JANUARI 2009

06-05-2008 13:25 4941 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lily, hoe gaat het bij jou?????
Hai dames,

Leuk om al die laatste loodjes te lezen. Puff, t wordt nu echt spannend. Wie is de eerste? En misschien bevallen een aantal dames wel op dezelfde datum.

Dat van het tasje inpakken voor je andere kind is een goede tip! Ik bedacht het me onlangs ook nog. We gaan bijvoorbeeld 2e kerstdag op familiebezoek waar mijn ouders ook zijn. Stel het gaat beginnen dan kunnen mijn ouders mijn zoontje meenemen. Sowieso wel handig om een tas gereed te hebben als hij midden in de nacht opgehaald moet worden. Maar omdat ik in principe naar het ziekenhuis ga kunnen mijn ouders dan ook bij ons thuis blijven.

Eten voor in het ziekenhuis is ook wel een goed. Bij mijn eerste ben ik er alleen bevallen. Dus het betrof de laatste loodjes en toen wilde ik niets anders dan water en mijn man koffie. Daarna kregen we beschuit met muisjes en ik gewoon eten e.d....

Maar als het moet kan je denk ik in het zhuis ook wel iets kopen. Op het moment van bevallen, weeën e.d... Heb je echt nergens zin in hoor. Althans ik niet.

Met mij gaat het redelijk. Ben lekker bij in huis met de was e.d. en de meeste grote dingen (badkamer, slaapkamer, ramen e.d. hihi... zijn goed schoon). Nu een kwestie van bijhouden in mijn eigen tempo. Heerlijk vind ik dat een beetje rommelen in huis. Wasje opvouwen. Keertje zuigen... En dan weer ff niets. Boekje lezen of tv kijken. Mijn man is even met ons zoontje op pad dus even tijd voor mezelf.

Gisteren heb ik een gezichtsbehandeling gehad! Heerlijk met ook een nek en schoudermassage. En maandag ga ik nog voor een pedicurebehandeling met voetmassage, scrub e.d...

Afgelopen donderdag naar de kapper geweest...

Vannacht heel slecht en onrustig geslapen en ik moest bijna rechtop zitten v.d. maagzuur. Die is nu ineens heel heftig...

Heel vies ook alsof (sorry) het bijna naar buitenkomt. Rennies helpen dan ook niet echt meer.

Droge crackers eten o.i.d. wel een beetje maar dan ben ik dan eigenlijk te misselijk voor.

Ik lees dat er helaas meer verkouden zijn. Je weerstand is gewoon een stuk minder helaas. Ik slik nu weer vitaminepillen op aanraden van mijn verloskundige.

Morgen rond 11.30 moet ik weer naar de verloskundige. Ben benieuwd hoe mijn bloeddruk is. Voor de rest is alles prima denk ik.

Tot later!

lfs Nikiet
Pluk de dag!
Alles goed hier! Gelukkig geen gesnotter!

Hier wel het gebruikelijke 'gerommel' maar niet anders dan anders. Morgen weer naar de VK en ben benieuwd wat de bloeddruk doet. Ik denk nu dat ie morgen gewoon weer normaal is of iig stabiel en dat dat het dan is.

Vandaag exact 37 weken dus nu mag je ECHT komen kleintje! Maar ik denk dat ze deze hele week nog zeker binnen blijft. We zien well. Ik vind dit een hele leuke tijd! Wanneer komt ze? Hoe ziet ze eruit? Hoe zal de bevalling zijn? Ik ben ongeduldig maar ook heel relaxed, ze komt wanneer ze komt maar tis wel leuk om daarover te speculeren!
een boel gesnotter enz lees ik

gelukkig heb ik daar geen (nog) geen last van.

ik hoop het ook juist over te slaan nu, meestal ben ik aan het eind van het jaar /begin nieuwe jaar ziek en de laatste jaren altijd long gedoe.

dat pak ik rond deze tijd altijd op mijn werk op en aangezien ik daar nu niet ben hoop ik er dus een jaartje goed doorheen te komen

ik heb me al krom gelezen over draaien/ks/moxa enz

de site die Wen door gaf heb ik afgelopen vrijdag in folder vorm gekregen van de gyn.

we zijn het er wel over eens hier dat we bij ons gevoel blijven en geen gedraai willen ( handmatig dan, als ze het vanzelf doet is het natuurlijk prima )

Benieuwd hoe daar morgenochtend op gereageerd gaat worden in het ziekenhuis en nog benieuwder wat daarna de stappen zullen zijn.

de tas heb ik nog niet klaar en daar mag ik toch wel eens mee opschieten geloof ik.

domme vraag hoor maar hoe werkt dat met geboortekaartjes..

je besteld ze nu alvast voor ofzo en geeft daarna de details door?

hoelang duurt het dan voordat ze echt klaar zijn ?

toch handig dat hier mensen zijn met al ervaring in dit soort dingen

Rustig aan allemaal he !
Hip, bij mijn drukker is het zo dat als je 's morgens alles doorgeeft, dat je ze tegen het einde van de middag kunt halen. En anders de volgende dag. In principe heb ik het aantal dus al besteld. De enveloppen heb ik al meegekregen, zodat ik die alvast kan schrijven. Na de geboorte hoef ik alleen nog naam, eventueel gewicht, geboortetijd, lengte door te geven. En dan gaan ze ze drukken,

Ben ook wel benieuwd wat ze morgen in het ziekenhuis zeggen, hip.

Nikiet, balen joh van dat maagzuur. Bleh. Ik heb zostraks Chinees gehad en ik vrees dat ik daar ook wel last van krijg. Ik hoop niet zo erg als jij het hebt gehad vannacht, Heb er trouwens wel maagkrampen, terwijl ik niet eens zoveel gehad heb. Hoop niet dat ik griep krijg, want dat gaat hier namelijk wel rond.

Nou, de grote dingen schoonmaken ga ik niet meer doen hoor. De ramen zouden best nog wel schoon gemaakt kunnen worden, maar ik heb daar geen zin in. Wat ik nog wel wil doen is de 3 keukenkastjes opnieuw inrichten. Ben er niet helemaal tevreden over. En voor de rest alleen de lopende dingen als was, stofzuigen enzo.

Lily, je zou nu thuis mogen bevallen. Ik ben woensdag exact 37 weken. Ik zou dan ook wel willen bevallen. Hoeft voor mij echt geen 5 weken meer te duren. Maar ja, net wat je zegt: het komt wanneer het komt. En de natuur regelt zich wat dat betreft toch gewoon zelf.
Nou, ik zou nu eigenlijk toch nog wel even willen wachten. het lijkt me zo sneu voor haar om zo dicht bij kerst en oud en nieuw jarig te zijn. In de kerstvakantie ook nog. Alleen ben ik zelf op 2 januari jarig en dat is ook weer niet leuk voor haar... Hmmm dilemma's dilemma's...

Haha, ik ga het maar gewoon loslaten denk ik, ik heb er toch geen invloed op. Hoewel... ik schaam me om het te vertellen maar ik heb een zakje framboosbladthee gekocht.

Niet om weeën op te wekken ofzo, maar het schijnt voor een soepelere baarmoedermond te zorgen en zo de bevalling wat makkelijker te maken, en ook dat ik dan misschien beter inleidbaar ben straks. Waarschijnlijk allemaal onzin, maar dan heb ik in iedergeval het idee dat ik IETS doe!

Ach meiden, we zien het wel. Ik ben hier ook eigenlijk een veel te erge controlfreak voor, je hebt zo weinig grip op de situatie he..
Nou zit ik dan weer even te denken...als ze nu geboren zou worden is het nog niet heel dicht bij kerst.... aaaahhhhh soms word ik toch wel licht moe van mezelf hoor!
Hip, ik zou ook geen uitwendige draaipoging willen om totaal niet wetenschappelijke redenen, puur gevoelsmatig. Moxa zou ik wel proberen (maar is het niet wat laat om vanzelf te draaien?).

Er loopt hier ook een recent topic over bevallen in een stuit maar dat heb je vast zelf al gezien.

Als je zeker weet dat je niet uitwendig wil laten draaien wees dan heel duidelijk. Ik wil me nog wel eens laten overrulen door de 'kenners' terwijl ik gevoelsmatig iets heel sterk wel of juist niet wil.

Wij hebben hele instructies gekregen over het hoe en wat aanleveren van de gegevens voor het geboortekaartje nadat we akkoord zijn gegaan met de proefdruk (hij is zó leuk!). We hebben gemeld hoeveel we ongeveer willen, leveren dan het adressenbestand in Exel aan mét ons ordernummer en dan voila! Even checken bij je drukker oid.

Succes morgen! en jij ook Nikiet, hopen dat onze bloeddruk weer ok is!
Marianne, dekentje lijkt me vooral voor de terugreis, voor in de auto enzo.

Komt trouwens gewoon door de zwangerschap die hoofdpijn enzo, verkoudheid ben ik gelukkig net weer vanaf. Na een paracetamol gaat het ook wel weer beter, maar dat doe ik liever niet te veel.

Vervelend jij dus nu ook verkouden, het gaat ook zo rond. Ik dacht wel steeds bij mezelf, liever nu dan straks. Sterkte!

Kitty, wat een boel spullen zeg die je dan mee moet nemen. Lastig hoor, veel om aan te denken.

Nikiet, vervelend zeg al dat maagzuur. Ik gebruik antagel, nadat de rennies niet meer werkten en dat helpt super. Kan je gewoon halen bij de apotheek.

Lily, morgen dus weer naar de verloskundige, spannend. Ik hoop dat het allemaal goed is! En fijn zeg de 37 weken bereikt!

Zijn jullie kleintjes ook nog zo druk? Bij dochter merkte ik echt dat ze minder ging bewegen op het eind omdat ze minder ruimte had, maar dit meisje is vanaf het begin al zo'n druktemaker en nu nog steeds! Dat belooft nog wat!
Wauw meiden wat schrijven jullie veel! Kan het allemaal (nog) niet bij houden. Laatste dagen op mijn werk waren druk en ook dit weekend was druk. Hoop morgen de laatste dingen te regelen zodat ik daarna rust krijg in mijn hoofd en kan genieten van mijn verlof. Het is nu nog een chaos in mijn hoofd. Hoop daarna gezellig mee te schrijven met jullie. Gelukkig nog steeds alles redelijk goed met iedereen. Fijn om te lezen. Hopelijk met Voyager ook vandaag! Fijne zondag nog en tot snel!
Haha voyager al aan de frambozenbladthee. Waar heb je dat gekocht en is het een beetje lekker?

Lastig he al die datums, ik probeer er maar niet meer over te denken. Ook nog weer spannend met jouw verjaardag dan!
oh hahha je post net Voy. Bij jou dus ook nog alles rustig! Heb dat ook, wou dat ik kon plannen wanneer de baby geboren mag worden.
Bij "kruidje roer me niet" hier in de buurt. Het is te drinken. Het mag vanaf 36 weken heb ik me laten vertellen, dus ik dacht ach... why not!
quote:Chili schreef op 14 december 2008 @ 19:35:

oh hahha je post net Voy. Bij jou dus ook nog alles rustig! Heb dat ook, wou dat ik kon plannen wanneer de baby geboren mag worden.
Ik heb trouwens al wel weer de hele middag en avond dat menstruatie-achtige gevoel. Dus niet helemaal rustig, maar ook nog geen reden tot zorgen denk ik..
Ik drink die thee ook, gekocht bij de Tuinen. Ik vinnut lekker! Maar drink te weinig om het echt te laten helpen, oh well!

Oh Voy, ik ben zo blij voor je dat je nu de hele zwangerschapsduur 'doet' en dat je je babytje nu niet hoeft achter te laten in een couveuse en dat
tjee meiden, echt al een paar 37 weken! mijn hemel wat gaat de tijd toch snel! hier wordt het wel steeds zwaarder, maar niet het idee dat ze snel gaat komen. ben vandaag 34 weken, dus ze "mag" ook nog helemaal niet. ik denk tussen 20 en 25 januari. we kunnen wel even een polletje maken, kijken of we het bij het juiste eind hebben? vinnik leuk!!

ik zet verder op de hyves nog even een tipje neer. ms een beetje raar om het hier neer te zetten hahaha.

ik werk nog 2 dagen deze week en dan begint mijn verlof. kan ik mijn huis eens onder handen nemen, want het kan wel wat schoonmaakacties gebruiken. verder gaan we het kamertje tussen kerst en oud & nieuw afmaken. zucht, dan zijn we echt laat klaar. de hema stalked me de hele tijd omdat het gordijntje allang al klaar is, maarja het is hier zo'n bende en er is zo'n gebrek aan ruimte dat ik het pas wil ophalen als ik het ook meteen op kan hangen. balen dat ik vwb het kamertje afhankelijk ben van anderen, ik had het allang al klaar willen hebben...
Nog geen babies hier?

Hihi, ik vind het zo'n gek idee dat wij het volgende maandtopic zijn die aan aan de beurt zijn! Ik lees altijd al wel eens mee met de topics die 'aan de beurt zijn' en nu gaan andere forummers dat vast met ons doen!

Wel heel super dat tot nu toe niemand veel te vroeg bevalt! Voyager, jij ook al bijna 37 weken! Had je een aantal weken terug misschien niet op durven hopen!

Hip, ik snap helemaal dat je geen draaipoging wil hoor, zou ik ook niet doen.

Voor wat betreft de 'volksverhuizing' als smurf draait, zo voelt het ook in mijn buik af en toe hoor. Vannacht was het weer disco geloof ik.. Ik heb nu echt geen idee mee of t hoofdje boven of beneden ligt. Ik voel schoppen aan alle kanten! Nou ja, ik maak me er maar zo weinig mogelijk druk om, je doet er toch niks aan.

Mijn laatste werkweek is ook ingegaan, jippie! Als mijn verlof is ingegaan, kom ik wat vaker langs hoor en reageer ik ook eens op iedereen..

groetjes!
Wij krijgen de dagen voor kerst nieuwe kozijnen + glas in onze slaapkamer en de babykamer... brrrr

Daarna moet alles nog schoon en de gordijnen opgehangen. Goede timing!

Houden we ze allemaal binnen tot de kerst of misschien zelfs oud en nieuw?

Ik gok voor mijzelf op 18 januari!

Meiden die vandaag naar de verloskundige moeten, veel succes!

En Hip, goed dat je een beslissing hebt kunnen nemen die voor jullie goed voelt.

Nog eventjes veel te doen hier, ik spiek later nog wel even!
Grappig trouwens, in mijn buik is het juist heel rustig. Er wordt wel wat bewogen, gisteren zelfs de hele dag door, maar het zijn rustige bewegingen. Hooguit eens in de paar dagen voel ik een soort van schopje, maar verder is het vooral een beetje duwen en schuiven.
Ik heb ook even twee minuten, we gaan zo naar mijn schoonouders toe, maar wilde toch even zeggen dat het hier al vanaf gistermiddag raak is met de "menstruatiepijn" en harde buiken.. En nu ook 's nachts aan het spoken geweest, dat had ik eerder niet, dan hield het op als ik ging slapen.

Nog steeds geen reden tot zorg denk ik, maar wel het vermelden waard! Het zal straks wel weer afzakken, zoals het steeds heeft gedaan. Hoop ik.

Ik meld me ook snel, moet nu naar de vk!

Voy, je bent een wandelende soap! Ben benieuwd!

Wen, hier ook vooral geschuif en geduw geeb keiharde actie oid, Wel fijn eigenlijk!

Later!
Nou Lil mag zo naar het ziekenhuis :( Onderdruk was nu ruim 100 en eiwitten in de urine dus hoppa naar el ziekenhuis om meer testen te doen en plan de campagne te bespreken.

Kutterdeklote zeg.

Ik hoop dat ik vanmiddag gewoon weer naar huis mag met het advies 'rust' dat zal het vast worden denk ik zo. Maar we wachten het af!

Mocht het allemaal heel dramatisch zijn, waar ik niet vanuit ga. Dan sms ik een forumvriendinnetje bij het topic 'Future mamans en fantastische forumvriendinnen' en kun je het daar lezen. Al heeft ze instructies om bij een bevalling het hier ook te melden dus wie weet gaat ze ook hier posten.

Even wat eten en dan ga ik maar, man is nu ook thuis dus we gaan samen.

x
Ah nee Lily! 't Zal je ook eens meezitten...

Ik duim voor je dat je thuis op de bank / het bed wordt vastgelegd.
Frambozenblaadjesthee, had ik toch een hele poos geleden opgeschreven, maar ik had er niet bij gezet waar het voor was. Blij dat je daar over begint Voy, nu weet ik het idd weer. Ik ga het ook kopen.

Mijn verkoudheid gaat ook alweer beter, ben veel zout water aan het snuiven en dat helpt toch wel. Ben nog wel verkouden, maar niet zo erg verstopt meer.

Ik heb een maxicosi met een soort zak waar de baby in kan en ik neem een jasje mee, dus dan lijkt me ook nog een dekentje niet echt nodig. Toch?

In ieder geval heb ik mn tas nog maar voor de 2e keer ingepakt. Heb de verbanden enzo er nu uit gelaten, dus heb iets meer ruimte over, haha.

Owja, heb vannacht geen last van de Chinees gehad (geen maagzuur bedoel ik.) 's Avonds wel wat maagkrampen, dus echt een succes was het niet.

Die van mij is ook nog steeds druk in beweging in mn buik. Voetjes schieten echt alle kanten op. En hij heeft echt een paar keer per dag de hik.

Sam, nog lekker 2 daagjes werken en dan kan je je helemaal storten op "nesteldrang" en kun je jezelf verlossen van het HEMA-gestalk...

Lucia, ook nog een weekje. Zet m nog even op en dan straks lekker genieten.

Heb zelf trouwens nog steeds wel het idee dat ik best nog wel door had kunnen werken. Hoewel de tijd thuis ook best wel snel voorbij gaat, maar soms vind ik het wel een beetje doelloos. Thuiszitten, terwijl de hele wereld aan het werk is. Ik kan me best voorstellen dat je na een paar maanden verlof weer blij bent aan het werk te kunnen. Ik geloof tenminste dat ik dat wel zal hebben. En ik ben niet eens een workaholic...

Ik ga nog steeds voor 29 december. (zegt ze hoor, ze gelooft het niet echt, maar wil het graag... in haar hart denkt ze dat het mss wel 2 weken later wordt, maar dat wil ze niet.....)

Lily: heel veel sterkte!!!!!!!

Voyager ook trouwens met de harde buiken en de menstruatiepijn,

Ik heb nog steeds helemaal geen lasten/klachten/pijnen. Ook amper aan harde buiken. Wel een hoop getrappel in mn buik, maar verder niet.

Ik vraag me wel af (even aan de deskundigen onder ons): als de bevalling gaat beginnen, dus weeen enzo, blijft de baby dan zo veel bewegen???

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven