Dierenverzekering
zondag 4 september 2016 om 16:08
Ik wist niet helemaal of ik hem nou onder Geld en Recht of onder thuis moest zetten.
Ik ben me momenteel aan het orentieren op een dierenverzekering voor een jonge hond. Ik zie wat dat betreft door de bomen het bos niet helemaal meer. Daarom zou ik het erg op prijs stellen als jullie misschien jullie ervaringen met dierenverzekeringen willen en/of kunnen delen.
Bij welke verzekeringsmaatschappij hebben jullie een dierenverzekering voor jullie hond afgesloten?
Zijn jullie hier tevreden over?
Waarom hebben jullie voor juist deze verzekering gekozen?
Hebben jullie (helaas) al gebruik moeten maken van de verzekering? En zo ja, hoe is dit mbt de verzekering gelopen?
Zouden jullie hier in het vervolg andere keuzes in gemaakt hebben?
We hebben zelf nog geen hond, we zijn momenteel wel opzoek naar een hond. Daar hoort natuurlijk ook een verzekering bij. Ik begrijp dat een verzekering lange niet alles dekt en dat is ook prima. We hebben een potje voor de zaken die evt niet gedekt worden door een verzekering.
Hartstikke bedankt alvast!
Ik ben me momenteel aan het orentieren op een dierenverzekering voor een jonge hond. Ik zie wat dat betreft door de bomen het bos niet helemaal meer. Daarom zou ik het erg op prijs stellen als jullie misschien jullie ervaringen met dierenverzekeringen willen en/of kunnen delen.
Bij welke verzekeringsmaatschappij hebben jullie een dierenverzekering voor jullie hond afgesloten?
Zijn jullie hier tevreden over?
Waarom hebben jullie voor juist deze verzekering gekozen?
Hebben jullie (helaas) al gebruik moeten maken van de verzekering? En zo ja, hoe is dit mbt de verzekering gelopen?
Zouden jullie hier in het vervolg andere keuzes in gemaakt hebben?
We hebben zelf nog geen hond, we zijn momenteel wel opzoek naar een hond. Daar hoort natuurlijk ook een verzekering bij. Ik begrijp dat een verzekering lange niet alles dekt en dat is ook prima. We hebben een potje voor de zaken die evt niet gedekt worden door een verzekering.
Hartstikke bedankt alvast!
zondag 4 september 2016 om 16:12
Dit zul je echt zelf moeten uitzoeken. De voorwaarden kunnen per jaar veranderen. Ik heb mijn twee katten beiden ondergebracht bij een andere verzekeraar om die reden.
Je moet nadenken over welke zorg je wil verzekeren, of je daar extra pakketten (tandzorg, castratie, entingen, crematie) bij wil, hoe hoog het eigen risico zal zijn en hoe je dat wilt betalen ( voor kat 1 betaal ik 50 euro per ingediende nota. Mag alle nota's opsparen tot einde jaar en betaal dan 1x. Voor kat 2 betaal ik standaard 20% zelf). En dan is er nog zoiets als maximale vergoeding (+/-€3000).
Ik vond het in ieder geval belangrijk dat mijn dier gechipt is. Bij kat 1 speelde dat niet want hij had al een chip. Bij kat 2 gezocht naar een verzekering die het zou vergoeden.
Ik heb voor kat 1 ooit 600 gedeclareerd ivm blaasgruis problemen en ingrepen. Kat 2 heeft nog nooit iets gehad. Toch vind ik het geen weggegooid geld. Ik heb alles voor mijn beestjes over maar heb het vermogen niet €1500 te lappen indien nodig. Ik betaal dit dus met liefde. Als ik straks een baan heb en meer dan €5000 op de spaarrekening dan krijgen ze bij de DA een health check en zeg ik het daarna op.
Je moet nadenken over welke zorg je wil verzekeren, of je daar extra pakketten (tandzorg, castratie, entingen, crematie) bij wil, hoe hoog het eigen risico zal zijn en hoe je dat wilt betalen ( voor kat 1 betaal ik 50 euro per ingediende nota. Mag alle nota's opsparen tot einde jaar en betaal dan 1x. Voor kat 2 betaal ik standaard 20% zelf). En dan is er nog zoiets als maximale vergoeding (+/-€3000).
Ik vond het in ieder geval belangrijk dat mijn dier gechipt is. Bij kat 1 speelde dat niet want hij had al een chip. Bij kat 2 gezocht naar een verzekering die het zou vergoeden.
Ik heb voor kat 1 ooit 600 gedeclareerd ivm blaasgruis problemen en ingrepen. Kat 2 heeft nog nooit iets gehad. Toch vind ik het geen weggegooid geld. Ik heb alles voor mijn beestjes over maar heb het vermogen niet €1500 te lappen indien nodig. Ik betaal dit dus met liefde. Als ik straks een baan heb en meer dan €5000 op de spaarrekening dan krijgen ze bij de DA een health check en zeg ik het daarna op.
zondag 4 september 2016 om 16:13
Ik heb het voor de katten niet gedaan omdat het best duur is. Achteraf kun je pas bepalen of het nuttig is, en nadat ik 1000 euro in drie maanden kwijt was aan de schatjes was dat het in mijn geval waarschijnlijk wel geweest. Hoewel, afgelopen jaar ben ik alleen voor de inentingen geweest, dus dan was het wel 250 euro weggegooid geld geweest
Voor honden is het geloof ik wel weer anders. Mijn vriendin was laatst duizenden euro's kwijt omdat haar hond een maagtorsie had, compleet met IC, vervoer naar Utrecht en alles wat erbij kwam.
Voor honden is het geloof ik wel weer anders. Mijn vriendin was laatst duizenden euro's kwijt omdat haar hond een maagtorsie had, compleet met IC, vervoer naar Utrecht en alles wat erbij kwam.
zondag 4 september 2016 om 16:18
quote:Ketelbinkie020 schreef op 04 september 2016 @ 16:16:
Wij hebben geen verzekering voor onze kat. Alle verzekeringen dekken zo minimaal dat wij ervan overtuigd zijn dat we goedkoper uit zijn door gewoon maandelijk een beetje op zij te zetten voor 'noodgevallen'Eens, maar zoals Hayek zegt moet je dan wel al een potje achter de hand hebben.
Wij hebben geen verzekering voor onze kat. Alle verzekeringen dekken zo minimaal dat wij ervan overtuigd zijn dat we goedkoper uit zijn door gewoon maandelijk een beetje op zij te zetten voor 'noodgevallen'Eens, maar zoals Hayek zegt moet je dan wel al een potje achter de hand hebben.
zondag 4 september 2016 om 16:21
quote:Fluithaas schreef op 04 september 2016 @ 16:18:
Ik heb geen verzekering voor mijn kat. Ik verzeker alleen risico's die ik niet zelf kan dragen.
Precies dit. Wij hebben geen verzekering afgesloten omdat er veel is uitgesloten. Daarnaast kunnen wij makkelijk hoge kosten zelf dragen.
Achteraf gezien (onze hond is nu 11 jaar) was dat de juiste keuze. Hij begint nu wat ouderdomskwalen te krijgen, maar verder heeft hij nooit wat bijzonders gehad.
Ik heb geen verzekering voor mijn kat. Ik verzeker alleen risico's die ik niet zelf kan dragen.
Precies dit. Wij hebben geen verzekering afgesloten omdat er veel is uitgesloten. Daarnaast kunnen wij makkelijk hoge kosten zelf dragen.
Achteraf gezien (onze hond is nu 11 jaar) was dat de juiste keuze. Hij begint nu wat ouderdomskwalen te krijgen, maar verder heeft hij nooit wat bijzonders gehad.
zondag 4 september 2016 om 16:23
quote:Kokoro schreef op 04 september 2016 @ 16:18:
[...]
Eens, maar zoals Hayek zegt moet je dan wel al een potje achter de hand hebben.Vele mensen die de lasten van een controle van een huisdier niet kunnen dragen hebben minima-inkomens. En met z'n verzekering moet je alsnog de helft van de behandeling zelf lappen. Maar in vele gemeentes zijn er ook dierenartsen die tegen gereduceerd tarief (met behulp van de gemeente) huisdieren inent en chipt en steraliseert/castreert, waardoor je netto gezien vaak goedkoper uit ben dan een verzekering + de helft zelf moeten lappen.
[...]
Eens, maar zoals Hayek zegt moet je dan wel al een potje achter de hand hebben.Vele mensen die de lasten van een controle van een huisdier niet kunnen dragen hebben minima-inkomens. En met z'n verzekering moet je alsnog de helft van de behandeling zelf lappen. Maar in vele gemeentes zijn er ook dierenartsen die tegen gereduceerd tarief (met behulp van de gemeente) huisdieren inent en chipt en steraliseert/castreert, waardoor je netto gezien vaak goedkoper uit ben dan een verzekering + de helft zelf moeten lappen.
zondag 4 september 2016 om 16:24
Oei, maagtorsie is idd heftig.
Ja we zijn er ook nog lange niet uit hoor! Ehm nja opzich de kleinere ingrepen zijn goed te betalen voor ons. Castratie, gebitsreiniging, chippen ed. Dat is het probleem ook niet. We betalen ook de dierenartskosten van de hond van mn vader. Als de hond een bult had moeten laten verwijderen voor zo'n 300 euro was dat ook het probleem niet geweest. Ben alleen bang voor die ene enkele keer dat je spontaan 2 a 3000 euro af kan tikken!
Soms zie je idd dat je kleinere dingen zoals vlooienmiddelen ook kunt vergoeden (tot een max per jaar). Opzich zouden we daar zeker gebruik van maken, als het dan toch verzekerd is! Maar om 50 euro te moeten betalen om een declaratie in te dienen, dat vind ik dan wel weer belachelijk..
Ja we zijn er ook nog lange niet uit hoor! Ehm nja opzich de kleinere ingrepen zijn goed te betalen voor ons. Castratie, gebitsreiniging, chippen ed. Dat is het probleem ook niet. We betalen ook de dierenartskosten van de hond van mn vader. Als de hond een bult had moeten laten verwijderen voor zo'n 300 euro was dat ook het probleem niet geweest. Ben alleen bang voor die ene enkele keer dat je spontaan 2 a 3000 euro af kan tikken!
Soms zie je idd dat je kleinere dingen zoals vlooienmiddelen ook kunt vergoeden (tot een max per jaar). Opzich zouden we daar zeker gebruik van maken, als het dan toch verzekerd is! Maar om 50 euro te moeten betalen om een declaratie in te dienen, dat vind ik dan wel weer belachelijk..
zondag 4 september 2016 om 16:25
Wij hebben 6 jaar geleden zitten rondkijken voor een verzekering voor onze 2 katten (toen kittens)
Uiteindelijk hebben we een losse spaarrekening genomen en storten daar iedere mand automatisch het bedrag op wat we kwijt zouden zijn geweest voor de verzekering (25euro). ondertussen hebben we een mooi potje opgespaard en is het geld nog steeds 'van ons' en niet van de verzekeraar...
Uiteindelijk hebben we een losse spaarrekening genomen en storten daar iedere mand automatisch het bedrag op wat we kwijt zouden zijn geweest voor de verzekering (25euro). ondertussen hebben we een mooi potje opgespaard en is het geld nog steeds 'van ons' en niet van de verzekeraar...
zondag 4 september 2016 om 16:26
zondag 4 september 2016 om 16:28
quote:ravenloos schreef op 04 september 2016 @ 16:25:
Wij hebben 6 jaar geleden zitten rondkijken voor een verzekering voor onze 2 katten (toen kittens)
Uiteindelijk hebben we een losse spaarrekening genomen en storten daar iedere mand automatisch het bedrag op wat we kwijt zouden zijn geweest voor de verzekering (25euro). ondertussen hebben we een mooi potje opgespaard en is het geld nog steeds 'van ons' en niet van de verzekeraar...Dat is wel een goede tip. Ik spaar dan wel op mijn gewone rekening, maar zo zie je mooi wat niet verzekeren je oplevert.
Wij hebben 6 jaar geleden zitten rondkijken voor een verzekering voor onze 2 katten (toen kittens)
Uiteindelijk hebben we een losse spaarrekening genomen en storten daar iedere mand automatisch het bedrag op wat we kwijt zouden zijn geweest voor de verzekering (25euro). ondertussen hebben we een mooi potje opgespaard en is het geld nog steeds 'van ons' en niet van de verzekeraar...Dat is wel een goede tip. Ik spaar dan wel op mijn gewone rekening, maar zo zie je mooi wat niet verzekeren je oplevert.
zondag 4 september 2016 om 16:33
Mijn hond is verzekerd bij Ohra. Mijn vorige hond was hier ook verzekerd en voor haar heb ik helaas er flink gebruik van moeten maken na aanrijding met auto en week verblijf bij de Faculteit Diergeneeskunde. Alles werd 80% vergoed. Vergoeden ging er snel en ook de communicatie was erg prettig.
Geen idee of Ohra de goedkoopste is. Heb er puur voor gekozen door mijn eerdere ervaring met ze.
Geen idee of Ohra de goedkoopste is. Heb er puur voor gekozen door mijn eerdere ervaring met ze.
zondag 4 september 2016 om 16:34
Hier mijn poezels verzekert bij ohra en hema. Het gaat me niet om de facturen van 15o euro etc (die kan ik wel betalen), maar om facturen van 2000 euro. Dat wordt wel een probleempje, aangezien ik 5 katten heb. Mijn ervaring is namelijk dat iets nooit alleen gebeurd, maar altijd in drievoud of zo.
Ik heb bij drie katten nog nooit wat gedeclareerd. Bij 1 kat voor 425 euro (45 euro eigen bijdrage) en voor de andere kat voor 1500 euro (eigen bijdrage 45 euro). Kortom ik ben er blij mee.
Ik heb bij drie katten nog nooit wat gedeclareerd. Bij 1 kat voor 425 euro (45 euro eigen bijdrage) en voor de andere kat voor 1500 euro (eigen bijdrage 45 euro). Kortom ik ben er blij mee.
Een dag niet genoten is een dag niet geleefd.
zondag 4 september 2016 om 16:43
quote:Ketelbinkie020 schreef op 04 september 2016 @ 16:23:
[...]
Vele mensen die de lasten van een controle van een huisdier niet kunnen dragen hebben minima-inkomens. En met z'n verzekering moet je alsnog de helft van de behandeling zelf lappen. Maar in vele gemeentes zijn er ook dierenartsen die tegen gereduceerd tarief (met behulp van de gemeente) huisdieren inent en chipt en steraliseert/castreert, waardoor je netto gezien vaak goedkoper uit ben dan een verzekering + de helft zelf moeten lappen.
Hoe kom je bij de helft? Zie mijn eerste post.
Minimum inkomen hier (stufi en bijbaan) vind ik geen reden om korting te bietsen. Ik heb de boel anders opgelost. Inentingen zaten de eerste 3 jaren bij kat 1 er nog bij in.
[...]
Vele mensen die de lasten van een controle van een huisdier niet kunnen dragen hebben minima-inkomens. En met z'n verzekering moet je alsnog de helft van de behandeling zelf lappen. Maar in vele gemeentes zijn er ook dierenartsen die tegen gereduceerd tarief (met behulp van de gemeente) huisdieren inent en chipt en steraliseert/castreert, waardoor je netto gezien vaak goedkoper uit ben dan een verzekering + de helft zelf moeten lappen.
Hoe kom je bij de helft? Zie mijn eerste post.
Minimum inkomen hier (stufi en bijbaan) vind ik geen reden om korting te bietsen. Ik heb de boel anders opgelost. Inentingen zaten de eerste 3 jaren bij kat 1 er nog bij in.
zondag 4 september 2016 om 16:51
Mijn hond is bij Proteq Dier & Zorg verzekerd, vorige hond was dat ook. Ik heb er door de jaren heen helaas al veel gebruik van moeten maken dus ben erg blij met de verzekering. Proteq heeft de laatste jaren hun poliswaarden wel zeer drastisch in negatieve zin aangepast dus voor een volgende hond ga ik naar een andere verzekeraar. OHRA lijkt nog het dichtst in de buurt te komen van hoe Proteq vroeger ook in elkaar zat, dus die wordt het dan waarschijnlijk.
Voorkeur voor een verzekeraar is best persoonlijk, en hangt af van vele factoren: wat voor soort/ras hond heb je? Hoe zwaar wordt ie? Hoe hoog mag de premie zijn? Welke dingen vind je belangrijk om gedekt te hebben? Welke zaken kun je zelf bekostigen? Gaat je voorkeur uit naar een vast percentage eigen bijdrage per factuur of spaar je liever de facturen over een langere tijd op en betaalt dan 45 euro als vast bedrag? Wil je een eigen risico in ruil voor een lagere premie? Hoeveel waarde hecht je aan een goede klantenservice en snelle uitbetaling? Dat zijn allemaal dingen die je voor jezelf op een rijtje moet zetten zodat je de polisvoorwaarden van de verschillende verzekeraars met elkaar kunt vergelijken en kunt kiezen voor de verzekering die het geschiktst is binnen jullie situatie.
Voorkeur voor een verzekeraar is best persoonlijk, en hangt af van vele factoren: wat voor soort/ras hond heb je? Hoe zwaar wordt ie? Hoe hoog mag de premie zijn? Welke dingen vind je belangrijk om gedekt te hebben? Welke zaken kun je zelf bekostigen? Gaat je voorkeur uit naar een vast percentage eigen bijdrage per factuur of spaar je liever de facturen over een langere tijd op en betaalt dan 45 euro als vast bedrag? Wil je een eigen risico in ruil voor een lagere premie? Hoeveel waarde hecht je aan een goede klantenservice en snelle uitbetaling? Dat zijn allemaal dingen die je voor jezelf op een rijtje moet zetten zodat je de polisvoorwaarden van de verschillende verzekeraars met elkaar kunt vergelijken en kunt kiezen voor de verzekering die het geschiktst is binnen jullie situatie.
zondag 4 september 2016 om 16:51
Ik heb voor mijn hond geen verzekering. Heb er 4 jaar geleden naar gekeken en kwam toen tot de conclusie dat een verzekering eigenlijk niet uit kon. Ik kwam er toen op uit dat een verzekering me maandelijks 35 euro zou kosten. Daarnaast dat je van iedere behandeling 20% zelf moet betalen en er waren ook nog een aantal rasspecifieke dingen uitgesloten. In mij geval zou ik dus ieder jaar al meer dan 500 euro moeten uitgeven om zelfs maar quitte te spelen.
Ik heb besloten om dit zelf te gaan sparen, zo heb je als het nodig is genoeg achter de hand. Mijn advies: kijk goed naar de voorwaarden van de verzekering en wat er wel en niet vergoed wordt. Verzekeringen die meer dan 5 jaar geleden zijn afgesloten schijnen veel beter (en goedkoper) te zijn dan de huidige dierenverzekeringen.
Ik heb besloten om dit zelf te gaan sparen, zo heb je als het nodig is genoeg achter de hand. Mijn advies: kijk goed naar de voorwaarden van de verzekering en wat er wel en niet vergoed wordt. Verzekeringen die meer dan 5 jaar geleden zijn afgesloten schijnen veel beter (en goedkoper) te zijn dan de huidige dierenverzekeringen.
every journey starts with a single step
zondag 4 september 2016 om 16:53
Ik denk ook dat het eraan ligt hoe ver je wik gaan met behandelen van je huisdier. Zelf ben ik hierin geloof ik wat harder dan gemiddeld, maar als mijn dier een zeer heftige ingreep zou moeten ondergaan, wat een beest niet zou begrijpen en langdurig pijn zou hebben of een kat die absoluut niet geprikt wil worden maar die wel suikerziekte heeft..... Ik zou het waarschijnlijk niet laten doen, maar niet om het geld. Zeker op wat oudere leeftijd zou ik ze lijden en stress willen besparen en ze in laten slapen.
Dierenartsen hebben altijd financieel baat als jij je dier laat behandelen, ongeacht de uitkomst. Dat vind ik hun advies ook niet altijd even zuiver maken.
Dierenartsen hebben altijd financieel baat als jij je dier laat behandelen, ongeacht de uitkomst. Dat vind ik hun advies ook niet altijd even zuiver maken.
zondag 4 september 2016 om 16:55
quote:firedraakje schreef op 04 september 2016 @ 16:51:
Verzekeringen die meer dan 5 jaar geleden zijn afgesloten schijnen veel beter (en goedkoper) te zijn dan de huidige dierenverzekeringen.Absoluut waar, helaas mogen ook die verzekeringen simpelweg bepalen dat het een en ander uit het pakket valt. Kat 1 kan ik echter nergens anders meer verzekeren. Zijn nr 1 probleem (blaasgruis) moet ik dan van tevoren aangeven en wordt daardoor niet meer vergoed bij een andere verzekeraar.
Verzekeringen die meer dan 5 jaar geleden zijn afgesloten schijnen veel beter (en goedkoper) te zijn dan de huidige dierenverzekeringen.Absoluut waar, helaas mogen ook die verzekeringen simpelweg bepalen dat het een en ander uit het pakket valt. Kat 1 kan ik echter nergens anders meer verzekeren. Zijn nr 1 probleem (blaasgruis) moet ik dan van tevoren aangeven en wordt daardoor niet meer vergoed bij een andere verzekeraar.
zondag 4 september 2016 om 17:03
quote:Foodsandbeats schreef op 04 september 2016 @ 16:53:
Ik denk ook dat het eraan ligt hoe ver je wik gaan met behandelen van je huisdier. Zelf ben ik hierin geloof ik wat harder dan gemiddeld, maar als mijn dier een zeer heftige ingreep zou moeten ondergaan, wat een beest niet zou begrijpen en langdurig pijn zou hebben of een kat die absoluut niet geprikt wil worden maar die wel suikerziekte heeft..... Ik zou het waarschijnlijk niet laten doen, maar niet om het geld. Zeker op wat oudere leeftijd zou ik ze lijden en stress willen besparen en ze in laten slapen.
Dierenartsen hebben altijd financieel baat als jij je dier laat behandelen, ongeacht de uitkomst. Dat vind ik hun advies ook niet altijd even zuiver maken.Zoals ik er nu in sta heb ik het vermoeden dat ik op latere leeftijd een hond geen chemo therapie ga aandoen. Ik hoef een dier ook niet voor me te laten lijden, zodat ik hem nog 2 jaar extra bij me zou hebben. Zou hij echter zijn pezen breken (ja, ik heb het gehoord), dan zou ik hem toch erg graag willen laten helpen!
Ik denk ook dat het eraan ligt hoe ver je wik gaan met behandelen van je huisdier. Zelf ben ik hierin geloof ik wat harder dan gemiddeld, maar als mijn dier een zeer heftige ingreep zou moeten ondergaan, wat een beest niet zou begrijpen en langdurig pijn zou hebben of een kat die absoluut niet geprikt wil worden maar die wel suikerziekte heeft..... Ik zou het waarschijnlijk niet laten doen, maar niet om het geld. Zeker op wat oudere leeftijd zou ik ze lijden en stress willen besparen en ze in laten slapen.
Dierenartsen hebben altijd financieel baat als jij je dier laat behandelen, ongeacht de uitkomst. Dat vind ik hun advies ook niet altijd even zuiver maken.Zoals ik er nu in sta heb ik het vermoeden dat ik op latere leeftijd een hond geen chemo therapie ga aandoen. Ik hoef een dier ook niet voor me te laten lijden, zodat ik hem nog 2 jaar extra bij me zou hebben. Zou hij echter zijn pezen breken (ja, ik heb het gehoord), dan zou ik hem toch erg graag willen laten helpen!