* * Juli 2009 * *

26-10-2008 19:26 5037 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor zover ik heb kunnen zien is er nog geen 'juli 2009' topic.

Ik ben zwanger en uitgerekend rond 4 juli 2009. Ik heb een dochtertje (Laura) die geboren is in juni 2007. Als de zwangerschap goed blijft gaan, is er dus een leeftijdsverschil van 2 jaar. Ik ben superblij, maar vind het ook weer spannend, net als de vorige keer.

Wie is er ook volgend jaar juli uitgerekend en heeft zin om mee te schrijven?

Liefs, Jane

What matters most is how you see yourself
Hi allemaal,

Sorry dat het even duurde. Ik heb net bijgelezen (veel!!) en kan alleen maar concluderen dat woensdag blijkbaar 'onze' kotsdag was. Die avond was ik tijdens het tandenpoetsen voor het eerst aan de beurt. Vandaag ben ik de hele dag al verschrikkelijk beroerd en het liefst zou ik nu naar bed gaan maar dan moet ik weer tanden poetsen (duh...) en ben bang dat ik dan weer :puke: .

Maar er is ook goed nieuws: de echo was goed! Ik zou het geluid van zo'n hartje meteen als ringtone willen op m'n telefoon maar ben te onbenullig met die dingen om dat te kunnen regelen, haha. Verder zwaaide hij vrolijk met armpjes en beentjes. Alleen ontdekte degene die de echo deed een soort 'bel' op de navelstreng. Ze benadrukte dat de baby er goed uit zag en dat het daar dus niets mee te maken heeft (maar als ik doorsla ben ik natuurlijk toch een beetje bang). Ze denkt dat het een beetje van de slijmerige substantie is die om die navelstreng heen zit. Als ik het zo goed omschrijf. Ik heb er geen verstand van, het zal wel. Maar voor mijn gemoedsrust mogen we wel 6 januari terugkomen voor een tweede echo, met 13 weken. Verder hebben we (ja, m'n vriend wil echt mee naar alle afspraken) a.s. dinsdag een intakegesprek in de VU en daarna wordt het vruchtwateronderzoek gepland. Ik ben als de dood voor naalden, zeker als ze in mij gestoken worden, maar we willen gewoon graag weten waar we aan toe zijn. Hoewel ik me heel goed realiseer dat er na de geboorte ook nare dingen kunnen gebeuren .

Verder hebben we het goede nieuws gisteren op ons werk (ik had m'n afscheidsborrel: out with a bang!) en aan ouders/zussen verteld. Iedereen was heel blij!

Ik ga moed verzamelen om m'n tanden te gaan poetsen. Desnoods neem ik het kotsen voor lief. In één van de vele folders die ik van de VK kreeg lag ik trouwens dat het hormonenpeil in week 10 het hoogste is, waarna het afzwakt tot week 16 en dan gelijk blijft. Hoop dus dat het niet erger wordt dan deze week, qua beroerd voelen. Als het minder wordt kan ik ermee leven!

Zij die waarschijnlijk met haar hoofd boven de toiletpot gaat hangen groet u allen! Fijn weekend!
@ Ring: Ik heb het ook de hele dag zo ontzettend koud! Ik heb nu zelfs de verwarming aangezet in de slaapkamer, anders word ik gek voordat ik ga slapen. Dan is het zó koud!

Hier wordt inderdaad de verwarming ook elke keer at hoger gezet....

Wij zijn niet getrouwd en het kindje krijgt gewoon de achternaam van mijn vriend. Trouwen komt later wel

Fijn dat je vriend nu elke keer meegaat!

@ Chica: Ik denk echt dat dat komt omdat je lichaam harder moet werken....je krijgt toch ook 40% meer bloed ofzo? En je hart moet sneller gaan kloppen, dus veel energie gaat daarin zitten.

Ik vind het persoonlijk ook niet zo belangrijk als ik niet dezelfde achternaam heb als mijn kind.

@ Padababa: whoehoe een goeie echo!

@ Jojon: Ach, wat sneu voor je dochter! Veel beterschap!
Kort van stof is duidelijk niet mijn ding...
Pippa: wat fijn! Een goede echo! Super! En nog eentje voor je gemoedsrust. Fijn dat ze dat doen.

Ik heb het hier ook heel erg koud. Soms denk ik dat het door de zwangerschap komt. Aan de andere kant is het natuurlijk ook gewoon echt koud buiten. Dus het is niet gek als je de verwarming aanzet!
Hier ook heel koud en niet getrouwd, zou het met elkaar te maken hebben? Ik wil denk ik wel graag trouwen voordat de baby er is, mijn lief ook wel maar iets minder dringend dan ik. We zouden dan wel in het klein trouwen met een gezellige bbq in de tuin oid. Misschien dan later nog een groot feest met een band, hmm ik zie het helemaal zitten opeens

Pippa goed van je te horen! En de rest ben ik even vergeten sorry....
Haai, ten eerste moet ik eerlijk bekennen dat ik het vrij lastig vindt om hier in het forum 'erin' te komen. Ik schrijf toch het meest op mijn andere topic van lekker gewoon zwanger worden. Dat maakt het wat lastiger om hier erin te komen denk ik.

Anyway, ook ik heb het erg koud. Lig savonds steeds onder een dekentje op de bank en in bed lig ik met beduidend meer kleding dan voorheen (shirt met lange mouwen, joggingbroek en sokken ipv een t-shirtje).

Trouwens wel grappig te lezen dat veel van jullie niet getrouwd zijn en vrijwel allemaal hetzelfde idee er over hebben: maandagochtend en dan lekker lunchen met intimi

Mag ik me daar bij aansluiten? Wij zijn ook niet getrouwd en het hoeft voor mij ook niet zo. Samenlevingscontract hebben we al en we gaan gewoon nog een keer langs de notaris om de zaken voor ons kind te regelen. Trouwen hoeft gewoon niet zo voor ons, en áls het al gebeurt dan idd op een doordeweekse ochtend, lekker lunchen met familie en op de zaterdag erop thuis een feestje met biertjes uit de supermarkt! Ik ga dus niet trouwen tijdens mijn zwangerschap, als dat feestje er is wil ik zelf ook lekker kunnen drinken namelijk!
Ik zou misschien alleen trouwen als het op een eiland in de stille oceaan is zodat ik in een luchtige jurk op mijn blote voeten in het zand mijn ja woord kan uitspreken. Dan een feestje op het strand met alleen goede vrienden, mijn twee! (ja ja) kids, een kampvuur en een gitaar hahahaha.

Luaska dat erin komen kost gewoon tijd. Ik schrijf natuurlijk ook veel makkelijker op mijn andere forum omdat je daar iedereen al kent enzo, maar geef het gewoon tijd dan komt het vanzelf wel. Nieuwe mensen en nieuwe verhalen zijn ook altijd leuk toch?

Pippa: Fijn van de Echo. Zei ze er niet bij dat die "bel" erg was? Want dan zou ik me er niet al te druk om maken en top dat je voor de zekerheid toch nog een keertje kan komen. Trouwens als je je echt zorgen maakt kun je ze ook nog altijd een keer bellen voor extra uitleg hoor, dat vinden ze ook helemaal niet erg. Waarom doe je trouwens meteen een vruchtwaterpunctie? Wil je meteen zekerheid dat je de combitest overslaat?

Tsara: goeie theorie, dat zou wel eens kunnen ja dat dat de reden is waarom we het zo koud hebben. Ik snap wel dat je lichaam nu zijn energie gebruikt voor de groei en ontwikkeling van die kleine dat het even vergeet dat het ook nog voeten en handen heeft. Maar het is wel irritant, want ik zit/lig soms echt te rillen van de kou. Ik ga maar weer de kruik van mijn dochter van zolder halen en mezelf een beetje verwennen
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
Er zijn er dus meer niet getrouwd, lees ik. Nou ja, wij zien het wel. Misschien toch maar op een maandag of gewoon niet. Het is zeker geen 'must' voor ons.

Chica, mijn collega is zo getrouwd in de Dominicaanse Republiek. Zag er wel romantisch uit op foto's.

Luaska, je komt er vast vanzelf in. Ik onthoud ook nog niet iedereen, maar dat komt vast wel.

Iedereen een fijn weekend!
Hoi meiden!

Hier ben ik ook weer een keertje. Heb het nog steeds waanzinnig druk op het werk, maar nu ben ik gelukkig een paar dagen vrij en kan ik lekker bijkomen.

Let me join the club: hier ook koud en niet getrouwd Trouwen is hier echt een punt van discussie. Ik wil heeeeel graag maar voor vriend hoeft het niet. Ik hoef niet eens een groot feest en een dure jurk, maandagochtend is goed genoeg. Ik wil gewoon alles goed geregeld hebben (nu hebben we dus helemaal nix) en dezelfde naam hebben. Tis ook een mooie naam in tegenstelling tot mijn dertien in een dozijn naam die half Nederland heeft. Vriend is Antilliaans dus ja... dan klinkt het al gauw leuk natuurlijk

Er zijn al een paar meiden bijna 12 weken he? Top! De tijd vliegt toch wel. Woensdag krijgen wij ook eindelijk de echo, ben zo benieuwd! Ben wel een beetje bezorgd of we inderdaad wel een mooi kloppend hartje te zien krijgen, maar moet natuurlijk van het positieve uitgaan.

Fijn weekend!
Hoi dames.

Alweer druk hier op de zaterdagmorgen! Ik heb er net al een wandeling van twee uur opzitten. Even naar de stad gelopen voor wat boodschapjes en dan ben je zo twee uur verder. Wel erg koud hoor, maar ook erg lekker met het zonnetje! Had dochterlief driedubbel ingepakt en in de wandelwagen de voetenzak helemaal tot d'r kinnetje getrokken. Het kleine stukje gezicht wat niet ingepakt was ingesmeerd met vaseline. Hier wel getrouwd. Nu alweer bijna drie jaar geleden. Was een supermooie dag, precies zoals we het allebei wilden en we denken er nog vaak en graag aan terug. En heel bijzonder: toen we precies één jaar waren getrouwd, kreeg manlief van mij als kado de positieve zw.schapstest die ik net die morgen had gedaan!!! Ik gebruik naam van man nog niet echt consequent, moet er nogsteeds aan wennen eerlijk gezegd. Nu met dochterlief is het wel makkelijker om die naam te gebruiken merk ik, dus ga het wel steeds vaker doen. Maar de telefoon opnemen met m'n nieuwe naam: no way!
@ Luaska: Ik heb hetzelfde, maar vind het wel gezellig om alle verhalen te lezen. Ook fijn om soms herkenning te zien, zoals minder sex en het koud hebben of rare steekjes. Dit is ons eerste kindje en ik ben dus een leek op dat gebied maar inderdaad, op mijn eigen forum is het anders, daar spreek ik ook met de meiden af.

Biertjes uit de supermarkt klinkt trouwens echt gezellig. Ik zou het ook gewoon klein willen houden. Ergens een mooie tuin uitzoeken bij iemand op een zwoele zomeravond, bbq erbij, muziekje, heerlijk.

@ Chica: Oeh....dat klinkt ook goed....maar dan voel ik me zo 'ver weg' van al mijn vrienden en familie.

@ Jojon: Het is koud ja!! Dochter klinkt inderdaad lekker ingepakt haha. En wat een superkado hé zo'n positieve test!

Zit even voor namen te kijken (misschien wat voorbarig, maar ja, een naam moet toch en hoe eerder we eruit zijn hoe beter) op het meisjesnamen topic. Jongensnaam hebben we al gelukkig...maar vind meisjesnamen erg moeilijk. Gelukkig heb ik vandaag vrij, dus op naar de 84 pagina's
Tsara, hier andersom, meisjesnaam zijn we het over eens. Jongensnaam wil ik liever een ander en lief blijft bij wat we hebben..... Vind de jongensnaam wel heel leuk, maar... hij staat in de top 20 en dat vind ik toch wat minder. Terwijl ik eigenlijk vind dat je je daar niks van aan moet trekken.... Gelukkig hebben we nog even!

Quintie, wij hebben op dezelfde dag de echo. Ben jij ook een beetje zenuwachtig of valt het mee?
Hier is de "namen-discussie" ook al losgebarsten. We willen de namen klaar hebben vóór de 20wkn echo. Anders gaan we toch alleen maar weer twijfelen.

Bij dochter hadden we uiteindelijk deze compromis: voor meisjesnaam eerste keus van manlief, voor jongensnaam mijn eerste keus. Het werd dus een meisje dus manliefs naam, waar ik overigens heel blij mee ben.

Jongensnaam hebben we toen wel "bewaard" voor een tweede kindje, alleen nu gaat manlief over die naam twijfelen. Ja hee, vind ik niet eerlijk! Meisjesnaam zaten we vorige week helemaal niet op een lijn, maar komen nu nader tot elkaar.

Wordt vervolgd....
Hai!

Ja Mardjen ik ben best al nerveus ja. Jij ook? Ik ben zo bang dat het hartje niet klopt... bij mijn eerste zwangerschap had ik dat totaal niet. Ik ben nu veel bewuster van wat er allemaal mis kan gaan geloof ik...

Namen zijn we nog niet mee bezig. Meisjesnaam hebben we al van de vorige keer nog bewaard, en vriend is ervan overtuigd dat dit een meisje is dus ja... wie weet mogen we na de 20 weken echo alsnog op zoek naar een jongensnaam

Gaan jullie het geslacht vertellen na de 20 weken echo?
Hey,

Pipa: Super dat de echo goed was, wel raar van die bel. Wel fijn dat ze je nog een keer extra laten komen.

Hier wel getrouwd en helaas heb ook ik het vaak koud. 's nachts vaak sokken aan vanwege de koude voeten.

Wij zijn 3,5 jaar geleden getrouwd. Heel impulsief eigenlijk en hebben een groot feest gegeven in een tent achter ons huis (we wonen nogal ruim). Het was echt een gezellige dag en een super feest. Heel veel mensen hebben het er ook over dat we zo'n geweldige bruiloft hadden. Vind het nu ook wel prettig omdat alles gewoon goed geregeld is.

Quintie: ik had dat ook dat ik nu veel bewuster was van alle risico's. Nog een paar nachtjes en dan zie je hopelijk ook zo'n spartelend mensje.

Vandaag wat kerstinkopen gedaan en gisteravond feest gehad van man's werk. Was gezellig, maar wel vermoeiend. Veel leuke reacties gehad op ons nieuws. Iets minder was dat er geen eten was wat ik lustte (stampottenbuffet en ik walg van stampot). Dus maar snel even naar mijn moeder op een neer geweest tussendoor om toch wat te eten.

Ga nu even op de bak een filmpje kijken.
Iedereen succes met de echo's aankomende week. Volgens mij bijt ik het spits af, ik mag morgen. Zal alleen niet eerder dan 's avonds online komen. Ik ben benieuwd! Nu alweer 11 weken, ongelofelijk. Gisteren kon ik niet eens mijn broek meer dichthouden na het avondeten. Ik heb dringend de bevestiging van de echo nodig dat ik echt mag gaan shoppen..!

Ik wil absoluut wel weten wat het wordt. Maar vertellen doe ik niet hoor! Over namen... Qua jongensnamen liggen we wel aardig op één lijn. Qua meisjesnamen iets minder. Ik heb één meisjesnaam voor ogen die ik zo fantastisch vind, maar vriendlief vindt het te... Jammer, ik vrees dat ik m'n zin niet ga krijgen. Als tweede naam wil hij het wel overwegen. Moeten we alleen een eerste naam vinden die erbij past.

We weten al wel bijna zeker welke kinderwagen we willen. Alsof het zo voor ons bedacht is, komt Bugaboo in februari met een nieuwe limited edition uitgave... Van Paul Frank! (Designer.) Aangezien dat helemaal onze smaak is, zijn we er al bijna over uit. Mijn schoonzus heeft alle adapters nog.

De maxi cosy heb ik ook al... Die heb ik gekregen van een goede vriendin. Hij is donkergrijs met oranje.

Als je dit zo leest lijkt het alsof we al een heel eind op weg zijn, maar dat is niet zo hoor! Komt gewoon ook door die vorige zwangerschappen. Toen ben ik me al gaan oriënteren op bepaalde dingen.
Klik hier voor de kinderwagen...

Klik hier voor meer varianten in de bekleding...
*breekt even in*

He padababa heb jij toevallig met aug 2007 meegeschreven en wat leuk nu voor nummer twee. Ik zou 21 juli 2009 zijn uitgerekent van de derde, helaas heb ik vorige week donderdag te horen gekregen dat het niet goed zit, dus wordt ik dinsdag gecurreteerd. Heel veel succes!!!

Groetjes Stella

Alle zwangeren gefeliciteerd!

*breek weer uit*
Ring: DJeeee hij is mooi zeg en dan loop je met een echte design bugaboo hahahah kan niet meer stuk, hoe hip je dan bent Ik ben bang dat ik aan de duowagen moet. Mijn dochter Anniek kan dan wss wel lopen maar nog niet heel lang, het is dan wel handig als je ze beide in een wagen kan leggen. Of misschien ga ik wel met een draagdoek lopen in het begin. Ik ga in ieder geval niet weer heel veel geld uitgeven aan een wagen. Pfoe wat zijn die dingen duur zeg. Alsof er goud in verwerkt is

Namen: Daar ga ik pas over nadenken als ik weet wat voor geslacht het is. Ik wil dat bij de 20 weken echo zeker weten. Ik heb dus geen jongen of meisjes naam achter de hand op dit moment. Het wordt dus helemaal opnieuw zoeken, maar dat vind ik eigenlijk wel leuk.

Gister 60 jarige verjaardag van schoonmoeder gevierd. Was leuk en gezellig maar oh, zo vermoeiend we waren pas om 115 thuis en ik moest het laatste stuk naar huis (uurtje) rijden want tja, ik ben toch 9 mnd de Bob (vind ik niet erg hoor). Ik voel me vandaag alsof ik overreden ben door een vrachtwagen.

Gister trouwens heel erg geschrokken. Ging gister naar de WC en zat er ineens bloed aan het toiletpapier. Niet heel veel en heel helderrood, maar ik ben natuurlijk heel erg geschrokken. Vandaag de VK gebeld en ik moet morgen het echoburo bellen voor een afspraak voor morgen of overmorgen. Daarna geen last meer gehad en niks meer gezien. Misschien dat een gesprongen haarvaatje was ofzo, dat hoop ik dan maar heel hard, maar tot die tijd zit ik wel in de zenuwen natuurlijk. Toch is het heel raar want ik heb nog steeds het idee dat het goed gaat, dat het allemaal in orde is. Of is dat heel erg mijn kop in het zand steken?
quote:stella792 schreef op 14 december 2008 @ 10:58:

*breekt even in*

He padababa heb jij toevallig met aug 2007 meegeschreven en wat leuk nu voor nummer twee. Ik zou 21 juli 2009 zijn uitgerekent van de derde, helaas heb ik vorige week donderdag te horen gekregen dat het niet goed zit, dus wordt ik dinsdag gecurreteerd. Heel veel succes!!!

Groetjes Stella

Alle zwangeren gefeliciteerd!

*breek weer uit*Jeetje Stella wat vervelend. Ik ken je niet, maar toch een hele dikke knuffel en heel veel succes met het verwerken. Ik hoop dat je snel weer zwanger bent van de derde.
Wat schrikken zeg, Chica! Als het gelijk weer is verdwenen, is het vast niks ergs. Maar ik snap je ongerustheid wel hoor! Ik heb het zelf ook al een aantal keer gehad, gelukkig niks meer sinds de vorige echo.

Hij is stoer he!? Ik was er gelijk verliefd op, voor zover dat kan!
Ohnee Chica wat schrikken! Het zal wrsch wel een gesprongen vaatje zijn maar kan me erg goed voorstellen dat de schrik er goed in zit nu! Duim voor je dat alles goed is en blijft, en dat de echo je gerust kan stellen. Spannend!!!

Ring, je hebt een mooie wagen uitgezocht! Kun je hem al reserveren ofzo want kan me voorstellen dat zo'n speciale editie snel is uitverkocht.

Wij hebben hier een zwarte Mutsy Trans4mer. (met vier grote wielen, de twee wielen voor vlak bij elkaar) Wij wandelen erg veel dus zijn die grote wielen wel een uitkomst. Eerste maanden met de wagenbak of maxicosi, nu met buggyinzet met warme voetenzak. Hier hetzelfde dubio als bij Chica (onze kindjes volgens mij allebei uit nov. '07). Dochtertje loopt nu al wel, maar hoe gaat dat als ik naar de stad ga lopen ofzo? Dat redt zij denk ik nog niet in de zomer. Ze is denk ik nog te klein voor zo'n "stakarretje" (hoe heten die dingen?). Dus misschien toch een tweelingwagen dan? Ten eerste vind ik de meeste duowagens spuuglelijk en ze zijn volgens mij ook erg onpraktisch, je kunt hier in sommige winkels nu al amper door de gangpaden, en achter in de auto of hier in de gang neemt zo'n ding ook enorm veel ruimte in.

We hebben hier wel een Babybjorn, hier hebben we dochtertje ook veel in meegenomen. En een rugdrager waar dochter nu vaak ingaat als we gaan wandelen, echter dame gaat richting de tien kilo nu en met mijn gammele bekken ga ik haar nu echt niet meer op m'n rug dragen, en na de bevalling wrsch ook niet!

Iemand tips of ervaring? (dochter is dus 20 mnd als nummer twee wordt geboren, maar loopt al wel nu).

Fijne en rustige dag allemaal!
Weten we nog niet. We wachten eerst morgen maar af, dan kunnen we altijd eens gaan informeren hoe het werkt als we die echt willen kopen. (En niet geheel onbelangrijk: hoe duur het geintje gaat worden.)

Maar goed, het is niet zo dat er maar een paar van te koop komen hoor... Het is net als met de Denim variant. Die is toch ook gewoon te koop?
Je bedoelt zon sta-plankje Jojon? Ik denk ook dat ze daar dan nog te jong voor zijn en ik heb begrepen dat ze er ook niet lekker rustig op blijven staan, maar er ook continue vanaf stappen. Snap ik wel, zou ik ook doen maar handig is het niet, als je oudste weg rent en jij daar staat met de kinderwagen in je hand in een drukke winkelstraat. Hmmm moet er nog maar eens over nadenken hoe ik dat ga doen.

Ik heb een Quinny buzz waar ik best tevreden over ben, omdat deze heel licht en klein is en omdat wij in een bovenwoning wonen met een heel klein halletje beneden, moesten we de kleinste en lichste hebben. Toch hebben we de kinderwagenbak amper gebruikt (want mevrouw vond dat helemaal niks want ze kon niks zien). De MaxiCosi er dus wel veel opgehad en nu inderdaad de buggy. Maar ik heb ook zon paraplu buggy voor op de fiets en die gebruik ik ook best vaak. Hoe we dat moeten doen met een duowagen in dat kleine halletje is inderdaad een raadsel.

Verder hier ook een rugdrager maar die gebruikt vriend alleen, ik vind het inderdaad nu al te zwaar. Zelfde geldt voor de babybjorn. Vond dat ook geen heel groot succes. Ik heb vorige zwangerschap ook heel veel last van mijn bekken gehad en na de bevalling was dat best lastig. Vriendlief daarentegen heeft hem wel veel gebruikt.

Ring: ik denk ook dat het niks ernstigs was, maar ik zeg dat de hele dag heel hard tegen mezelf. Soms iets te hard, geloof ik. Maw ik ben mezelf wel erg hard aan het overtuigen en dus toch wel heel ongerust. Nou ja, ik kan nu toch niks doen en zal moeten afwachten.
Besef ineens dat ik wel heel veel vervoersmiddelen heb voor die kleine.

Kinderwagenbak, MaxiCosi, buggy, paraplubuggy, rugdrager en babybjorn

Maar ja, dat gaat echt helemaal vanzelf allemaal.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven