Entertainment alle pijlers

Meest irritante reclame - DEEL 2

05-06-2015 11:42 3460 berichten
Aangezien het vorige deel vol is, start ik een tweede en heb ik meteen mijn TVP.

Deel 1: Meest irritante reclame

Wat vinden jullie de meest irritante reclame die direct van televisie mag verdwijnen?
Alle reacties Link kopieren
quote:Macoti schreef op 03 september 2016 @ 00:06:

[...]

Deze dus, net weer voorbij gekomen, de meest afschuwelijke reclame sinds jaren.Ik vind het wel grappig, dat " we gaan dood, allemaal" zit ik altijd mee te wauwelen.
Liever Kips leverworst dan gewone leverworst, dat deuntje zit al dagen in mijn hoofd... Irritant dus
Oh wat dacht je van die Heidi in de bergen met haar yoghurt, mmmmm zo lekker, alsof ze stiekem gepenetreerd wordt ofzo. Zeker op manen gericht die reclame.
alle reclames waarin vrouwen worden neergezet als wezens met bloedverlies, stinkende vagina's , ongewenste haargroei , hoofdpijn enz.

Ik denk dat jonge kinderen een heel verkeerd beeld van meisjes en vrouwen krijgen als ze alleen maar afgaan op reclames.
Alles wat begint met...........Wij Nederlanders. En dan komt er een rijtje eigenschappen. Flikker toch op. Wij zijn allemaal individuen met eigen karaktereigenschappen. Daar hoef je geen Nederlander of Duitser of wat dan ook voor te zijn. Zo generaliserend.

En waag het niet te zeggen dat generaliseren typisch Nederlands is
Ik heb hier niet alles gelezen maar ik krijg het heen en weer van de Pamper reclames!

Zeker die met het 'cowboy loopje' dat je hier in België zowat elke dag door je strot geramd krijgt.

Degoutant muziekje, vreselijke lelijke kinderen en dan het zicht op die spekbilletjes in pampers! bah!
quote:newimprovedkitty schreef op 03 september 2016 @ 11:55:

alle reclames waarin vrouwen worden neergezet als wezens met bloedverlies, stinkende vagina's , ongewenste haargroei , hoofdpijn enz.

Ik denk dat jonge kinderen een heel verkeerd beeld van meisjes en vrouwen krijgen als ze alleen maar afgaan op reclames.

Ja de boodschap is dat wijven stinken. Terwijl je echt niet wil weten wat voor walm er van een zweetzak af kmt na een dag werken.

Ik zeg, snikkelfrisch moet een bestaand product worden!
Deodorants waarmee je ""oksels gezien mogen worden". Het zoveelste minderwaardigheidscomplex dat ons aangepraat wordt door de costmeticaindustrie.
Kennen jullie de reclame van Dormio? Met dat liedje: 'relax relax relax'...en dan volgt er nog wat en ik heb geen IDEE wat ze dan zingen. Daar erger ik me aan. Googlen maakte me niet veel wijzer, wel wie het liedje schreef maar niet wat ze zingen...
't Is al met al een heel gedoe
https://youtu.be/cAbANquwLYU

Gevonden! Na 'relax relax relax': wat zingt ie nou???
quote:beetjegek schreef op 03 september 2016 @ 07:54:

Liever Kips leverworst dan gewone leverworst, dat deuntje zit al dagen in mijn hoofd... Irritant dusDat deuntje zit al minstens 25 jaar in mijn hoofd
I have neither the time nor the crayons to explain this to you.
quote:Pingu schreef op 03 september 2016 @ 16:14:

https://youtu.be/cAbANquwLYU

Gevonden! Na 'relax relax relax': wat zingt ie nou???

Niet te verstaan idd. Qua tekstopbouw zou ik zeggen dat het 'that's all I say' zou kunnen zijn. Alleen zo klinkt het niet echt. Kortom, ik weet het ook niet.

Edit "that's all I sing" misschien?
Ik heb nu 10 keer geluisterd en ik denk inderdaad dat ie 'that's all I say/sing' zingt. Maar ik versta ' that solar sing'
quote:Pingu schreef op 03 september 2016 @ 16:43:

Ik heb nu 10 keer geluisterd en ik denk inderdaad dat ie 'that's all I say/sing' zingt. Maar ik versta ' that solar sing' Klopt! Dat hoor ik ook.
Ik zie net reclame voor nagelverzorgingsproducten. 'Duik in de zomer'.. écht?? NU nog? Met dít weer?? Zo'n reclame moeten ze toch echt na half juli van de buis halen
Later is nu
Oh ik heb nog een dingetje: bij de tandpasta reclames heb je vaak een tandarts, mondhygieniste of andere deskundige die iets aanraadt.

Maar bij een reclame is dat een jongeman met de titel Brand Manager.

Waarom in hemelsnaam zou ik de brand manager geloven als het op tandpasta gaat?

Nog niet eens in acht genomen dat het sowieso altijd acteurs zijn, een brand manager is gewoon een marketeer die zijn product op de markt zet. Die weet niks over tanden en vind ik nog onbetrouwbaarder qua aanbeveling dan Jan Modaal.
de dettolreclame waar kindje niest in de auto en dan gaat moeder in huis alles met dettol afnemen, om zo de ziektekiemen weg te poetsen ofzo?

echt tenenkrommend slecht bedacht/uitgevoerd.
quote:Dreamer schreef op 04 september 2016 @ 18:29:

Ik zie net reclame voor nagelverzorgingsproducten. 'Duik in de zomer'.. écht?? NU nog? Met dít weer?? Zo'n reclame moeten ze toch echt na half juli van de buis halen ehm, deze week nog aardig zomerweer hoor
oh, en ik hoor nu het liedje van de dettolreclame ... hoe infantiel !
quote:newimprovedkitty schreef op 05 september 2016 @ 19:00:

de dettolreclame waar kindje niest in de auto en dan gaat moeder in huis alles met dettol afnemen, om zo de ziektekiemen weg te poetsen ofzo?

echt tenenkrommend slecht bedacht/uitgevoerd.En dan werkt dettol ook niet eens tegen een verkoudheidsvirus
Die dettol wat ze gebruiken is niet eens de echte dettol.

Dit is de echte niet die met frisse geurtjes. Echte dettol ruikt niet naar bloemen
quote:SinDudas schreef op 05 september 2016 @ 20:06:

[...]

ehm, deze week nog aardig zomerweer hoor

toen ik het typte, régende het en zag het er niet naar uit dat het überhaupt nog droog zou worden

Maar dan nog.. zoals ze speciale winterreclames niet in maart moeten doen, moeten ze de 'duik in de zomer' reclames gewoon stoppen na de zomervakantie, wanneer iedereen weer aan het werk is (nouja, heel veel dan, ik weet dat er mensen juist nu op vakantie gaan) en de natuur al duidelijk richting herfst gaat.
Later is nu
Ik vraag mij wel eens wat die marketing afdeling van bv Dettol voor debielen zijn? Of het reclamebureau.

Vinden ze dit zelf echt geweldig, of hebben ze een spotje uit een ander land kunnen lenen, maar dan doe je er toch niet zo'n debiel liedje onder. Zelfs mijn dochter van 9 riep al, mamma geen Dettol kopen dat liedje is echt irritant.

Elke keer denk je na bv Vuella, Tuc of een ontbijtkoekje dat een niet irritanter kan. Maar dan komt er weer wat debiels.
Wat is dat tegenwoordig met die franse accentjes? Nu hebben ze het bij Paturain over " brotjes"

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven