Napraattopic 65

31-08-2016 13:41 4136 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.

Lees hier de OP van het Napraattopic.

Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraat plezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod.team

"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
quote:duende12 schreef op 09 september 2016 @ 17:08:

[...]

Oh, gelukkig maar mijn uiterlijk komt wel overeen, maar mijn gezicht staat niet in die stand zeg maar.
very metal
en ik vind trouwens niet dat mijn avatar pure agressie uitstraalt.
very metal
quote:duende12 schreef op 09 september 2016 @ 17:11:

[...]

Dat geldt andersom net zo goed.Hoe het is om geen last van racisme te hebben? Ja, dat is voor velen moeilijk voor te stellen.
quote:Cookielyon schreef op 09 september 2016 @ 16:57:

Ik moet me vooral niet aanstellen het komt niet voor, het ligt vast aan je omgeving fijn omdat te horen Yasmijn heel fijn. Ontkennen ontkennen ontkennen.

Jij durft! Ontkennen? Ik ontken iets wat ik niet doe en meemaak? Wat een lef.

Ik ga je maar eens staffen wegens valse beschuldigingen.
Ik ook niet, King.
Life is short. Eat dessert first.
quote:-KING- schreef op 09 september 2016 @ 17:14:

[...]

mijn uiterlijk komt wel overeen, maar mijn gezicht staat niet in die stand zeg maar.

Hoe jij door dit topic heenfietst!!
quote:duende12 schreef op 09 september 2016 @ 17:09:

[...]

Wat betekent dat?Implicit Association Test. Die meet in hoeverre je zwarte mensen met negatieve dingen associeert.

https://implicit.harvard. ... etherlands/takeatest.html
quote:-KING- schreef op 09 september 2016 @ 17:07:

[...]

ik ben mijn avatar niet hoor.Nee, maar ik vraag me wel oprecht af waarom je voor deze avatar gekozen hebt. Is dat misschien om iets duidelijk te maken dat er met jou niet te sollen valt of zo? Waarom dat agressieve?

en ik vind trouwens niet dat mijn avatar pure agressie uitstraalt.Nee, dat niet. Ik vind hem alleen wat intimiderend. Maar je schrijfstijl is geheel anders
Jullie vergeten ook verder dat wij allemaal vrouw zijn hier (de meeste dan)

En vrouwen werden/worden toch ook onderdrukt?

Dus we hebben net zo veel historie van onderdrukking enzovoort. En mogen we nu allemaal niet meer vrouw aangeven als we iemand omschrijven ? Of allemaal op onze tenen lopen want ja vrouwen hebben een historie van onderdrukking achter de rug en nog steeds worden ze onderbetaald blabla.

Dus tot op zekere hoogte weten we dus wel wat het is.

En verder zit niemand te wachten op een zeikerd. Ik vind het heel erg als ook maar iemand onredelijk behandeld word door omgeving maar het gebeurd en dat is vervelend maar door anderen dingen in de schoenen te schuiven kom je ook niet veel verder. Sterker nog, je wakkert de ongelijkheid aan. Feminisme heeft nu ook niet voor niets een vervelende bijsmaak voor veel mensen.
quote:shrodingerskat schreef op 09 september 2016 @ 17:16:

Jullie vergeten ook verder dat wij allemaal vrouw zijn hier (de meeste dan)

En vrouwen werden/worden toch ook onderdrukt?

Dus we hebben net zo veel historie van onderdrukking enzovoort. En mogen we nu allemaal niet meer vrouw aangeven als we iemand omschrijven ? Of allemaal op onze tenen lopen want ja vrouwen hebben een historie van onderdrukking achter de rug en nog steeds worden ze onderbetaald blabla.

Dus tot op zekere hoogte weten we dus wel wat het is.

En verder zit niemand te wachten op een zeikerd. Ik vind het heel erg als ook maar iemand onredelijk behandeld word door omgeving maar het gebeurd en dat is vervelend maar door anderen dingen in de schoenen te schuiven kom je ook niet veel verder. Sterker nog, je wakkert de ongelijkheid aan. Feminisme heeft nu ook niet voor niets een vervelende bijsmaak voor veel mensen.Vrouw, je hebt een briljante nick.

en ik vind trouwens niet dat mijn avatar pure agressie uitstraalt.Wat wil je er dan mee zeggen? Er valt niet te sollen met mij? Ik ga nog steeds veel uit en hou van lol maken met vrienden. Iemand zoals jij zou ik niet snel aanspreken.
Met onze (blank, blonde) dochter merken zelfs wij als oer-Hollandsen vooroordelen (bij inschrijving school/iets van een instantie ofzo) vanwege haar voor- en achternaam die mensen vaak niet kunnen plaatsen want niet duidelijk 'autochtoon'.

Onze eigen voornamen werken ook niet mee.

De eerste keer dat ze dochter dan zien zijn ze heel verrast. Echt 'opgelucht' verrast.

'Oh joh! Wat zie je er anders uit dan ik had gedacht! Wat grappig zeg, jeetje, ik dacht dat je turks was ofzo! Goh.'

De manier van communiceren is daarna ineens soepeler, opener, makkelijker.

Er IS gewoon veel (onbewuste) racisme. Lijkt me echt moeilijk, dat mensen je continu op basis van je huidkleur be- en veroordelen.
quote:GenevieveUitBrabant schreef op 09 september 2016 @ 17:18:

[...]

Wat wil je er dan mee zeggen? Er valt niet te sollen met mij? Ik ga nog steeds veel uit en hou van lol maken met vrienden. Iemand zoals jij zou ik niet snel aanspreken.Oh. Jij komt echt uit Brabant.
quote:doornroosje9 schreef op 09 september 2016 @ 17:15:

Ik ook niet, King.
very metal
quote:Roosjediedeldoosje schreef op 09 september 2016 @ 17:15:

[...]

Hoe het is om geen last van racisme te hebben? Ja, dat is voor velen moeilijk voor te stellen.Het is natuurlijk ook een kunst om niet elke vraag of opmerking mbt je afkomst of huidskleur als racisme te zien.
quote:Roosjediedeldoosje schreef op 09 september 2016 @ 17:15:

[...]

Hoe het is om geen last van racisme te hebben? Ja, dat is voor velen moeilijk voor te stellen.LEZEN hoe het is om ook nare dingen te moeten aanhoren/meemaken die niets met huidskleur te maken hebben, maar waar je ook niks aan kunt doen. En ik kreeg van die mensen die mij dat hebben aangedaan ook 0,0 respect of het gevoel het te snappen wat ze deden. Het zijn niet alleen mensen met een kleurtje die zich zo voelen.
quote:Cookielyon schreef op 09 september 2016 @ 16:45:

We kunnen hier kort of lang over discussiëren.Tsja, ik had ook liever gehad dat het kort was geweest. Je kunt niet alles hebben.
quote:Grobbekuiken schreef op 09 september 2016 @ 17:10:

[...]

Ik heb het al aangepast naar Laat maar....

Om de één of andere manier probeer je mij hier als racist neer te zetten, en daar pas ik voor.Wat zwart-wit (pun intended)! Er zijn zoveel meer kleuren! In hoeverre je racist bent is een schaal, de racist is geen aparte categorie. We zitten allemaal ergens op die racisme-schaal. Waar jij zit weet ik niet en is ook niet relevant. Ik ken je niet en reageer alleen op je opmerkingen.
quote:Cookielyon schreef op 09 september 2016 @ 17:02:

[...]

Je kunt ze ook niet kwalijk nemen dat ze niet weten hoe ernstig het eigenlijk is.Zielepiet...
quote:GenevieveUitBrabant schreef op 09 september 2016 @ 17:18:

[...]

Wat wil je er dan mee zeggen? Er valt niet te sollen met mij? Ik ga nog steeds veel uit en hou van lol maken met vrienden. Iemand zoals jij zou ik niet snel aanspreken.Geen idee wat een met ander te maken heeft.
quote:Jejoue schreef op 09 september 2016 @ 17:20:

[...]

Zielepiet..."Vergeef ze Heer, want ze weten niet wat ze doen"
quote:GenevieveUitBrabant schreef op 09 september 2016 @ 17:16:

[...]

Nee, maar ik vraag me wel oprecht af waarom je voor deze avatar gekozen hebt. Is dat misschien om iets duidelijk te maken dat er met jou niet te sollen valt of zo? Waarom dat agressieve?hoe kom je er bij? ga je op mijn avatar af dan, heb je wel eens met me gepraat?
very metal
quote:Eki12 schreef op 09 september 2016 @ 17:19:

[...]

Tsja, ik had ook liever gehad dat het kort was geweest. Je kunt niet alles hebben.
quote:Roosjediedeldoosje schreef op 09 september 2016 @ 17:07:

[...]

En hebben die mensen van die 60 pagina's de IAT al gedaan? Of blijven ze zich wassen in onschuld?Ik was van plan je antwoord te geven, maar die tweede vraag en je plaatjes doen me besluiten het niet te doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven