Het algemene 'ben ik zwanger (of niet)' topic

12-10-2015 14:55 3007 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Gezien de grote hoeveelheid topics met daarin de vraag of je 'wel of niet zwanger' bent, hebben wij dit algemene topic voor jullie aangemaakt.

Dit is dus de plek voor al je vragen en opmerkingen over een mogelijke zwangerschap, bijvoorbeeld nadat:

je de pil bent vergeten?

je menstruatie uitblijft?

het condoom is gescheurd?

Etc.

Andere topics met soortgelijke vragen zullen vanaf nu worden gesloten. Alle adviezen en wijsheden worden vervolgens hier op één plek verzameld.

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva forum
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Nee dank je, voor mij hoef je daar geen foto van te plaatsen

Als je je prikpil te laat hebt "vernieuwd" (hoe heet dat met een prikpil?) kan je natuurlijk gewoon zwanger zijn geraakt...

Wil je nu wel of niet zwanger worden/zijn?

Doe een nieuwe test als je nog twijfelt en plaats dan een foto als er iets op te zien is
Hoezo het ergste? Ik snap er niks van... Je wilde toch niet zwanger worden? Gebruik dan geen ac als je zwanger wil worden. Wazig gedoe en geklooi altijd. Je wil dus graag zwanger worden. Is geen schande hoor!

Je kunt ook het lijntje dat er had moeten komen zien staan als doordruk hè, dus dan is hij niet positief, maar dan zie je gewoon waar hij had moeten staan. Dat is normaal, dat hebben meerdere testen wel eens.

En wb je bloedprop (die ik ook niet hoef te zien): klinkt mij alsof je baarmoederslijmvlies aan het rommelen is omdat je prikpil niet meer adequaat werkt. Ik zou dus zsm naar de huisarts en tot die tijd niet seksen.

Tenzij je nu wil gaan proberen zwanger te worden natuurlijk. Maar wil je partner dat ook?
Nee klopt, dat wou ik ook niet anders zat ik niet aan de prikpil..Maar als het zo is dan wil ik het niet weg laten halen omdat ik voor later wel een kinderwens had.. Ik maak morgen gelijk een afspraak bij de ha!
Goedenavond allemaal. Vandaag hoorde ik dus ongesteld te worden maar kwam er niks van. K had laatst een cb+ test gedaan maar kwam niets van. Vandaag heb k van die staafjes die k van de internet had gedaan maar zag niets. Kan het zijn dat k toch zwanger kan zijn? Wanneer zal k weer een test doen of zal k er van uit gaan dat het een negatief is?
Even twee dagen wachten. Het kan later komen, maar je kunt ook later positief testen. Met een negatieve test, maar zonder menstruatie weet je eigenlijk niks. Succes!
21m12, heb je een regelmatige cyclus? Want je hebt het eerder over op 1 en 2 augustus positief testen en daarna niet meer. Want als je daartussendoor nog ongesteld bent geweest zou je op een cyclus van 25 dagen zitten of nog korter. Of ga je uit van je kortste cyclus? Als je nu negatief test ben je of niet zwanger of niet ver genoeg. Weet je wanneer je eisprong is geweest? Want 2 weken daarna zou je wel positief moeten testen, anders ben je niet zwanger deze ronde.
quote:aikidoka schreef op 28 augustus 2016 @ 22:00:

21m12, heb je een regelmatige cyclus? Want je hebt het eerder over op 1 en 2 augustus positief testen en daarna niet meer. Want als je daartussendoor nog ongesteld bent geweest zou je op een cyclus van 25 dagen zitten of nog korter. Of ga je uit van je kortste cyclus? Als je nu negatief test ben je of niet zwanger of niet ver genoeg. Weet je wanneer je eisprong is geweest? Want 2 weken daarna zou je wel positief moeten testen, anders ben je niet zwanger deze ronde.

Mijn cyclus is 26 dagen sinds 3 maanden. K heb een bloeding die 10 dagen duurt en mijn arts heeft gezegd dat, als het binnen 2 maanden niet lukt nog een keer inwendig gecontrolleerd moet worden.

Op 2 augustus heb k mijn mensturatie gehad die duurde ong. Tot 10 augustus. En mijn eisprong weet k eigenlijk niet.

K heb een keer gepropeerd om bij te houden met ovulatie test maar heb nooit pozitief gezien. (Had op me waarschijnlijke dagen getest)

Maar als het goed is was het tussen 14-16 augustus en dat is ong. Vandaag morgen 2 weken.
Je ovulatie kan wat later zijn, dus de bevruchting dan ook. Als je op 16/8 je ovulatie hebt gehad (stel!) dan zou dat nu pas 12/13 dagen geleden zijn, het kan dus zijn dat je te vroeg hebt getest. En heb je wel met ochtendurine getest?

Als ik jou was zou ik gewoon nog een dag of twee/vier afwachten, en als je dan nog niet ongesteld bent opnieuw testen.
quote:21m12 schreef op 29 augustus 2016 @ 04:25:

[...]

Mijn cyclus is 26 dagen sinds 3 maanden. K heb een bloeding die 10 dagen duurt en mijn arts heeft gezegd dat, als het binnen 2 maanden niet lukt nog een keer inwendig gecontrolleerd moet worden.

Op 2 augustus heb k mijn mensturatie gehad die duurde ong. Tot 10 augustus. En mijn eisprong weet k eigenlijk niet.

K heb een keer gepropeerd om bij te houden met ovulatie test maar heb nooit pozitief gezien. (Had op me waarschijnlijke dagen getest)

Maar als het goed is was het tussen 14-16 augustus en dat is ong. Vandaag morgen 2 weken.Dan zou ik, als je niet ongesteld wordt, over 2 dagen nogmaals testen. Dan nog steeds negatief, dan zou ik ervan uit gaan dat je niet zwanger bent.
Hallo mensen! Ik heb een test gedaan en er lijkt toch echt een 2e streep te komen of ik verbeeld het me.. Hoe kan ik een foto uploaden hier?
Dat kun je niet, want je moet daarvoor minstens 200 posts hebben. Je kunt wel een linkje van tinypic ofzo posten.
Als ik het op tinypic zet, dan ziet niemand het behalve als je de link aan klikt? Heb er niet zo veel verstand van
[IMG]http://i64.tinypic.com/xm0by0.jpg[/IMG]
Oew, misschien heeeeel vaag. Zie je in het echt wel wat meer?
Jaa in het echt zie je het beter! Heel lastig om op de foto te krijgen
Lijkt idd een positieve test! Spannend
Jaa ik vind het ook echt heel spannend! Heb nu 2 dagen heel raar bloesverlies gehad.. Ik heb nog een test liggen en die wil ik dan eind van de week doen, kijken of het streepje dan duidelijker is
Keep us posted!
Hoi allemaal! Nieuw hier en wil effe ventileren. Ik ben overtijd! Meestal rond dag 25/26 ongesteld en het is inmiddels dag 31. Vind het spannend! Wanneer zal ik er eens een testje tegenaan gooien?! ????
quote:Manoux schreef op 31 augustus 2016 @ 01:50:

Hoi allemaal! Nieuw hier en wil effe ventileren. Ik ben overtijd! Meestal rond dag 25/26 ongesteld en het is inmiddels dag 31. Vind het spannend! Wanneer zal ik er eens een testje tegenaan gooien?! ????Gisteren?
Heb je een hele late eisprong dat je nog niet getest hebt?

Zo nee; testen de eerste mogelijke keer dat je een test in huis hebt en je met ochtendurine kunt testen!
Als je over tijd bent kan je gewoon de hele dag door testen...

Maar idd, TO, waarom wacht je zo lang? Ik had wsl vorige week al getest
Pff.. Werd vanmorgen ongesteld
Balen! Dan was je of veel later ongesteld, of eventjes zwanger. Als je het alsnog wilt weten kun je nog steeds een goedkope test doen, de hormonen zijn niet direct uit je bloed. Maar velen vinden het ook fijner om het niet te weten.
Hoi! Ja, jammer he? Ik dacht er ook aan inderdaad. Testen heeft dan niet echt meer een toevoegende waarde. En als het zo zou zijn, dan wil ik het geloof ik eigenlijk niet eens weten ook.. Ik ben ook al in de veertig, misschien lukt het nog eens, zou super zijn!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven