Raak ik hem kwijt?

17-09-2016 11:51 206 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vannacht niet geslapen. Vorige week kregen mijn man en ik een uitnodiging voor een feestje voor gisterenavond. We hadden al een uitnodiging voor gisteren maar mijn man had die eerste uitnodiging zonder mij te raadplegen geannuleerd en de nieuwe geaccepteerd. Omdat de gastvrouw ons privé nummer niet had heeft ze hem op zijn werk gebeld. Dit werd mij door mijn man gewoon meegedeeld! Het gaat om een echtpaar wat wij via gemeenschappelijke vrienden hebben ontmoet. Ze wonen nog niet zo lang hier en toen ik haar voor het eerst zag gingen bij mij alle alarmbellen rinkelen. Haar man is een jaar of 12 ouder dan zij, zakenman en ze hebben een prachtig huis met alles erop en eraan. Zij is heel erg knap, lang, slank met lang donker haar en 7 jaar jonger dan ik en heeft een erg innemende manier van doen. Ze hebben een giga vriendenkring en wilden ons erbij introduceren. Ik voel me naast haar net een grijze muis en geloof me, over het algemeen heb ik een groot zelfvertrouwen.

We werden allervriendelijkst en goed ontvangen maar ik ken mijn man, we zijn al 22 jaar getrouwd, hebben samen 3 kinderen en hij ziet er erg goed uit. Hij kon zijn ogen niet van haar af houden en was afwezig toen we (erg laat) thuiskwamen. Zij is vlot en mondain, heeft een gezellig gesprek met iedereen, is enorm grappig en de aanwezige vrienden droegen haar op handen. Zij is zo'n vrouw die als je met haar praat je het gevoel geeft dat je de meest interessante persoon op de wereld bent. Daar kreeg ik klamme handen van... Ik heb geen druppel alcohol gedronken, maar voel me alsof ik een enorme kater heb. Ik voel me echt trillerig en beroerd.

Is dit nu zo'n typisch geval van acute jaloezie? Ik heb de hele nacht liggen transpireren van angst en ik zou hen het liefst NOOIT meer zien, maar dat is niet mogelijk! Ik heb dit nog nooit gehad in al die jaren dat we samen zijn. Mijn man antwoordde op mijn herhaaldelijke vragen dat zij inderdaad heel bijzonder is.

Ter informatie moet ik erbij vermelden dat er tussen ons de laatste maanden wat conflicten zijn, voor mij onbeduidend, maar toch. Onze kinderen zijn 22, 17 en 8 jaar.

Heeft een van jullie dit al eens meegemaakt?
Xyz
Ik denk ook dat die vrouw niet voor je man gaat.

Ligt je angst misschien meer aan het feit dat in jou ogen je mans leven er zo had uit kunnen zien als jij hem er niet ingeluisd had?

Waarom zou je überhaupt iemand willen die niet voor jou gaat. Zo leuk klinkt hij ook weer niet. Hij wilde je niet eens voorstellen aan zijn familie.

Klinkt als leuk voor de neuk. Wat heb je jezelf aangedaan?
Het zal allemaal wel onzin zijn, dat blijf ik ook tegen mezelf zeggen. En ja, mijn man is fransman, we wonen in Frankrijk en hier gelden nog wat meer oude waarden en normen die we in onze lage landen helemaal kwijt zijn. Ik heb het niet over de grote steden in Frankrijk, daar vervlakken goede manieren ook, maar in een klein stadje in de provincie is een notaris nog iemand met aanzien. Mijn man komt dus uit een familie van notarissen en dat gaat meerdere generaties terug. Philo is française. No way dat zij op deze site leest of wie dan ook uit onze vriendenkring.

En MinkedeWit, sorry dat het afgezaagd is, ik kan het niet spannender maken... Intussen voel ik me alsof ik een beetje zweef in mijn hoofd, maar ik moet nu toch echt iets op tafel gaan zetten voor de lunch.
Xyz
Dit is toch geen liefde? Jij hebt hem 22 jaar geleden in de val gelokt en hij is alleen bij je omdat het 'zo hoort' en zijn verantwoordelijkheid wilde nemen.

Daarnaast hebben jullie regelmatig ruzies en een crisis.

Misschien ziet hij nu alleen in hoe het ook anders kan, zonder dat het hem echt om die vrouw te doen is.
Geeft je niet het recht haar naam en dus privacy het internet op te slingeren.
Wat ik me ook afvraag is hoeveel jij nog van hem houdt. Na 22 jaar in zo'n huwelijk, is je liefde voor hem niet zo langzamerhand een stille dood gestorven?

Is dit huwelijk nog steeds wat jij wilt?
Het was zo donker dat ik overal lichtpuntjes zag.
quote:M-Flo schreef op 17 september 2016 @ 13:08:

Het zal allemaal wel onzin zijn, dat blijf ik ook tegen mezelf zeggen. En ja, mijn man is fransman, we wonen in Frankrijk en hier gelden nog wat meer oude waarden en normen die we in onze lage landen helemaal kwijt zijn. Ik heb het niet over de grote steden in Frankrijk, daar vervlakken goede manieren ook, maar in een klein stadje in de provincie is een notaris nog iemand met aanzien. Mijn man komt dus uit een familie van notarissen en dat gaat meerdere generaties terug. Philo is française. No way dat zij op deze site leest of wie dan ook uit onze vriendenkring.

En MinkedeWit, sorry dat het afgezaagd is, ik kan het niet spannender maken... Intussen voel ik me alsof ik een beetje zweef in mijn hoofd, maar ik moet nu toch echt iets op tafel gaan zetten voor de lunch.bestel wat sushi en ga lekker shoppen met marie-claire die je nog kent van de cursus theerozen snoeien
alle fransmannen hebben trouwens minnaressen
Hadden we niet eerder zo'n TO?
quote:Frizz schreef op 17 september 2016 @ 13:21:

Hadden we niet eerder zo'n TO?Nou ja je paard naar Frankrijk verschepen zal goedkoper zijn dan naar Amerika.
When they go low, we go high. (M.Obama)
Oh ja, Amerika!
Is scheiden een optie voor je? Het klinkt niet als een fijn huwelijk...voor beiden
Een notarisfamilie waar alle mannen al eeuwenlang notaris zijn. Poeh he, interessant.
Ik ken het gevoel dat je kunt krijgen als je zo'n vrouw tegenkomt. Deze vrouwen lijken perfect. Nooit een verwarde kop haar, panda ogen omdat ze buiten een stortbui over zich heen kreeg, kreukels of vlekken op haar kleding, lippenstift op haar voortanden, met haar hak tussen de tegels blijven stekend en struikelend haar weg vervolgend, kinderen zien er onberispelijk uit en haar huis netjes aan kant. Ik heb er een goede remedie tegen Door te denken dat deze vrouw ook op de wc onelegant haar drol eruit zit te persen.
Sorry TO maar je oogst wat je zaait, je hebt een man aan je gebonden door gebruik te maken van z'n fatsoen 22 jaar geleden.

Daar pluk je nu de vruchten van.
quote:tascha schreef op 17 september 2016 @ 13:25:

Ik ken het gevoel dat je kunt krijgen als je zo'n vrouw tegenkomt. Deze vrouwen lijken perfect. Nooit een verwarde kop haar, panda ogen omdat ze buiten een stortbui over zich heen kreeg, kreukels of vlekken op haar kleding, lippenstift op haar voortanden, met haar hak tussen de tegels blijven stekend en struikelend haar weg vervolgend, kinderen zien er onberispelijk uit en haar huis netjes aan kant. Ik heb er een goede remedie tegen Door te denken dat deze vrouw ook op de wc onelegant haar drol eruit zit te persen.Ik poep niet
quote:tascha schreef op 17 september 2016 @ 13:25:

Ik ken het gevoel dat je kunt krijgen als je zo'n vrouw tegenkomt. Deze vrouwen lijken perfect. Nooit een verwarde kop haar, panda ogen omdat ze buiten een stortbui over zich heen kreeg, kreukels of vlekken op haar kleding, lippenstift op haar voortanden, met haar hak tussen de tegels blijven stekend en struikelend haar weg vervolgend, kinderen zien er onberispelijk uit en haar huis netjes aan kant. Ik heb er een goede remedie tegen Door te denken dat deze vrouw ook op de wc onelegant haar drol eruit zit te persen.Vreemde remedie vind ik dat altijd. Soms is iemand gewoon erg mooi. Ik geniet van schoonheid. Dat kan je toch samen met je partner waarderen?
Omdat de gastvrouw ons privé nummer niet had heeft ze hem op zijn werk gebeld. Dit werd mij door mijn man gewoon meegedeeld!

Dit is shocking?
quote:rechthoek schreef op 17 september 2016 @ 13:28:

[...]

Vreemde remedie vind ik dat altijd. Soms is iemand gewoon erg mooi. Ik geniet van schoonheid. Dat kan je toch samen met je partner waarderen?Zeker. Op TV.
Het was zo donker dat ik overal lichtpuntjes zag.
Ze hebben een giga vriendenkring en wilden ons erbij introduceren.

Zij is zo'n vrouw die als je met haar praat je het gevoel geeft dat je de meest interessante persoon op de wereld bent.

Dit doet ze dus bij iedereen uit die giga vriendenkring.

Waarom enk je in godsnaam dat zij geïnteresseerd is in je man?
quote:SaveAngie schreef op 17 september 2016 @ 13:27:

[...]

Ik poep niet
Ik zeg toch niks over genieten Ik zeg dat als ik mij onzeker voel naast zo iemand (mijn bijnaam is klungelsmurf dus dan weet je het wel ) dat ik dan bedenk dat diegene toch echt gewoon een mens is die ook op de wc zit mijn ouders zeiden het ook: zelfs de koningin zit te poepen
quote:stellar schreef op 17 september 2016 @ 13:27:

Sorry TO maar je oogst wat je zaait, je hebt een man aan je gebonden door gebruik te maken van z'n fatsoen 22 jaar geleden.

Daar pluk je nu de vruchten van.

Kom op zeg. Hoe oud zou ze zijn geweest? Heb jij nooit domme dingen gedaan? Helemaal als tiener/jong volwassene...

Tolerant hoor
Dus sinds je hem 22 jaar geleden doelbewust een huwelijk inlokte door expres zwanger te worden wacht je eigenlijk al op de dag dat ie je verlaat? Sja, wie zijn relatie op zo'n leugen baseert moet op de blaren zitten denk ik zo.

Hoe dan ook, praat erover met je man. (Over die mooie vrouw dan, je zal hem wel niet vertellen dat je expres zwanger bent geworden. Of weet ie dat inmiddels?)
There is freedom waiting for you, on the breezes of the sky, and you ask: "What if I fall?" Oh but my darling, what if you fly? - Erin Hanson
quote:Corona67 schreef op 17 september 2016 @ 13:34:

[...]

The plot thickens.

Nu is de vraag: is jouw man rijker dan de hare?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven