Napraattopic 65

31-08-2016 13:41 4136 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.

Lees hier de OP van het Napraattopic.

Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraat plezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod.team

"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
quote:Cookielyon schreef op 09 september 2016 @ 16:49:

Mensen kunnen er niks aan doen met welke kleur ze deze wereld betreden. Ik ben moe van het constant strijden om mijn huidskleur waar ik niks aan kan doen, snubbige opmerkingen "oo maar je ziet er niet Nederlands ui" "je hebt wel een hollandse naam" "werken je ouders?"Lees jij wel wat mensen schrijven aan jou. Jij bent zelf degene die zichzelf in de weg loopt. Nu zijn we al uren bezig en je blijft hetzelfde gewauwel schrijven. Lees eens echt en je zult zien dat het met racisme en discrimineren wel mee valt. Hoe vaak moeten we het nog uit leggen. Ga nog een uur zo door en ik ga dus echt de vooroordelen geloven dat Surinamers dom zijn.
quote:Roosjediedeldoosje schreef op 09 september 2016 @ 16:40:

[...]

Ik denk dat je je hier een beetje onhandig uitdrukt, want er staat nu dat niet alle gekleurde mensen minderwaardig zijn, wat impliceert dat velen dat wel zijn?

Verder blijkt uit onderzoek dat 70% van de witte mensen hun eigen huidskleur meer met iets positiefs associeert en een donkere huidskleur met iets negatiefs. Dat is inderdaad niet iedereen, maar echt wel genoeg om je als je donker bent vaak het gevoel te geven dat het de hele maatschappij is die zo over je denkt.

Dat soort opmerkingen als van cookie kunnen je ook aan het denken zetten, zodat je zoveel mogelijk kunt beperken dat je onderdeel van het probleem bent (quote van GF).

Wie graag wil weten in hoeverre zij/hij onderdeel van het probleem is: https://implicit.harvard. ... therlands/selectatest.jsp

Klopt, het staat er wat vreemd, maar je begrijpt me wel zie ik.

En over dat in haar schoenen staan, ik heb je al verteld dat ik ook van alles toegevoegd kreeg. Ik begrijp echt wel wat ze probeert duidelijk te maken.
quote:yasmijn schreef op 09 september 2016 @ 16:52:

[...]

Trek je nu de pitycard?Ja.
quote:Cookielyon schreef op 09 september 2016 @ 16:52:

[...]

Heeft niks met omgeving te maken zelfs een van deze zinnen heeft een docent tegen mij gezegd 10 jaar geleden.

En die praat dan meteen voor alle blanken op de wereld? Generalisatie.

Kijk ik begreep het meeste van FV nog wel ..al ben ik niet met alles eens. Maar jij doet het erom of vind het slachtoffer zijn gewoon fantastisch. Mag allebei hoor.
quote:Cookielyon schreef op 09 september 2016 @ 16:52:

[...]

Heeft niks met omgeving te maken zelfs een van deze zinnen heeft een docent tegen mij gezegd 10 jaar geleden.Toch gek dat dat het in mijn wereld niet bestaat.
Ik zal me vast aanstellen volgens sommige hier. En zogenaamd pittycard trekken. Wat de post van nouschi zij loop een keer in andermans schoenen dan is het zeker geen aanstelleritis maar te triest voor woorden dat de mensheid zo denkt.
quote:Goede-Fee schreef op 09 september 2016 @ 16:54:

[...]

En die praat dan meteen voor alle blanken op de wereld? Generalisatie.Slechte leraar.
quote:yasmijn schreef op 09 september 2016 @ 16:48:

[...]

Waar haal je het vandaan! Ik heb geen barrieres tussen mij en andere mensen staan! En ik benader iedereen gelijk. Mens, wat generaliseer jij +1 Afschuwelijk.
quote:Goede-Fee schreef op 09 september 2016 @ 16:54:

[...]

En die praat dan meteen voor alle blanken op de wereld? Generalisatie.Nee, maar iets wat je heel erg heeft geraakt kan lang blijven zitten en pijn doen. En als je maar vaak genoeg dat gevoel hebt gekregen dan krijg je wel dat idee (is mijn ervaring).
quote:Goede-Fee schreef op 09 september 2016 @ 16:48:

[...]

Behandel anderen zoals je door hen behandeld wilt worden. Dus generaliseer niet zo.

En deze dan ook nog een keer:

We hebben allemaal te maken met vooroordelen. Negatief en positief.

Het is maar hoe je er mee omgaat en vooral of je overal gekwetst over moet zijn. Helemaal als je weet dat bijna niemand er iets negatiefs mee bedoelt omdat er voor hun geen waardeoordeel achter zit. Maar gewoon woorden gebruiken zoals ze ooit bedoelt waren. Het is een bewuste keuze om zo te in het leven te staan.Precies!
Zie ik hier een patroon? geopend door Jet2016?

geen contact met ouders ( ervaringen delen)
en me vriend die wilt ook nog wat zegge
https://s-media-cache-ak0 ... 9d6305ddd1bf2519cfa93.jpg
quote:yasmijn schreef op 09 september 2016 @ 16:50:

Cookylon, wel eens gedacht dat het aan je eigen omgeving kan liggen?Goede vraag.
quote:Goede-Fee schreef op 09 september 2016 @ 16:48:

[...]

Behandel anderen zoals je door hen behandeld wilt worden. Dus generaliseer niet zo.

En deze dan ook nog een keer:

We hebben allemaal te maken met vooroordelen. Negatief en positief.

Het is maar hoe je er mee omgaat en vooral of je overal gekwetst over moet zijn. Helemaal als je weet dat bijna niemand er iets negatiefs mee bedoelt omdat er voor hun geen waardeoordeel achter zit. Maar gewoon woorden gebruiken zoals ze ooit bedoelt waren. Het is een bewuste keuze om zo te in het leven te staan.Dit vat alles samen.
quote:yasmijn schreef op 09 september 2016 @ 16:48:

[...]

Waar haal je het vandaan! Ik heb geen barrieres tussen mij en andere mensen staan! En ik benader iedereen gelijk. Mens, wat generaliseer jij

Ook echt geen zin om bij de 'hunnies' en de 'zullies' te horen.

Kom nou.
Ik moet me vooral niet aanstellen het komt niet voor, het ligt vast aan je omgeving fijn omdat te horen Yasmijn heel fijn. Ontkennen ontkennen ontkennen.
quote:Cookielyon schreef op 09 september 2016 @ 16:55:

Ik zal me vast aanstellen volgens sommige hier. En zogenaamd pittycard trekken. Wat de post van nouschi zij loop een keer in andermans schoenen dan is het zeker geen aanstelleritis maar te triest voor woorden dat de mensheid zo denkt.Maar lees je ook hoe de meeste hier erover denken?
quote:BridgetteDubois schreef op 09 september 2016 @ 16:57:

[...]

Dit vat alles samen.Ja.
quote:duende12 schreef op 09 september 2016 @ 16:56:

[...]

Nee, maar iets wat je heel erg heeft geraakt kan lang blijven zitten en pijn doen. En als je maar vaak genoeg dat gevoel hebt gekregen dan krijg je wel dat idee (is mijn ervaring).Dat kan. Maar reken niet de hele mensheid ( zoals net werd gedaan) zoiets aan. Dat is gewoon onzinnig. Zeker als mensen nu al 60 pagina's echt iets anders aangeven.
quote:Cookielyon schreef op 09 september 2016 @ 16:57:

Ik moet me vooral niet aanstellen het komt niet voor, het ligt vast aan je omgeving fijn omdat te horen Yasmijn heel fijn. Ontkennen ontkennen ontkennen.Dat is niet eerlijk Cookie.
Je kan huidskleur niet vergelijken met dingen die aan jezelf kunt veranderen.
quote:vandale schreef op 09 september 2016 @ 16:56:

Zie ik hier een patroon? geopend door Jet2016?

geen contact met ouders ( ervaringen delen)Heb je haar weer. Gisteren waren haar ouders nog overleden. Ik heb haar al twee keer gemeld.
quote:Grobbekuiken schreef op 09 september 2016 @ 16:58:

[...]

Dat is niet eerlijk Cookie.Dat staat er toch of ben ik blind?
quote:Cookielyon schreef op 09 september 2016 @ 16:59:

Je kan huidskleur niet vergelijken met dingen die aan jezelf kunt veranderen.En jij weet waarover ik het heb? Over dingen die ik ook niet aan mezelf kan veranderen. Jij bent niet de enige die hele vervelende dingen meemaakt.
quote:duende12 schreef op 09 september 2016 @ 16:57:

[...]

Maar lees je ook hoe de meeste hier erover denken?

De meesten hier ontkennen de ernst van het probleem. Als we maar "Kumbayaaaaaaa" doen, dan is het niet zo erg allemaal.

Best een slap in de face voor cookie. Maar ja: https://s-media-cache-ak0 ... 9d6305ddd1bf2519cfa93.jpg

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven