Napraattopic 66

10-09-2016 09:30 3006 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.

Lees hier de OP van het Napraattopic.

Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraat plezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod.team

"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
quote:mamsvan schreef op 11 september 2016 @ 12:22:

Pff het is weer zover... tijd voor liedjes?
quote:Cookielyon schreef op 11 september 2016 @ 12:21:

[...]

Jij noemt ze zwart en dat is waar ik niet tegen kon.Ho even. Dat doe ik niet. Nooit gedaan ook. Waar haal je dat vandaan?
[quote]Amaqanda schreef op 11 september 2016 @ 12:22:

[...]

Niet alleen donkere mensen worden gediscrimineerd. Ik ben echt wel eens op een vreselijke manier benaderd/afgewezen vanwege mijn geslacht en (nog erger) vanwege bepaalde voorkeuren die ik heb.[/quote]

Waarom is dat erger?
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
de discussie ging over het woord "zwart"
quote:Cookielyon schreef op 11 september 2016 @ 12:20:

[...]

Dat mag je best vinden jij bent dan ook niet donker om je gediscrimineerd te voelen.Zozo, en hoe weet jij dat eitje geen kleurtje heeft? En wie zegt dat ze nooit gediscrimineerd is of gevoeld heeft...
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
quote:Amaqanda schreef op 11 september 2016 @ 12:23:

[...]

Ho even. Dat doe ik niet. Nooit gedaan ook. Waar haal je dat vandaan?Dat heb je zelf gezegd loep jezelf even.
quote:Cookielyon schreef op 11 september 2016 @ 12:22:

[...]

Ik zou ze niet omschrijven als in zwart. Je hoeft mijn woorden niet de context te halen. Hoor ik blijf bij mijn standpunt. Ik vind haar een mooie donkere meid. Nog een keer.

Tuurlijk mag je dat vinden. Maar dat mag een ander ook.

Je spreekt jezelf alleen tegen.
Shit happens
quote:friezinnetje2014 schreef op 11 september 2016 @ 12:23:

[...]

tijd voor liedjes?Heb je er een ?
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"
quote:hatsetats schreef op 11 september 2016 @ 12:23:

[quote]Amaqanda schreef op 11 september 2016 @ 12:22:

[...]

Niet alleen donkere mensen worden gediscrimineerd. Ik ben echt wel eens op een vreselijke manier benaderd/afgewezen vanwege mijn geslacht en (nog erger) vanwege bepaalde voorkeuren die ik heb.[/quote]

Waarom is dat erger?Voor mij persoonlijk vind ik het niet zo heel vervelend als mensen mij discrimineren omdat ik vrouw zou zijn. Ik ben dat, kan er niks aan veranderen. Mijn voorkeuren maken mij, mij. Dat voelt als een afwijzing van mij als persoon en wat ik belangrijk vind
Vraag me ook af: vervang in deze discussies 'zwart', 'pinda' en 'roetmop' door flikker, pot, sodomist en dan?

(ja nu zegt iedereen natuurlijk dat je zelf die betekenis aan een woord hecht en er niks mis is met die woorden en blablabla, maar die vlieger gaat niet op)
quote:Cookielyon schreef op 11 september 2016 @ 12:24:

[...]

Dat heb je zelf gezegd loep jezelf even.Doe jij het even. Ik heb echt nog nooit gezegd dat ik iemand uitmaak voor zwarte of iets en als jij dat soort beschuldigingen uit, wens ik dat je ze onderbouwt of intrekt.
quote:Amaqanda schreef op 11 september 2016 @ 12:26:

[...]

Voor mij persoonlijk vind ik het niet zo heel vervelend als mensen mij discrimineren omdat ik vrouw zou zijn. Ik ben dat, kan er niks aan veranderen. Mijn voorkeuren maken mij, mij. Dat voelt als een afwijzing van mij als persoon en wat ik belangrijk vindEn aan je voorkeuren kun je wel iets doen?

de discussie ging over het woord "zwart"Draai draai draai, wat ben jij een vreselijke draaikont. Het begon met zwart en het werd uiteindelijk vanwege een tintje/kleurtje en jij zei geen 'zwart' maar dat je niet omschreef met kleur. Je kunt je hier niet uitkletsen. Wat is er toch zo moeilijk aan het toegeven het gewoon te doen.
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
quote:Amaqanda schreef op 11 september 2016 @ 12:27:

[...]

Doe jij het even. Ik heb echt nog nooit gezegd dat ik iemand uitmaak voor zwarte of iets en als jij dat soort beschuldigingen uit, wens ik dat je ze onderbouwt of intrekt.Ik bedoel ermee dat je zegt zwarte huidskleur in plaats van donker.
quote:-Kia-Ora- schreef op 11 september 2016 @ 12:28:

[...]

Draai draai draai, wat ben jij een vreselijk draaikont. Het begon met zwart en het werd uiteindelijk vanwege een tintje/kleurtje en jij zei geen 'zwart' maar dat je niet omschreef met kleur. Je kunt je hier niet uitkletsen. Wat is er toch zo moeilijk aan het toegeven het gewoon te doen.Donker is geen kleur
Ik word dan weer gediscrimineerd vanwege mijn (over)gewicht.
The early bird suffers longer.
Week 38 van de Extremely Demotivational Calendar
quote:hatsetats schreef op 11 september 2016 @ 12:29:

[...]

Donker is geen kleur Amen!!! Arme kia probeert haar grammetje te halen. Totaal mislukt.
quote:mamsvan schreef op 11 september 2016 @ 12:25:

[...]

Heb je er een ?https://www.youtube.com/watch?v=cPN3Fv2aJhE
Goh gezellig hier!
quote:Cookielyon schreef op 11 september 2016 @ 12:28:

[...]

Ik bedoel ermee dat je zegt zwarte huidskleur in plaats van donker.En dat is niet waar. Ik zeg dat nooit

de discussie ging over het woord "zwart"Waarop gevraagd werd 'wat dan wel' en daar kwam min of meer uit dat het benoemen van een huidskleur überhaupt vermeden dient te worden. Prima, maar dan vraag ik me toch af wat 'donkere' meid (of zoiets) dan anders maakt. Vind ik dan echt dubbel.
quote:Grobbekuiken schreef op 11 september 2016 @ 12:32:

[...]

Waarop gevraagd werd 'wat dan wel' en daar kwam min of meer uit dat het benoemen van een huidskleur überhaupt vermeden dient te worden. Prima, maar dan vraag ik me toch af wat 'donkere' meid (of zoiets) dan anders maakt. Vind ik dan echt dubbel.Kleur
Kan deze discussie nu niet gewoon kappen? Wat een gezeik al 3 dagen lang.
Leuk dat kijken mijn kinderen graag via netflix.
Leuk dat kijken mijn kinderen graag via netflix.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven