Kerst in Amsterdam

06-09-2016 16:16 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ja ja, ik weet het. Het is nog erg vroeg.

Twee jaar geleden kreeg ik er leuke ideetjes binnen om samen met mijn mams te doen voor kerst. Ze is sinds twee jaar weduwe en vooral met de kerstdagen is het allemaal nog erg moeilijk voor haar. Voor mij natuurlijk ook, des te belangrijker vind ik om in deze tijd iets leuks te doen samen.

Het liefst blijft ze in Nederland maar mocht het nou echt superleuk zijn dan kunnen we daar nog eens naar kijken. Kerstmarkten zijn we niet zo kapot van, wel van wandelen door een bruisende stad of knus dorpje met warme chocola binnen bereik. Vorig jaar zijn we op Texel geweest wat haar erg goed beviel, vooral het wandelen naar de zee.

Zelf dacht ik misschien eens iets anders te doen en kerst in Amsterdam te vieren, wellicht hebben jullie daar tips voor?

Scheveningen en zeker ook de eilanden staan ook op ons lijstje, maar ook Zeeland of Limburg en evt. België.

Beter plannen we het allemaal vroeg in zodat niet alles vol zit, vandaar de vroege vraag

Alvast bedankt!
Vreemd is niet labiel.
Amsterdam is echt niks bijzonders met kerst. Een paar suffe markten en een schaatsbaantje op het L'plein. Schaatsbaan op het Museumplein is nog wel leuk maar heel druk.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Brugge of Gent zijn mooi met kerst. Bootje varen, biertje drinken, pralines eten, kerstmarkt bezoeken.
Ik woon in A'dam en vind het persoonlijk niet zo bijzonder.

Utrechtsestraat en veel bruggen zijn wel mooi verlicht, de Bijenkorf is altijd wel mooi rond de feestdagen, geen idee of het dit jaar weer is maar het Museumplein is ook weleens flink (toeristisch) versierd geweest. Musea zijn altijd lekker rustig met deze dagen!

Zelf vond ik Den Bosch veel gezelliger gemaakt rond de feestdagen.

Vergeten: het lichtjesfestival is wel echt leuk in A'dam.
Je bent zelf een theepot
Zelf ga ik nooit de stad in met Kerst zelf (ik woon in Amsterdam), dus ik weet niet hoe het eigenlijk is precies op de Kerstdagen. Alleen dat wel de meeste musea open zijn, ook op de 25e.

Alleen als je naar het Anne Frank Huis wilt, moet je twee maanden van tevoren tickets regelen online. Ze geven telkens kleine batches uit, dus ook al lijkt het uitverkocht, blijf dan een paar keer per dag checken in de weken, maanden daarna. Soms geven ze zelfs nog een dag van tevoren opeens 2 of 3 tickets vrij voor de dag erna.

De andere musea zullen ook wel druk zijn op de 25e en 26e. En hotels zullen wel extra duur zijn, vooral als je lang wacht met boeken.

Volgens mij zijn veel winkels in het centrum ook weer open op de 26e.

Voor restaurants moet je denk ik wel reserveren of anders zijn ze misschien vol.

Ik vind het schaatsbaantje op het Museumplein juist wel leuk, met een miniatuur Magere Brug waar je onderdoor schaatst.

Het Light Festival biedt veel verschillende lichtkunstwerken, je kunt daar 's avonds langs lopen of met een bootje varen, dekentje om, glühwein erbij!

De kerstmarkten zijn niet veel soeps maarja daar zijn de Duitsers nu eenmaal beter in (als je ervan houdt). Veel winkelstraten hebben wel van die lekker truttige versiering.

Vanuit Amsterdam kun je natuurlijk ook makkelijk naar een strand, bijvoorbeeld 30 minuten met de trein naar Zandvoort. Of door het Vondelpark wandelen en daar wat drinken bij een van de café's, of naar het Amsterdamse Bos.
You can never have too many hats, gloves and shoes
quote:patsy--stone schreef op 06 september 2016 @ 16:43:

De andere musea zullen ook wel druk zijn op de 25e en 26e.

Niet dus.

Volgens mij zijn veel winkels in het centrum ook weer open op de 26e.

Voor restaurants moet je denk ik wel reserveren of anders zijn ze misschien vol.

Veel restaurants zijn dicht of hebben speciale avonden waar je voor moet reserveren

H.
Je bent zelf een theepot
Zitten die mensen niet allemaal knus thuis met de kerst?
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Kerstmarkten zijn leuk maar daar ga je toch vooral heen om mooie aparte kerstversieringen uit te zoeken voor thuis?

En thuis ga je dan weer kijken naar Home Alone, naar zo'n zielig eenzaam jongetje zwervend door de lege straten vol met uitbundige kerstversieringen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
quote:retrostar schreef op 06 september 2016 @ 19:20:

Kerstmarkten zijn leuk maar daar ga je toch vooral heen om mooie aparte kerstversieringen uit te zoeken voor thuis?

En thuis ga je dan weer kijken naar Home Alone, naar zo'n zielig eenzaam jongetje zwervend door de lege straten vol met uitbundige kerstversieringen. Ik ga altijd voor de glühwein
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
@SusanneSuus, je bedoelt dus dat Rijksmuseum en Van Gogh enzo niet druk zijn op de 25e en 26e? Ik dacht dat die dan afgeladen zouden zijn met buitenlandse toeristen die hier een hele week zijn rond Kerst, en niks anders te doen hebben op die dagen.
quote:patsy--stone schreef op 06 september 2016 @ 20:50:

@SusanneSuus, je bedoelt dus dat Rijksmuseum en Van Gogh enzo niet druk zijn op de 25e en 26e? Ik dacht dat die dan afgeladen zouden zijn met buitenlandse toeristen die hier een hele week zijn rond Kerst, en niks anders te doen hebben op die dagen.Ik ben naar de Hermitage en Rijks geweest op 2de kerstdag, prima te doen. Rijks blijft druk maar wS voor hun doen rustig, Hermitage was zeer rustig
Je bent zelf een theepot
quote:SuzanneSuus schreef op 06 september 2016 @ 21:17:

[...]

Ik ben naar de Hermitage en Rijks geweest op 2de kerstdag, prima te doen. Rijks blijft druk maar wS voor hun doen rustig, Hermitage was zeer rustigHandig om te weten. :-) Een dag ben ik wel bij familie, andere dag meestal niet.
Kerstcircus in Carre is echt bijzonder, feestelijk en erg leuk. Muziektheater met een sprookjesballet is ook altijd feestelijk.
quote:patsy--stone schreef op 06 september 2016 @ 21:21:

[...]

Handig om te weten. :-) Een dag ben ik wel bij familie, andere dag meestal niet.Ik zou wel in de ochtend gaan. Rijks was toen prima te doen maar na 12:00 komen er toch een hoop mensen. Hermitage heb ik gedaan met 5 andere bezoekers ( Amsterdammers, geen toerist toen binnen gezien)
Je bent zelf een theepot
Leuke fijne reacties! Genoeg om over te babbelen. Voorpret :D

SuzanneSuus, mag ik jou even offtopic een pm-metje sturen over wonen in A'dam?
Vreemd is niet labiel.
ja hoor
Je bent zelf een theepot
quote:retrostar schreef op 06 september 2016 @ 19:20:

Wat? Ik doe het al jaren verkeerd, geloof ik. Ik ga voor de lekkere gluhwein
Ha Nouschi

In de weken voor Kerst ga ik vaak naar een Kerstmarkt in Duitsland. Met Kerst zelf ga ik graag naar het bos of het strand met ergens de gelegenheid om op te warmen met een warme drank. Vorig jaar heb ik een lekkere wandeling gemaakt aan het Noordzeestrand.
quote:gekgezichtje schreef op 07 september 2016 @ 14:38:

SuzanneSuus, mag ik jou even offtopic een pm-metje sturen over wonen in A'dam?Wat heeft Suus wat ik niet heb?
quote:patsy--stone schreef op 07 september 2016 @ 21:50:

[...]

Wat heeft Suus wat ik niet heb?

Nous heeft het blijkbaar ook niet

( ik heb nog geen pb gehad hoor)
Je bent zelf een theepot
quote:patsy--stone schreef op 07 september 2016 @ 21:50:

[...]

Wat heeft Suus wat ik niet heb? +1
Groepshug??
Je bent zelf een theepot
Ik houd niet van groepshugs, sorry
quote:SuzanneSuus schreef op 07 september 2016 @ 22:30:

Groepshug??Jaaaa (snif)
quote:Nouschi schreef op 07 september 2016 @ 22:33:

Ik houd niet van groepshugs, sorry
Je bent zelf een theepot

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven