*September 2008* #2

23-01-2008 21:03 2610 berichten
Alle reacties Link kopieren
Naatie, wil je nog even in t schema zetten dat Javlin 4710 gram weegt nu, en hij is 55,5 cm. Lekker trouwens, dat Robin doorslaapt!

Javlin nog niet, hij kwam altijd rond 3 uur, een paar nachten was het ineens 5 uur (wij al blij!) en nu weer 3 nachten rond 3 uur.

We geven snachts wel minder voeding hoor, ong. 90 cc. Kijken of we de nacht zo kunnen afbouwen. Lijkt me wel prettig als tie door gaat slapen, zaterdag is tie 9 weken.
Ik geef inderdaad om half 10 of 10 uur de laatste voeding en dan slaapt ze door tot 's ochtends. De avonden zijn wel een beetje rommelig, niet altijd hoor. Ze is nu een beetje onrustig, ik vermoed dat het komt omdat ze al sinds vorige week dinsdag niet gepoept heeft, maar dat schijnt normaal te zijn voor borstgevoede babies.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Belle, hier zat er bijna 2 weken tussen de poep-sessies. Gisteren was het zover en het viel me alles mee. Hij is wel een stuk rustiger nu

(alles kan met bv moet je maar denken)
Olav woog vanmorgen (9 weken en 1 dag) 6865 gram en was 62 cm. Een klein reusje dus. Net als zijn broer. Vandaag ook geweest en met 2 jaar en 5 maanden 103cm en 16,3 kg.

Verder is hij weer helemaal goedgekeurd. Alleen was hij wel erg moe. Hij heeft nog even WEEEEEEH gezegd tegen de visite (mijn moeder werd 69) en is daarna gaan slapen en de visite heeft hem dus niet meer gezien. Net eten gegeven en nu ligt hij alweer te maffen. Ik kan me dat van Mark ook wel herinneren dat de prikdagen slaapdagen waren. Ik heb ook maar een paracetamolletje gegeven. Dat mocht van de CB-arts.
Hier zit soms ook wat dagen tussen de poepluiers in. Mijn man maakt zich er stiekem wel zorgen om, maar ik niet. Maar we waren vandaag bij de kinderarts voor een eerste controle en die raadde aan om gekookt water te geven tussen voedingen door, of anders vruchtensap als laxeermiddel. Wattt???? Dacht het niet dus.

Die kinderarts trok trouwens ook de voorhuid van mijn zoons piemeltje flink omlaag tijdens de controle, is dat normaal?? Dat hoeft toch helemaal niet?

Verder hebben we druppels meegekregen met vitamine ACD en ook ijzer. Lijkt me ook overbodig, aangezien ik zelf gezond eet. Borstvoeders, geven jullie wel extra vitaminen?

Ik kwam helemaal overstuur terug van de controle omdat ik het eigenlijk helemaal niet eens was met hoe het allemaal ging en wat die dokter allemaal zei.

Jan is trouwens 7 weken en 2 dagen en is 60 cm en weegt 5300.
Alejandra Vervelend als je met zo'n naar gevoel terug komt van de kinderarts.

Vitamine, hier krijgen ze t/m 3 maanden vitamine k ivm bloedstolling en tot 4 jaar vitamine D. (als je overstapt op fv, vervalt alles want dat zit daar in)

En ze controleren wel of voorhuid 'ruim' genoeg is maar dat kan wel voorzichtig.

Hier zit er soms ook 2-3 dagen tussen ontlasting. Heel normaal bij bv. Wel komt het er dan in een keer zo heftig uit dat meestal het aan alle kanten de luier uit komt zetten.

Vruchtensap geven, inderdaad echt niet dus.

Je man het daar wel mee eens?

Alejandra, wil je nog even reageren op hyves?

Vanmorgen geslapen tot half 7!!!!!!!! En fles gaat ook goed eindelijk dus we kunnen dit weekend gewoon weg.
hoi

Heel zachtjes: Olav heeft al 2 nachten doorgeslapen van 8 tot 7. Ik alleen niet. Ik was vannacht elk uur wakker.

Alejandra: wat een stomme arts. Zal ook wel voor een deel cultuurverschil zijn, maar het lijkt me ook gewoon een hark. Dat van het voorhuidje controleren kan ik me niet eens herinneren. Olav krijgt inderdaad K en D en Mark met 2,5 jaar nog steeds D.

En Olav is nu over gegaan van 5 keer per dag poepen naar 1 keer per 1-2 dagen. Het is ook een ander soort poep geworden. Stinkt wat meer vind ik.

Ga Olav nu maar weer uit bed halen.

Groetjes

Carry
Carry_Im: dat is goed om te lezen, dat jouw kleintje van 8 tot 7 doorslaapt. Die van mij slaapt van half 10 tot 7 en ik had er gisteren juist met mijn man over hoe we dat konden vervroegen en of baby's wel zo lang kunnen slapen, maar dat blijkt dus wel. Balen dat je zelf elk uur wakker wordt, maar dat went ook vast. Hoe vaak slaapt hij overdag?

Alejandra Mijn dochter poept ook maar één per week of soms pas na anderhalve week, dat schijnt heel normaal te zijn bij borstgevoede babys. Maar als ze dan poept, pff, dan moet ik alle zeilen bijzetten.

Ik heb vanmiddag een afspraak bij de oppascentrale, dan hebben we iets achter de hand als we eens samen een avondje weg willen.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Zie ook idd dat er niet echt veel meer geschreven wordt hier :-)

Ik wil me bij deze ook 'afmelden' op de Viva site, aangezien ik het makkelijker vind om alleen de hyves bij te houden.

Voor de meiden die niet op de hyves zitten! succes en veel geluk met de kleintjes!
Ik meld me hier af. wil het alleen bij Hyves houden.

Voor de meiden die niet op hyves zitten veel succes en geluk met jullie kleintjes

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven