Meisjesnamen

vrijdag 16 september 2016 om 11:25

zaterdag 17 september 2016 om 08:58
quote:thinkerbell28 schreef op 16 september 2016 @ 07:04:
Wie wil er met ons meedenken? We zoeken een meisjesnaam, bij voorkeur 3 lettergrepen, klassiek, stoer maar niet te sjiek Ideeën die ik zelf had, maar door man zijn afgeketst:
Odette
Rhodee
Vivienne
Bodine
Liefst een naam die zowel in NL als Engels uit te spreken is, maar hoeft niet hetzelfde te klinken in beide talen.Emily of Imogen misschien?
Wie wil er met ons meedenken? We zoeken een meisjesnaam, bij voorkeur 3 lettergrepen, klassiek, stoer maar niet te sjiek Ideeën die ik zelf had, maar door man zijn afgeketst:
Odette
Rhodee
Vivienne
Bodine
Liefst een naam die zowel in NL als Engels uit te spreken is, maar hoeft niet hetzelfde te klinken in beide talen.Emily of Imogen misschien?

zaterdag 17 september 2016 om 09:04
quote:thinkerbell28 schreef op 17 september 2016 @ 06:51:
@menx Eleonor staat ook op de lijst, maar twijfel wat over schrijfwijze. In het NL zouden we 'Ellenoor' zeggen en liefst schrijven we het ook 'eenvoudig', maar op z'n engels wordt gaat het dan heel raar klinken.
Eleanor vind ik heel leuk. En eigenlijk ook alleen met de "originele" uitspraak. Geschreven als Ellenoor vind ik niet mooi staan, andere uitspraken zoals Eleonore of Eleonora vind ik minder leuk.
Je moet er inderdaad wel tegen kunnen dat de uitspraak voor mensen niet altijd duidelijk zal zijn. Naam van onze zoon spreek je ook anders uit dan wat er letterlijk staat maar ik had gedacht dat iedereen de naam zou kennen en zou weten welke uitspraak erbij hoort. Dat bleek niet het geval te zijn. Mede daardoor heeft de jongste een naam die nooit fout uitgesproken kan worden, terwijl mijn eigenlijke favorieten vrijwel allemaal namen zijn die je anders schrijft dan uitspreekt.
@menx Eleonor staat ook op de lijst, maar twijfel wat over schrijfwijze. In het NL zouden we 'Ellenoor' zeggen en liefst schrijven we het ook 'eenvoudig', maar op z'n engels wordt gaat het dan heel raar klinken.
Eleanor vind ik heel leuk. En eigenlijk ook alleen met de "originele" uitspraak. Geschreven als Ellenoor vind ik niet mooi staan, andere uitspraken zoals Eleonore of Eleonora vind ik minder leuk.
Je moet er inderdaad wel tegen kunnen dat de uitspraak voor mensen niet altijd duidelijk zal zijn. Naam van onze zoon spreek je ook anders uit dan wat er letterlijk staat maar ik had gedacht dat iedereen de naam zou kennen en zou weten welke uitspraak erbij hoort. Dat bleek niet het geval te zijn. Mede daardoor heeft de jongste een naam die nooit fout uitgesproken kan worden, terwijl mijn eigenlijke favorieten vrijwel allemaal namen zijn die je anders schrijft dan uitspreekt.

zaterdag 17 september 2016 om 09:21
quote:lux. schreef op 17 september 2016 @ 09:12:
Maar bij jouw zoon vind ik dat toch raar, NYC! Want jouw zoon's naam zou je toch moeten kunnen uitspreken al is het maar aan de hand van dat je vast wel eens een reclame op tv hebt gezien, toch?Dat zou ik ook denken, maar er blijken toch echt mensen te zijn die het al moeilijk vinden als een naam ingewikkelder is dan Piet of Henk.
Maar bij jouw zoon vind ik dat toch raar, NYC! Want jouw zoon's naam zou je toch moeten kunnen uitspreken al is het maar aan de hand van dat je vast wel eens een reclame op tv hebt gezien, toch?Dat zou ik ook denken, maar er blijken toch echt mensen te zijn die het al moeilijk vinden als een naam ingewikkelder is dan Piet of Henk.

zaterdag 17 september 2016 om 09:22
quote:lux. schreef op 17 september 2016 @ 09:12:
Maar bij jouw zoon vind ik dat toch raar, NYC! Want jouw zoon's naam zou je toch moeten kunnen uitspreken al is het maar aan de hand van dat je vast wel eens een reclame op tv hebt gezien, toch?Ja, ik vind dat dus ook echt heel raar. Had ik ook totaal niet verwacht.
Maar bij jouw zoon vind ik dat toch raar, NYC! Want jouw zoon's naam zou je toch moeten kunnen uitspreken al is het maar aan de hand van dat je vast wel eens een reclame op tv hebt gezien, toch?Ja, ik vind dat dus ook echt heel raar. Had ik ook totaal niet verwacht.

zaterdag 17 september 2016 om 09:28
quote:mendy schreef op 17 september 2016 @ 09:21:
[...]
Dat zou ik ook denken, maar er blijken toch echt mensen te zijn die het al moeilijk vinden als een naam ingewikkelder is dan Piet of Henk.
En mensen die kennelijk ook echt heel eenvoudige en namen - die al heel lang gegeven worden - zoals Tim, Bas, Sanne of Fleur echt heel vreemd vinden zolang ze niemand persoonlijk kennen met deze naam. Die alleen de namen van hun broers, zussen en de buren "kennen".
Natuurlijk hoeft niet iedereen een namentic zoals ik te hebben, maar sommige mensen lijken echt maar weinig namen te "kennen".
[...]
Dat zou ik ook denken, maar er blijken toch echt mensen te zijn die het al moeilijk vinden als een naam ingewikkelder is dan Piet of Henk.
En mensen die kennelijk ook echt heel eenvoudige en namen - die al heel lang gegeven worden - zoals Tim, Bas, Sanne of Fleur echt heel vreemd vinden zolang ze niemand persoonlijk kennen met deze naam. Die alleen de namen van hun broers, zussen en de buren "kennen".
Natuurlijk hoeft niet iedereen een namentic zoals ik te hebben, maar sommige mensen lijken echt maar weinig namen te "kennen".

zondag 18 september 2016 om 09:06
Goedemorgen!
Hier ook hulp gevraagd. Ik ben nog maar 12 weken zwanger, maar we zijn al druk aan het nadenken over geschikte namen. We zullen pas bij de bevalling weten of het een jongen of een meisje is.
Ik hou over het algemeen van korte namen. Wat ik belangrijk vind is dat het duidelijk is hoe de naam gespeld wordt zodat het arme kind niet altijd en overal haar naam hoeft te spellen.
Namen die op mijn lijst staan maar waar ik twijfels bij heb:
Nora (wonen in het oosten des lands. Wellicht zou er dan 'Noraaaa' worden gezegd)
Emma (directe omgeving)
Lauren (is vriend niet weg van)
Nine (negen in het Engels, andere schrijfwijze vind ik eigenlijk niet mooi)
Wat is jullie associatie bij de namen? Andere suggesties zijn meer dan welkom!
Hier ook hulp gevraagd. Ik ben nog maar 12 weken zwanger, maar we zijn al druk aan het nadenken over geschikte namen. We zullen pas bij de bevalling weten of het een jongen of een meisje is.
Ik hou over het algemeen van korte namen. Wat ik belangrijk vind is dat het duidelijk is hoe de naam gespeld wordt zodat het arme kind niet altijd en overal haar naam hoeft te spellen.
Nora (wonen in het oosten des lands. Wellicht zou er dan 'Noraaaa' worden gezegd)
Emma (directe omgeving)
Wat is jullie associatie bij de namen? Andere suggesties zijn meer dan welkom!

zondag 18 september 2016 om 09:22

zondag 18 september 2016 om 09:31
Nine vind ik een leuke naam (uitgesproken als niene bedoel je toch?) heeft ook op mijn lijstje gestaan. Had ik gewoon zo gedaan als ik niet een andere naam was tegengekomen. Die verwarring is misschien vervelend, maar zolang je niet in Engeland woont niet echt een probleem.
Myrthe is een naam die Engelsen ook niet kunnen uitspreken, maar heb nog nooit gehoord dat je om die reden de naam niet zou geven.
Myrthe is een naam die Engelsen ook niet kunnen uitspreken, maar heb nog nooit gehoord dat je om die reden de naam niet zou geven.

zondag 18 september 2016 om 15:12
quote:PSVIVA89 schreef op 18 september 2016 @ 09:06:
Goedemorgen!
Emma (directe omgeving)
Wat is jullie associatie bij de namen? Andere suggesties zijn meer dan welkom!Nora vind ik leuk maar Nine vind ik super mooi!
Goedemorgen!
Emma (directe omgeving)
Wat is jullie associatie bij de namen? Andere suggesties zijn meer dan welkom!Nora vind ik leuk maar Nine vind ik super mooi!
zondag 18 september 2016 om 19:31
quote:mendy schreef op 18 september 2016 @ 19:07:
PSVIVA:
Lotte - leuk! Maar zo heet een van mijn beste vriendinnen
Suze - leuk!
Lize - mwah
Mara - lijkt te veel op mijn eigen naam
Nele - niet mijn smaak
Jonne - idem
Mirthe - heel leuk -ook de schrijfwijze- maar komt voor in directe omgeving
Jolien - directe omgeving
Sanne - niet mijn smaak
Carmen - idem
Eva - wel mooi maar niet voor mijn kind
Isa - staat ook ergens op de lijst
Amber - niet mijn smaak
Lilly - directe omgeving
Nadia - niet mijn smaak
Stella - idem
Esmee - idem
Romi - idem
Jessie - directe omgeving
Marlijn- niet mijn smaakJe suggesties passen wel redelijk in mijn straatje!
PSVIVA:
Lotte - leuk! Maar zo heet een van mijn beste vriendinnen
Suze - leuk!
Lize - mwah
Mara - lijkt te veel op mijn eigen naam
Nele - niet mijn smaak
Jonne - idem
Mirthe - heel leuk -ook de schrijfwijze- maar komt voor in directe omgeving
Jolien - directe omgeving
Sanne - niet mijn smaak
Carmen - idem
Eva - wel mooi maar niet voor mijn kind
Isa - staat ook ergens op de lijst
Amber - niet mijn smaak
Lilly - directe omgeving
Nadia - niet mijn smaak
Stella - idem
Esmee - idem
Romi - idem
Jessie - directe omgeving
Marlijn- niet mijn smaakJe suggesties passen wel redelijk in mijn straatje!
dinsdag 20 september 2016 om 20:49
Het is al bijna zover, maar net als bij mijn eerste dochter destijds nog geen knoop kunnen doorhakken.
Al heel lang is de naam Tosca favoriet, met kleine afstand gevolgd door de naam Tara.
Wat vinden jullie het mooist? Ik ben onzeker over de naam Tosca, ben ik de enige die hem leuk vindt klinken? ( je hoort hem haast nooit).
Andere namen die nog een optie zijn ;
Ruby
Jula
Wieke
Serra
Ella
Ik wil mijn dochter twee namen geven,
Dus bv
Tosca Ella
Tara Jula
Tara Ruby
Tosca Serra
Heeft iemand nog een mooie suggestie of spontane ingeving bij deze namen?
Al heel lang is de naam Tosca favoriet, met kleine afstand gevolgd door de naam Tara.
Wat vinden jullie het mooist? Ik ben onzeker over de naam Tosca, ben ik de enige die hem leuk vindt klinken? ( je hoort hem haast nooit).
Andere namen die nog een optie zijn ;
Ruby
Jula
Wieke
Serra
Ella
Ik wil mijn dochter twee namen geven,
Dus bv
Tosca Ella
Tara Jula
Tara Ruby
Tosca Serra
Heeft iemand nog een mooie suggestie of spontane ingeving bij deze namen?