Meest irritante reclame - DEEL 2

zaterdag 3 september 2016 om 14:48
Alles wat begint met...........Wij Nederlanders. En dan komt er een rijtje eigenschappen. Flikker toch op. Wij zijn allemaal individuen met eigen karaktereigenschappen. Daar hoef je geen Nederlander of Duitser of wat dan ook voor te zijn. Zo generaliserend.
En waag het niet te zeggen dat generaliseren typisch Nederlands is
En waag het niet te zeggen dat generaliseren typisch Nederlands is
zaterdag 3 september 2016 om 15:00

zaterdag 3 september 2016 om 15:06
quote:newimprovedkitty schreef op 03 september 2016 @ 11:55:
alle reclames waarin vrouwen worden neergezet als wezens met bloedverlies, stinkende vagina's , ongewenste haargroei , hoofdpijn enz.
Ik denk dat jonge kinderen een heel verkeerd beeld van meisjes en vrouwen krijgen als ze alleen maar afgaan op reclames.
Ja de boodschap is dat wijven stinken. Terwijl je echt niet wil weten wat voor walm er van een zweetzak af kmt na een dag werken.
Ik zeg, snikkelfrisch moet een bestaand product worden!
alle reclames waarin vrouwen worden neergezet als wezens met bloedverlies, stinkende vagina's , ongewenste haargroei , hoofdpijn enz.
Ik denk dat jonge kinderen een heel verkeerd beeld van meisjes en vrouwen krijgen als ze alleen maar afgaan op reclames.
Ja de boodschap is dat wijven stinken. Terwijl je echt niet wil weten wat voor walm er van een zweetzak af kmt na een dag werken.
Ik zeg, snikkelfrisch moet een bestaand product worden!
zaterdag 3 september 2016 om 16:11
zaterdag 3 september 2016 om 16:14
https://youtu.be/cAbANquwLYU
Gevonden! Na 'relax relax relax': wat zingt ie nou???
't Is al met al een heel gedoe
zaterdag 3 september 2016 om 16:29
zaterdag 3 september 2016 om 16:36
quote:Pingu schreef op 03 september 2016 @ 16:14:
Niet te verstaan idd. Qua tekstopbouw zou ik zeggen dat het 'that's all I say' zou kunnen zijn. Alleen zo klinkt het niet echt. Kortom, ik weet het ook niet.
Edit "that's all I sing" misschien?
Niet te verstaan idd. Qua tekstopbouw zou ik zeggen dat het 'that's all I say' zou kunnen zijn. Alleen zo klinkt het niet echt. Kortom, ik weet het ook niet.
Edit "that's all I sing" misschien?
I have neither the time nor the crayons to explain this to you.
zaterdag 3 september 2016 om 16:55
zondag 4 september 2016 om 21:08
Oh ik heb nog een dingetje: bij de tandpasta reclames heb je vaak een tandarts, mondhygieniste of andere deskundige die iets aanraadt.
Maar bij een reclame is dat een jongeman met de titel Brand Manager.
Waarom in hemelsnaam zou ik de brand manager geloven als het op tandpasta gaat?
Nog niet eens in acht genomen dat het sowieso altijd acteurs zijn, een brand manager is gewoon een marketeer die zijn product op de markt zet. Die weet niks over tanden en vind ik nog onbetrouwbaarder qua aanbeveling dan Jan Modaal.
Maar bij een reclame is dat een jongeman met de titel Brand Manager.
Waarom in hemelsnaam zou ik de brand manager geloven als het op tandpasta gaat?
Nog niet eens in acht genomen dat het sowieso altijd acteurs zijn, een brand manager is gewoon een marketeer die zijn product op de markt zet. Die weet niks over tanden en vind ik nog onbetrouwbaarder qua aanbeveling dan Jan Modaal.

maandag 5 september 2016 om 22:18
quote:newimprovedkitty schreef op 05 september 2016 @ 19:00:
de dettolreclame waar kindje niest in de auto en dan gaat moeder in huis alles met dettol afnemen, om zo de ziektekiemen weg te poetsen ofzo?
echt tenenkrommend slecht bedacht/uitgevoerd.En dan werkt dettol ook niet eens tegen een verkoudheidsvirus
de dettolreclame waar kindje niest in de auto en dan gaat moeder in huis alles met dettol afnemen, om zo de ziektekiemen weg te poetsen ofzo?
echt tenenkrommend slecht bedacht/uitgevoerd.En dan werkt dettol ook niet eens tegen een verkoudheidsvirus

dinsdag 6 september 2016 om 07:57
quote:SinDudas schreef op 05 september 2016 @ 20:06:
[...]
ehm, deze week nog aardig zomerweer hoor
toen ik het typte, régende het en zag het er niet naar uit dat het überhaupt nog droog zou worden
Maar dan nog.. zoals ze speciale winterreclames niet in maart moeten doen, moeten ze de 'duik in de zomer' reclames gewoon stoppen na de zomervakantie, wanneer iedereen weer aan het werk is (nouja, heel veel dan, ik weet dat er mensen juist nu op vakantie gaan) en de natuur al duidelijk richting herfst gaat.
[...]
ehm, deze week nog aardig zomerweer hoor
toen ik het typte, régende het en zag het er niet naar uit dat het überhaupt nog droog zou worden
Maar dan nog.. zoals ze speciale winterreclames niet in maart moeten doen, moeten ze de 'duik in de zomer' reclames gewoon stoppen na de zomervakantie, wanneer iedereen weer aan het werk is (nouja, heel veel dan, ik weet dat er mensen juist nu op vakantie gaan) en de natuur al duidelijk richting herfst gaat.
Later is nu
dinsdag 6 september 2016 om 08:14
Ik vraag mij wel eens wat die marketing afdeling van bv Dettol voor debielen zijn? Of het reclamebureau.
Vinden ze dit zelf echt geweldig, of hebben ze een spotje uit een ander land kunnen lenen, maar dan doe je er toch niet zo'n debiel liedje onder. Zelfs mijn dochter van 9 riep al, mamma geen Dettol kopen dat liedje is echt irritant.
Elke keer denk je na bv Vuella, Tuc of een ontbijtkoekje dat een niet irritanter kan. Maar dan komt er weer wat debiels.
Vinden ze dit zelf echt geweldig, of hebben ze een spotje uit een ander land kunnen lenen, maar dan doe je er toch niet zo'n debiel liedje onder. Zelfs mijn dochter van 9 riep al, mamma geen Dettol kopen dat liedje is echt irritant.
Elke keer denk je na bv Vuella, Tuc of een ontbijtkoekje dat een niet irritanter kan. Maar dan komt er weer wat debiels.