Hoe weet je of hij de ware is??

14-12-2008 16:17 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben totaal de weg kwijt met betrekking tot de liefde.

Zal mijn situatie toelichten. Ben 25 jaar oud. Heb 2 serieuze relaties gehad. 1 van 7,5 jaar (getrouwd geweest) en 1 van 2 jaar (samenwonend). De laatste is net een week uit.

We wonen nog samen en hij is aan het kijken voor eigen woonruimte. Maar, sinds het uit is lijkt het wel of alles is verandert. Dat we allebei, maar vooral ik, ineens zien hoe het wel moet. We allebei ons best voor elkaar doen. En nu na een week ineens bam de twijfel. Is hij niet mijn droomman.

Nu ben ik niet vergeten waarom ik het heb uitgemaakt. En die eigenschappen/gedrag heeft hij nog steeds en het is voor mij ook een voorwaarde dat het verandert. Maar kan dat binnen een relatie of moeten we daarvoor apart van elkaar wonen. En kunnen we dan latten of is het verstandig juist single zijn.

Sorry voor het lange verhaal. Hoop dat jullie me kunnen helpen, want ik weet het niet meer. Kan me voorstellen dat mijn verhaal wat onduidelijk is dus indien gewenst vraag maar raak zodat het duidelijker wordt

Alvast enorm bedankt!
Het is jouw relatie, niet die van ons!

Als het voor jou goed (genoeg) voelt, doe het dan. Maar bij twijfel niet inhalen, zeg ik dan maar....

Wat is er mis met ieder een eigen huis en kijken of er nog iets van te maken is? Scheelt in ieder geval een boel gedoe mocht het alsnog misgaan...
Waarom heb je het uitgemaakt? Wat wil je veranderd zien? Is hij bereid tot verandering en ook het soort verandering dat jij wenselijk vindt? Wat wil hij veranderd zien aan jou?
Naast dat ik niet zo goed snap wat wij ervan moeten vinden, van jou twijfel in relatie. EN wij niet weten of die zg. slechte kanten van hem een karaktertrek is waarbij jij in de vrouwenvalkuil ikwilhemveranderen valt, of dat hij kleine jongetjes besodemieteren, komt het volgende in me op:

25 - 7,5 = 17,5

17,5 - 2 = 15 jaar.

Zou jij niet eens zelf op onderzoek uitgaan,

wie jij bent,

wat jij wilt,

waar je naartoe gaat,

en waarom?

En zo het antwoord op je eigen vraag ontdekken (naast allerlei gekke leuke lieve stomme foute pijnlijke kanten van het leven die je door moet met alleen maar jou)?
Bedoel je niet 35 jaar ipv 25? Anders klopt er iets helemaal niet.
KJong, wat bedoel je met kleine jongetjes bsodemieteren?
Allereerst bedankt voor alle reacties!

@ Philippa: ik ben 25. Wat klopt er niet?

@ Kjong: die vragen wil ik ook absoluut gaan beantwoorden en was er ook stellig van overtuigd dat ik er goed aan deed om het uit te maken. Alleen nu dus die hevige twijfel.

Mentaal weet ik dat ik eerst dingen alleen moet uitzoeken omdat ik de laatste 10 jaar bijna continue in een relatie heb gezeten. Emotioneel ben ik bang om alleen te zijn en bang om een fout te maken...

@ tjonge: ik weet niet of het onder veranderen valt. Wat ik heel vervelend vind is dat hij dagelijks blowt. En dat toen het niet goedging hij mij bijna alles in huis liet doen qua huishouden etc terwijl ik vind dat je dat samen moet doen. Niet dat het onoverkomelijk is, maar in slechte tijden zag ik alleen de slechte dingen en niet wat hij wel deed...

@ tientje: ben het met je eens, alleen weet ik nu even niet wat te doen en wil ik graag de mening van een ander horen...
quote:carrie83 schreef op 14 december 2008 @ 16:17:

Ik ben totaal de weg kwijt met betrekking tot de liefde.

Zal mijn situatie toelichten. Ben 25 jaar oud. Heb 2 serieuze relaties gehad. 1 van 7,5 jaar (getrouwd geweest) en 1 van 2 jaar (samenwonend). De laatste is net een week uit.

Nou je bent nu 25. Je laatste relatie is net uit en duurde 2 jaar. Dus begonnen op je 23e. Daarvoor 7,5 jaar getrouwd geweest. Dat betekent dus dat je bent getrouwd toen je 15 jaar was.

Dat klopt er niet.
Er staat niet dat ze 7,5 jaar getrouwd was. Maar dat de relatie 7,5 jaar duurde, inclusief een huwelijk.
Waar staat dat ze 7,5 jaar getrouwd is geweest? Ze heeft een relatie gehad vanaf haar 15e en is op een gegeven moment zelfs met hem getrouwd geweest. Zo lees ik het hoor!!!!!

Maar dat was het topic niet:

tja het is toch echt beter om uitelkaar te gaan...hij zal iets heel wezenlijks van zijn dagelijks bestaan moeten gaan opgeven...zijn blowen. En helaas is dat een veslaving en kan je maar moeilijk opgeven. Dus hij zal dat zelf moeten gaan inzien dat het een probleem is!! Je moet er nu toch niet aandenken dat je de moeder bent van een kind waarvan de vader elke dag blowt!

Het is een groot probleem en drukt een grote stempel op je relatie helemaal als hij niet met en niet zonder kan functioneren kennelijk. Ik kan alleen maar zeggen kappen ermee!!!
Ehm... waar lees jij het blowen dan weer?
quote:carrie83 schreef op 14 december 2008 @ 17:11:

Allereerst bedankt voor alle reacties!

@ Philippa: ik ben 25. Wat klopt er niet?

@ Kjong: die vragen wil ik ook absoluut gaan beantwoorden en was er ook stellig van overtuigd dat ik er goed aan deed om het uit te maken. Alleen nu dus die hevige twijfel.

Mentaal weet ik dat ik eerst dingen alleen moet uitzoeken omdat ik de laatste 10 jaar bijna continue in een relatie heb gezeten. Emotioneel ben ik bang om alleen te zijn en bang om een fout te maken...

@ tjonge: ik weet niet of het onder veranderen valt. Wat ik heel vervelend vind is dat hij dagelijks blowt. En dat toen het niet goedging hij mij bijna alles in huis liet doen qua huishouden etc terwijl ik vind dat je dat samen moet doen. Niet dat het onoverkomelijk is, maar in slechte tijden zag ik alleen de slechte dingen en niet wat hij wel deed...

@ tientje: ben het met je eens, alleen weet ik nu even niet wat te doen en wil ik graag de mening van een ander horen...

Wel blijven opletten he dames :-)

zie hierboven het antwoord op tjonge
Migichands en vinyl jullie lezen het goed! Ben 7,5 jaar in die relatie geweest waarvan 1,5 jaar getrouwd.

Verder wederom dank voor de reacties.

Fijn om het ook van een man te lezen en je hebt gelijk magichands. Hij zal een wezenlijk deel van zichzelf moeten opgeven. Hij zegt niet verslaafd te zijn, maar ik vind van wel. Tijdens vakanties kan hij prima zonder, maar thuis is het dagelijks raak. Hij doet het al ruim 12 jaar. Voordat wij wat kregen zeker 4 a 5 per dag. Nu 1 a 2 per dag...

Ik weet ook dat het beter is om single te zijn. En dan kan ik over bij wijze van spreken een jaar wel weer kijken of we voor elkaar bestemd zijn.
Eh, in dat geval zou ik ook aan mijn stutten trekken. 1 a 2 keer per dag, dan ben je toch niet zo heel veel meer aanspreekbaar... Werkt hij wel gewoon?
Ja hij heeft een fulltime baan, net promotie gemaakt paar maanden geleden. Hij blowt als hij uit zijn werk komt en als die vrij is dan soms 's middags, maar vaak in de avond/nacht. Hij werkt onregelmatig. Volgens hem blowt hij om rustiger te worden en zijn gedachten beter in banen te lijden. Als hij heeft geblowd merk je ook niet heel veel aan hem...
zoveel blowen en zp lang heeft wel degelijk effect....en echt hoor het is beter om de stap door te zetten...Hij moet aan zichzelf gaan werken...Het is eigenlijk triest dat je blowen nodig hebt om ke gedachten beter in banen te kunnen leiden...Dat je daar zelf de mentale kracht niet voor hebt. Dan is het echt tijd om hulp te zoeken afgezien van de frequentie. En je merkt het wel aan zijn gedrag: immers hij verwaarloost alles om zich heen inclusief jou. Ik zeg het wel vaker hier..maar ook jij verdient beter dan dit..En als je wel blijft en verandert niets...dan komen er kids en dan ?? denk je dat hij dan wel verandert? denk het toch niet...is ook een hoop stress en verantwoordelijkheid dus zal juist wel vaker gaan blowen..

Lekker handig een vader die onder invloed is...slechte combi met een baby!!
Magichands, verfrissend om ook de mening van een man vaker op dit forum te horen, zeker mbt relaties Je lijkt me een lieve vent en nee dit is geen geflirt maar welgemeend.

Carrie83: ik zou op dit moment niet echt vertrouwen op de twijfels die je hebt. Het is niet voor niets uit. Nu het einde aangebroken is, lijdt je accuut aan geheugenverlies. Troost je, velen zijn je voor gegaan inclusief ik

Je zou het nog ee kans kunnen geven maar geheid dat de problemen meteen weer de kop op steken. Je zegt niet alleen te durven/kunnen zijn maar dat mag nooit een reden zijn om in een relatie te zitten waar je doodongelukkig van wordt.

Doe alles in je eigen tempo en ondanks alle adviezen: doe wat voor jou het beste is en aanvoelt. Dat kunnen we jou niet vertellen.
Hi Sensy12,

haha al was het wel geflirt dan is dat toch niet erg, maar ik snap je wel hoor. Ik hoor het wel vaker dat de mening/visie van een man soms wel prettig is op sommige problemen. Laat ik het zo zeggen zonder op te scheppen ik begrijp vrouwen nu eenmaal redelijk goed (en mannen zijn voor mij in ieder geval erg voorspelbaar.) Het komt waarschijnlijk ook omdat ik erg graag met vrouwen omga en veel praat en luister naar ze en dus hoor en voel ik wat ze soms wel bedoelen maar niet altijd hardop zeggen. En dat voor een hetro, goed he haha.

Ik heb het altijd goed kunnen vinden met vrouwen. Ik werk dan ook graag samen met vrouwen vindt het ook erg belangrijk dat mannen en vrouwen samen werken. zowel op het werk als in een relatie...je wordt er alleen maar sterker van samen. En ja ik kan best lief zijn hoor en heeel romantisch, maar soms ook echt wel een LUL. Ben en blijf wel een man hoor. Dus vergeet ook echt wel dingen die soms voor een vrouw zo belangrijk zijn, de kleine dingetjes zeg maar. Maar goed de perfecte man of vrouw bestaat dan ook niet.;-)
Magichands, blijf vooral hier rondwandelen als bewijs dat mannen zoals jij wel degelijk bestaan. Waar was je toen ik in de knel zat??? Als je nog tips hebt vwb een loser voorgoed uit mijn gedachten bannen, I'm all ears!

Carrie sorry voor het offtopic gaan
No probs voor offtopic. Vind het ook heel fijn dat magichands hier meeschrijft want dit geeft me hoop voor de toekomst!!
Denk ook dat het blowen absoluut effect heeft. En sensy bedankt voor je opbeurende woorden. Soms moet ik nog even in mezelf geloven dat ik het kan. De eerste weken zullen qua emoties het zwaarst zijn. Hoop dat het met jou goed gaat!!!
quote:Sensy12 schreef op 14 december 2008 @ 18:46:

Magichands, blijf vooral hier rondwandelen als bewijs dat mannen zoals jij wel degelijk bestaan. Waar was je toen ik in de knel zat??? Als je nog tips hebt vwb een loser voorgoed uit mijn gedachten bannen, I'm all ears!

Carrie sorry voor het offtopic gaan

Ik moet zeggen ik vind het veel leuker dan ik dacht zo een forum en deel graag mijn ervaringen, zienswijze en ideeen met het vrouwelijk geslacht. Mede ook omdat ik al zo vaak gehoord heb dat mannen zo lastig en moeilijk te doorgronden zijn etc..dat zijn ze helemaal niet. maar je moet het wel even doorhebben..het finetunen of afstemmen op elkaars frequentie zeg maar. Maar dat is gewoon te leren..

en sorry dat ik er toen nog niet was toen jij je probleem had...ik heb in die maand dat ik lid ben al zoveel gezegd ...haha..al iets van 110 berichten en dan ook nog eens vaak hele langse posts..maar vraag gewoon wat je wilt weten hoor...
Ik heb meerdere posts van jou gelezen dus je was me al opgevallen. Had toen ook dezelfde gedachte als bij deze post: een man die weet waar hij het over heeft. Die zich in een vrouw kan inleven en vanuit de man zaken kan toelichten.

Heb geen specifieke vraag meer: heb een relatie verbroken met een man die narcistische trekjes vertoonde. Damn wat zou ik die gast met de grond gelijk willen maken. Ja heel gemeen maar zo voelt een tot op het bot gekwetste vrouw zich. Nu nog met de gevoelens dealen zonder tot actie over te gaan (zou ik sowieso niet doen maar het lijden in stilte...bleeeh!!!)
Ja, ik denk dat als je niks meer van de relatie verwacht dat je elkaar ziet zoals die ander is en als dan de wereld niet ingestort is kan dit een basis zijn voor een betere relatie. Maar misschien kan dat ook met een ander.
Nu het uit is, is de spanning die er tussen jullie hing waarschijnlijk weggevallen, je hoeft niks meer van elkaar. En dat kan een hoop schelen. Maar dat wil niet zeggen dat het weer werkt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven