Napraattopic 66

10-09-2016 09:30 3006 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.

Lees hier de OP van het Napraattopic.

Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraat plezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod.team

"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
quote:ThunderassMan schreef op 11 september 2016 @ 13:50:

[...]

Wie was jij vroeger?
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
quote:ThunderassMan schreef op 11 september 2016 @ 13:52:

[...]

Sh*t, betrapt.

Ik heb je een gestuurd .
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
quote:hatsetats schreef op 11 september 2016 @ 13:47:

[...]

Ja. Dat weet ik. Wat is je punt?Als een ander dan jij het zo zou zeggen, heeft die meteen een zeer nijdige Cookie op de nek zitten. Heeft jouw 'zwarten' dan een andere betekenis of zo? Dat snap ik oprecht niet.
quote:hatsetats schreef op 11 september 2016 @ 11:28:

[...]

Wat ik niet begrijp us dat er zo doorgeggaan wordt terwijl Cookie en FV aangeven dat dit soort opmerking echt gevoelig voor hun liggen.

Even voor de goede orde: ik heb nergens gezegd dat het woord "zwart" voor mij gevoelig ligt. Dat ligt het namelijk niet. Ik ben slechts Cookie bijgevallen in een discussie waarin ik zag dat er allerlei niet terzake doende argumenten en ook onware dingen werden gezegd, onder andere over de betekenis van het woord "tatta" en over het gebruik van woorden als koelie en bosnegers.

Voor mij persoonlijk ligt "zwart" totaal niet gevoelig, maar in antwoord op de vraag wat "men" dan wel mag zeggen, is mijn mening dat als je zeker wil weten dat je niemand kwetst, je gewoon helemaal niks over huidkleur hoeft te zeggen, want het is gewoon totaal niet relevant of zelfs kenmerkend of omschrijvend.
Am Yisrael Chai!
quote:mamsvan schreef op 11 september 2016 @ 13:45:

Er is los geslagen meid op relaties.. Die 2X schurft kreeg en chlamydia van een badguy en er is ook nog een goodguyTrololololo
Slik die kikker!
quote:AllieBrosh schreef op 11 september 2016 @ 14:02:

[...]

Trololololo Dat denk ik ook...
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"
Soms is een huidskleur dus wel relevant. Bijvoorbeeld als je iemand moet omschrijven bij de politie zoals al een paar keer gezegd was. Als ik ga daten met iemand die ik niet ken dan wil ik wel weten hoe die persoon er uit ziet: blank , zwart, geel. blond haar, rood of sproeten of niet.

[...]

Wie was jij vroeger?
quote:AllieBrosh schreef op 11 september 2016 @ 14:02:

[...]

Trololololo idd.
very metal

[...]

Ik heb geen punt. Slechts een stukje bewustwording jouwerzijds.En jij denkt dat ik jou daar voor nodig heb?
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
quote:simbalabimba schreef op 10 september 2016 @ 23:49:

[...]

Nee. Ze weet dat dat gedacht wordt. "Dat konijn, daar bedoelen ze mij mee hè?' zegt ze.

Nee dus, het was niet Sapsorrow.Inderdaad, maar wel erg triest als je verdacht word gemaakt terwijl je je niet kan verdedigen.
LOEP ME MAAR aub.
quote:hatsetats schreef op 11 september 2016 @ 14:12:

[...]

En jij denkt dat ik jou daar voor nodig heb? Neuh, niet per sé mij, maar alle beetjes helpen.

[...]

Wie was jij vroeger?Dat weet jij als de beste. Nog een fb pagina bezocht de laatste tijd?
quote:Solomio schreef op 10 september 2016 @ 23:47:

[...]

Ik las em als grapje. Mss een beetje op het randje, maar ik vond em zeker niet erover...........
LOEP ME MAAR aub.
quote:fashionvictim schreef op 11 september 2016 @ 14:00:

[...]

Even voor de goede orde: ik heb nergens gezegd dat het woord "zwart" voor mij gevoelig ligt. Dat ligt het namelijk niet. Ik ben slechts Cookie bijgevallen in een discussie waarin ik zag dat er allerlei niet terzake doende argumenten en ook onware dingen werden gezegd, onder andere over de betekenis van het woord "tatta" en over het gebruik van woorden als koelie en bosnegers.

Voor mij persoonlijk ligt "zwart" totaal niet gevoelig, maar in antwoord op de vraag wat "men" dan wel mag zeggen, is mijn mening dat als je zeker wil weten dat je niemand kwetst, je gewoon helemaal niks over huidkleur hoeft te zeggen, want het is gewoon totaal niet relevant of zelfs kenmerkend of omschrijvend.Oke, excuus
quote:ThunderassMan schreef op 11 september 2016 @ 14:13:

[...]

Neuh, niet per sé mij, maar alle beetjes helpen.Dank je wel hoor, bespaar je de moeite verder maar.
IrishCassidy een 24 uurs ban
quote:hatsetats schreef op 10 september 2016 @ 23:49:

[...]

Hij was er ver over. En dat 'roetmop' van jou nog veel verder.Vind ik ook.

En dan maar klagen en 'de humor niet zien' als ik alleen één nee-knikkende-smilie plaats.
LOEP ME MAAR aub.
quote:GenevieveUitBrabant schreef op 11 september 2016 @ 14:09:

Soms is een huidskleur dus wel relevant. Bijvoorbeeld als je iemand moet omschrijven bij de politie zoals al een paar keer gezegd was. Als ik ga daten met iemand die ik niet ken dan wil ik wel weten hoe die persoon er uit ziet: blank , zwart, geel. blond haar, rood of sproeten of niet.Maar in 99 van de 100 gevallen is het , denk ik, gemakzucht. Niet de buren links, maar ". Die zwarte / die negers " . Of als je twee collega ' s hebt met dezelfde naam die ene aanduiden als " die homo " oid.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:hatsetats schreef op 11 september 2016 @ 14:14:

[...]

Dat weet jij als de beste. Nog een fb pagina bezocht de laatste tijd?

Meerdere, hoezo?

De relevantie ontgaat me even.
quote:-KING- schreef op 11 september 2016 @ 14:12:

[...]

idd.Maar ik moest daardoor meteen denken aan Kutschurft, dus mijn dag is weer goed
Slik die kikker!
quote:hatsetats schreef op 11 september 2016 @ 14:16:

[...]

Dank je wel hoor, bespaar je de moeite verder maar.Doe ik, misschien. Ik merk dat het weinig zin heeft, maar ik blijf optimistisch.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 11 september 2016 @ 14:23:

[...]

Maar in 99 van de 100 gevallen is het , denk ik, gemakzucht. Niet de buren links, maar ". Die zwarte / die negers " . Of als je twee collega ' s hebt met dezelfde naam die ene aanduiden als " die homo " oid.Ja precies! Niks mis mee dus als het maar duidelijk is. Niet moeilijk doen als het ook makkelijk kan.
quote:ThunderassMan schreef op 11 september 2016 @ 14:23:

[...]

Meerdere, hoezo?

De relevantie ontgaat me even.Weer lopen hengelen zeker?
Ik krijg een liedje door.

https://m.youtube.com/watch?v=SJUhlRoBL8M

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven