*September 2008* #2

23-01-2008 21:03 2610 berichten
Alle reacties Link kopieren
hier ook een mannetje wat naar de creche moet.. Overmorgen gaat hij al wennen en vanaf 19 nov gaat hij 2 dagen per week. Ik wil zelf 3 dagen werken, maar ze gaan ook 1 dag naar m'n ouders. Omdat ik nu nog geen baan heb hou ik hem die dag maar lekker bij me (m'n moeder ook blij, heeft ze nog gaan nachtvoedingen ).

Gisteren ben ik 's middags weggeweest zonder kids en m'n ouders hebben opgepast. Dat ging heel goed, zoon drinkt goed uit de fles dus ik ben wel wat geruster.

Maar Carry, jij ook baan-loos?

Jacqie, hoe gingen de prikken?
O, ik heb een flessewarmer en het gaat goed ermee, Belle nogmaals bedankt voor de tip!
Alejandra: ik geef mijn dochter één borst. In het begin gaf ik haar ook nog wel eens de andere, maar nu lijkt ze toch genoeg te hebben aan één.

Ze gaat voorlopig nog niet naar de opvang, want ik heb (ook) geen werk. Las op de Hyves dat ik niet enige was. Mijn contract loopt op 31 december af en het werk gaat verhuizen, te ver voor mij om te reizen. En vanwege het werk van mijn man kunnen we ook niet verhuizen, beetje balen dus. Maar ergens komt het wel goed uit, nu met de baby, kan ik daar van genieten.

12 september: kan me voorstellen dat elke nacht eruit je op breekt. Wil ze echt drinken of wordt het een beetje voor de gezelligheid. Dat laatste had ik een vriendin van me en die is het langzaam af gaan bouwen door niet zelf te gaan kijken (mama=melk=honger). Haar man ging dan naast de baby zitten, niet tegen hem praten en alles rustig houden, geen licht aan etc.. Ik las ook in één van de boekjes dat je voeding 's ochtends vet is en dat je die ook zou kunnen kolven en 's avonds zou kunnen geven, misschien slaapt ze daar iets beter op. 's Avonds schijnt je voeding iets minder calorierijk te zijn omdat je dan zelf wat moe bent. Maar het is net bingo, vind ik, die boekjes, want in de ene staat dit en de andere dat.

Hondje: fijn dat het allemaal goed gaat met de flessenwarmer. Ik vond de tip om de voeding te ontdooien in de flessenwarmer ook een goede, ga ik de volgende keer eens proberen.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Hoi

12-9 ik moet er ook nog iedere nacht uit hoor. Meestal kan ik de klok erop gelijk zetten: 3.00 uur. En dan vaak weer rond half 7. Breekt je wel op hoor, bijna nooit langer slapen dan 2,5 uur. Maar ik heb goede hoop nu Olav weer beter is en weer beter drinkt hij misschien ook wat langere stukken gaat slapen. Heb ook eigenlijk geen idee wanneer dat bij Mark beter ging. Ik moet eens in de archieven duiken.

Verder heb ik mijn baan inderdaad opgezegd met hulp van de FNV want geheel vrijwillig was het niet. Laten we het erop houden dat mijn baas allergisch is voor parttime werkende moeders en zij iedereen eruit werkt die niet in haar straatje past. Bij de FNV hoefde ik dus alleen haar naam te roepen en dan wisten ze al genoeg... Vanaf 6 december heb ik dus geen verlof in en dan word ik nog 3 maanden uitbetaald. Ik ga ook echt niet eerder zoeken dan 6 dec. Ik wil voorlopig nog even er alleen voor Olav zijn net zoals ik dat ook zou zijn als ik wel weer zou gaan werken op 6 dec. Daarna zie ik wel weer, maar ik heb geen haast. Maar de creche is dus gebasseerd op wel teruggaan naar mijn werk en kon niet meer veranderd worden. En ik kon ook moeilijk rekening houden met 2 weken te laat bevallen, vandaar dus de 16 november. Als Olav op tijd geboren zou zijn zou hij dan ruim 11 weken zijn.

Dat van die gewoonte klopt wel, zo hebben wij bij Mark er heel lang de avondvoeding om 23.00 uur ingehouden.

Dat van de bevroren voeding ontdooien werkt goed, maar als baby honger heeft duurt het wel lang voordat hij eten heeft.
op hyves wordt gesproken over daten met de septemberbabies. Voor wie het gemist heeft, even naar hyves!!!
carry: wat vervelend dat je zo'n gedoe hebt met je werk. Sneu dat zo'n baas al een bekende is bij de vakbond, geeft al te denken.

12-9 sterkte, kan me voorstellen dat het erg druk is, vind het zo knap dat je met 2 kleintjes bezig kunt zijn en ook nog een verhuizing! ik vind het nu al druk om het huishouden en de baby draaiende te houden.

Ik heb in principe van af 1-12 opvang, maar omdat ik pas 5-1 weer begin wil ik het rustig opbouwen in december. Vind het wel een fijn idee om een dagje 'zelf' in te kunnen delen, maar tegelijk wil ik haar niet wegbrengen. Merk dat ik een avondje bioscoop al een beetje moeilijk vindt.

Dit weekend gaat ze voor het eerst logeren, ben benieuwd hoe dat zal zijn. Ze is dan 7 weken.
oh wat gaat het toch weer snel, nu alweer de kleintjes naar het kdv. Hier gaan ze allebei naar nieuw kdv ivm verhuizing. Ties gaat de 17e wennen en dan maak ik voor Fenne afspraak. Ze kan de 1 dec beginnen (net als bij jou carry geen rekening gehouden met over tijd) Waarschijnlijk begin ik dan met oefenen en vanaf 17e (wanneer ik officieel weer zou moeten beginnen) waarschijnlijk hele dagen. Rond die tijd krijgen we sleutel van het huis dus neem ik nog wel vakantie maar is wel makkelijk als ze dan naar kdv gaat kan ik inpakken, opruimen, schoonmaken, shoppen etc.

Fenne heeft nachtvoedingen echt nodig. wordt echt wakker van de honger. En na het drinken en verschonen slaapt ze ook meteen weer verder. Maar vanacht nog maar een keer eruit Geslapen van 23.00 tot 4.30 en toen tot 7.30. Dus dat gaat de goede kant op.

Vervelend dat er hier zoveel (ongewild) baanloze zijn. Hoop dat het beetje loopt met sollicitaties en jullie snel weer wat vinden.

Movamoba, spannend eerste keer logeren. Ga je iets leuks doen?

Ik ga zaterdag met twee vriendinnen dagje weg. Voor de eerste keer weg zonder kids (behalve keertje boodschappen doen) en man dus voor het eerst alleen thuis met twee kids. Ben benieuwd, gelukkig drinkt ze inmiddels goed uit de fles.
Update: Meisje is 4300 gram en ik ben 28 jaartjes oud alweer.

Bedankt xxx MW
Inderdaad wat gaat het snel dat een aantal al naar het kdv gaan. Ik heb nog verlof tot eind december en vanaf januari moet ik weer aan het werk. Dan gaat mijn kindermeisje/huishoudster in de ochtend voor de baby zorgen en in de middag mijn man. Helaas werk ik fulltime en dat kan voorlopig ook niet anders (in ieder geval tot en met maart blijft het fulltime).

Belle, ik vind veel boeken en internetsites ook tegenstellende berichten geven. Volgens mij kan je je heus wel informeren ermee, maar uiteindelijk moet je toch je eigen lijn trekken.

Bij mij wordt hij ook elke 3-4 uur wakker ´s nachts. Ach ja, hij is pas 5 weken, hopelijk is het over 1,5 maand beter. Ik slaap wel bijna elke dag een dutje, heerlijk.

Mijn zoontje wilde vanmiddag echt elk uur drinken, en maar huilen en huilen. Ik dacht op een gegeven moment echt dat mijn borsten leeg waren, pfff, maar blijkbaar werkt het dn toch dat er nog wat uitkomt.
In het ene boekje lees je dit en in het andere dat. Bijvoorbeeld: mijn kraamverzorgster zei dat ik de baby kamer overdag licht moest houden, want dan leert de baby zo snel mogelijk een dag/nacht ritme. Maar nu stond er in een ander boekje dat je het kamertje moest verduisteren. Ik vind een dag/nacht ritme het meest belangrijk, dus ik laat gewoon de gordijnen open. Het is net als met diëeten of wat je mag eten tijdens je zwangerschap; er wordt een hoop onzin verkondigd, waar helemaal niet duidelijk van is hoe het werkt.
Hier ook nog steeds niet doorslapen.... vaak 2 nachtvoedingen en dan is het ook echt drinken, dus niet alleen gezellig doen. Totaal nog steeds 7 of 8 voedingen per dag, maar borstvoeding gaat nu ook echt goed, dus daar ben ik wel blij mee. Wel altijd 2 borsten, waarvan de 2e niet helemaal leeg. Zoontje drinkt soms gewoon door, volgens mij soms teveel, want bij boertje laten komt er vaak wat terug. Heeft iemand tips hoe je beter kan zien dat hij genoeg gedronken heeft? En heeft iemand tips voor het minder knellen van je tepels in je beha? Heb een tijd lang tepelbeschermers van Medela gedragen, maar dat gaat ook irriteren.

Hier is hij overdag altijd bij mij beneden in de woonkamer, of in de box als hij wakker is of in een rieten mandje als hij slaapt. 's Avonds gaat hij naar boven in zijn wiegje en daar is het dan ook donker. Ik hou daar zoveel mogelijk een vast ritme in aan, voeden, verschonen, knuffelen, in de box en als hij veel begint te gapen of oogjes dikker worden in zijn mandje en slapen. Heb ook het boek van Ria Blom gelezen, maar haal er alleen uit wat ik prettig vind of wat bij zoontje lijkt te werken.

Oh, zoontje begint weer te huilen, zet even lekker een dvdtje op en dan ga ik voeden!

liefs

Freddy
Vivalover, ik ben heel benieuwd hoe t met jou gaat???

Charliez en met jouw jongens, hoe gaat t daarmee??
Zo druk als het op hyves is, zo rustig is het hier.

Freddy, geen tips hier. Fenne heeft dat ook weleens dat ze soms teveel drinkt en het weer uitspuugt. Kan volgens mij niet zoveel kwaad zolang het maar klein beetje is.

Ik hou me ook niet echt aan al die regeltjes. Kijk gewoon naar wat Fenne fijn vindt en hoe ze het doet. Overdag is ze meestal beneden. En ene keer slaapt ze in de box en andere keer in de wandelwagen. Ze slaapt overal goed in dus maakt me niet zoveel uit.

Vandaag was mijn dagje uit niet zo'n succes. Man belde me om 12.00 op dat ze echt niet uit de fles wilde drinken. Dus kon weer naar huis. En later bij mij wel hele fles leeggedronken. Dat wordt nog even flink oefenen, want over 2 weken is ons weekendje.
Vanavond uit eten geweest en het gered tot na het toetje
Goedzo 12-09!

Lekker gegeten?
Super, tot na het toetje, klinkt goed. Kon je wel een restaurant vinden dat open was? Hier zijn veel restaurants gesloten op maandag. Net even op de hyves gereageerd over de frequentie van borstvoedingen. Maandag moet ik naar het cb, dan kan ik gewicht en lengte weer melden.
12-sept, dat gaat goed! Fijn.

Ik ben nog niet echt aan het kolven, zodat mijn man ook kan geven, want over 3 weken ga ik al naar NL toe zonder man. Als ik terugkom gaan we het wel eens proberen met flesjes geven.

Vandaag hier een huildagje. Ik was in de ochtend in de stad, allerlei dingen regelen. Baby Jan mee in de draagdoek, ging prima, hij lag heerlijk te slapen, maar zodra we thuis kwamen bleef hij huilen. Borst gegeven, luier verschoond, even gewiegd; alles hielp steeds een half uurtje en dan begon hij weer met huilen. Ik hanteer ook de 5-10-minutenregel, dus laat hem ook even huilen als hij in zijn bedje ligt, maar het was echt gewoon krijsen, pfff. Moeilijk hoor. Volgens mij was hij op een gegeven moment gewoon te moe om te gaan slapen en hij was al zo lang wakker voor zijn doen. Maar toch nog gelukt, nu ligt hij eindelijk te slapen....
Alejandra, vervelend he dat je gewoon niet weet wat er is en wat je moet doen.

Belle, niks bijzonders hoor, gewoon bij pizzeria. Werk in de zorg, meer kunnen we niet betalen

Naatie, voor het schema, Fenne is 5100 gram en 55,5 cm.
12-9: ik vind de horeca ook gillend duur en ik werk niet in de zorg. Vooral de prijs/kwaliteit verhouding is soms ver te zoeken, vind ik. En dan woon ik nog in een stad die bekend staat om de goede restaurants.

Alejandra, kennelijk hebben baby's een soort droom/slaap ritme net als wij, misschien werd hij gewoon wakker na een droom.

Ik had dochterlief gisteren voor half 10 in bed liggen, dus ik had vanochtend vroeg wel iets verwacht, maar om half 8 was ze pas een beetje wakker.
't is duur he, zo'n kleintje? Wij gaan hier sinds de kinderen heel weinig (eigenlijk nooit) meer uit eten. Scheelt ook weer in de portomonee.

Soms moet zoon ook zo krijsend huilen, maar dan blijkt het z'n inslaap-huiltje te zijn. In het begin stond ik er ook raar van te kijken, maar na 5 min was hij stil en heeft hij super lekker geslapen. Nu laat ik hem dan dus altijd even z'n gang gaan.
Ik dacht; zal hier ook eens kijken, maar tis hier rustig!

(gelukkig zou ik bijna zeggen, kan het anders allemaal niet bij houden )

Alejandra, kan je je soms hulpeloos voelen dan he?

Soms krijst Anne omdat ik in slaap gaat vallen, maar ze krijst standaard (echt clockwork) om half 7 's avonds. Als Lisa naar bed gaat. En das best te doen als we allebei thuis zijn, dan ontfermen we ons ieder over een kind, maar in je eentje is het best chaotisch... Moet dan echt met haar blijven lopen, anders is ze echt overstuur.

12-9; wat heerijk: uit eten!!

Laatste keer voor ons was 15 augustus. (toen waren we 6 jaar bij elkaar, haha).

Anne kreeg gister (zoals altijd) om 23;30 fles en vanmorgen kwam ze pas 7:45!!! Braaf kind!

Maandag en dinsdag had ik dat al een beetje gestimuleerd hoor, ze kwam steeds om 5:52 (echt exact) en ik heb haar maandag en dinsdag toen een speentje gegeven. Toen sliep ze weer tot 7:45. En nu dus helemaal zonder wakker worden.

Helaas is Lisa erg verkouden en die werd dus wel om 1 en 3 uur wakker... Maar dat is aai over d'r bol en verder slapen.

xxx
Voor het schema:

Steijn weegt 5680gr en is 58,5 cm lang.
idd restaurants zijn wel erg duur he!

wij gaan zaterdag ui eten,oma betaald die is jarig!

kost wel veel hoor! naar ja ze wil t zo...

1e avond weg zonder yo! brrrr
Ik wil heel graag uit het schema ivm herkenning op het forum . Jullie zien me wel op hyves terug.
Zo het schema is weer aangepast.

Hier alles goed. Robin doet het echt super. Hij slaapt al bijna een maand de nacht door. Ik moet hem gewoon geregeld om half 8 s ochtends wakker maken!

Maar dat komt dan waarschijnlijk ook omdat hij al zo groot en zwaar is en hij de hele avond wakker is.

Dan wil hij alleen maar op schoot liggen en veel huilen.

Maar verder overdag is hij echt super. Na de voeding van 7.00/7.30 gaat hij gelijk weer naar bed en slaapt dan tot de volgende voeding. Daarna gaat hij weer om 13.00 nar bed en dan rond 15.00 weer een voeding en daarna wordt het een beetje een rommeltje. Dan is hij veel beneden en regelmatig huilen en dan kleine slaapjes van een kwartier in de box ofzo.

12-09 lekker zeg uit eten. En dan nog zo goed volgehouden! Fijn.

Belle, zo die dochter van jou is ook een kleine slaapkop Krijgt ze dan ook om half 10 de laatste voeding?

Alejandra, tja die huildagjes.. lastig vind ik die wel. Maar gelukkig zijn ze de volgende dag meestal wel weer over.

Ik ga even thee maken. Doei

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven