Pakketje
donderdag 15 september 2016 om 19:16
We hebben een pakketje besteld vanuit America. We hebben dit vandaag ontvangen in de brievenbus. Ik was niet thuis. Nu zit er een blaadje bij waarop staat dat we de douanekosten moeten betalen voordat we het pakketje krijgen. Maar we hebben het pakketje dus al. *edit* Er staat een bedrag op maar geen rekeningnummer. Wat moeten we hiermee doen?
Doe niet bij een ander wat je zelf niet wil!
donderdag 15 september 2016 om 19:47
donderdag 15 september 2016 om 19:53
quote:Fryskfaam schreef op 15 september 2016 @ 19:47:
Ik heb ook uit amerika wel eens besteld en invoerrechten/douanekosten, die moest jij bij aflevering gewoon cashbetalen...en ook legitimeren met paspoort.
Gewoon in brievenbus post, prt dt er briefje bij zit van kosten, mar niet aan wie wt wr je dt moet betalenToetsenbord stuk?
Ik heb ook uit amerika wel eens besteld en invoerrechten/douanekosten, die moest jij bij aflevering gewoon cashbetalen...en ook legitimeren met paspoort.
Gewoon in brievenbus post, prt dt er briefje bij zit van kosten, mar niet aan wie wt wr je dt moet betalenToetsenbord stuk?
donderdag 15 september 2016 om 20:11
Ik denk een foutje van de postbode.
Dit pakketje moest je aan de deur betalen of hij had het naar het afhaalpunt moeten brengen zodat je daar kon betalen.
Als er geen verdere informatie opstaat zou ik gewoon afwachten of iemand er nog op terugkomt.
Of naar een afhaalpunt om even te vragen?
Als er een nummer ofzo bij staat even vragen hoe en wat.
Dit pakketje moest je aan de deur betalen of hij had het naar het afhaalpunt moeten brengen zodat je daar kon betalen.
Als er geen verdere informatie opstaat zou ik gewoon afwachten of iemand er nog op terugkomt.
Of naar een afhaalpunt om even te vragen?
Als er een nummer ofzo bij staat even vragen hoe en wat.
donderdag 15 september 2016 om 20:15
quote:Fryskfaam schreef op 15 september 2016 @ 19:47:
Gewoon in brievenbus post, prt dt er briefje bij zit van kosten, mar niet aan wie wt wr je dt moet betalen?
Gewoon in brievenbus post, prt dt er briefje bij zit van kosten, mar niet aan wie wt wr je dt moet betalen?
Doe niet bij een ander wat je zelf niet wil!
donderdag 15 september 2016 om 20:47
Wij krijgen de rekening voor douanekosten altijd van de douane. Of vooraf van een ander bedrijf (dat verder transport regelt) maar dan krijgen we het dus pas als het gecontroleerd en betaald is.
Dus het kan nog zijn dat je via de douane zelf een rekening krijgt.
Dus het kan nog zijn dat je via de douane zelf een rekening krijgt.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
vrijdag 16 september 2016 om 19:10
Wat is het voor briefje? Een officiële brief of een krabbel van de postbode? Of van iemand die er wat aan hoopt te verdienen?
Normaal gesproken betaal je aan de deur voordat je je pakket krijgt en als je niet thuis bent betaal je op het postkantoor en krijg je je pakket daar.
Ik zou dus niet voetstoots betalen.
Normaal gesproken betaal je aan de deur voordat je je pakket krijgt en als je niet thuis bent betaal je op het postkantoor en krijg je je pakket daar.
Ik zou dus niet voetstoots betalen.
vrijdag 16 september 2016 om 19:20
quote:MinkeDeWit schreef op 16 september 2016 @ 19:17:
DHL? Volgens mij is het daar een beetje een zooitje, want mijn pakje was ook niet goed gegaan. In ieder geval is de Douane al betaald want de vervoerders doen maandelijks aangifte over al hun zendingen. Een eventuele aanmaning komt dus van het koeriersbedrijf.Dat kan, want gerenommeerde koeriersbedrijven zijn zo vriendelijk de inklaring voor jou te regelen. Zodat je niet zelf naar de terminal hoeft om ter plekke je pakketje te laten inklaren en na betaling mee te krijgen. Dus waarom zou je dat dan niet hoeven te betalen?
DHL? Volgens mij is het daar een beetje een zooitje, want mijn pakje was ook niet goed gegaan. In ieder geval is de Douane al betaald want de vervoerders doen maandelijks aangifte over al hun zendingen. Een eventuele aanmaning komt dus van het koeriersbedrijf.Dat kan, want gerenommeerde koeriersbedrijven zijn zo vriendelijk de inklaring voor jou te regelen. Zodat je niet zelf naar de terminal hoeft om ter plekke je pakketje te laten inklaren en na betaling mee te krijgen. Dus waarom zou je dat dan niet hoeven te betalen?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
vrijdag 16 september 2016 om 19:23
quote:pejeka schreef op 16 september 2016 @ 19:20:
[...]
Dat kan, want gerenommeerde koeriersbedrijven zijn zo vriendelijk de inklaring voor jou te regelen. Zodat je niet zelf naar de terminal hoeft om ter plekke je pakketje te laten inklaren en na betaling mee te krijgen. Dus waarom zou je dat dan niet hoeven te betalen?Jawel, maar als ik geen factuur met rekeningnummer zou ontvangen zou ik er niet zelf achteraan gaan bellen. Dan moet dat bedrijf maar zorgen dat het zijn zaken op orde heeft.
[...]
Dat kan, want gerenommeerde koeriersbedrijven zijn zo vriendelijk de inklaring voor jou te regelen. Zodat je niet zelf naar de terminal hoeft om ter plekke je pakketje te laten inklaren en na betaling mee te krijgen. Dus waarom zou je dat dan niet hoeven te betalen?Jawel, maar als ik geen factuur met rekeningnummer zou ontvangen zou ik er niet zelf achteraan gaan bellen. Dan moet dat bedrijf maar zorgen dat het zijn zaken op orde heeft.
vrijdag 16 september 2016 om 19:25
quote:MinkeDeWit schreef op 16 september 2016 @ 19:23:
[...]
Jawel, maar als ik geen factuur met rekeningnummer zou ontvangen zou ik er niet zelf achteraan gaan bellen. Dan moet dat bedrijf maar zorgen dat het zijn zaken op orde heeft.Daar heb je gelijk in, ik zou zeker een nette factuur willen hebben.
[...]
Jawel, maar als ik geen factuur met rekeningnummer zou ontvangen zou ik er niet zelf achteraan gaan bellen. Dan moet dat bedrijf maar zorgen dat het zijn zaken op orde heeft.Daar heb je gelijk in, ik zou zeker een nette factuur willen hebben.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
vrijdag 16 september 2016 om 19:30