Napraattopic 66

10-09-2016 09:30 3006 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.

Lees hier de OP van het Napraattopic.

Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraat plezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod.team

"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
quote:Sayre schreef op 11 september 2016 @ 21:17:

Wel heel stil hier nu.ik ben heel holland bakt aan het terugkijken, dat vergt opperste concentratie
Er is vandaag helemaal geen 911 topic geopend. Waar was je, wat deed je, wat dacht je?
Nou waar was je wat deed je en wat dacht je??
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"
dat viel mij ook al op. Maar het kan nog he
quote:sssssst schreef op 11 september 2016 @ 21:32:

Er is vandaag helemaal geen 911 topic geopend. Waar was je, wat deed je, wat dacht je?Ik kwam thuis van mijn werk, zette de tv aan en zag een verschrikte Rick Nieman met het beeld van het vliegtuig in de toren op de achtergrond
Frankly my dear, I don"t give a damn
nvt
quote:calvijn1 schreef op 11 september 2016 @ 21:35:

[...]

Ik kwam thuis van mijn werk, zette de tv aan en zag een verschrikte Rick Nieman met het beeld van het vliegtuig in de toren op de achtergrondIk was op mijn werk, we hebben met zijn allen naar de tv staan kijken. Hing in de ontvangstruimte. We stonden met klanten en personeel. Daarna heb ik schoonmoeder gebeld, schoonzus was onderweg uit Amerika, maar was die ochtend al geland om 7.00 uur.
Jongeh, is it just me of worden er op dit forum wel vaker homes gewrecked door reageerders? Het advies om partner te verlaten, ondanks de kinderen wordt imo wel erg snel gegeven.
^^
quote:Oudblond schreef op 11 september 2016 @ 18:52:

[...]

Nah... Vrouwke zat bij mij in de achtervolging in bepaalde bewoordingen en dat ging naadloos door toen die andere opdook. Ze was eerst ook nog een beetje aan het dubbelnicken. Heb ik ook gemeld.

Da's toch raar?

Ik brdoel raar dat de mods dat niet zien als je het meldt.
Je bent zelf een theepot
Ik zat achter de computer op een nieuws site vermoed ik. Zag een vliegtuig filmpje dacht o een trailer.. Toen kwam er geen film titel en zei ik dat mijn moeder tv aan moest doen.. Toen ging de tweede vliegtuig erin..

Toen dacht ik alleen maar dat kan niet !!
quote:SuzanneSuus schreef op 11 september 2016 @ 21:52:

[...]

Da's toch raar?

Ik brdoel raar dat de mods dat niet zien als je het meldt.Of ze zijn gewoon eigenwijs.. Die mode
Of ze gebruikt een ander IP
quote:Roosjediedeldoosje schreef op 11 september 2016 @ 21:50:

Jongeh, is it just me of worden er op dit forum wel vaker homes gewrecked door reageerders? Het advies om partner te verlaten, ondanks de kinderen wordt imo wel erg snel gegeven.

Dat ligt heel erg per geval. Geen idee hoe dit geval is, ik kom niet in zulke topics.

Mij ouders hadden minstens 5 jaar eerder moeten scheiden, dan was ons veel bespaard gebleven. Natuurlijk blijf je liever bij elkaar omdat gescheiden ouders veel verdriet oproept bij de kinderen. Maar soms, hoe verdrietig ook, is het écht beter om te gaan scheiden.
Een collega op het werk luisterde naar de radio via z'n oortjes, en zei ineens: er is een vliegtuig op het world Trade center gebotst.

Ik vroeg nog: waar?

(Er is ook een wtc in Brussel)

Ik zei/dacht meteen: dat zijn duizenden doden

Zogauw ik kon naar huis gegaan en cnn opgezet.

Ik herinner me nog altijd een getuigenis van een bedrijfsleider die zowat al zijn medewerkers verloren was.

Die man was in tranen, heel pakkend.

"Ze zeggen dat ik door moet, me niet gewonnen mag geven. Mijn bedrijf verder zetten. Zo snel mogelijk weer opstarten.. Maar hoe kan ik dat? Er zijn mensen dood, vaders, zonen, collega,'s. Er moeten begrafenissen geregeld worden, hoe kan ik nu met mijn bedrijf bezig zijn?"
quote:ZombieQueen schreef op 11 september 2016 @ 21:56:

[...]

Dat ligt heel erg per geval. Geen idee hoe dit geval is, ik kom niet in zulke topics.

Mij ouders hadden minstens 5 jaar eerder moeten scheiden, dan was ons veel bespaard gebleven. Natuurlijk blijf je liever bij elkaar omdat gescheiden ouders veel verdriet oproept bij de kinderen. Maar soms, hoe verdrietig ook, is het écht beter om te gaan scheiden.

Mijn ouders hadden 8 jaar eerder moeten gaan scheiden.

Ik ben er heilig van overtuigd dat er veel minder vechtscheidingen zouden zijn als er juist sneller gescheiden zou worden. En dat zou dan ook minder ellende voor de kinderen opleveren.
The early bird suffers longer.
Week 38 van de Extremely Demotivational Calendar
quote:Sayre schreef op 11 september 2016 @ 18:54:

Hebben jullie tijd om elke avond uitgebreid te koken? Heb die HelloFresh recepten even bekeken. Ik zie mezelf tijdens een werkweek geen rollade maken. Meestal kook ik in het weekend voor een voetbalploeg en vries ik de overschot in. Tijdens de week eten we dan vaak overschotten.

Soms heb ik een week dat ik weer verser wil koken, maar houd dat nooit lang vol

Ik werk onregelmatig maar op dagen met een vroege dienst ben ik om 16:00 klaar. Als ik nog langs de super moet brn ik alsnog voor 17:00 thuis, tijd zat dus.

In 30-40 min kan ik eten koken. Ik ben ook niet beroerd om 's avonds voorbereidingen te doen.
Je bent zelf een theepot
quote:Solomio schreef op 11 september 2016 @ 21:59:

[...]

Mijn ouders hadden 8 jaar eerder moeten gaan scheiden.

Ik ben er heilig van overtuigd dat er veel minder vechtscheidingen zouden zijn als er juist sneller gescheiden zou worden. En dat zou dan ook minder ellende voor de kinderen opleveren.

Absoluut, de scheiding van mijn ouders was een vechtscheiding.

Ik kan me zo weer voor de geest halen dat ik als 7 jarige huilend onder mijn dekens verstopt zat omdat ik mijn ouders beneden hoorde ruzie maken.

En toen ze éindelijk waren gescheiden hebben we nog jaren last gehad van de nasleep.

Het ging al jaren slecht, maar toch hebben ze het nog geprobeert met nieuwe baby. Echt, waaaaarom?
Ik was op 9/11 aan het werk, zonder radio en tv en de berichten sijpelden heel langzaam door. Drong pas echt tot me door toen ik thuiskwam en mijn ouders half in shock naar de tv zag kijken.

Moest vandaag vliegen, heb er wel even bij stilgestaan. Niet dat ik zelf bang was dat er wat zou gebeuren, maar je stelt het je toch even voor (voor zover dat kan), hoe dat geweest moet zijn voor de mensen in het vliegtuig. Zo zit je nog te babbelen over je vakantie en zo zit je in een nachtmerrie. Zag net dat filmpje op NOS.nl, kan er nog steeds moeilijk naar kijken.
Tjezus, wat vals
Wij kwamen net uit de stad. Hadden bij de ggd prikken gehaald want gingen 2 dagen later op vakantie naar Isla margarita. Zaten toen minder lekker in het vliegtuig. En tijdens die vakantie hoorden we maar sporadisch nieuws dus wisten niet precies hoe het er voor stond in de wereld.

Later ook ook wel weer een paar keer op 11/09 gevlogen. Blijft toch een beetje raar.
quote:MevrouwJack schreef op 11 september 2016 @ 22:22:

Ik was op 9/11 aan het werk, zonder radio en tv en de berichten sijpelden heel langzaam door. Drong pas echt tot me door toen ik thuiskwam en mijn ouders half in shock naar de tv zag kijken.

Moest vandaag vliegen, heb er wel even bij stilgestaan. Niet dat ik zelf bang was dat er wat zou gebeuren, maar je stelt het je toch even voor (voor zover dat kan), hoe dat geweest moet zijn voor de mensen in het vliegtuig. Zo zit je nog te babbelen over je vakantie en zo zit je in een nachtmerrie. Zag net dat filmpje op NOS.nl, kan er nog steeds moeilijk naar kijken.Ik kan er wel naar kijken, maar het hoeft niet. De beelden staan in mijn geheugen gegrift. Bij thuiskomst, mijn moeder paste op de kinderen, ging het leven gewoon door. Kinderen van 3 en 1 moesten gewoon eten, en naar bed. Zo onwerkelijk.
vind jullie verhalen van gescheiden ouders stuk voor stuk sneu... voor jullie
quote:sssssst schreef op 11 september 2016 @ 21:32:

Er is vandaag helemaal geen 911 topic geopend. Waar was je, wat deed je, wat dacht je?

Ik gaf cursus. Na een pauze kwam niemand terug. Toen ik ging kijken waar iedereen bleef bleek iedereen in de gangen van het congrescentrum naar CNN te kijken. Een vliegtuig was verongelukt in het WTC. Terwijl we keken zagen we live nummer twee er in gaan en was duidelijk dat sprake was van een aanslag.

In overleg hebben we de cursus voor die dag beëindigd, maar zijn we wel gebleven om de dag erna verder te gaan. Vrij snel werd duidelijk dat collega's uit NY waren omgekomen, sommige bekenden.

De meesten zaten de rest van de dag en nacht aan de tv geplakt, en de dagen erna was er nigal wat emotie.
Ik was gewoon thuis en zoon op school en ik had de 2 kleintjes van mijn broer bij mij thuis. Toen ik het nieuws doorkreeg heb ik de tv aangezet en de kinderen afgeschermd van de tv met kleurboeken en lego enzo.

En ineens ben je dan terug op 13 mei 2000. 9/11 was maar anderhalf jaar later. Je "eigen" vuurwerkramp. Je ziet de ontreddering en paniek en ongeloof van de mensen. Hier in de stad weet je precies hoe onwerkelijk en bizar dat voelt.

Ik zie nu beelden van 9/11 en dan ben je ook weer op 13 mei. Zo patsboem. Elk jaar weer.
quote:mamsvan schreef op 11 september 2016 @ 22:31:

vind jullie verhalen van gescheiden ouders stuk voor stuk sneu... voor jullie

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven