Postcrossing deel 13!!

20-08-2016 23:51 3000 berichten
Alle reacties Link kopieren
Praat hier mee over postcrossing!
*let op.. het kan zijn dat je op basis van kaartjes gevonden kan worden.. wij geven dit hier op het forum aan, zodat je ons terug kunt vinden*

Hoe werkt het?

registreer je op de website www.postcrossing.com en vul je profiel in

vraag op de website een adres aan van iemand ergens over de hele wereld

stuur een ansichtkaart naar dat adres

als de kaart ontvangen is krijg je een 'hurray!' in je mail en dan wordt jouw adres aan een willekeurige ander gegeven

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

Dus regelmatig al dan niet tropisch verrassingen op je deurmat , leuke contacten met onbekenden over de hele wereld, mooie verhalen en mooie plaatjes!

Om te weten welke avonturen wij op postgebied al beleefd hebben (stelt niets voor, maar zo klinkt het misschien beter) Zie hier deel 12

Kaartje registreren en je postcardwall

Als je op je postcardwall afbeeldingen van je kaartjes wilt hebben, dan kun je de verzonden kaartjes uploaden totdat ze geregistreerd worden. Voor het uploaden moet je ze scannen of fotograferen. Wanneer je in je lijst 'travelling postcards' kijkt, zie je achter elk adres een groen rondje met een plusje. Als je daarop klikt kun je het bestand (PNG of JPG) uploaden. Wanneer het kaartje geregistreerd wordt, is er ook nog een kans dat de ontvanger het kaartje upload.

Bij registeren vul je eerst het ID in, daaronder zie je een leeg vak. Daarin schrijf je je hurray tekst. (wel zo leuk) wanneer je dan klikt op 'registreren' krijg je nog de mogelijkheid om de afbeelding te uploaden. Dit kun je in principe ook later nog doen, op dezelfde manier als bij travelling postcards.

Om een Duitse hurray op te leuken, met dank aan Snorhaar:

"Deutsch für Postkreuzen",

"Hallo Michael, danke für deine wunderschöne Karte."

"Hallo Andreas, herzlichen Dank für deine tolle Karte. Du hast genau die richtige Karte für mich ausgewählt! Haben wir uns nicht schon mal kennengelernt?"

"Lieber Peter, vielen Dank für deine Karte. Dein Bild gefällt mir sehr. Hättest du Lust mit mir nach Paris zu gehen? Liebe Grüße, gelbe Zuckerwatte"

Vergeet niet de namen te veranderen
dreamer wijzigde dit bericht op 01-09-2017 12:13
7.36% gewijzigd
Later is nu
103 dagen Zou hij dan echt zo lang onderweg zijn geweest of is de ontvanger het gewoon vergeten te registreren?
Dat is inderdaad de vraag sneeuwvosje.

Hij heeft vandaag trouwens 27 kaartjes geregistreerd. Maar heeft tussendoor ook regelmatig geregistreerd, dus het is niet dat hij op een lange reis was ofzo.

Ik ben net bij de kringloop geweest en heb daar weer in de kaartenbak gegraaid. Ik heb uiteindelijk 8 kaartjes gekocht, waaronder een aantal hele mooie vogelkaarten.
quote:labellei schreef op 30 augustus 2016 @ 13:07:

Ik kreeg zonet een Hurray uit Letland. Ik dacht: huh? Letland? Ik heb toch geen kaartje onderweg naar Letland?

Maar het gaat dus om een expired kaartje, is 103 dagen onderweg geweest. En ik was 'm alweer vergeten.

Toch fijn dat ie alsnog is aangekomen! Fijn dat het kaartje is aangekomen! Er is dus nog hoop voor mijn expired kaartjes
Hmz, wel 27 tegelijk... klinkt toch wel als enigszins opsparen. Nou ja, hij is er in elk geval!

Ik had net twee kaartjes in de bus: een via PC (een hele toffe van een bruidspaar me leuke tekst uit Duitsland) en eentje via PU (een hele lelijke met slappe tekst uit Indonesië, wel mijn eerst niet-europese kaartje!). En ook nog een hurray dus ik mag er weer een!
Jaaa ik heb kaartjes besteld en ze kwamen net binnen, ze zijn zo mooooi, wil ze bijna niet opsturen. Eerst nog maar eventjes naar kijken. Ik heb m'n eerste kaartjes al weer op de bus. Ben zo benieuwd naar mijn eerste kaartjes en ook de hurrays.
4 kaartjes maar liefst in de brievenbus vandaag!

Uit Rusland een grappige tekening van een vrouwtje die de straat veegt. De postzegels op de kaart zijn echter mysterieus genoeg verdwenen, ik zie wel vaag een lijmrest zitten, dus er zat wel iets.

Uit Duitsland 2, 1 met een landschap (meer/bergen) en 1 met een koffiepot en koffiekop, leuk, dat staat bij mijn wensenlijstje.

De laatste uit Oostenrijk (denk ik?) met een oud postkantoor, ook mooi.

Ga ze nu registeren!
Jeeej Sneeuwvosje
Later is nu
Sneeuwvosje, ik heb het zojuist door jou ontvangen kaartje uit Rusland gefavoriet. (en ook nog een kattenkaartje).

Ik ben overigens zéér jaloers op jouw woonplaats.
Sneeuwvosje ik heb je koffie gefavoriet
Ik zag het Labellei en Tamboti, dat was ook wel heel toevallig dat ze gefavoriet werden door Nederlandse dames

En mijn woonplaats kost me vooral veel geld met alle leuke winkels
Ik heb je fietsen gefavoriet. En je koffie, geloof ik. (direct toen je hier meldde wat je ontvangen had)
Later is nu
Ik had ook nog een kaartje in mijn brievenbus. Een cityview uit een stad ergens diep in Rusland. Zat in een envelop en ze had er ook zo'n klein kalenderkaartje met een Russische afbeelding/patroontje bij in gedaan. Ik vind dat kalenderkaartje leuker dan het echte kaartje.

Ook heb ik weer een nieuw adres aangevraagd. En dit keer werd het wel Duitsland. Ik ga waarschijnlijk iets met natuur of boeken sturen. Oftewel, het kan nog alle kanten op.
Ik heb mijn eerste kaartje ontvangen!

Uit Oostenrijk

Staat een oud postkantoor op

Ik ga jullie ff terug lezen...
quote:Pil0u schreef op 30 augustus 2016 @ 19:13:

Uit Oostenrijk

Ik ga jullie ff terug lezen...Yaaay gefeliciteerd
aan het typen...
quote:Pil0u schreef op 30 augustus 2016 @ 19:13:

Uit Oostenrijk

Ik ga jullie ff terug lezen...

Gefeliciteerd Pil0u!

Heb jij nu hetzelfde kaartje als sneeuwvosje gekregen?
Volgens mij wel! Das echt wel toevallig, van dezelfde Oostenrijker.

Ik heb jouw tulpenveld gefavoriet Pil0u!
Oh echt? haha, ik heb dezelfde tulpen gefavoriet
Later is nu
Haha, en ik heb dus gister een kaartje náár deze Oostenrijker gestuurd! Haha!
Haha, grappig!

Dan weet ik wie jullie zijn

Ik ga nu een wandelingetje maken naar de brievenbus. 1 kaartje naar Duitsland (molens met zonsondergang), 1 naar China (hij had een waslijst aan eisen voor elk land. Hij wilde onderandere dieren, dus hij krijgt een koeienkaart en vogelpostzegels) en 1 naar Hongarije, die niks in zijn profiel had staan (17-jarige jongen) Die krijgt een 'groeten uit Holland' kaart met klompen

Mijn voorraad kaarten is op... Manmanman...

Weten jullie een goedkoop online adresje waar je kaarten kunt shoppen?

@Uiltje, ik weet niks van je maar ik begrijp dat het om iets pittigs gaat. Veel sterkte met afwachten van de uitslagen, hopelijk valt alles mee.

@moeilijkeNaamMetHertenAvatar: Beterschap!

Leuk om te lezen dat er weer zo veel kaartjes zijn verstuurd en ontvangen.

Als een kaartje expired is, wat houdt dat dan in?

En kaarten uploaden, hoe doen jullie dat? Ik heb geen scanner oid. Is er een app voor die makkelijk is?
Oh wat grappig en toevallig inderdaad Pil0u! Gefeliciteerd met je eerste kaartje!

Pas maar op met nieuwe kaarten kopen, voor je het weet heb je er een heleboel Ik heb laatst gekocht bij postzegelerop.com, dat is me goed bevallen. En ik zoek ook (net als iemand anders hier al noemde, weet even niet meer wie) ook regelmatig in 2e hands boekenzaakjes e.d. of ze daar nog hebben.

Expired betekent dat een kaartje langer dan 60 dagen onderweg is, daarna komt de plek ´vrij´ voor jou om een nieuw adres te vragen. Tot die tijd moet je dus afwachten. En ik scan mijn kaartjes, dus geen idee voor handige apps
Dank Sneeuwvosje, ik heb gelijk 53 kaartjes besteld
Pil0u, ik maak gewoon een foto met de telefoon, eventueel bijsnijden, uploaden en klaar!

Super simpel.
Wat een toeval zeg, met die Oostenrijker! Maar wel handig voor de speurders onder ons.

Ik heb bij Sneeuwvosje 2 bizons gefavoriet.

En bij Pil0u het tulpenveld.

En gisteren trof ik een allerschattigst teckeltje uit Rusland in mijn gang aan. En ook nog een karekiet in het riet (dat rijmt ) uit Belarus. Beide erg leuke kaartjes waar ik blij mee was!

Fijne dag allemaal!
Hello Dreamer!

You joined Postcrossing 4 years ago today... so today is your "Postcrossingversary"! Hurray!

Happy anniversary! Thank you for sticking around and making the world a better place, one postcard at a time.

Postally yours,

Postcrossing

Feestje!
Later is nu
quote:Dreamer schreef op 31 augustus 2016 @ 15:16:

Hello Dreamer!

You joined Postcrossing 4 years ago today... so today is your "Postcrossingversary"! Hurray!

Happy anniversary! Thank you for sticking around and making the world a better place, one postcard at a time.

Postally yours,

Postcrossing

Feestje!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven