snoeptomaatjes en paar druifjes

A: Kipfilet, gebakken aardappeltjes, erwten en worteltjes

T: Misschien nog wat yoghurt met kersenDie salade klinkt lekker!
Wat balen dat zoveel van ons (op de weegschaal) merken last te hebben van vocht vasthouden! Het weer zou nu weer wat minder heftig moeten worden, hopelijk helpt dat... Ik had afgelopen zaterdag mijn officiële weegdag en was toen tot mijn verbazing wel wat afgevallen: van 93,3 naar 92,2. Voor mij een heel speciaal moment, want dat betekent dat ik nu een bmi van onder de 30 heb - eindelijk niet meer obees! Dat is al minstens 9 jaar geleden, dat ik voor het laatst in de categorie 'overgewicht' viel (nooit gedacht dat ik zo blij zou zijn met overgewicht ). Nu op naar onder de 90, zo'n zin in!!

@Losse huid: ben nu bijna 25 kilo afgevallen en het lijkt mee te vallen met 'los vel'. Vrees alleen voor mijn bovenarmen... Die lijken toch wel steeds meer te gaan hangen. Heb bij de fitness al om meer arm-oefeningen gevraagd, wie weet helpt het wat.

@Gelijkmatig afvallen: ook toen ik begon met afvallen was ik redelijk in verhouding, en dat ben ik gelukkig nog steeds wel aardig (hoewel ik van sommige plekken wel baal; ik had niet zo nodig een cupmaat af willen vallen - zoveel zat er al niet ). Hopelijk blijft dat zo!

@Firedraakje: dat klinkt wel interessant, met die macro's. Ik eet zelf ook geen vlees en weet dat ik eigenlijk meer zou moeten letten op mijn eiwitten e.d., maar ben te lui om daar een heel eetrooster op te zetten Ben benieuwd of het voor jou werkt, wellicht dat ik het dan ook nog eens op ga pakken! Voor nu probeer ik me eerst maar eens aan een nergens-op-gebaseerd-zelf-in-elkaar-geflanst eetrooster te houden, waarbij ik zoveel mogelijk mijn eten afwissel (omdat ik merkte dat ik voor het ontbijt en de lunch veelal hetzelfde at). Succes met het houden aan het eetschema!

@Iedereen: succes vandaag! Laten we er een geweldig begin van de week van maken
Ja ik ben benieuwd. Is de eerste keer dat ik 'm heb gemaakt . Ben ook echt op zoek naar nieuwe salades aangezien ik echt een jaar lang ongeveer elke dag dezelfde salade at als lunch. Ben 'm compleet beu nu haha.

Ik laat je weten of het een succes is!
Goed bezig Piony!!

Ik begin trouwens bij mijn benen juist steeds meer te merken dat ze minder stevig worden. Mijn onderbenen gaan nog goed, maar ik heb het idee dat ik juist bij mijn bovenbenen steeds meer huid over hou ofzo. Terwijl ik toch ook mijn benen flink train in de sportschool.

Voor de rest van mijn lichaam weet ik eigenlijk niet zo goed of 't nu wat losser vel is of toch nog vetjes haha.

Mijn borsten zijn in ieder geval ook slap geworden waar ik wel flink van baal.

Maar van de andere kant: liever alles wat slapper en dat ik me beter voel, beter beweeg en beter kleren pas..
Geweldig Piony! Zulke mijlpalen maken dat je het vol kunt houden.
Piony: gefeliciteerd!! Vond ik ook een toffe mijlpaal. Ik was ook zo blij: "heb nu nog maar gewoon overgewicht, woohoo!"

Gek eigenlijk he

Misfit: ja doen! Ik eet nu ook al 7 maanden ongeveer dezelfde lunch, oeps. Voorlopig vind ik het nog niet erg, maar afwisseling kan geen kwaad.

Ik had altijd hele zware bovenbenen. Nu een stuk minder, maar ook wel minder stevig. Hoop dat door veel squats en lunges wel wat beter te krijgen. Qua borsten ben ik 3 (!!) cupmaten verkleind. Dat mocht ook wel, want ze waren gigantisch. (altijd in verhouding al gehad, als 13 jarige al een C-cup). Maar goed, daar wil ik dus wel wat aan laten doen. Voorlopig nog geen bericht terug gekregen ivm aanvraag om een terugbetaling te krijgen van het ziekenfonds.
Volgens die coach van de sportschool moet ik echt veel meer afwisselen. Ik eet namelijk vrijwel altijd dezelfde lunch en het zelfde ontbijt. Vind 't alleen zo lastig aangezien ik graag laag in kcal wil blijven maar 't ook goed moet vullen. Heb vorige week met crackers geluncht en merk dat die echt veeeeel beter vullen dan mijn normale salade. Dan kom ik de middag veel beter door, maar dit betekend wel dat ik dan een stuk minder kcal over hou voor de rest van de dag. Vind 't dan wel lastig om de afweging te maken wat dan het beste is. Vandaar nu dus een salade met wat couscous. Normaal eet ik er namelijk geen koolhydraten bij.
@Piony: wat super! Dit is wel een echte mijlpaal! Heb je voor jezelf een beloning of doe je daar niet aan?
every journey starts with a single step
Ik eet altijd hetzelfde ontbijt, de lunch is vijf dagen in de week hetzelfde en afwijkend in het weekend. Avondeten verschilt wel, tenzij ik voor twee dagen kook. Ik heb net wat zitten googlen op het doorbreken van het plateau en aangezien ik op zo'n 1500-1600 calorieën per dag zit, vind ik het niet verstandig om minder te eten. Meer eten gaat dwars tegen m'n gevoel in, dus ik ga maar voor meer bewegen.

Ik werk op de 17e verdieping en ga om te beginnen maar eens 1-2x per dag met de trap naar beneden. De laatste keer dat ik die afstand noodgedwongen omhoog heb gelopen, was toen ik net met afvallen was begonnen en daarna moest ik zo'n beetje aan het zuurstof. Probleem is dat je halverwege niet kunt stoppen vanwege toegangscontrole bij andere bedrijven, dus daar moet ik nog moed voor verzamelen. Omlaag is een redelijk eitje.

Beloningen voor jezelf zijn belangrijk! Na de eerste 5 kilo mocht ik een gebakje van mezelf (jawel, nog niet echt helemaal afgekickt), na 10 kilo heb ik mezelf een nieuwe ereader gegeven en die was best duur dus die gold gelijk ook voor 15
Hier is het ontbijt de ene dag special K, de andere dag havermout.. afwisselend.

Lunch is 3 keer per week ongeveer hetzelfde. De rest wisselt..

Wow Izzy. 17 verdiepen???

Succes!
Hoi,

Ik doe graag mee. Ben 41 jaar, 164cm lang en ik hoor tussen 50 en 66 kg te wegen, maar zit nu op 93,9 kilo. Mijn streefgewicht is 57 kg. Ik heb 36,9kilo overgewicht en dat moet ik ook binnen korte tijd (voor een deel) kwijtraken, wegens gezondheidsproblemen.

Kan iemand me toevoegen aan de tabel? Alvast bedankt.
Welkom Lente!

Goed dat je ook aan de slag gaat! Zijn je gezondheidsproblemen ook echt de reden voor het afvallen of wilde je dat al gaan doen en zijn de gezondheidsproblemen een extra motivatie?

Weet je al hoe je 't aan gaat pakken?

In ieder geval heel veel succes!!

Als je ook in de tabel wilt, kun je het beste even een berichtje naar TO Samenflinkafvallen sturen met alle gegevens. Dan word je er bij gezet!
Hoi Misfit,

Ik ben 1 week geleden begonnen met afvallen. Toen stond ik op 97,5kilo. Maar ik was ook 10 weken zwanger. Afgelopen maandag een miskraam gehad na hele moeilijke zwangerschap. Ik wist, toen al, niet hoe ik met mijn overgewicht de 9 maanden moest afmaken. Ik had overal last van; kortademigheid, last van voeten, buik- en rugpijn en veel meer.

Ik sta ingeschreven op een sportschool. Ben in de afgelopen week maar 1 keer daar naartoe gegaan, maar ik zit nog steeds met krampen in de buik en bloedingen. Dus daar ga ik even mee wachten. Verder eet ik veel minder nu. Ik voeg ook bepaalde dingen aan mijn eten, zoals Kurkuma, Zaffaran, Maanzaad aan de yoghurt. Ik eet veel salade met tonijn en veel eiren. Nan-yu thee (chinese thee voor afvallen) werkt bij mij ook.

Ik probeer terug te lezen hoe jullie het doen.

Ik hoop elkaar te blijven stimuleren.
Welkom Lente! Wat erg dat je een miskraam hebt gehad. Het is bewonderenswaardig dat je desondanks de motivatie hebt gevonden om af te gaan vallen, want zelfs als er een medische noodzaak is, heb je die motivatie echt nodig. Ik zal je toevoegen, volgens mij staat er genoeg informatie in je bericht. Stuur je updates per privébericht naar gebruiker "samenflinkafvallen"?
Hoi Izzy,

Dat doe ik.

Bedankt.
Lente75: en heel veel succes gewenst met het afvallen. Geef jezelf genoeg tijd om te herstellen en daarna kan je er echt tegenaan gaan.
Wow Lente dat is niet niks! Heel veel sterkte er mee!! Hier kun je in ieder geval terecht als je 't moeilijk hebt of tips nodig hebt oid. We proberen elkaar in ieder geval te helpen
Lente welkom sterkte met dit verlies Heb je al een plan hoe je gewicht wil verliezen?

Er is hier weer lekker veel geschreven

Ik ben sinds een tijdje aan het afwisselen kwa ontijt en lunch. Als ontbijt/lunch is of crackers met beleg, boterhammen met beleg, magere kwark met fruit, wrap met mager beleg en groenvoer of fruit er overheen (sla, tomaat, komkommer, meloen, banaan etc...)
Welkom Lente, en wat ontzettend naar van je miskraam Je hebt nog steeds last van kramp en bloedingen lees ik, dus groot gelijk dat je het dan even rustig aan doet qua sporten. Knap van je dat je toch direct verder wil met afvallen. Ikzelf heb 2 weken geleden ook een miskraam gehad helaas, en heb wel ontdekt dat het belangrijk is om nu even lief voor jezelf en je lichaam te zijn. Hopelijk kan je je rust een beetje pakken!
Lente, vreselijk... maar knap dat je het zo mooi op wil pakken. Sterkte met dit verlies.

Ik doe het niet goed. Ik sta stil. Maar ik weet ook waarom, structuur!!!

Gisteren gesprek gehad met een vriendin. Zij eet smorgens eiwit-shake brrr, middags en avonds 120 gram vlees of vis en 200 gram groente. Tussendoor 2x fruit.

Dit lijkt mij een crashdieet.

Maar ik moet me er eens een keer aan houden. Ben zo verslaafd aan suiker en koolhydraten. Het lijkt wel of de knop niet om wil. Terwijl ik toch echt ook niet meer snoep. Dat is dan nog wel gelukt.

Maar wat is het lastig. Zo moeilijk om een klein beetje resultaat te krijgen.

Maar vandaag gaat hij lekker en elke dag begin ik gewoon opnieuw
@Misfit, Izzy, Vevana en Firedraakje: bedankt, ben ook erg blij met deze mijlpaal! Toen mijn man vroeg hoe we het zouden gaan vieren, dacht ik direct aan lekker uit-eten gaan (ik koppel eten toch ook nog steeds aan beloningen, schijnbaar ), maar toch maar veranderd in iets niet-eten-gerelateerd: samen naar de bios. Bij mijn vorige 'mijlpaal' (20 kilo eraf) heb ik mezelf getrakteerd op een mooie nieuwe tas. Probeer wel alle kleine doelen die ik haal te vieren, dat werkt motiverend (en ik hou gewoon van met een gerechtvaardigd gevoel leuke dingen voor mezelf kopen )!

@Misfit: je hebt helemaal gelijk hoor, liever inderdaad afvallen, gezonder zijn en wat losse huid hebben, dan alles maar gewoon 'laten zoals het is/was' om de losse huid te voorkomen. Desondanks lijkt het me erg naar om echt los vel te hebben, hoop dat het (voor ons allemaal) mee gaat vallen..

@Vevana: je hebt de aanvraag voor een terugbetaling gedaan dus. Betekent dat dat je het nu echt wilt gaan laten doen, of ben je er toch nog niet helemaal over uit? Kan me goed voorstellen dat je je erin verdiept, ik sluit zelf een operatie (als dat op termijn nodig blijkt) ook niet uit.
Jullie gaan vandaag te snel hoor.

Dus ik kom gewoon even zwaaien.

Piony, wat een fijne mijlpaal! Ik vond een BMI onder de 35 ook heel bijzonder. Voor een BMI onder de 30 moet ik nog 12 kilo ofzo, ik ben een dwerg.
668, the neighbour of the Beast
Chantal; er is niks mis met koolhydraten hoor, die schrappen is echt DE garantie voor gigantisch jojo-en.

Gewoon normaal eten en alles met mate.
668, the neighbour of the Beast
Vreemd dat diëtisten het adviseren. Een collega valt in de categorie morbide obesitas en die mag van zijn diëtiste geen koolhydraten meer. Het zou zeker niet mijn ding zijn, brood en pasta zijn veel te lekker.

(maar goed, een andere collega is door een "diëtiste" op shakes gezet)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven