JANUARI 2009

06-05-2008 13:25 4941 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben er weer, mét baby in de buik.

Gister naar het ziekenhuis, naar de kraamafdeling en dan zie en hoor je allemaal babietjes en begon ik spontaan de lekken *ghehe*.

Ik kreeg een kamer toegewezen en mocht daar gaan liggen en toen allerlei testen; urine, bloed (7! buisjes!) en aan de CTG. Na bijna 2 uur kwam de gyn

en de metingen waren niet wat ze moesten zijn maar vooral nogal wisselend en niet eenduidig goed of slecht. En dus mocht ik blijven en hebben ze over verschillende periodes

dezelfde testen gedaan.

Conclusie; baby maakt het goed (je slaapt best lekker met baby's hartslag op de achtergrond moet ik zeggen). En mama kan ook zo door dus naar huis met bed/bank rust. Ik mag naar de wc en douchen (als er iemand in huis is). And that's it. Verder veel controles van bloeddruk en aan het eind v/d week weer een ctg en bij de geringste klachten bellen en dan mag ik weer naar ZH.

Heel even had ik de hoop dat ze me zouden inleiden (alsof dat leuk is...) want ik kan dus in theorie zo doorlopen uh doorliggen tot week 42. Heel gaar. Ze mag dus van mij nu écht komen.
Pfieuw! Tóch ben ik blij dat je er weer bent Lily, er gingen al allerlei scenario's door mijn hoofd.

Lekker op die bank blijven liggen! Is er iemand die op wacht staat in je huis?
Kitty, wat irritant dat je hoofd zo overloopt! Lijstjes maken en afwerken en dan komt er hopelijk rust in de tent. En als je dan klaar bent met alles dan komt de baby! Hoop ik voor je iig ;)

Sam is er ook al bijna klaar voor lees ik! Fijn dat het af is!

Voy, die CTG registeert ook weeen activietit. Tis heel grappig om te zien dat een harde buik rond de 20/25 zit, een pijnlijke harde buik rond de 25/35 zit en zo'n auw auw auw auw (voor)wee 45/50 is. En het ding meet tot ruim boven de 200 dus wat een hel moeten echte weeën wel niet zijn?!

Man die zag dus ook aan de metertjes hoeveel pijn en of ik pijn had en dat was heel grappig 'oooooh komt er weer ééén!' en hij gaat weg.....'.

Leuk om te zien wat wij ook meelezers hebben, duh, ik lees ook bij de december dames mee (baren jullie!).
Nope Wen

Ik heb wat mensen stand by staan en man komt vroeger thuis van werk dus het valt allemaal mee.

Gek idee dat ik geen stofzuiger mee zal aanraken tot de kraamzorg weg is, haha.
haha, hier een meelezer; ik had dat ook met vtg, waarom kan ddat metertje wel niet naar 200?!?!?! Nou, ik heb t geweten de vorige keer....dus ja...het wordt nog veel erger.

Fijn dat je naar huis mocht Lily, en ik denk niet dat ze je gaan laten doorliggen tot week 42 hoor...sterkte
Eeehm, tot boven de 200? Oeps...

Je zou zeggen dat het heerlijk is om de stofzuiger niet te mogen gebruiken, maar zelfs voor mij als hele slechte poetser is het frustrerend om niet even dat ding te kunnen pakken als het echt nodig is. Dan kun je alleen maar hopen op een man die dat voor je doet (die van mij ziet het niet als het nodig is.... en als je het vraagt is het net alsof hij de opdracht krijgt, tenminste, zo doet hij het voorkomen...zucht)
Lekker opbeurend njb!
Holy shit Njb, haha!

Ik vroeg aan de verpleegster welk getal nou een 'goede' wee was en ze was heel diplomatiek door te zeggen dat dit bij de ene persoon rond de 50 was maar bij de ander boven de 100. Maar dan weet je dus al genoeg haha.

Maar op een of andere manier vinnik het ook wel fijn om te weten wat ik kan 'verwachten' maar dat is dus wel echt helse pijn. Auw!

Mijn man kan wel redelijk schoonmaken/houden en zal zijn talenten gaan ontplooien hoop ik. En anders geef ik hem gewoon opdrachten, the hell with it. Hij is streng toegesproken door de verpleging en gyn en hij wás al vol ontzag voor mij dus ik heb goede hoop.
Dat is dan misschien het énige, piepkleine nadeel van een zo vlotjes verlopende zwangerschap: geen ontzag te bekennen hier, en zielig vindt 'ie me ook al niet... dus stond ik gisteren gewoon pannekoeken te bakken en de afwasmachine in te ruimen.
Mag ik ook nog meeschrijven??

Ik ben te druk geweest de laatste tijd en jullie schrijven zo vreselijk veel dat ik het gewoon echt niet bij kon houden! Heb wel redelijk de hoofdlijnen bij kunnen houden hoor, dus weet dat Voyager en Lily al behoorlijk aan het rommelen zijn, sterkte daarmee!!

Maar ikzelf ben vandaag 'pas' 34 weken zwanger, dus echt de hekkesluiter van jullie allemaal... Merk nu alleen dat ik niet zoveel meer kan dus heb (hopelijk) meer tijd om achter de computer te zitten en gewoon dagelijks met jullie mee te gaan schrijven!

Helaas wel een kerstvakantie voor de boeg, na vandaag nog 3 dagen school voor de meiden en dan zitten ze 2 weken thuis. Voordeel is dat we lekker rustig aan kunnen doen, nadeel natuurlijk dat ik weinig rust heb overdag, maar goed...

Gelukkig hier wel een man die mij (meestal) wel veel uit handen neemt! Erg fijn moet ik zeggen...

Hoop dat ik nog welkom ben na zo'n lange tijd? Gelukkig sta ik nog wel in de lijst...
Ik zal onze hyve ook weer eens checken, al veel te lang niet geweest!
Pfoei Lily, ik ben ook blij dat je er nog gewoon bent met baby! Lastig, op de bank en alleen wassen en plassen, maar niet onoverkomelijk, ik heb het ook weken gedaan de vorige keer. Trouwens....nu ook al weken geen stofzuiger meer aangeraakt hoor..

Nou, rustig aan (alsof je een keuze hebt..duh) en lekker veel hier schrijven!

Kitty, jij nachtbraker! Niet zo gek denk ik als je net verlof hebt hoor, je moet er even aan wennen misschien. Bij mij is het enige wat echt helpt tegen een "overloophoofd" lijstjes maken. Ik ben een ongelofelijke lijstjesmaker. Dan is het uit je hoofd en op papier. Dat scheelt joh!

Wat ik me afvraag: weet je zeker dat het het hoofdje is wat je aan de zijkant voelt soms? Is het niet een schoudertje? Dat kan nog wel eens hetzelfde aanvoelen namelijk, ik heb het af en toe ook gedacht, terwijl ze toch echt hartstikke naar beneden ligt met haar hoofd. Misschien een beetje een geruststelling?

Evince natuurlijk " mag" je nog meeschrijven, iedereen mag nog meeschrijven toch? ook degenen die ik uit de lijst heb gehaald trouwens, jullie kunnen zo weer terug hoor!

Drukke tijden inderdaad voor jou, denk je wel aan jezelf? Neem je ook wel een beetje je rust?

Mijn dochter en vriend komen net terug van de dokter. Ze hoest al een paar dagen zo verschrikkelijk, en vooral 's nachts. Ze wordt echt een paar keer per nacht wakker (en wij dus ook) en dan moet zo vaak zo erg hoesten dat ze ervan moest spugen. Nu begon ze ook overdag, dus nu zijn we maar even naar de huisarts gegaan en het blijkt een heel hardnekkig virus te zijn wat heerst. Hele stapel hoestdrank en neusspray en neusdruppels gekregen, nu maar hopen dat het over gaat. Zo zielig, zo'n hoestend kindje.

Met de krampen gaat het iets beter, ze zijn iets afgezakt, maar ik denk dat ze wel weer terugkomen zo. Morgen 37 weken, voor mij reden voor een feestje. Jemig dat had ik dus nooit verwacht!
nee, ik vond bevallen zeker geen pretje. (eigenlijk meer hel) Maar tja, van pijn krijg je niks, (alleen een kind ) maar ik heb dan ook wel een beetje een drama bevalling (oa. weeen infuus) achter de rug. Ga er gewoon 'blanco' in en zie maar waar het schip strandt.

Maar waar ik heb geschreeuwd, 'laat dat hele kind maar zitten, we gaan nu naar huis', en 'ik wil nooit meer een kind', was ik 'plotseling' al na 6 maanden weer zwanger. Hahaha. Zie nu wel op tegen de volgende bevalling, maar ook die komt er wel weer uit.

Ook jullie kunnen het dames!!

Groetjes, NJB
Inderdaad een feestje Voy! Maar misschien red je het nét niet, de dag is nog lang!

Sterkte met je dochter! Hoop dat het klaar is als jullie baby komt, anders zou ik gaan zitten zenuwen over besmettelijkheid enzo.

Hoe gaan jullie dat trouwens doen? Er zijn natuurlijk véél snotterende mensen die straks op kraambezoek komen en baby is zo vatbaar voor alles (toch?). Ik zou haar nu al het liefste in quarantaine plaatsen :(

Wen, ik denk dat je nu toch echt de zwangerschaps card moet gaan spelen. Dus, veel zuchten, steunen, moeilijk lopen, af en toe heel hard auw auw auw auw auw uitroepen en misschien dat dat helpt?
Lily! Fijn dat je er weer bent en nog met baby in je buik! Lijkt me erg moeilijk om zoveel rust te moeten houden maar je weet waar je het voor doet he?! Al ben je natuurlijk al zover dat het wel mag en je wil het ook graag dus misschien misschien voor jou al een baby VOOR de kerst?!? Hopelijk dan wel zonder complicaties!

Voyager; jij morgen ook alweer 37 weken! Die ga je halen meid. Echt geweldig, inderdaad een reden voor een feestje. Zijn de krampen wel vol te houden? Ik heb nu zo af en toe last van een zwaar gevoel in mijn onderbuik, soort menstruatie pijn. Zal ook iets te maken hebben met het indalen? Ben morgen 36 weken.

Wen; ik herken het hoor. Die van mij heeft ook echt geen medelijden met me... al ben ik zelf misschien ook wel het type dat dat niet wil haha dus hier ook nog veel dingen zelf doen. Maar ach, heb nu toch tijd genoeg ;). Maar doe jij maar net alsof je gek bent, gewoon opdrachten geven. Je hebt het al zo druk!

Kitty; had de tip van Voy al overgenomen. Ben lijstjes gaan maken. Een voor mezelf en een voor mijn vriend (jajaja er moet nog wat geschilderd worden en dat mag ik toch echt niet van hem dus ook voor hem een lijstje ;)). Ga vandaag ook weer wat afwerken en hoop dan eind deze week rust in mijn hoofd te hebben. Maar volgens mij gaat dat wel goed komen. Het slechte slapen hoeft overigens niet alleen hierdoor te komen hoor, las ergens dat je baby tussen 3 en 5 's ochtends het meest actief is omdat jou lichaam dan in diepe rust is. En ook dit kan je wakker houden. Zo ook vannacht hier het geval. Wel 2 uur wakker gelegen van de kleine woelmuis in mijn buik.

Zo ga de stad ff in. Weer dingen van mijn lijstje schrappen ;)
Nou njb, we gaan het meemaken! En als er mensen zijn die dit vaker doen dat bevallen dan moet het 'te doen' zijn.

Riep ze stoer...
Lil; kijk ook echt tegen de kraamperiode op. Klinkt wel zwaarder dan het is maar zie nu bij vrienden die net een baby hebben (3 weken oud), dat het een giga drukke periode is. En dan inderdaad ook nog tig snotterende mensen... Dus als er iemand tips heeft?! Dan graag! Hoe pak je zoiets aan, zonder mensen te beledigen??
O gelukkig Lily, je bent weer veilig thuis!

Mijn man vindt mij ook niet zielig en hulpbehoevend hoor, maar eigenlijk ben ik dat ook niet. Gister nog gestofzuigd!

Maar ik werk natuurlijk ook nog gewoon en dan merk je eigenlijk nog niet zoveel verschil met normaal. Ik kan ook helemaaaaaaaal niet stilzitten, dus moet er niet aan denken om nu de hele dag orders te geven. Na vandaag nog..... 3 dagen!!

Ik ga nog even verder werken!
Ja chili, dat zware gevoel: daar begon het bij mij inderdaad ook mee. En dat gevoel wordt gewoon steeds heftiger bij mij.

* vies praatje alert!!!! *

Misschien kennen jullie het wel dat als je ongesteld bent je soms last hebt van stolsels. Dat doet even heel erg zeer in je baarmoeder, een snijdende menstruatiepijn, die je soms echt even moet wegzuchten. DAT gevoel heb ik nu al drie dagen. Niet de hele tijd even heftig, en ook gepaard met harde buiken, maar daar komt het op neer. Alsof mijn baarmoeder er iets probeert uit te werken. Niet de baby ofzo, maar zo voelt het.

Ik dacht: ik probeer het even te omschrijven!

Lucia nog maar drie dagen....dat is echt niks meer joh!!

Lily, ik weet niet zo goed hoe ik het ga doen met snotterende mensen..ik neem aan dat onze kraamvisite zelf wel zal bedenken dat je niet met snothoofd en al hoestend en rochelend met zo'n babietje op schoot gaat zitten, en anders zal ik er toch wat van moeten zeggen vrees ik. Ben ik geen held in.

En met die hoestdrank moet het virus bij M. binnen vier dagen weg zijn, en ik ga er maar vanuit dat ik dat ga redden.
Herkenbaar Voy!

Ik heb ook steeds zo'n giga lies-pijn ik denk omdat baby zo laag ligt en heb geprobeerd dat aan man uit te leggen 'Ken je dat je een spagaat wil maken maar je kan niet verder omdat je simpelweg een hark bent? En dat iemand dan je keihard naar beneden drukt, dát gevoel alsof je benen eraf scheuren heb ik steeds'.

Mijn moeder heeft haar rooster op het werk omgewisseld want ze weet zeker dat ze maanda op kraamvisite moet komen?! haha. Gekkigheid!
Hihi, grappig he, die voorspellingen. Mijn moeder is ervan overtuigd dat het 17 december wordt. Ja je leest het goed: MORGEN dus... Ik betwijfel het, maar zij noemt al weken die datum!

Die liespijn herken ik ook, maar dat had ik vannacht eigenlijk voor het eerst. lijkt een beetje op bandenpijn, maar dan in je liezen.

Wat gaan we toch gelijk op!
quote:Voyager schreef op 16 december 2008 @ 11:21:

Met de krampen gaat het iets beter, ze zijn iets afgezakt, maar ik denk dat ze wel weer terugkomen zo. !Nou, over voorspellingen gesproken, amper een uur later waren ze weer terug! Nouja, toch even lekker een uurtje rust gehad!
Lastig inderdaad om met snotterende mensen om te gaan in de kraamperiode... Ben alleen bang dat het bij mij allemaal toch niet uitmaakt, de meiden die zijn ook regelmatig verkouden en ik denk niet dat het goed lukt om ze weg te houden bij de baby dan.

Ik weet eigenlijk niet of borstvoeding geven ook helpt tegen verkoudheden enzo. De baby heeft daardoor toch meer afweerstoffen (vanuit mama)?

Vervelend lijkt mij Voyager, de pijn die jij omschrijft! Heb gelukkig nergens last van, zou ook wel erg vroeg zijn met 34 weken. Met mijn meiden heb ik ook nooit voorweeën oid gehad, dus eerlijk gezegd verwacht ik dat nu ook niet. Bij mijn oudste begon het met het verliezen van de slijnmprop (rozig slijm) en een dag later begonnen de weeën 's nachts om half drie. Om 10:55u is ze toen geboren... Dus weinig voorwerk gehad maar wel een vlotte bevalling. Dat was trouwens toen ik 40 weken en 1 dag zwanger was.

Bij mijn jongste werd het een keizersnede en toen dus helemaal geen weeën gehad want die was gepland.

Lily, rustig aan doen dus voor jou. Veel sterkte daarmee!

Heb ik het goed als ik het mij goed herinner dat jij liever met kerst niet de deur uit wilde? Nu heb je in ieder geval helemaal een erg goede reden... Als je dat überhaupt al haalt...

De lijstjes zijn trouwens heel herkenbaar! Ik heb ze ook echt nodig om mijn hoofd leeg te maken. Helaas ben ik dan af en toe zo chaotisch dat ik het op verschillende plekken opschrijf en dan vervolgens een lijstje kwijt ben. Dat schiet dus niet echt op...
quote:Voyager schreef op 16 december 2008 @ 12:30:

Die liespijn herken ik ook, maar dat had ik vannacht eigenlijk voor het eerst. lijkt een beetje op bandenpijn, maar dan in je liezen.

Ben dan wel 'pas' 34 weken, maar dat van die liespijn herken ik dan wel weer...

Dat had ik vorige week ineens heel erg, ik kon echt nauwelijks meer lopen. Sindsdien slaap ik met een kussen tussen mijn benen en heb ik er nauwelijks last meer van.

Misschien is het bij jullie wel een heel ander soort pijn hoor, en is het niet zo makkelijk weg te krijgen als bij mij, maar wie weet?
Lily, fijn dat je weer thuis bent, al gaat het dus nog niet zo goed. Vervelend zeg het rust houden, inderdaad is het niet te hopen dat het op zal schieten. Met al dat gerommel mag dat toch ook wel!

Voyager, vervelend zeg zo'n hoestend meisje. Dochter is ook nog af en toe wat hoesterig, dus ik kan me voorstellen hoe zielig dat is als het nog zoveel erger is. En morgen 37 weken, dat had je inderdaad echt niet verwacht he!

En over alle virusjes en verkoudheid. Mijn ervaring is toch ook wel dat mensen daar zelf erg voorzichtig mee zijn en van tevoren overleggen wat jij ervan vindt. Ik doe daar zelf deze keer niet zo heel moeilijk mee, want dochter die neemt toch al alles mee van het kinderdagverblijf en zij werd in die eerste maanden nooit ziek. Is het niet zo dat je zelf stoffen aanmaakt die je doorgeeft via de borstvoeding? Daar ga ik nu dus maar weer van uit! Zelfde als jij dus al schreef evince. Haha..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven