Lijf & Lijn alle pijlers

Voor wie meer dan 25 kilo wil afvallen (met tabel)

15-08-2016 20:07 2970 berichten
In verband met overgang beheer van de tabel een nieuw topic.

Dit topic is oorspronkelijk geopend in januari 2016 voor lotgenoten die 25 kilo of meer af willen/moeten vallen en deel 2 is in maart gestart. In dit topic vallen we op een gezonde en blijvende manier af door verandering van eetgewoontes.

De oude topics vind je hier en hier.

De afvallers:

Wijzigingen graag doorgeven via PB aan forumbezoeker samenflinkafvallen. Dit account wordt gezamenlijk beheerd door single1985, Misfit23 en Izzy_ zodat de continuïteit gewaarborgd is. Een maand geen gewicht doorgeven betekent dat je van de lijst wordt gehaald, zodat het hier overzichtelijk en up to date blijft.

Format voor doorgeven updates:

Nickname:

Huidig gewicht:

Afgevallen deze week (voor wie dat in de tabel wil hebben):

Totaal afgevallen sinds start:

Datum update:

NicknameLftLengteGestartStartgewHuidigStreefWeekTotaalUpdateAmmenooitniet231,6611379,377-33,718-02Belle1984321,6723-04-2016100,991,970-0,28,603-03Goal2016311,6815-10-201598,477.770,5-0,520,603-03Iselin331,7823-03-201595,566.863,5-1,628,703-03Izzy_511,7320-02-201692,563,162,5-29,404-03Ladi351,7009-01-2017116112723,04,021-01Lalameme22-05-02-2017102,4102,480--05-02Miesje_2015241,6701-01-2017106,2105.597,6-0,727-02miniMe3331,7007-02-2017118-80--07-02Misfit23241,7201-09-201510683,070+0,623,010-01Okewatnu311,6927-12-2016118,2107,975510,320-01Piony291,7601-01-201611780,870-36,226-02saartje007401,7002-01-201711099.470-10,614-02single1985311,6819-12-2015133,7109.299024,504-03sterrenkijker421,7812-07-2016123,6113,698,6+2.31001-03Takkentrol451,7101-01-2017107,1102,580-4,611-02vevana311,6215-01-2016100,768,5651,532,220-02

Er zijn nog genoeg plekjes in de tabel vrij dus wil jij ook 25kg of meer afvallen wees welkom
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen.

Zie mijn berichtje van gisteren er niet tussen staan. Mss doordat ik op trein verstuurd heb.

Welkom lente en een hele dikke

Wauw piony. Super zeg

Lijkt mij inderdaad een crash dieet wat je vriendin volgt. Helemaal niet goed. Zoals marels zei koolhydraten kunnen geen kwaad, de hoeveelheden wel. At vroeger graag een groot bord pasta. Nu eet ik een kleine portie met groentensaus en daarnaast nog een extra portie groenten, maakt een heel verschil. Sowieso is het een kleinere portie en dat vult voldoende.

Fijne dag iedereen! Gaat weer mooi zonnig worden
She Believed she could, so she did.
Lente welkom! Veel sterkte met het verwerken.

Ik denk ook dat er met koolhydraten niks mis is, en diëtisten heb ik niet zo'n hoge pet van op eerlijk gezegd. Er zullen vast hele goede zijn, maar ik ben ze nog niet tegengekomen..

Veel succes allemaal vandaag.
every journey starts with a single step
quote:Marels schreef op 29 augustus 2016 @ 22:17:

Jullie gaan vandaag te snel hoor.

Dus ik kom gewoon even zwaaien.

Piony, wat een fijne mijlpaal! Ik vond een BMI onder de 35 ook heel bijzonder. Voor een BMI onder de 30 moet ik nog 12 kilo ofzo, ik ben een dwerg.

En bedankt. Mede-dwerg hier

Mijn BMI is nu 28. Hoop toch rond de 26 te geraken.

@Chantal: klinkt niet als een dieet dat je kan blijven volhouden. Bah zeg, die eiwitshakes... Sowieso komt er weer aan zodra ze enigzins normaal gaat eten.

Gisteren gewogen. Ondanks ontzettend slecht eten tijdens de vakantie (denk: Mc Do, KFC, Pizza... ) toch nog 300 gram eraf

Ben ook weer gemeten (ze meten op verschillende plaatsen per 5 sportbeurten): -17 cm, in totaal nu -193 cm. Echt absurd!
Ik heb ook echt een groot probleem met diëtisten die zeggen dat je geen koolhydraten mag eten. Vind 't zo'n onzin. Het is de perfecte manier om doodongelukkig van dieten te worden, snel veel kilo's kwijt te raken en vervolgens nog sneller het dubbele er weer bij te krijgen... Maargoed voor sommige mensen zal t vast werken hoor, maar mijn niet meer gezien. Dan maar wat langzamer.

@ Vevana, je gaat lekker joh! -193 cm

Ik heb mijn weegmomentje ook weer gehad. Zit nu op 85,3 . Ondanks mijn dramatisch weekend dus toch nog -200 gram. Heb deze week wel twee etentjes, maar verwacht dat 't voor de rest rustig is dus dat het wat makkelijker is om te focussen. Kan wel elk moment ongesteld worden dus hopelijk resulteert dat niet in heel veel zin in chocolade.
Ja echt... ik heb koolhydraten nodig. Met mate, natuurlijk, maar zonder?? Dat lukt me echt niet.

Zo'n dieet geef ik gegarandeerd na drie weken op.

Whoop Misfit! Grappig toch dat er soms nog afgaat, ondanks een slechtere week..

Oh ik heb dat ook als ik ongesteld ben. Dan moet ik mezelf echt beheersen om niet te snoepen. Hatelijk vind ik dat!

Ja ze zijn daar zelf heel verbaasd hoeveel ik al ben afgevallen. Zij hadden voorspeld minstens 80 cm en maximaal 130 cm.

Zit ik toch mooi ver over . Ze zei ook dat ze mijn huidkwaliteit zo goed vond. "nergens slappe huid"

Ehm... oke, ik zie toch wat anders hoor. Maar goed.
Ja ik denk dat ik voornamelijk eergisteren echt héél veel vocht verloren ben aangezien ik nog nooit zo vaak heb moeten plassen op een dag haha. Dus hopelijk is 't resultaat niet al te misleidend en dat ik volgende week een plus heb. Kan me daar toch zo druk om maken hé, echt stom. Gewoon deze week weer m'n best doen en dan zie ik 't wel

Nou, je bent goed bezig zeg, zeker als ze bij de sportschool zelfs al minder voorspeld hebben is dat echt wel super knap. Zelf zie je denk ik toch altijd mee nadelen of 'slechte punten' aan je lichaam... Gewoon trots zijn!!
Ja, misschien wel veel vocht verloren. Maar dat wil niet zeggen dat er dan volgende week weer bij is. Zolang dat vocht dan maar niet terug komt

Gewoon blij zijn dat je niet meteen "afgestraft" wordt voor een slecht weekend.

Ik ben wel trots hoor maar inderdaad.. als ik in m'n ondergoed voor de spiegel sta zie ik vooral wat ik NIET mooi vind. Jammer dat ik geen ondergoed-foto's heb van voor ik begon. Dat zou waarschijnlijk heel duidelijk maken dat het nu toch wel al een stuk beter is.

Ik was in januari 2015 ook al begonnen met sporten en afvallen.. maar werd toen in maart onverwacht zwanger. In januari, voor m'n zwangerschap, woog ik 30 kilo meer dan nu. Wtf

En ik vond mezelf toen niet overdreven zwaar. Gek hoe je jezelf soms iets kan wijsmaken..
quote:Piony schreef op 29 augustus 2016 @ 17:11:

@Vevana: je hebt de aanvraag voor een terugbetaling gedaan dus. Betekent dat dat je het nu echt wilt gaan laten doen, of ben je er toch nog niet helemaal over uit? Kan me goed voorstellen dat je je erin verdiept, ik sluit zelf een operatie (als dat op termijn nodig blijkt) ook niet uit.

Als ik toestemming krijg ga ik het wel doen ja...

Ik denk dat ik anders nooit helemaal blij ga zijn met m'n lijf.

Ik heb geen problemen met m'n blubberbuikje en niet al te stevige billen... maar die borsten... zijn echt een doorn in het oog.
Ohhhh ik zou willen dat ik foto's had gemaakt vantevoren

Ik was toen zo bang dat iemand ze zou vinden op mijn telefoon ofzo, dat ik ze toen niet gemaakt heb... Nog steeds flink spijt van. Maargoed ik had ook nooit gedacht dat ik zo ver zou komen dat ik 20 kg af zou vallen en dat er ook echt verschil te zien zou zijn. Dus dan ben ik daar maar blij om haha, beter dan dat ik er niet van zou balen omdat ik niet afgevallen was ;).
Ja haha, daarom deed ik dat dus ook niet... Ook bang dat iemand ze per ongeluk zou zien ofzo.

Ik vond wel onlangs een foto terug, met kleren aan , waarop je héél duidelijk het verschil zag. Wat een opgeblazen hoofd.

En ik weet nog dat ik dat toen een mooie foto vond.
Ik heb wel een foto in ondergoed voor de spiegel gemaakt ter motivatie. Ik vond het best schokkend hoe ik eruit zie, normaal kijk ik liever niet in de spiegel, maar als je er dan in ondergoed voor staat en eens goed kijkt hoe groot de schade is, dat is behoorlijk confronterend.
quote:lushcooking schreef op 30 augustus 2016 @ 10:16:

Ik heb wel een foto in ondergoed voor de spiegel gemaakt ter motivatie. Ik vond het best schokkend hoe ik eruit zie, normaal kijk ik liever niet in de spiegel, maar als je er dan in ondergoed voor staat en eens goed kijkt hoe groot de schade is, dat is behoorlijk confronterend.

Ja he... heel confronterend. Maar wel goed dat je dan nadien zal kunnen zien hoe ver je al gekomen bent!

Ik heb zelfs jaren geen grote spiegel gehad... Enkel zo'n spiegel boven het badkamermeubel. Puur vermijdingsgedrag achteraf gezien.
Goed dat je daar wel aan gedacht hebt lush!

Het is inderdaad confronterend. Moet je na gaan hoe trots je over een paar maanden zal zijn als je ziet hoe veel er veranderd is!!

@ Vevana Ja, mijn hoofd is inderdaad ook gewoon de helft van wat het was! Scheelt echt super veel!
Bedankt Belle en Marels

Goed bezig Vevana! Heerlijk dat je al zoveel afgevallen bent. Hopelijk hoor je snel wat over de toestemming m.b.t. de operatie.

En Misfit, fijn van je meevaller!

Lushcooking, slim van de foto! Ik heb er pas één gemaakt nadat ik al ruim 10 kilo ben afgevallen, toch jammer dat ik er niet één vanaf het begin heb. Heb wel een aantal foto's van mezelf van vlak voor het afvallen, maar dat zijn er maar weinig - ik hield (en hou) niet zo van foto's Lijkt me heel motiverend om het verschil te zien, ik kijk ook graag naar 'voor en na' foto's op Pinterest
Wat eten jullie trouwens als tussendoortjes? Vind het zo lastig om lekkere, vullende en gezonde tussendoortjes te bedenken. Ik grijp snel naar een pakje 'kale' toastjes, wat nootjes of een stukje pure chocola, maar dat zijn niet altijd de beste opties. Zeker met chocola moet ik nodig weer minderen Ik snap ook best dat ik bijvoorbeeld een appel tussendoor kan pakken, maar dat ervaar ik dan weer niet als erg vullend (ik eet overigens meer dan genoeg groente - en ook wel fruit - op een dag, hou ervan ). Iemand nog makkelijke, goede ideeën?
grappig is dat hè..

ik kwam vandaag op het werk na 3 weken vakantie. dus met een beetje bruin gekleurd hoofd erbij.. en iedereen plotseling: wow wat ben jij afgevallen!

(en ik dacht alleen maar.. het gewicht is hetzelfde hoor als toen ik op vakantie ging)

maar blijkbaar valt het nu heel erg op :-)

en vocht.. ja!

zaterdag: 79.5

zondag: 80.2!

maandag: 78.6

(zondag patatjes gegeten met zout -> kwam van de snackbar en maandag 1,5 uur gesport en goed gezweet. wat een verschil niet..

benieuwd wat het vanavond is!

ik weeg elke avond en neem 1x in de week het gemiddelde ongeveer..

ik vond mezelf ook nooit zo dik eigenlijk. wel stevig maar dik? ach nee.. had voor de zwangerschap ook maat 42/44 maar wel bij 93/94 kg. en bij mijn 1.68 is dat dus echt teveel.. na mijn zwangerschap bleef er nog meer steken maar vond ik het nog wel meevallen..

terwijl.. en dat is natuurlijk echt raar! ik mijn overbuurvrouw toch echt wel dik vind.. maar die is dus net zo zwaar als ik was en net zo groot! raar hè?!
Goal, bijzonder dat ze het nu opeens op lijken te merken. Maar wel leuk, terugkomen en complimentjes krijgen

Bijzonder hoe je jezelf voor de gek kan houden hè? Ik wist ook heus dat ik veel te zwaar was (en nog steeds ben), maar vergoeilijkte dat wel voor mezelf. Vond het nog wel meevallen als ik in de spiegel keek. Alleen op foto's en dergelijke zag ik het echt wel (die vermeed ik dan ook vakkundig ).

Heeft jouw buurvrouw ongeveer dezelfde bouw/hetzelfde figuur als jij had? Want dat kan natuurlijk wel een verschil zijn. Maar toch confronterend, lijkt me. Fijn in ieder geval dat je nu ontzettend goed bezig bent!
Goal: Ah, leuk terug komen zo op je werk :-) !

Piony: hier als tussendoortjes altijd 1 stuk fruit en verder vaak hartige sultana koek/wasa crispy thin cracker... Ben ook niet echt origineel op dat vlak.

Ik woog voor m'n laatste zwangerschap 104 kilo... voor een lengte van 162cm. En ik maakte mezelf wijs dat ik "gewoon" mollig was.

Voor mij was de eyeopener een opmerking van m'n oudere broer. Die had blijkbaar zijn bezorgdheid geuit tegenover m'n moeder.

Hij had gezegd "Nu is ze toch wel echt dik geworden he.... vroeger was ze altijd wel al stevig, maar nu is het precies uit de hand aan het lopen". Geen idee hoe het kwam dat mijn moeder dat tegen mij vertelde, maar ik was er echt van aangedaan. Eerst boos op hem, tot ik me daarna realiseerde dat hij gewoon gelijk had.

Hebben jullie partners er nooit wat van gezegd? Ik woog 79 kilo toen ik mijn vriend leerde kennen, en ben dus ontzettend veel aangekomen in al die jaren. Hij zei er nooit wat van, bleef "zin" hebben in mij... Dan duurt het ook langer voor je het zelf door hebt, denk ik.
@vevana: wat ben je veel kwijt! Niet alleen in kilo's maar (nog belangrijker) in cm's. Super! Misschien heb je het al genoemd, maar wat voor programma volg je?

@misfit: fijn dat er toch nog iets af was

@goal: complimenten zijn altijd leuk! en waarschijnlijk ben je ook goed uitgerust na je vakantie en dat straal je ook uit :-)

@piony: geen tips voor tussendoor, ik pak vaak fruit

Net weer mijn menu voor morgen samengesteld. Vind nog het moeilijkste het psychologische aspect. Als ik iets (op dit moment) niet mag dan krijg ik er juist enorm zin in. Terwijl ik echt meer dan genoeg heb gegeten en ook geen honger heb. Als er iemand tips heeft graag.

Menu voor morgen

O: ei, spinazie, feta

T: banaan

L: champignons, linzen, vegagehakt, brood

T: kwark met eiwitpoeder

A: wokgroenten met stukjes des en rijst
every journey starts with a single step
Altijd leuk om complimenten te krijgen

Ik heb wel start foto`s maar niet in mijn ondergoed omdat ik dus nog steeds geen grote spiegel in huis heb heb alleen een mini ding om even te kijken of mijn haar netjes zit en mijn ogen en mondhoeken schoon zijn verder haat ik het ding nog steeds.

Ik zie zelf nog steeds geen verschil mijn omgeving wel maar mijn hoofd wil er niet aan geloof ik.
@Vevana, die cm's, wauw wat veel! Super motiverend om het afvallen in zo'n meetbaar getal te zien.

@Goal, ha. Dat gevoel dat mensen 'eindelijk' zien dat je afgevallen bent, heerlijk. Geniet van de complimenten, heb je verdiend.

@Piony, als tussendoortje eet ik meestal een stuk fruit, een halve komkommer, kopje bouillon en heel soms een beetje kwark of een kleine reep kruidkoek.

Ik was vanmorgen gelukkig weer een beetje richting mijn 'normale' gewicht, weg met het vocht (of wat het dan ook was)!. Vandaag een redelijk rustige dag gehad, best normaal gegeten, gemiddelde beweging, niet te warm. Fijn.

O: 3 crackers (kipfilet, kaas, blauwe/roze muisjes)

T: Halve komkommer

L: Schaaltje Alpro yoghurt citroen/limoen en een schaaltje druiven

T: Gold kiwi

A: Halve komkommer, portie (8 of 9) visfrietjes uit de oven en een zak ijsbergsla
Jeetje Piony en Lente, wat verdrietig! Sterkte, lijkt me heel heftig. En wel fijn dat je dan zo'n

mijlpaal hebt behaald.
Kinders, ik ben echt gigantisch druk dus ik verwaarloos jullie een beetje.

Tel daarbij op dat ik nog steeds gefrustreerd ben over mijn stagnerende afvalgedoe, en ik heb gewoon even minder fut om in dit topic alles bij te lezen.

Over anderhalve week heb ik sowieso weer wat meer lucht, dan ben ik er wel weer meer.
668, the neighbour of the Beast
@vevana, jeetje wat een verschil zeg. Echt heel stoer van je en ook een leuke manier om te merken dat het verschil maakt om zo te meten..
Ik vind het ook lastig om te reageren op al jullie posts, maar wel leuk om te lezen allemaal .

Hier gaat het met sporten en bewegen goed, vorige week veel dingen"teveel" of extra gegeten, deze week tot nu toe beter. Ik vind dat jullie allemaal zulke gevarieerde lunches hebben. Hoe doe je dat naast een gezin, of hebben jullie geen kinderen? Ik ben al blij als ik de lunchtrommels klaar heb en voor mezelf een stuk kaas en half oud brood in mijn tas heb gestopt voor ik ze naar school breng en naar mijn werk ga...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven