*September 2008* #2

23-01-2008 21:03 2610 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nog een leuke peuteropmerking;

Olav kan als hij poept echt volwassen scheten laten (en daar overigens heel lief en onschuldig bij kijken).

Mark liep buiten met opa en opa liet kennelijk een wat harde scheet.

Mark meteen: Opa, ik hoor Olav!!!!!
He Carry..grappig! :-). Ja die scheten kunnen idd behoorlijk hard zijn...

Ik heb snachts eigenlijk alleen een hemdje aan (zonder pads of iets dergelijks, ook geen bh). Zelfs als ze de hele nacht wegblijft heb ik er niet echt last van...ja mn borsten zijn supervol en als ik er op lig aan het einde van de nacht, wordt mn hemdje ietsje nat, maar daarbij lig ik op een badlaken, dus als het lekt, geen nood aan de man. Overdag lek ik sowieso niet, hoef eigenlijk ook geen pads in (alleen net als Hondje met voeden en toeschietreflex..)

Nikki twee nachten achter elkaar van 21.30 laatste voeding tot 06.45 en vanmorgen 21.30 laatste voeding en toen kwam ze om 05.45 dus behoorlijke nachtjes :-). En overdag slaapt ze ook zoooo veel..heerlijk! gaat echt heel goed, geniet echt van dr.

Vandaag nacontrole geweest, nou ja eigenlijk meer gekletst hoe ik de zwangerschap en bevalling had ervaren... ze vertelde me dat het best 'heftig' was aan het einde (had ik niet zoveel van meegekregen) dat de kleine bleef hangen met schoudertjes, terwijl het hoofdje er al is..(volgens haar worst-case scenario voor vk en gyn) ze heeft dan zo'n 1 tot 1,5 min om de kleine eruit te krijgen anders kan het slecht aflopen (zuurstoftekort). Vond haar ook echt streng, maar ik moest dus daarom echt doorzetten met duwen zeg maar, ze had op mn buik gedrukt waarmee het ook niet lukte en ze was inmiddels bij stap 4 beland om op bepaalde manier de schouder te draaien ofzo...nou ja in iedergeval wist ik dat op dat moment niet , maar Nikki was idd wel erg grauw/blauw toen ze eruit kwam...

Toen kwam ter sprake anticonceptie...had al op de hyves gemeld dat ik niet tegen de pil kan, en het spiraal niet wil...

Nou ja, nu heb je dus ook de Nuva ring??? Iemand er bekend mee???

Het is dus een 'ring' die je vaginaal inbrengt en die gedurende 3 weken blijft zitten. net als met de pil, doe je die ring er de vierde week uit..(net als de stopweek zeg maar) je wordt dan ongesteld..voordeel is dat je 50% minder hormonen binnenkrijgt dan met de pil, en dat het dus net als de spiraal 'plaatselijk' werkt...de hormonen worden bij je baarmoeder 'afgegeven' en je hoeft niet dagelijks pil in te nemen (vergeten?) en het is bovendien evenzo veilig als de pil?

Klinkt wel aardig? (je kan ook googlen op nuva ring)

Maar ik was benieuwd of iemand van jullie er ervaring mee heeft????

Alejandra, fijn dat het zo goed met jullie gaat!

Was het fijn met je ouders en zus? Zeker wel weer ontzettend moeilijk afscheid nemen?

Ga ff wasje doen!
Lino: erg vreemd dat je de nuvaring hebt gekregen. Geef je ook borstvoeding? Ik heb namelijk altijd de nuvaring gebruikt en die mag niet in combinatie met borstvoeding, dat staat zelfs in de bijsluiter. Bovendien wordt tot een aantal weken na de bevalling afgeraden omdat je vagina dan nog wat wijder is en 'ie er dus uit kan vallen. Ik gebruik nu cerazette. Ik vond de nuvaring trouwens wel ideaal, daarom heb ik goed uitgezocht of het nou echt niet kon. Ik ga 'm zeker weer gebruiken als ik geen borstvoeding meer geef. Ik gebruikte altijd 3 ringen achter elkaar, zonder stopweek, dus negen weken niet ongesteld, dat was even wennen toen ik probeerde zwanger te worden. Ik moest even handigheid krijgen in het inbrengen, maar toen ik dat doorhad wilde ik echt niet anders. Mijn man voelde 'm ook niet bij het vrijen, dus hier absoluut geen klachten.

Ik ben nog niet op jacht geweest naar de pads. Mevrouw heeft een regeldag en is nog steeds verkouden, dus ze wil ontzettend vaak drinken. Wel sneu, want als ze ligt zit haar neusje dicht en wordt een beetje onrustig.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Belle, ik heb de navuring niet gekregen hoor...ik had hier nog nooit van gehoord. Ze heeft me deze wel aangeraden...(heeft er trouwens niet bij vermeld dat het nu nog niet kon ivm borstvoeding..). Ik was op dit moment benieuwd of er meiden waren die deze vorm van anticonceptie gebruiken...

Bedankt in iedergeval voor je (positieve) reactie, altijd fijn om te horen hoe het in 'werkelijkheid' bevalt...nog een vraagje aan jou, merk jij het verschil in hormonen mbt pil? want de pil word ik dus best chago fijn en erge hoofdpijn...
Hondje, mijn ouders en zus zijn vertrokken. Jammer, want ze hielpen veel, en het afscheid nemen was zwaar, maar ook wel lekker dat we nu met zijn drietjes zijn.

En inderdaad, Jan heeft nu zijn eigen paspoort. Dat leek me handiger dan bijschrijven in mijn paspoort, omdat zijn vader dan ook alleen met hem op reis kan gaan en bovendien was mijn eigen paspoort nog maar 1 jaar geldig. De pasfoto van Jan op zijn kinderpaspoort is trouwens geweldig grappig, jullie kunnen het je voorstellen hoe moeilijk het was om een redelijk goede pasfoto te maken bij een baby van 3,5 week.

Carry, wat zielig dat Olav zo verkouden is.

Lino, ik wil ook graag de Nuva-ring, lijkt me ideaal. Ik begreep dat het wel kan met borstvoeding. Ik ga eens kijken of ze dat hier in Bolivia ook hebben. Want ja, de pil kan niet en een spiraaltje lijkt me niets, eerlijk gezegd.
Lino: dan had ik je helemaal verkeerd begrepen. Zoals ik al zei, ik vond het een ideale vorm van anti conceptie en ik ga er zeker weer beginnen na de borstvoeding.

Alejandra: de pil mag wel met borstvoeding, maar je moet een pil hebben met één hormoon i.p.v. twee, hier in Nederland krijg je dan Cerazette. Dat is een hele lichte pil en je heb een grote kans op doorbraakbloedingen.

Hebben jullie wel eens van die dagen dat je er helemaal genoeg van hebt? Gisteren had ik zo'n dag. Dochterlief is verkouden en wilde echte elke twee uur drinken. Ik denk dat ze aan het inhalen was van de dagen daarvoor, toen ze heel veel sliep. Hoe dan ook, ik was dus of aan het voeden of een baby aan het kalmeren. Ik was blij dat mijn man thuis kwam, maar die is moe, ook van z'n verkoudheid, dus daar kon ook niet echt een gezellig gesprek mee voeren. Mijn moeder woont te ver weg om even langs te gaan en hetzelfde geldt voor de meeste van mijn vriendinnen, dus ik baalde er even flink van. Je hoort altijd dat je door je kinderen makkelijk nieuwe mensen leert kennen, dat heb ik nog niet ondervonden. Aan de zwangerschapsyoga heb ik in ieder geval geen contacten over gehouden, dus meestal ben ik alleen met de baby. Gelukkig is het bijna weekend.
Knuffel voor Belle...kan me heel goed voorstellen dat het je af en toe zwaar valt! Je hebt ook niet echt mensen in de buurt waar je gezellig langs kunt wippen (aangezien ik zelf bijna elke dag wel ff op visite ga bij moeder of schoonmoeder, of zus..geen uren hoor, maar ook al is het een uurtje, breekt weer ff je dag) Als ik dat niet zou hebben, zou ik het ook wel heel moeilijk hebben hoor! Hoop echt voor je dat je gauw nieuwe mensen ontmoet! Wel jammer zeg, van die yoga...dat zijn juist van die plaatsen (vrouwen in zelfde situatie) waar je wel contact kan leggen...waren de vrouwen niet 'leuk'?

Wij hebben nu ook een hyves met de meiden van de pufclub. Erg leuk schrijven we dagelijks op...en aangezien je bij elkaar in de buurt woont, kun je ook 'makkelijk' wat afspreken...misschien een idee? nodig er een paar uit op een speciale hyves die je maakt van zwangerschapsyoga...

Hier vandaag...Nikki huilt al 2 uur (krampjes, dacht van de week dat het over was, maar niet dus..) en omdat ik dan steeds de baby vasthoud en voed...wordt oudste dochter soort onhandelbaar, gaat aandacht trekken en vooral niet luisteren, zucht...dan zit ik dus met 2 jengelende kids pfff wordt een lange dag!

Winterlelie, zit ook af en toe de tijd weg te kijken hoor, tot man thuiskomt, of totdat het bedtijd is voor oudste...(nov. wordt ze 3 jaar). Tis ook soms zoo durk en ja...als je er 2 hebt, doe je heel veel dingetjes ook op automatische pilooot, maar tis niet anders denk ik dan bij mezelf..zou je daar in iedergeval niet schuldig over voelen hoor!

Had nog nooit van Nuvaring gehoord, dus toch wel mensen bekend mee dan!

Fijne dag allemaal!
Hallo allemaal!

Ben al een tijd niet geweest maar lees wel af en toe bij hoor.

Ik heb het ook wel eens dat ik het een beetje zat ben. Ik heb net als Belle niemand in de buurt wonen waar ik even langs kan. Al mijn familie woont wat verder weg dus das wel jammer. Over anticonceptie gesproken. Ik heb zitten denken aan een koperspiaaltje aangezien ik noooooit meer aan die vervelende hormonen wil zitten is dit een van de vormen anti-conceptie die me wel aanspreekt. Condooms lijkt me niets en periodieke onthouding is niet zo betrouwbaar. Dus ga even goed informeren.

Fijne dag iedereen!

De virtuele knuffels doe me wel goed hoor. De dames van de post natale gym waren erg aardig hoor, maar ik zag ze vorige week pas voor de eerste keer, vandaar.

Ik had me vanochtend toch een toestand met baby lief. Ze had gepoept en zat werkelijk helemaal onder. Daar ging geen doekje tegen helpen. Dus ik had haar eerst met haar bips onder de kraan gehouden, waardoor de hele wastafel ook onder zat en zij bovendien nog steeds niet goed schoon was. Dus toen heb ik haar toch maar in bad gedaan om de boel schoon te spoelen. Ze kon er vooral erg hard om lachen toen ze weer op haar aankleedkussen lag. Dat soort momenten zijn toch goud waard. Nu slaapt ze rustig, waarschijnlijk een hele opluchting, even je darmen legen.
ha Belle, da's toch leuk he, dan weet je dat het gewaardeerd wordt wat je doet. Verder hier ook een knuffel voor je. Ik heb sinds ik de kids heb meer contact met de buurvrouw. Zij heeft ook jonge kinderen dus we hebben veel om over te praten. Ook gaan we af en toe wandelen ofzo (ook weer goed voor de conditie).

Winterlelie, voor jou ook een knuffel trouwens. En voor de rest van de meiden die het soms zwaar hebben!

Ik heb maar besloten dat zoon nog maar 1 keer 's nachts komt. Dat is meestal tussen 01:00 en 03:00 uur. Daarna weer rond 5:30 uur en daarna ga ik maar gewoon opstaan. Dan kan ik rustig douchen en aantutten totdat dochter wakker wordt (of wakker gemaakt wordt om naar het kdv te gaan). Omdat ik daarna niet meer ga slapen 'telt' het niet als 's nachts komen.

Op een of andere manier geeft me dit rust, stom he?

Volgende week gaat zoon al een dagje wennen op het kdv. Vanaf 15 november gaat hij daar 2 dagen in de week heen. De tijd gaat snel he? Het lijkt nog gisteren dat ik de positieve test in handen had..
Eerst voor alle meiden die het kunnen gebruiken een dikke en

Hier gaat alles goed. Steijn slaapt lekker door om 23:30uur de laatste voeding en dan weer om 07:00uur. en overdag om de 4 uur.

Gisteren vond ik hem duimend in bed, en toen ik hem vanmiddag weer in bed legde pakte hij ook meteen zijn duim. Erg lief om te zien.

Morgen ga ik lekker een weekendje naar Amsterdam met vriendinnen. Lekker even zonder kids.

KIARA: ik zou me even goed laten informeren over het koperspiraaltje, heb altijd begrepen dat die niet zo heel betrouwbaar was. Maar weet het ook niet zeker.

LINO: Een vriendin van mij heeft hem en zei roept er ook over vind hem erg ideaal en heeft een stuk minder klachten.

Groetjes
ik heb gepost op hyves,aardig lang hihi dus hou t daar ff bij

xxx
Hebben jullie dat ook dat wanneer je op straat loopt of in de supermarkt bent dat dan heel veel (met name vrouwen) even willen kijken in de draagdoek of in de kinderwagen? Meestal kan ik het goed hebben en vind ik het geweldig leuk als trotse moeder.
Alejandra, heel herkenbaar. Om nog maar niet te spreken van alle persoonlijke verhalen die ik er bij te horen krijg van vrouwen die oudere kinderen hebben of vrouwen die op het punt staan oma te worden. Ook mijn man en mijn moeder worden regelmatig aangesproken als ze met babylief op stap zijn. Gisteren was mijn dochter redelijk onrustig en had ik haar in de draagdoek gedaan, toen had ik meteen heel veel bekijks in de supermarkt. Erg grapppig. Ik had het trouwens ook al toen ik zwanger was, dat ik aangesproken werd door wildvreemden.

Mijn man en ik gaan met onze dochter het ritme van Tracy Hogg (wat je baby je vertelt). Haar idee is dat babies erg van voorspelbaarheid houden en je dus dezelfde volgorde van activiteiten aan kunt houden, zoals eten, verschonen, spelen, slapen. Nu weet ik niet altijd of ze huilt van vermoeidheid of van honger en weet ik ook niet altijd wanneer ik haar nou in bed moet leggen. Voor mijn gevoel ben ik op sommige dagen de hele dag met haar bezig. Ik ben eens benieuwd of er wat meer regelmaat in mijn en haar dagen komt met deze systematiek.
Goedemorgen!

Belle, hier wordt ook regelmaat en voorspelbaarheid aangehouden en het werkt voor ons erg goed. Zoon slaapt in z'n eigen bedje en huilt tegenwoordig best weinig. Je kan merken dat hij het fijn vind dat hij 'weet' wat er gaat gebeuren. Bij dochter hebben we het ook zo gedaan, ging ook prima.

Voor onszelf is het trouwens ook perfect, dan heb je nog wat tijd voor andere dingen als hij ligt te slapen.

Hier een goede nacht gehad, want zoon kwam pas voor een voeding om 05:00 uur (laatste voeding om 21:00 uur)!! Hij heeft dus officieel doorgeslapen, ik ben zo blij!

Ik ben ook maar meteen uit bed gegaan, en heb nu het halve huishouden al klaar, goed bezig!
Hondje, we zijn er gisteren mee begonnen, maar soms word ik toch nog redelijk moedeloos van d'r. Zoals vanmiddag, ik had haar na de voeding verschoond, ze had even in haar stoeltje gezeten en toen ze ging gapen heb ik haar in bed gelegd. Toen viel de aanvankelijk in slaap, werd nog even wakker, toen kon ik haar nog wel kalmeren, maar een tijdje later werd ze wakker en toen begon ze echt ontroostbaar te blèren. Ze had redelijk kort daarvoor gegeten, maar ze was niet stil te krijgen en ze leek toch echt honger te hebben, dus heb ik heb maar gevoed. Vanmiddag ging het beter, toen heb ik ook gevoed, verschoond, even gespeeld en haar in de kinderwagen gelegd. We zijn gaan wandelen en toen heeft ze de hele tijd geslapen. Even volhouden waarschijnlijk met dit nieuwe ritme. 's Avond krijgt ze haar laatste voeding rond half elf en daarna slaapt ze door tot half 8 of 7 uur, hangt er een beetje vanaf. Dus dat gaat redelijk. Het gaat toch niet zo slecht als ik het allemaal zo teruglees, maar als ze zo ontroostbaar huilt, weet ik helemaal niet meer waar ik het moet zoeken. Gelukkig heeft mijn man dan iets meer geduld met haar.
Belle, hier soms ook een ontroostbaar jongetje, maar soms denk ik dat hij gewoon even moet huilen. Ik kan dan niet zien waar hij last van heeft (luier, honger etc), daarom denk ik dat hij het gewoon even kwijt moet. Bij ons duurde het ook een paar dagen, maar het volhouden heeft wel geholpen.

Wel heel netjes dat ze tot 7 uur doorslaapt, heerlijk!
goeiemorgen.

gisteravond was t weer brullen!! ik d8 krampen maar op t laat maar fles gegeven en denk dat het toch honger was...

na de fles op bed (23.00) en om 07.00 gaf je weer aan dat ze wel weer een fles wou haha

straks naar cb voor prikjes!

bah bah niks aan
Hoi

Naatie ik zie in het schema dat Olav op 31 augustus staat. Het moet 12 september zijn net als Nikki van Lino. De datum was vorige keer wel goed maar het plekje niet. Nieuwe gegevens van Olav volgen 14 november pas, dan moeten we weer naar het CB, voor de eerste prikjes en mijn andere zoontje voor zijn 2 jaarscontrole (ook al is hij al 2 jaar en 5 maanden dan).

Jacque sterkte vandaag.

Belle, Olav heeft vooral 's avonds en soms ook overdag als ik hem te moe op bed leg echt even huilen nodig om in slaap te vallen. Ik hanteer de 10-minutenregel. In die tien minuten moet het huilen over zijn, omdat Olav in slaap gevallen is of er moet duidelijk een verbetering zijn, dus dat hij zo nu en dan rustig is. Erg zielig, maar het werkt wel en eigenlijk wordt er als de regelmaat erin zit, het huilen ook steeds korter. Mark mijn oudste heeft er erg veel baat bij gehad en ook Olav reageert hier duidelijk goed op. En voor jezelf is het ook lekker omdat je wat vaker even tijd voor jezelf hebt. Olav slaapt tenminste bij regelmaat ook per keer wat langer.

Ik heb toen bij Mark het boekje van Ria Blom gelezen en eruit gehaald wat goed voelde. Een half uur huilen vind ik gewoon te lang.

Olav ligt nu weer lekker op bed. Echt ik geniet zo van mijn dagen alleen met hem. Alleen 16 november kan hij al naar de creche. Dan is hij pas 9,5 week maar ik kon bij inschrijven ook niet weten dat meneer 2 weken te laat zou komen. Ik vind hem echt nog te klein en wil eigenlijk nog zeker 2 weken wachten en dan nog. Stom he ik heb er dit keer veel meer moeite mee dan met Mark. Misschien ook omdat ik nu zelf thuis ben en toen ook echt weer moest gaan werken. Nu heb ik vanaf 6 december als mijn verlof afloopt 3 maanden om iets anders te gaan zoeken.
Hey Belle,

Ik denk dat het een kwestie van wennen is, ik zou echt proberen vol te houden hoor! Ik heb met Javlin t schema ook een beetje omgegooid (om de 4 uur voeden ipv om de 3 uur) en ik merk dat tie ook wat onrustiger is, maar ik geef niet op! Hij ligt ook heerlijk te slapen nu, sinds kwart voor 8 alweer. Krijgt om 11uur zn flesje zo en ik maak hem dan ook wakker daarvoor.

Carry-im wat gaat t hard he! 16 november is al bijna. Kan me voorstellen dat je er moeite mee hebt, ze zijn inderdaad nog zo klein! Voor hoeveel dagen gaat Olav naar de creche?
Belle, ik heb nog nooit van Tracy Hogg gehoord, maar ik ga het eens googlelen. Ik merk wel echt dat mijn zoontje een beetje regelmaat fijn vindt. Dan slaapt en drinkt hij veel beter. En hij huilt maar weinig.

Wij hebben afgelopen weekend 2 verjaardagen gehad, d.z.w. barbecues en harde muziek. Hij lag in de kinderwagen te slapen op een rustig plekje, maar toch merk ik dat hij dan veel onrustiger is, hij wordt dan eerder wakker en wil vaker drinken.

Soms heb ik ook het idee dat hij niet wil slapen omdat hij het allemaal te interessant vindt wat hij ziet. Dan ligt hij heel rustig in zijn bedje/ wipstoelte/ kinderwagen en maar naar alles te kijken en niet slapen. En als hij dan bijna in slaap valt van vermoeidheid huilt hij 2-5 minuten en dan slaapt hij.

Een vraag voor de bv-moeders: geven jullie steeds beide borsten of maar 1? Ik geef meestal maar 1 borst en heb eigenlijk wel het idee dat dat wel voldoende is, want hij begint op een gegeven moment echt meer te sabbelen dan te zuigen, maar een enkele keer wil hij dan toch nog een tweede. Ik twijfel of ik dat misschien altijd moet doen.
laatste dagen weinig tijd voor de computer. Dus heb ook niet alles bijgelezen.

Alejandra, Fenne heeft veel honger en drinkt altijd uit beide borsten. En tweede ook nog best veel. Maar Ties had ook altijd genoeg aan 1. Je kan proberen de tweede aan te bieden, wil hij niet ook goed.

Hier begint het slaapgebrek met toch wel beetje op te breken. fenne komt bijna alle nachten nog twee keer en overdag ben ik erg druk met van alles en wil ondertussen ook al dingen voor bereiden voor de verhuizing. Morgen en donderdag is Ties naar kdv dan maar even rustig aan doen en misschien 's middags ook maar beetje bijslapen.

Donderdag komt ook felicitasmuts langs.
Alejandra, Olav heeft ook meestal genoeg aan 1 borst. Ik bied de 2e altijd nog wel aan, maar meestal kijkt hij me dan met grote ogen aan en doet hij verder niets.

Wat ik wel vaak doe als ik het niet vertrouw, bijvoorbeeld als hij in slaap is gevallen en ik het idee heb dat hij niet lang genoeg gedronken heeft, dan geeft ik tussen borst 1 en 2 een schone luier zodat hij bij de 2e poging in ieder geval wakker is. Drinkt hij dan weer niet dan heeft hij echt genoeg. En Olav heeft echt genoeg, hij poept bijna bij elke voeding.
Bassiste, Olav gaat net als Mark 3 dagen, ma, di en do. Maar ik zit er aan te denken om pas later te gaan. Als hij echt 12 weken of in ieder geval bijna. 16 nov is hij net 9 weken. Of ik ga gewoon voeden op de creche, dat kan ook nog.
Och mijn god, Carry je beeb al weg moeten brengen naar de creche, moet er nie aan denken....

Ik heb er nu al af en toe nachtmerries over haha nee das nie waarn snachts die paar uurtje slaap ik zo diep dat ik niet eens droom haha maar overdag denk ik er weleens aan. Nu ben je 24 uur samen, en dan moet je je beeb uit handen geven boehoeee...Ik heb mn verlof met een maand verlengd, dat is de maand zwangerschapsverlof die ik niet heb gehad haha...

Dus meisje gaat pas in feb naar de creche, dan is ze 5,5 mnd, ook niet gunstig hoor, dan is ze misschien wel eenkennig geworden maja dat zien we dan wel weer.

Ja ik begin nu ook een flesritme er in te gooien want somm kreeg ze wel 7 flessen ipv 5..dus ja en die tijdstippen werd ik ook gek van. Dus nu om de 4 uur punt. Hooguit 10 minuten eerder, t is moeilijk, ff doorzetten maar ze moet t kunnen dus.

Ik laat ze ff huilen, of ikneem ze op de arm met een speen maja als ik ze maar blijf geven wanneer ze wil, dan komt er nooit een ritme is, daar heb ik geen zin in.

Dus nu is het 4,8,12,16,18,00 uur en dat vind ik ideaal, zeker overdag dan heb ik van 12 tot 4 tijd om wat te doen.

Carry sorry als ik wat gemist heb maar heb je je baan opgezegd??

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven